abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45159319
Burger King is fakin lekker
pi_45159359
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:36 schreef milagro het volgende:

[..]

suiker? luxe, meneer, pure luxe!!!!!!!!!!

geen gaatjes in onze tanden, want geen geld voor zoetigheden en lekkernijen.

daar aan herken je de echte armoede, gave gebitjes
Ik wilde als buurman alleen maar een kopje suiker lenen
pi_45159440
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:43 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik wilde als buurman alleen maar een kopje suiker lenen
buurman?

bel aan dan!
sukkel

buren zijn sowieso pure luxe, heb je niets aan, nergens voor nodig, je kan makkelijk zonder
enge buren
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_45159521
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:45 schreef milagro het volgende:

[..]

buurman?

bel aan dan!
sukkel

buren zijn sowieso pure luxe, heb je niets aan, nergens voor nodig, je kan makkelijk zonder
enge buren
Ik moest kloppen want de bel deed het niet
  maandag 8 januari 2007 @ 21:47:15 #230
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_45159540
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:17 schreef opgebaarde het volgende:
Nette brief, Burger King
Alleen ik zit met een klein onzekerheidje, super nette brief en dan zo'n laag inkomen hebben
en Internet.
Lack of common cents
pi_45159593
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:47 schreef gebrokenglas het volgende:

[..]

en Internet.
Hoax
pi_45159734
Die kerel is niet goed wijs, hij heeft echt niets te doen, die open brieven die hij telkens typt . Man-man-man. Trouwens hij had het over Jood zijn geloof ik, is het niet zo dat Joden bepaalde dingen niet mogen eten (including meat..?). Gast, get a life .

Oja en volgens hem waren wij Fokkers het meest zieligs , huilie man .
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_45159933
Joden mogen heus wel vlees eten hor
  maandag 8 januari 2007 @ 21:56:10 #234
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_45160002
Ongeloofelijk dit....
wat een trieste mensen... semi nette brief schrijven met rasistische trekjes erin en de burger king de schuld geven van hongerige kindertjes... dan geef je ze toch geen menu maar een losse woppert!!
daar is een kinderbuikje heus wel mee gevuld hoor... wat een kut kneuzen
en als je zogenaamt zo weinig geld hebt, dan ga je toch naar de aldi, haal een zak patat en kip met appelmoes...das ook heerlijk voor kinderen!! en ben je ong 4 euro kwijt!!
fucking secreten... en dan ook nog es 2x in de geen datum truuk trappen!!! dat weet toch iedereen!!
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_45160236
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:48 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Hoax
zeg dat nou niet

internet is geen luxe, liever de kinderen de deur uit dan de router (+ abo)

zeurt een router ooit over eten bij de BK? ik bedoel maar!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_45160360
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:54 schreef Thomas B. het volgende:
Joden mogen heus wel vlees eten hor
Hey crimineel, lach me niet uit .
quote:
Joden moeten Kasjer of ook wel Koosjer eten. Koosjer betekent 'geoorloofd' of 'toegestaan'. de Thora is hier vrij nauwkeurig in.

'Elk dier dat gespleten hoeven heeft en herkauwt, moogt gij eten. (...) Dit moogt gij eten van al wat in het water leeft: al wat vinnen en schubben heeft, moogt gij eten, maar gij zult niets eten dat geen vinnen of schubben heeft; onrein zal dat voor u zijn.'2

Vlees van koeien en schapen mag dus wel gegeten worden want deze dieren hebben gespleten hoeven en herkauwen. Varkens hebben weliswaar ook gespleten hoeven, maar ze herkauwen niet. Zij behoren daarom tot de onreine dieren. Ook schaaldieren mogen niet gegeten worden omdat ze geen vinnen en schubben hebben. Het eten van dieren die uit zichzelf zijn doodgegaan, is verboden. Bloed van een geslacht dier mag niet gegeten worden. Vlees en melk mogen niet samen in een maaltijd zitten: dus geen brood met boter en gehakt, maar ook geen yoghurt na de maaltijd met vlees, want:

'Gij zult een bokje niet koken in de melk van zijn moeder.'3

Minnich en parve zijn voedingsmiddelen die zowel met melk als met vlees gecombineerd mogen worden. Mensen die koosjer eten, hebben in de keuken een gedeelte voor het maken van eten met vlees. Spullen die gebruikt worden om maaltijden met vlees te maken mogen niet gebruikt worden voor andere maaltijden . Een theedoek die gebruikt om een braadpan af te drogen maag niet gebruikt worden om een toetjeslepel mee af te drogen.
Dat was dus hetgeen dat ik mij vaag herinnerde.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  maandag 8 januari 2007 @ 22:07:35 #237
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_45160570
Hier nog wat proza van de beste man... een echte kroeg bietser whahahaha
quote:
Kroegbezoek veranderd in een interessant sociaal experiment.

december 30th, 2006 at 11:44 pm (Dhimmies and Dhimmitude, Zinloos, Persoonlijk & Prive)

Zo eens in de twee tot drie maanden stop ik een tientje of twee in mijn achterzak en vertrek richting de kroeg in mijn woonplaats om een aantal biertjes te nuttigen. Aangezien wij van een zeer bescheiden budget leven is stomdronken worden er meestal niet bij. Mits ik natuurlijk niet flink wat biertjes krijg, wat wel eens gebeurd. Zo ook gisteravond. Na een biertje of zes zelf gekocht te hebben, er één weg te hebben gegeven en een stuk of drie gekregen te hebben besloot ik dat de avond erop zat. Ik verwacht dus een rekening voor de zeven door mij gekochte biertjes, maar ontvang een rekening voor veertien stuks. En uiteraard was ik niet van voornemens deze dubbele rekening te betalen.

Ik heb nog een poging gedaan de kastelein te overtuigen van zijn “foutje” maar deze wilde er niets van weten. Aangezien ik al wat jaartjes in de kroeg kom ben ik bekend met het fenomeen van het “schrijven met een kam” dat veel kasteleins doen om de omzet te verhogen. Voorheen was ik in nogal goede doen dus liet ik het meestal aan me voorbij gaan. Maar deze avond was ik niet van voornemens dit te doen. Ik heb derhalve aangeboden om de zeven biertjes te betalen, of anders moest de kastelein de politie maar bellen. Zo gebeurde het dan ook dat ik een flink half uur heb zitten wachten op de politie. Een periode die door de kastelein werd benut om het publiek voor zich te winnen.

Voor zover dit nodig was. Menige andere kroegtijger nam het zondermeer op voor de kastelein terwijl ik er toch vanuit mocht gaan dat niemand anders behalve de kastelein en ikzelf werkelijk mijn aantal genuttigde biertjes heeft bij gehouden. Ik werd van van alles en nog wat beschuldigd, uitgescholden en er ontstond spontaan een nogal grimmige sfeer waarbij dezelfde kastelein die de boel tegen me opnaaide bepaalde kroegtijgers ervan “moest” weerhouden mij niet te lynchen. Diverse aanwezigen bekende spontaan aan de kastelein dat ze een biertje van mij hadden gekregen. De optelsom werd als maar groter. Ik zou, moesten we dit allemaal geloven, wel veertig biertjes hebben verbruikt.

Ik bekeek het allemaal heel relaxt en met veel interesse. Wat was het motief van de andere bezoekers om te claimen dat ze een biertje op mijn kosten hebben genuttigd ? Waren ze werkelijk zo dom om niet te snappen dat mijn principiële weigerachtigheid om een, zeg maar “gepimpte” rekening te betalen, ook in hun voordeel was ? Immers, zij zouden zondermeer de volgende zijn die geacht werden te betalen voor een x aantal niet door hen gebruikte drankjes. Want wie zou daar nog over kunnen vallen als men eerder zondermeer achter de kastelein gingen staan ? Er speelde zich voor mijn ogen een knap staaltje blind kuddegedrag af. En ik mocht nog wel het middelpunt van deze controverse zijn.

Het is uiteindelijk met een sisser afgelopen. De politie arriveerde zoals gezegd een half uurtje later. Ik mocht even met de kastelein, zijn hulpje en de agenten naar buiten lopen. De agenten, bijzonder genoeg, drongen er bij mij op aan om toch vooral de dubbele rekening te betalen om problemen te voorkomen. Immers, zo zou ik de volgende keer niet meer binnen mogen komen, stelde een van de heren. Ik vroeg de agent of hij dacht dat ik dit überhaupt nog zou ambiëren, wetende dat ik opgelicht zou worden. De agent viel even stil. Kennelijk had hij deze vraag cq opmerking niet voorzien. Wat geen van allen hadden voorzien is dat ik nog een troef achter de hand hield. Namelijk de hoogte van de rekening.

In het bijzijn van de agent vroeg ik de kastelein wat een biertje koste. Een Amsterdammertje (bepaald model glas van 0,4 liter) koste 1,75,- per stuk antwoorden zijn hulpje. Ik wees hem erop dat de rekening niet overeen kwam (want te laag) met veertien keer 1,75,- en vroeg hem of hij daarvoor een verklaring had. Nee, dat had hij niet. Dat moest een foutje zijn, zo stelde hij. Ik hoefde dat alleen maar te beamen en mocht van de heren agenten vervolgens mijn zeven biertjes afrekenen en naar huis gaan. Het was immers ook hen op slag duidelijk dat de kastelein het aantal van veertien en de daarbij behorende niet juiste rekening uit zijn duim gezogen had. Oh ja, en uiteraard was ik voortaan niet meer welkom.

De moraal van het verhaal: Je hoeft de waarheid niet te spreken om een flink aantal mensen op jouw hand te krijgen. (Te)veel mensen zijn over het algemeen niet instaat om hun en het algemeen belang in te zien van bepaalde “maatregelen” of een zekere mate van onverzettelijkheid. Men liegt om welke vage reden dan ook uit een soort van valse loyaliteit mee met degene waarvan ze het meeste verwachten of degene die de vermeende touwtjes in handen heeft. Men heeft geen enkele notie meer van wat het hebben van principes voor nut heeft. Dit soort mensen tref je overal in de maatschappij aan. Het is derhalve triest gesteld met onze maatschappij, en dat zal ons ooit de kop kosten.
bizar
  maandag 8 januari 2007 @ 22:08:54 #238
134391 TranceAction
It's me Leclerc
pi_45160632
Oh het is nog een jood ook. Weet je wat een seizoenskaart voor ajax kost?
Trek, trek ?? In Europa hebben ze trek, hier in Afrika hebben we gewoon honger
pi_45160952
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:03 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Hey crimineel, lach me niet uit .
[..]

Dat was dus hetgeen dat ik mij vaag herinnerde.
jaja culinaire jongens die joden
pi_45161076
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:08 schreef TranceAction het volgende:
Oh het is nog een jood ook. Weet je wat een seizoenskaart voor ajax kost?
Tussen de 152 en 363 euro.
Secrets never die. Only people.
pi_45161569
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:17 schreef PizzaSalami het volgende:

[..]

Tussen de 152 en 363 euro.
  maandag 8 januari 2007 @ 22:27:45 #242
157361 jors
stripheld
pi_45161661
kinderachtig dat stukje
quote:
Nu denkt u natuurlijk dat wij u deze (open, want deze publiceren wij ook op het internet) brief
off the wall
  maandag 8 januari 2007 @ 22:28:20 #243
159780 ArielBruens
De Krant van Nederland
pi_45161697
quote:
Op maandag 8 januari 2007 21:10 schreef sjimz het volgende:

[..]

Whopper hebben?
Kosten ? Zijn mijn bonnetjes geldig ?
pi_45161735
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:28 schreef ArielBruens het volgende:

[..]

Kosten ? Zijn mijn bonnetjes geldig ?
Jij krijgt Pauperkorting!
  maandag 8 januari 2007 @ 22:30:09 #245
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_45161811
lol hele discussie met die vent op dat forum....
fokkertje
pi_45162459
hahaha fokkertje is stoer

kan beide kanten wel begrijpen, maar ik ga dr niet wakker van liggen...
  maandag 8 januari 2007 @ 22:43:47 #247
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_45162598
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:41 schreef kyraaa het volgende:
hahaha fokkertje is stoer

kan beide kanten wel begrijpen, maar ik ga dr niet wakker van liggen...
dankje
pi_45163901
asje
pi_45164373
Wat een onbehoorlijke reacties hier van verschillende personen.
Zelfs personen van de Fok-crew die zijn/haar boekje ver te buiten gaan men hun reactie,
Naar mijn mening.

Feit blijft, ondanks de privesituatie van het gezin (waar menig hier ondanks de weinige informatie al een compleet beeld bij hebben (reflectie van de eigen omgeving?)), dat WIJ hier in de maling genomen worden door bedrijven zoals BK. En het trieste van alles is dat iedereen dat maar heel normaal vind, tenminste zo vertaal ik dan maar de reacties van personen die de boodschap van deze brief niet begrijpen.
  maandag 8 januari 2007 @ 23:26:48 #250
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_45164468
quote:
Op maandag 8 januari 2007 23:24 schreef Moeizaam het volgende:
Wat een onbehoorlijke reacties hier van verschillende personen.
Zelfs personen van de Fok-crew die zijn/haar boekje ver te buiten gaan men hun reactie,
Naar mijn mening.

Feit blijft, ondanks de privesituatie van het gezin (waar menig hier ondanks de weinige informatie al een compleet beeld bij hebben (reflectie van de eigen omgeving?)), dat WIJ hier in de maling genomen worden door bedrijven zoals BK. En het trieste van alles is dat iedereen dat maar heel normaal vind, tenminste zo vertaal ik dan maar de reacties van personen die de boodschap van deze brief niet begrijpen.
Het gaat meer om de opstelling van de brief, er worden diverse zaken aan de haren bijgesleept om BK door het slijk te halen zoals het personeel dat er werkt. Als je je aan al die dingen zo ergert hoef je er ook niet te komen voor wat korting, maar zo principieel is de schrijver dus niet.Als hij gewoon alleen een klacht had gehad dat hij er voor jan l*l heen was gegaan had ik het heel anders gevonden, maar dit is dus een kinderachtige brief die helemaal niet ingaat op de ergernissen die de schrijver kennelijk had.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')