abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45145973
quote:
Geachte heer en/ of mevrouw van de klantenservice van Burger King,

januari 8th, 2007 at 7:00 am (Persoonlijk & Prive)

Afgelopen zaterdag frequenteerde wij één van uw eetgelegenheden. Dat komt niet zo vaak voor omdat wij van een nogal bescheiden budget moeten rondkomen. Maar tot onze vreugde had u ons de donderdag daarvoor een bonnenboekje laten bezorgen waarmee we flinke kortingen kregen op uw hamburgers en andere snacks. Reden genoeg voor ons dus om onze kindertjes eens bij hoge uitzondering te (kunnen) trakteren op uw normaliter dure en dus voor ons vrijwel onbetaalbare fastfood.

Jasjes aan en hup naar de Burger King. De kinderen konden hun vreugde niet op. Maar helaas moesten wij ze teleurstellen. Aan de counter gekomen werd ons medegedeeld dat de kortingen niet eerder in zouden gaan dan de week daarop. En dat terwijl er geen begin datum van uw actie op de bonnen staat. We konden met een lege maag en een paar bijna huilende kinderen weer vertrekken. En als ik ergens niet tegen kan dan is het het teleurstellen van onze kinderen. Want leg het maar eens aan ze uit.

Nu denkt u natuurlijk dat wij u deze (open, want deze publiceren wij ook op het internet) brief schrijven in de hoop dat u ons een goedmakertje doet toekomen. Maar nee, daar zitten we niet op te wachten. Het feit wil namelijk dat dit niet de eerste keer is dat u dit marketingtrucje met ons uithaalde. Circa twee maanden daarvoor is ons namelijk exact hetzelfde overkomen. Toen was de smoes dat het hoofdkantoor (u dus) vergeten zou zijn om het kassasysteem aan te passen en dat dit de week erop gefikst zou zijn.

Kortom, u heeft onze kinderen twee maal naar huis gestuurd met een diepe teleurstelling en een lege maag. Ik liet al even het woord “marketingtruc” vallen. En dat is wat het is mevrouw en/ of meneer Burger King. U anticipeert er namelijk op dat klanten die zich door uw “actie” hebben laten verleiden om zich te melden aan de counter van de lokale Burger King evengoed hetzelfde bestellen, maar dan voor nagenoeg de dubbele prijs. Naar verluid omdat de actie pas de week erop ingaat, of een andere smoes.

Wij kunnen ons, naast het principiële bezwaar dat we tegen deze vorm van oplichterij hebben, gewoonweg deze dubbele prijs niet veroorloven omdat het ons dagelijkse budget met meer dan 100% zou overschrijden. Maar dat we het een smerige stinkstreek van u vinden wilde we u toch even laten weten. Het feit dat uw fastfood keten het in praktisch geen enkel opzicht haalt bij uw concurrent (kuch), altijd smerig zijn, er tekort aan personeel is en men kennelijk geen Nederlands verstaat even daargelaten.

De enige methode om uw soort van goedkope achterbakse laaienlichterij te bestraffen is er veel ruchtbaarheid aan te geven. De website waarop ik deze open brief publiceer trekt circa 1000 to 1500 bezoekers per dag, en ik ga ervan uit en hoop dat diverse andere websites dit bericht overnemen. Het effect van deze brief zou dus zomaar vermenigvuldigd kunnen worden. En gezien het feit dat het een marketingtruc is ga ik er ook van uit dat bij veel mensen er op eens een lichtje gaat branden.

U moet zich realiseren dat dit soort acties misschien marketingtechnisch leuk klinken, maar het u op den duur klanten kost. Wij hopen dat het er zoveel worden dat u de tent kunt sluiten. We sparen voortaan wel een maandje om naar uw concurrent te gaan. Daar staat altijd voldoende NEDERLANDS sprekend personeel, het is er schoon en warm, ze hebben leukere presentjes voor de kinderen, en ze wezen ons de laatste keer erop hoe wij via het bestellen van een menu geld bespaarde voor dezelfde producten.

Met vriendelijke groet,

Ariël Bruéns (en gezin).
Link: http://nederkrant.wordpre(...)ice-van-burger-king/
pi_45146049
Laat maar zitten :p
pi_45146062
wat een dombo's, twee keer in dezelfde marketing truc trappen, en neit inzien dat een menu goedkoper is...
pi_45146089
Nette brief, Burger King
Alleen ik zit met een klein onzekerheidje, super nette brief en dan zo'n laag inkomen hebben
pi_45146095
Aan de naam alleen al zie je van welk zeikerig ras die kerel is
pi_45146136
Bespottelijk.
Ik lust bier en tieten!
pi_45146175
Ook stom natuurlijk!
Op de bonnenboekjes van de MacDonalds staat altijd de datum op!
Daar hadden ze heen moeten gaan.

Sommige mensen...
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_45146183
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:17 schreef opgebaarde het volgende:
Nette brief, Burger King
Alleen ik zit met een klein onzekerheidje, super nette brief en dan zo'n laag inkomen hebben
Gelukkig staan inkomen en taalgebruik los van elkaar

Burgerking heb ik een paar keer van binnen gezien, heel snel weer omgedraaid en weggegaan.. Vieze tent meestal (tenminste, die ik heb gezien). Over het algemeen wordt achter de toonbank niet al te veel intellect neergezet... Eerst met een vieze doek de grond afvegen, en vervolgens zonder handen te wassen even lekker frietjes in een zakje doen :S En dan als toppunt nog het ontbreken van een "sorry" toen een personeelslid een grote beker cola leggoot over een broek van een klant omdat het te lomp op de balie gesmeten werd..
Nee, ik ben geen bk fan..
pi_45146212
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:20 schreef Nirak het volgende:

[..]

Gelukkig staan inkomen en taalgebruik los van elkaar
Ik had het niet zo zeer over het taalgebruik maar de inhoud van de boodschap
  maandag 8 januari 2007 @ 16:21:58 #10
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_45146254
wat een zielige sukkel, ga maar werken voor je hamburger..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_45146314
En wat is het doel van de brief? Ik denk dat er niemand is die hierdooor minder bij de BK gaat eten. Hoogstens dat ze een keer extra op de datum van een kortingsbon letten.

Dat Nederlands vaak niet de voertaal van de meeste BK's en MC's is was al algemeen bekent. Als ze maar begrijpen wat ik wil eten vind ik het best
pi_45146377
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik had het niet zo zeer over het taalgebruik maar de inhoud van de boodschap
Zou kunnen, hij gebruikt het woord "frequenteerde" maar dat betekent "vaak bezoeken" en hij schrijft verderop dat hij zich dat niet kan veroorloven. Maar ik vind het wel een aardig stukje, dat soort truuks loop ik zelf ook altijd tegenaan. Wel eens kortingsbon voor dierentuin gehad inclusief gratis maaltijd. Moest je je eten aan loket A halen en je drinken aan loket B (Noorderdierenpark).
pi_45146429
quote:
De eerste reactie is binnen!!

Uiteraard even deze mevrouw laten weten dat ik A. een meneer ben, en B. Welk filiaal het betreft. Overigens hebben we het niet over 1 maar over meerdere slechte ervaringen. We wachten verder af…
Wat een zeikvent .
pi_45146525
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:17 schreef opgebaarde het volgende:
Nette brief
quote:
mevrouw en/ of meneer Burger King
quote:
Burger King
idd
  maandag 8 januari 2007 @ 16:31:40 #15
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_45146614
quote:
Want leg het maar eens aan ze uit.
Die zin wordt te veel vaak gebruikt tegenwoordig. Als iets ook maar een béétje vervelend voor kinderen zou kunnen zijn, loopt zo'n ouder gelijk te zeuren: 'Hoe leg ik dit uit?' Regelmatige lezers van teletekst 316 kennen het ongetwijfeld ook wel: 'Gisteravond moest Sesamstraat wijken voor voetbal. Hoe leg ik mijn dochtertje dat uit?'

Nou, hoe leg je dat uit... tja... eens denken, lastig hoor... Wat dacht je van vertellen wat er aan de hand is? Dus: 'Sesamstraat gaat niet door omdat er voetbal is.' Of: 'Jongens, we komen volgende week wel terug want de kortingsbonnen zijn nog niet ingegaan.' Is toch niet zo heel moeilijk?
  maandag 8 januari 2007 @ 16:38:18 #16
164283 Luco
Buongiorno!
pi_45146847
Lol, ook mooi, reacties van mensen daar...
quote:
#
dercks zei,

januari 8, 2007 bij 12:50 pm

Dat bescheiden budget van jouw, dat komt omdat je alleen maar op internet piubliceert ipv dat je sollicitatiebrieven schrijft!!! Maar goed om te weten dat je van mijn geld bij de Burger King bent geweest.
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
  maandag 8 januari 2007 @ 16:38:26 #17
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_45146851
Wat een pauper. Alsof de Burger King dit wat boeit.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_45146980
Als je Ariël heet, en je er aan stoort dat mensen je voor vrouw aan zien, moet je je naam veranderen.
pi_45147042
Tja Mac Donalds is gewoon beter
pi_45147228
quote:
Ach ja Dercks… we kennen die gevatte opmerkingen van jou ondertussen wel. Je zou toch zoveel hebben gewerkt als mijn wettige vechtgenote en ik. Dan had je zeer waarschijnlijk nu ook een flinke pauze nodig gehad om te herstellen. En weet je wat dan het mooiste is… dan had jij die pauze met een gerust hart kunnen nemen. Wetende dat Ome Ariël en zijn wettige vechtgenote dusdanig veel belasting betaald hebben dat er nog wel 50 van jouw soort lutsers een leven lang van onderhouden kunnen worden. Ik heb je al eerder gewaarschuwd Dercks. Als het hier jouw enige doel is om dit soort zogenaamde gevatte opmerkingen te plaatsen, dan flikker ik je eerdaags van mijn site af.
Die gast is ook snel op zijn lulletje getrapt...
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_45147251
damn, spuit 11

[ Bericht 97% gewijzigd door bas-beest op 08-01-2007 16:49:20 (te laat :)) ]
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  maandag 8 januari 2007 @ 16:49:53 #22
13250 Lod
Sapere aude!
pi_45147291
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:43 schreef IkVind het volgende:
Tja Mac Donalds is gewoon beter
Daar heb je dus volkomen ongelijk in . De Burger King is de minst slechte keuze.
GNU Terry Pratchett
pi_45147347
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:48 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Die gast is ook snel op zijn lulletje getrapt...
lutsers?
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_45147377
Wat een zeikmensen. Lekker dom als je de datum niet kan lezen.
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
  maandag 8 januari 2007 @ 16:52:47 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45147393
quote:
Op maandag 8 januari 2007 16:41 schreef Alexxxxx het volgende:
Als je Ariël heet, en je er aan stoort dat mensen je voor vrouw aan zien, moet je je naam veranderen.
Dat dacht ik ook meteen .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')