abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45175073
nav dit topic kwam ik op dit idee, welke sportman heb je zelf ontmoet. het leukste is natuurlijk als er een mooi verhaal aan vast zit.

n 2003 reed ik de dolomietenmarathon voor de 2e keer (de dolomietenmarathon is een fietstocht van 140 km in de dolomieten, waar jaarlijks 6500 man aan meedoen, waaronder ook altijd wat bekende ex-renners). ik stond in het eerste startvak, naast Franco Ballerini.
op de tweede beklimming, de pordoi reed ik op een gegeven moment voorbij Francesco Moser. iets later reed 'ie me vol gas voorbij, ik dacht "die heeft er opeens zin in gekregen". een paar kilometer verder haalde ik 'm toch weer in, hij was weer rustig gaan fietsen. anderhalve kilometer voor de top kwam degene die al een hele tijd in mijn wiel zai opeens naast me fietsen, ik keek opzij en keek recht in het gezicht van Francesco Moser. hij zei iets in het italiaans, maar dat verstond ik niet, dus ik keek een beetje wazig terug. hij kroop weer in mijn wiel. op de top reed ik direct door, hij kennelijk niet, want ik heb 'm niet meer gezien.

in de pyreneën in 1998 ben ik olano eens tegengekomen. ik deed een fietsvakabtie met cycletours, en we hadden een tijdrit op luz ardiden. toen we naar beneden zouden gaan, kwam olano bovenfietsen. iemand vroeg aan 'm "what time", olano tikte even op zijn tellertje en er stond 42:30 (oid). we maakten nog een paar fototjes en gingen weer verder. de beste van ons had 50 minuten (nog wat seconden) pver de klim gedaan, ik 52:58. denk niet dat olano vol had doorgereden
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:22:59 #2
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_45175154
Vorig jaar reed ik de Col de Portet d'Aspet op en dacht bij mezelf "Wow, ik ga echt lekker snel "
Ietsjes later werd ik voorbij gesneld door een Vinokourov op een trutversnellinkje
Die kerel die achter hem aan reed ging me nog aanmoedigen in het Spaans

En nog wel wat andere, maar dit is de meeste recente
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_45175252
Berry van Aerle!

Dat was de buurman van een oom en tante van m'n moeder. Toen we daar een keer op bezoek waren, was hij er ook en kreeg ik zijn voetbalschoenen waarmee hij op het WK in 1990 had gespeeld, inclusief handtekeningen.
pi_45175742
Jacques enZandvoort,1958.
Het circuit van Zandvoort had wel iets voor de wielersport en in het bijzonder voor mij persoonlijk.
Toen ik op een zomerse dag op een duintop naar de nationale kampioenschappen zat te kijken en onze Piet.steenvoorden de kampioen werd droomde ik ervan om dat ook eens mee te mogen maken.
Een jaar later was h.s.v.de Kampioen nauw betrokken bij de organisatie van het wereldkampioenschap op de weg in dat zelfde Zandvoort.
Bij deze gelegenheid werden er vrijwilligers gevraagd die in het rennerskwartier allerhande klusjes wilden verrichten. Ik was er als de kippen bij en werd ingedeeld als loopjongen voor de Franse ploeg,hetgeen met m`n beperkte talenkennis nogal stroef verliep.
Jacques.Anquetil,Henri.Anglade en ook ene André.Darrigade waren echter bijzonder rustig en sympathiek als ging het om een fietstochtje die dag,terwijl ik zenuwachtig heen en weer rende om `t hun naar de zin te maken. Trots liep ik met de groene vélo van Anquetil naar de start, waar hij vriendelijk knikkend z`n fiets van mij overnam.
Terwijl de wedstrijd verliep konden wij loopjongens ervaringen uitwisselen, en sloten we een weddenschap af over welke coureur wereldkampioen zou worden. Rik.van.Steenbergen of Rik. van.Looy, misschien een Italiaan of een Nederlander.Ik hoopte op monsieur "crono" of wel Jacques.Anquetil.
Het werd uiteindelijk André.Darrigade, die niet zo tot mijn verbeelding sprak omdat hij meer op `n gewone burger leek dan een sportheld, nee zeker geen Anquetil.
10 jaar later,tijdens een lastige étappe in Parijs-Nice had ik het nogal moeilijk, mijn benen wilden niet meer en ik had zeker moeten lossen als Anquetil,"die als laatste van de groep reed" me niet uitnodigde om aan zijn wiel te komen rijden. Dankbaar nam ik zijn aanbod aan.
Na enige tijd kwam de ploegbaas naast Jacques rijden, praatte wat en gaf hem een briefje.
Na `t bestudeerd te hebben excuseerde hij zich en reed naar voren.Inmiddels had ik me zodanig kunnen herstellen dat ik de étappe zonder schade kon vervolgen.
Van voren werd er flink slag geleverd en na afloop op de hotelkamer vertelde ik m`n relaas aan m`n ploeggenoten en de helpers van Eddy.Mercx die altijd even kwamen buurten om stiekem `n sigaretje te roken.
Nooit heeft een renner zoveel indruk op me gemaakt als deze blonde Normandische en altijd beminnelijke stylist.
.
janneman
pi_45176223
Nog een jaar planologie gestudeerd met Jakko Jan Leeuwangh.

Samen (met nog 2 anderen) een projectje gedaan in Groningen, waar we ieder weekend heen gingen in de auto van zijn vader.
pi_45176392
Hmmm, kan niet zo heel veel leuke settings bedenken.
Vriend van me is profvoetballer, zodoende tref je nogal eens wat bekende voetballers en trainers.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:06:49 #7
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45176436
Joop Zoetemelk heeft ooit in onze voortuin staan zeiken
GNU Terry Pratchett
pi_45176556
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:06 schreef Lod het volgende:

Mijn moeder is ooit midden in de nacht over Johan Neeskens gestruikeld toen ze bij haar tante logeerde
Hij lag bezopen op een matrasje in de woonkamer te maffen
pi_45176573
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:05 schreef Robar het volgende:
Hmmm, kan niet zo heel veel leuke settings bedenken.
Vriend van me is profvoetballer, zodoende tref je nogal eens wat bekende voetballers en trainers.
Hoe heet je vriend?
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:13:44 #10
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_45176608
quote:
Ohja, alweer bijna vergeten. Deze zomer gemountainbiked met Zoetemelk in Curacao.
Ik reed 'm eraf
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_45176614
Piërre van Hooijdonk een keer in de Efteling.. had bijna mijn pen meegenomen!
En nog n keer een voetballer, ik weet niet meer welke. Dat was op het strand, hij was aan het voetballen met zijn kinderen, en toen kreeg ik die bal tegen me aan.. ze hadden allemaal rood haar
pi_45176622
quote:
die plantjes groeiden wel snel zeker, daarna
pi_45176745
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:11 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Hoe heet je vriend?
Serge van den Ban
Misschien niet echt bekend, maar heeft de complete Ajax jeugd doorlopen en is een seizoen reservekeeper geweest.
In de jeugd heeft hij voor alle jeugdelftallen van het Nederlands elftal gespeeld.
Daarna naar Haarlem, Dordrecht en ten slotte MVV gegaan.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:21:35 #14
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45176846
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:14 schreef Wombcat het volgende:
die plantjes groeiden wel snel zeker, daarna
Het was een berk, en die is nooit meer hetzelfde geweest.

En Tom van 't Hek heeft ooit een keer een hockeybal tegen mijn kop geslagen tijdens een wedstrijd. Maar ik was te jong om me het te kunnen herinneren, tenminste ik hoop dat dat de reden is
GNU Terry Pratchett
pi_45176872
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:18 schreef Robar het volgende:

[..]

Serge van den Ban
Misschien niet echt bekend, maar heeft de complete Ajax jeugd doorlopen en is een seizoen reservekeeper geweest.
In de jeugd heeft hij voor alle jeugdelftallen van het Nederlands elftal gespeeld.
Ik ken hem. Niet persoonlijk
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:24:27 #16
132461 SupaMario
professioneel bierdrinker
pi_45176913
Michael Schumacher en jos Verstappen.
Was een paar jaar terug met een vriend van mij meegegaan naar de kartbaan ik kerpen waar hij ging trainen. Het was vrij rustig en liepen op een gegeven moment een rondje en zagen toen schumacher aan zijn kart sleutelen en vroegen of we ff mochten kijken enzo en dat vond hij prima. We stonden een tijdje met m te praten toen kwam jos daar ook ineens aanlopen..
Toen vroeg schumacher nog wat voor kart die maat van mij reed en hij vertelden dat ie wat problemen had, toen liep schumacher mee en heeft het 1 en ander aan die kart veranderd en liep daarna weer prima. Later heeft jos verstappen een foto gemaakt van mij, me maat en schumacher. en schumacher nog een foto van mij me maat en jos!!

Was echt een super dag!!
FEYENOORD FOREVER
Schumi 7 times world champion...
pi_45176951
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:18 schreef Robar het volgende:

[..]

Serge van den Ban
Ooit was hij nog een grote belofte bij Ajax! Als klein mannetje dacht ik altijd dat hij de nieuwe keeper van Ajax1 zou worden. Maar daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Alhoewel de laatste jaren hij weer in vorm is toch?
wie zaait zal oogsten.....
pi_45176981
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:24 schreef SupaMario het volgende:
Michael Schumacher en jos Verstappen.
Was een paar jaar terug met een vriend van mij meegegaan naar de kartbaan ik kerpen waar hij ging trainen. Het was vrij rustig en liepen op een gegeven moment een rondje en zagen toen schumacher aan zijn kart sleutelen en vroegen of we ff mochten kijken enzo en dat vond hij prima. We stonden een tijdje met m te praten toen kwam jos daar ook ineens aanlopen..
Toen vroeg schumacher nog wat voor kart die maat van mij reed en hij vertelden dat ie wat problemen had, toen liep schumacher mee en heeft het 1 en ander aan die kart veranderd en liep daarna weer prima. Later heeft jos verstappen een foto gemaakt van mij, me maat en schumacher. en schumacher nog een foto van mij me maat en jos!!

Was echt een super dag!!
Leuk verhaal, heb je de foto's nog?
pi_45177023
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:26 schreef cohen het volgende:

[..]

Ooit was hij nog een grote belofte bij Ajax! Als klein mannetje dacht ik altijd dat hij de nieuwe keeper van Ajax1 zou worden. Maar daarna is het alleen maar bergafwaarts gegaan. Alhoewel de laatste jaren hij weer in vorm is toch?
Gewoon een goeie keeper voor MVV. Meer niet. En hij had volgens mij ook vd Sar en Grim voor hem.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:35:19 #20
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_45177185
Rob Barel, triathleet, woonde jarenlang achter me. Als ik 's morgens m'n dakraampje open deed keek ik in zijn woonkamer. In het begin was-ie niet bekend en werkte hij nog bij het Dolfinarium geloof ik. Daarna kwam het sponsorcontract met Nike en ging hij full-time triathleren.

En als we Benny Jolink als motorcrosser en dus sportman rekenen, dan die ook. De zus van mijn oma woonde daar in de buurt en als klein kind zag ik hem wel regelmatig, idd, op de crossmotor.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_45177271
ow ik heb Michel Breuer ontmoet (speler van Heerenveen, en vroeger Excelsior) We gingen een avondje met hem stappen en bleven daarna bij hem slapen.

En ik heb mario Capteijn ontmoet, oud speler van PSV en nu directuer van Helmond Sport
wie zaait zal oogsten.....
pi_45177334
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:26 schreef cohen het volgende:

[..]

Hij werd altjid gezien als het keeperstalent bij Ajax en is in de jeugd echt overladen met prijzen.
Helaas is zijn lengte hem tegen gaan werken.
Ik durf te beweren dat wanneer hij minimaal 6 a 7 centimeter langer zou zijn hij nog steeds bij Ajax zou spelen.
Hij heeft namelijk een super goede reflex, heeft veel sprongkracht, is heel erg goed in 1 tegen 1 situaties en kan heel erg goed meevoetballen. Helaas voor hem wordt hij niet alleen beoordeeld op zijn kwaliteiten, maar ook op zijn voorkomen. In de tijd bij Ajax was hij heel erg afgetraind en oogde hij als een echte sportman. Toen hij bij Ajax weg moest is hij zwaarder geworden en dat in combinatie met zijn lengte is hem verschrikkelijk tegen gaan werken. Overigens is dat natuurlijk ook logisch. Je bent als keeper van nog net geen 1.80 natuurlijk in het nadeel. Zet daar tegenover dat hij iets te zwaar is voor een topsporter en je zet gelijk een bepaald beeld neer. Wat ik overigens nooit heb begrepen is dat Serge toendertijd weg moest vanwege zijn lengte, maar dat kort daarvoor Lobont aangetrokken werd als nieuwe eerste keeper. Lobont is naar ik meen 2 centimeter langer dan Serge van den Ban.

Bij MVV is hij in zijn eerste seizoen tot beste speler verkozen en heeft hij heel lang de VI lijst van beste eerstedivisie spelers aangevoerd. Dat zegt natuurlijk wel wat. Het zegt natuurlijk ook wel wat, dat je ergens in het tweede deel van de ranglijst ronddobbert met je club en dat je een stuk minder tegentreffers hebt hoeven incasseren dan de clubs eromheen.

Serge doet het op dit moment alleraardigst in de eerste divisie, maar hij zal toch echt aan zijn fysiek moeten werken, wil hij nog eens in aanmerking komen voor een betere club dan MVV. Zijn lengte compenseert hij wel met andere kwaliteiten.
pi_45177421
Kamiel Maase
Ik had een keer (denk 3-4 jaar geleden) in wedstrijd in de duinen van Wassenaar tegen verschillende Amerikaanse scholen die gevestigd zijn in Europa. Mijn trainer is daar docent, dus hij had geregeld dat wij mee konden hardlopen. Toen wij aan het inlopen waren kwamen we Maase tegen die aan het trainen was..

Bram Som (Warandeloop in Tilburg)
Een van mijn nichten zit in het leger en ook in de topsport groep die de defensie momenteel heeft. Zodoende kent zij een groot aantal atleten. Nadat ik klaar was met de korte cross, kwam ik mijn nicht tegen die net had gelopen. Totaal niet gezien.. maar goed. Ze zei dat ik een hele mooie en snelle eindsprint had.. en toen zei ze.. " Ik kom zo terug, ik ga even gedaag zeggen aan Bram Som" Stond ie vlak achter me
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:45:51 #24
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_45177466
In het wiel van Hennie Kuiper de Alp d'Huez op gefietst.

Wel de eerste honderd meter ofzo.
pi_45177498
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:28 schreef BobRooney het volgende:

[..]

Gewoon een goeie keeper voor MVV. Meer niet. En hij had volgens mij ook vd Sar en Grim voor hem.
Mwoah, hij is het niveau van MVV op dit moment wel ontstegen hoor.
Hij had eerst van der Sar voor zich en Grim.
Daarna had hij Menzo en Grim voor zich.
Menzo raakte geblesseerd en zodoende kwam Serge op de reservebank voor de rest van het seizoen.
Serge had wel wat wedstrijden in de eredivisie kunnen keepen, zei het niet dat Grim het hem geen moment gunde.
Het seizoen daarop bleef Grim volgens mij op doel staan en voegde Joey Didulica zich bij de selectie en werd Bogdan Lobont aangetrokken. Serge moest met hun concurreren, maar kreeg toen van ik geloof Adriaanse te horen dat hij laatste keus was en dat hij in aanmerking kwam voor verhuur aan Haarlem. Dit terwijl Serge eigenlijk altijd boven Joey verkozen werd in het tweede elftal en in de jeugd en Lobont door bepaalde spelers niet werd gezien als een betere keeper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')