Nouja, Memri is imo nou niet echt objectief te noemen en pikt de sensationele quotes er uit. Maar volgens mij zijn ze over het algemeen wel betrouwbaar.quote:Op maandag 8 januari 2007 23:13 schreef Ericr het volgende:
Ach ja Memri vist graag oude koeien uit de sloot. Memri voor al uw eenzijdige berichtgeving.
Nee, dat plan was echt en tevens niet van Hitler. Duitse mystici (lees: occulte idioten) hadden het leeuwendeel van wat er met de joden moest gebeuren allang voorgekookt voordat Adolf ten tonele kwam. Genocidaal antisemitisme was een populaire gedachte in het Beieren van zijn tijd. Dat laat overigens ook wel een leuke parallel zien met de Iraanse president. Genocidaal antisemitisme was in de islamitische wereld allang een populaire gedachte. Langer dat de Iraanse president aan de macht is en langer dan hij zijn politieke overtuiging aan het vormen is.quote:Op maandag 8 januari 2007 23:45 schreef Knip het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat Hitler aanvankelijk van plan was om de Joden een eigen land te geven op Madagaskar. Of is dit ook een broodje aap verhaal??
Nee hoor.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:51 schreef Eddy_Huntington het volgende:
Schicklgruber is inderdaad een Joodse naam.
Alois Hitler is nooit geadopteerd. Hij is wel op een gegeven moment erkend.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:53 schreef moussie het volgende:
[..]
het is niet bekend wie hitlers opa was anders, zijn vader is onechtelijk geboren en later door hiedler geadopteerd toen die zijn moeder trouwde
JG Hiedler was een zwervende molenaarsknecht. Hij verdwijnt op een gegeven moment uit de boeken om pas aan het eind van zijn leven weer op te duiken bij de Burgerlijke stand en daar het vaderschap te erkennen van Alois. Deze verandert dan zijn naam in Alois Hitler (de spelling van de naam varieert in dat gebied).quote:Der Vater Alois' ist nicht zweifelsfrei identifizierbar. Der wohlhabende Bauer Johann Nepomuk Hiedler in Spital im Waldviertel und dessen Bruder, der öfters arbeitslose und vagabundierende Müllerknecht Johann Georg Hiedler kommen als mögliche Väter infrage, letzterer mit größerer Wahrscheinlichkeit.
Kershaw verwijst dit verhaal in zijn biografie met grote zekerheid naar het rijk der fabelen. De Familie Frankenreiter was niet Joods, er mochten in die tijd geen Joden in dat deel van Oostenrijk wonen. De zoon van die familie, van wie wordt beweerd dat hij Anna verkracht zou hebben, was ten tijde van haar werk daar pas 9 jaar oud.quote:Eine dritte Variante, die Alois Hitler als Sohn eines wohlhabenden jüdischen Kaufmannes namens Frankenberger hinstellt, gilt mittlerweile als ausgeschlossen[1], sollte aber später Alois' Sohn Adolf noch Kopfzerbrechen bereiten: Adolfs Großmutter hatte im Haushalt Frankenbergers gearbeitet, was diese Gerüchte nährte.
Ik denk het juist niet. Als Hitler vandaag de dag nog zou leven dan zou hij buitengewoon tevreden zijn met de Islamitische landen. Het 100% religiezuivere Saoudie Arabie en de dhimmie-status van niet-moslims in de omringende landen moet een droom voor hem geweest zijn.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:55 schreef -Wolf- het volgende:
Hitler had Iran allang aangevallen. Wat een maf land.
Ik vind dit genoeg reden om ze te nuken.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:19 schreef Jarno het volgende:
Lekker belangerijk wat ze in Iran vinden van Hitler.
Toch?
Oh, dat dan weer wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:21 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik vind dit genoeg reden om ze te nuken.
Zoek eens op wat voor instelling Memri is en door wie opgericht. Betrouwbaar zijn ze zeker niet. Hun vertaling laat ook nog wel eens te wensen over.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 01:40 schreef gorgg het volgende:
[..]
Nouja, Memri is imo nou niet echt objectief te noemen en pikt de sensationele quotes er uit. Maar volgens mij zijn ze over het algemeen wel betrouwbaar.
Oude koeien? Het komt uit een interview van 28 december.
http://memri.org/bin/latestnews.cgi?ID=SD140807
Maar je weet niet zeker of Hitler wel of niet Joods was.quote:Op maandag 8 januari 2007 21:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het is allemaal hartstikke duidelijk. Alois Hitler was niet Joods. Klara Hitler was niet Joods. Hitler's opa en oma waren niet Joods.
nee natuurlijk niet, maar Mohammed was wel een Joodquote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:08 schreef BertV het volgende:
Straks gaat er ook nog iemand roepen dat jezus een jood was.![]()
Zo'n laffe daad om hem zwart te maken zou je alleen van joden verwachten.quote:Op maandag 8 januari 2007 22:47 schreef Chriz2k het volgende:
Hitler was een visionair.
hitler had ook flinke tekorten aan olie dus ik denk dat SA al lang gevallen wasquote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:15 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik denk het juist niet. Als Hitler vandaag de dag nog zou leven dan zou hij buitengewoon tevreden zijn met de Islamitische landen. Het 100% religiezuivere Saoudie Arabie en de dhimmie-status van niet-moslims in de omringende landen moet een droom voor hem geweest zijn.
Jawel. Klara Hitler was niet Joods en je bent Jood door afstamming van je moeder.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:01 schreef Colnago het volgende:
[..]
Maar je weet niet zeker of Hitler wel of niet Joods was.
Of je leest even:quote:een Jood genaamd Frankenberger uit Graz waar Maria Anna Schicklgruber een tijdje bij in de huishouding had gewerkt.
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 07:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kershaw verwijst dit verhaal in zijn biografie met grote zekerheid naar het rijk der fabelen. De Familie Frankenreiter was niet Joods, er mochten in die tijd geen Joden in dat deel van Oostenrijk wonen. De zoon van die familie, van wie wordt beweerd dat hij Anna verkracht zou hebben, was ten tijde van haar werk daar pas 9 jaar oud.
Door joden, en nu?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:41 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zoek eens op wat voor instelling Memri is en door wie opgericht. Betrouwbaar zijn ze zeker niet. Hun vertaling laat ook nog wel eens te wensen over.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |