OK, voorstel:
Meet met mogelijkheid om max 8 pc's/laptops kwijt te kunnen (ik kan daarnaast 2 pc's inzetten), meer personen kan, maar dan moet je pc-poolen. Meet gaat de hele dag zijn: 10:00 - 22:00 (of later). Drie dagdelen met elk dagdeel een hoofdonderwerp:
Basics; layers, transparantie en werken met selecties. Ook bijvoorbeeld tips voor het maken van goeie selecties kunnen hierin behandeld worden.
RAW; het openen, voor/batch bewerken en grof afmonteren van je in raw geschoten foto. Algemene workflow, do's & don't, wat wel in het RAW window en wat niet.
Verbetering; crop, klonen, healing patch, blur, sharpen, etc. Kortom, alles wat je met een foto doet om kleine storende elementen aan te passen.
Elk dagdeel wordt begonnen met een centrale sessie die aan de hand van voorbeelden de verschillende tools/werkwijzen uitlegt. Dit kan in kleinere blokjes worden opgedeelt zodat na uitleg van bijvoorbeeld klonen en healing, je even zelf kan proberen, voordat het volgende onderdeeltje wordt uitgelegd. Per dagdeel wil ik kijken of iemand er eentje voor zijn rekening wil nemen. Die persoon kan dan thuis voorbeelden en de onderwerpen voorbereiden.
Qua planning wil ik ook ruimte genoeg inbouwen om zelf aan eigen projecten te werken, en ervaring uit te wisselen. Wel hoop ik toch dat de planning een beetje aangehouden kan worden qua hoofdonderwerpen.
Ik heb hier een 20Mbit internetverbinding, wireless en cat5 netwerk en een z/w laserprinter (hangt aan netwerk) ter beschikking. Een beamer moet ook te regelen zijn, maar ik denk niet dat gezien de beeldkwaliteit dat nuttig zal zijn.
Routebeschrijving etc volgt nog. Ben enorm bereikbaar met zowel OV (elke 10 minuten tram voor de deur) als auto (gratis parkeren).
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!