SStroom ook?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:07 schreef Crazykill het volgende:
Ik jat stroom en internet van de buren![]()
als je en plastic zak over je hoofd heen trekt dan spaar je op die manier nog meer het miilieu (wel een recyclebare plastic zak)quote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:42 schreef mcDavid het volgende:
Ik sport weinig, waardoor ik minder CO2 uitadem.
Wat is het toch een schatje hequote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:40 schreef schatje het volgende:
Niets eigenlijk.
want daar past minder in, dus wordt er minder gekocht1quote:Op dinsdag 9 januari 2007 20:50 schreef Agorias het volgende:
Ipv de range rover de porsche nemen om mee te gaan winkelen.
Juist. En wij zullen daar heus wel een ' extra slinger ' aan geven, maar dat is slechts een druppel op 'n gloeiende plaat.quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:27 schreef Captain_Fabulous het volgende:
De aarde veranderd vanzichzelf al genoeg, daar hoeven we toch niet moedwillig een extra slinger aan te geven? D'r zijn echt zolangzaam aan heel veul mesne op aarde, hoor, dat was vroeger niet zo. Doe het dan uit eigenbelang...
oh, dan doe ik nog iets..quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:59 schreef Metro2005 het volgende:
LCD televisies zijn trouwens niet zo zuinig als mensen wel niet denken. Sterker nog, bijna alle lcd tv's gebruiken MEER stroom dan de crt versie (bij gelijke beelddiagonaal)
alleen computermonitoren zijn zuiniger in lcd vorm (minder felle backlight nodig)
Nooit wat op de grond. Niet zo zeer omdat dat goed zou zijn voor het milieu, maar je bent een overduidelijke Tokkie als je het wel doet.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:15 schreef LoggedIn het volgende:
als jullie op straat lopen, gooien jullie dan weleens iets in de prullenbak, of gewoon op de grond?
altijd prullenbak, je gooit je troep toch niet op straatquote:Op woensdag 10 januari 2007 13:15 schreef LoggedIn het volgende:
als jullie op straat lopen, gooien jullie dan weleens iets in de prullenbak, of gewoon op de grond?
Natuurlijk niet op de grond.quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:15 schreef LoggedIn het volgende:
quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:39 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Natuurlijk niet op de grond.. Zelfs peuken, uitmaken op de rand van de prullenbak en weg ermee. Krijg je nog vreemde blikken ook.
Ik ga ook eens per jaar met een vuilniszak het bos in naast mijn huis om alles wat er aan blikjes, flessen, plastic zakken is achtergebleven op te ruimen... niet te geloven wat er allemaal achterblijft in natuurgebied, wie doet dat toch?
Oh ja en batterijen. Daar stap ik voor van mijn stalen ros. Ongelofelijk hoeveel er te vinden zijn als je je ogen open houdt.. Altijd van die AAA, niet oplaadbaar, lang leve de iPodgeneratie. [afbeelding]
gooi wel alles keurig in de prullenbak. het is ook niet zo dat ik alle lampen aanlaat in ruimtes waar ik niet ben. zet ook snachts de verwarming uit, dan slaap ik tenslotte. Maar niet vanwege het milieu...meer omdat ik zo opgevoed ben. Onnodig licht aan etc:quote:Op woensdag 10 januari 2007 13:15 schreef LoggedIn het volgende:
Ik doe het enkel als ik voor langere tijd niet meer in die ruimte ga zijn, als ik gewoon even ga eten (half uurtje ofzo) ga ik daarvoor mijn lichten op mijn kamer niet uitdoen, zoveel verbruiken die ook weer niet.quote:Op woensdag 10 januari 2007 14:33 schreef EsDe het volgende:
het is ook niet zo dat ik alle lampen aanlaat in ruimtes waar ik niet ben. zet ook snachts de verwarming uit
Ja zo'n systeem hangt hier thuis dus ook, overdag alles gewoon op normale temperatuur van 07.00 tot 23.00, daarna slaat alles op elke kamer uit. en kamers die niet gebruikt worden staan gewoon helemaal uit. scheelt idd bakken geld op jaarbasisquote:Op woensdag 10 januari 2007 15:07 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik doe het enkel als ik voor langere tijd niet meer in die ruimte ga zijn, als ik gewoon even ga eten (half uurtje ofzo) ga ik daarvoor mijn lichten op mijn kamer niet uitdoen, zoveel verbruiken die ook weer niet.
Chauffage is iets anders, die is bij ons nogal milieuonvriendelijk (maar wel supergemakkelijk) geïnstalleerd. Alle chauffages hebben programmeerbare thermostaatkoppen, op mijn kamer is het sowieso van sochtens 7u tot savonds 10u 22° (of warmer als mijn pc draait), de logeerkamer staat standaard ingesteld op maar 17°... elke radiator regelt dus autonoom of hij opent/sluit. Telkens er een chauffage is die opent slaat de CV automatisch aan, iets wat dus waarschijnlijk een pak voordeliger kan door alle kamers die opgewarmt moeten worden in 1 keer op te warmen, maar dan moet je wel zelf je chauffage open en toe draaien.
Weet niet of het hetzelfde systeem is, bij ons wordt mijn kamer tegen 1u smiddags opgewarmd (heb dan al gedaan met school), de living + keuken blijven continu warm, de bureau wordt slechts opgewarmd tegen 5u savonds en mijn ouders slaapkamer pas tegen 10u savonds. Regeling is dus per kamer apart programmeerbaar (en mits 1 module extra ook via internet aanstuurbaar, maar dat is nogal onnuttig).quote:Op woensdag 10 januari 2007 15:11 schreef EsDe het volgende:
Ja zo'n systeem hangt hier thuis dus ook, overdag alles gewoon op normale temperatuur van 07.00 tot 23.00, daarna slaat alles op elke kamer uit. en kamers die niet gebruikt worden staan gewoon helemaal uit. scheelt idd bakken geld op jaarbasis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |