abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45140518
Kaiser Chiefs!
I Predict A Riot

Vorige topic had ook niet echt een op.. maar toch een quote(je)
quote:
Officieel startte Kaiser Chiefs in mei 2003, maar hun geschiedenis gaat veel verder terug. Nick, Simon en Peanut kennen elkaar al sinds ze elf jaar oud waren en hebben samen in een aantal bands gespeeld. Whitey kwam in één van hun bands terecht door de leugen te vertellen dat hij gitaar kon spelen als John Squire. Ze kregen de van de kunstschool afgestudeerde en rustloze-energiebal Ricky in de smiezen, zingend in een Rolling Stones-tribute band. In eerste instantie sloeg Ricky het aanbod af om bij de band te komen, maar later veranderde hij van gedachten.

Dit alles gebeurde lang voordat ze de naam Kaiser Chiefs gingen dragen. Tot een paar jaar terug waren ze voor sommige mensen bekend onder de naam 'Parva'. In een bijna wanhopige poging om succesvol te worden, probeerden ze in de toen heel populaire Garage muziek binnen te stromen, maar kwamen niet verder dan zingen over dingen die niet erg overeen kwamen met hun eigen leven. In deze tijd brachten ze drie singles uit, die nu op ebay rondgaan als must-haves. Maar toen gingen dingen niet meer zoals ze wilden. Het slechtste kwam toen de platenmaatschappij hen liet vallen, de band achterlatend met een belastingsschuld, wat hen dwong om een normale baan te vinden.

Ze kwamen wel vaker in de problemen door veel geld uit te geven voor optredens in Londen waar niemand naar ze kwam kijken. Op het moment dat alles uit elkaar leek te vallen – en Whitey besloot om de band te verlaten, maar na dertig minuten weer van gedachte veranderde – besloten ze dat het tijd was voor een een nieuwe start.

Na deze tegenslagen lieten ze zich inspireren door hun eigen club avond 'Pigs', welke ze opgezet hadden in de tussentijd en wat als een grap begon maar ondertussen al aardig succesvol geworden was.

Ze kozen de naam 'Kaiser Chiefs' van het Zuid Afrikaanse voetbalteam Kaizer Chiefs, waarvoor ooit Lucas Radebe uitkwam, die nu speelt voor Leeds United, de voetbalclub uit de stad waar de Chiefs vandaan komen. Ze begonnen nummers te schrijven over persoonlijke ervaringen en veranderden de muziekstijl in iets dat de laatste jaren steeds minder populair geworden was: klassieke Britse popmuziek – niet te verwarren met 'Britpop', wat in 2002 een negatieve betekenis had.

Maar hoe ver waren ze? In 2004 kwam de eerste single 'Oh My God' uit, die opgenomen was in Nick's slaapkamer, en kwam op nummer 66 in de hitlijsten te staan. En dat zonder platenmaatschappij. In november – ondertussen getekend bij B-Unique records – kwam de tweede single 'I Predict A Riot' terecht op de 22e plek. Toen ze 'Oh My God' opnieuw uitbrachten in februari 2005 waren ze al aan het strijden met Girls Aloud om de hoogste plek. Zo kwam de debuut-cd 'Employment' binnen op nummer 3, een week na de release, en werd het platina na drie weken. Daarnaast gaan ze vaak naar het Europese vasteland, waar ze ook veel succes oogsten. Hierna openden ze nog voor volle stadions als support van U2 in de zomer, en is een tour samen met de Foo Fighters aan het eind van het jaar ook niet te verwaarlozen.

In 2006, sleepte Kaiser Chiefs drie awards in de wacht op de jaarlijkse Brit Award show; namelijk voor Britse rock act, Britse live act en Britse groep
Leden
  • Ricky Wilson - Zang
  • Andrew White - Gitaar
  • Simon Rix - Bas
  • Nick 'Peanut' Baines - Toetsen
  • Nick Hodgson - Drums

Albums
    Employment (2005)
    Yours Truly, the Angry Mob (feb. 2007)

DVD
    Enjoyment (2005)

Singles
    Oh My God (2005)
    Everyday I Love You Less And Less (2005)
    I Predict A Riot (2005)
    Modern Way (2006)
    Ruby (2007, van het aankomende album)

Game On!

Bron: Wiki

[ Bericht 1% gewijzigd door Goover op 09-01-2007 15:00:17 ]
  • pi_45140570
    Ben ik trouwens niet te laat? Nog geen ander deel? Ik gooide de vorige vol, dus dan bouw ik zelf maar een nieuwe.
      Admin maandag 8 januari 2007 @ 13:30:02 #3
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_45140596
    Bij singles mag je Ruby wel vermelden.
    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
    pi_45140713
    quote:
    Op maandag 8 januari 2007 13:30 schreef Breuls het volgende:
    Bij singles mag je Ruby wel vermelden.
    Nieuwe album ook toegevoegd.

Kan jij de link in 'Bands & Artiesten' dan veranderen?
      Admin maandag 8 januari 2007 @ 13:38:00 #5
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_45140809
    Done.
    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
      maandag 8 januari 2007 @ 14:13:10 #8
    90197 soul114
    Flac is the new Mp3!
    pi_45141889
    Ik doe weer een deeltje mee
      maandag 8 januari 2007 @ 14:21:27 #10
    128155 Fir3fly
    Goodnight everybody!
    pi_45142155
    Woei, ik kijk erg uit naar het nieuwe album .
    And if you listen very hard
    The tune will come to you at last
    When all are one and one is all
    To be a rock and not to roll
      maandag 8 januari 2007 @ 15:37:42 #11
    138195 morgane
    Omnomnomnivoor
    pi_45144652
    Ik ben ook heel erg benieuwd

en Goofer, ik stond in de HMH aan de linkerkant, vrij vooraan Ricky kwam op een gegeven moment vlak langs me lopen
      Admin maandag 8 januari 2007 @ 15:44:03 #12
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_45144836
    Als ik het goed heb gehoord gaat het album Yours Truly heten.

-edit-
    Of Yours Truly, Angry Mob. Radio 1 DJ noemt de titels achter elkaar namelijk.
    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
    pi_45144945
    quote:
    Op maandag 8 januari 2007 15:37 schreef morgane het volgende:
    Ik ben ook heel erg benieuwd

en Goofer, ik stond in de HMH aan de linkerkant, vrij vooraan Ricky kwam op een gegeven moment vlak langs me lopen
    Goover

HMH stond ik ergens halverwege naast de mengtafel vanuit de zaal gezien rechts. Met een groter groepje die bang zijn dat hun biertje omgestoten wordt als ze verder naar voren gaan
    pi_45150230
    Oh my god I cant believe it we have a new topic
    pi_45173219
    Ey, vanochtend was ruby bij Giel Beelen voor het eerst op de nederlandse radio
    Maar was niet echt onder de indruk misschien komt dit nog...
    pi_45173861
    Ruby kan je hier naluisteren (vooruit spoelen naar 25 minuten).

Ik vind hem inderdaad een beetje tegenvallen voor een single. Ik hoop dat album verder goed klinkt .
      Admin dinsdag 9 januari 2007 @ 12:37:11 #17
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_45173998
    En even ter info, als je bovenstaande post na maandag de 15e leest is de link niet meer geldig.
    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
      Admin dinsdag 9 januari 2007 @ 12:53:48 #18
    725 crew  Breuls
    Bad Wolf
    pi_45174449
    quote:
    Op maandag 8 januari 2007 15:44 schreef Breuls het volgende:
    Als ik het goed heb gehoord gaat het album Yours Truly heten.

-edit-
    Of Yours Truly, Angry Mob. Radio 1 DJ noemt de titels achter elkaar namelijk.
    Okay, het is dus Yours Truly, the Angry Mob.
    I am a leaf on the wind.
    Watch how I soar.
    pi_45174519
    Toppe band! lekkere muziek voor eenieder die (in mijn geval) van snowboarden houdt
    “Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
    pi_45175568
    'Yours Truly, Angry Mob'
    Vlak na het verschijnen van de 'Ruby' Single, zal het album, dat de titel 'Yours Truly, Angry Mob' draagt, wereldwijd uitkomen op 26 februari. In Nederland en België is de cd al vanaf 23 februari te krijgen. In Noord Amerika verschijnt het album op 27 maart.

De cd is geproduceerd door Stephen Street bij Hook End Manor in Berkshire, en opgenomen in een sessie van zes weken afgelopen september en oktober. Het is gemixt door Cenzo Townshend en Stephen Street bij Olympic Studio in Barnes, Londen.

Dit is de playlist:
    1. Ruby
    2. The Angry Mob
    3. Heat Dies Down
    4. High Royds
    5. Love's Not A Competition (But I'm Winning)
    6. Thank You Very Much
    7. I Can Do It Without You
    8. My Kind Of Guy
    9. Everything Is Average Nowadays
    10. Boxing Champ
    11. Learnt My Lesson Well
    12. Try Your Best
    13. Retirement
    pi_45177822
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 12:56 schreef shilizous_88 het volgende:
    Toppe band! lekkere muziek voor eenieder die (in mijn geval) van snowboarden houdt
    Snowboarden en KC.. ik zie het verband niet?
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 13:39 schreef Leonos het volgende:
    'Yours Truly, Angry Mob'
    Vlak na het verschijnen van de 'Ruby' Single, zal het album, dat de titel 'Yours Truly, Angry Mob' draagt, wereldwijd uitkomen op 26 februari. In Nederland en België is de cd al vanaf 23 februari te krijgen. In Noord Amerika verschijnt het album op 27 maart.

De cd is geproduceerd door Stephen Street bij Hook End Manor in Berkshire, en opgenomen in een sessie van zes weken afgelopen september en oktober. Het is gemixt door Cenzo Townshend en Stephen Street bij Olympic Studio in Barnes, Londen.

Dit is de playlist:
    1. Ruby
    2. The Angry Mob
    3. Heat Dies Down
    4. High Royds
    5. Love's Not A Competition (But I'm Winning)
    6. Thank You Very Much
    7. I Can Do It Without You
    8. My Kind Of Guy
    9. Everything Is Average Nowadays
    10. Boxing Champ
    11. Learnt My Lesson Well
    12. Try Your Best
    13. Retirement
    Informative en interesante post Ik heb de naam van het album klikbaar gemaakt in de OP
    pi_45177887
    oooooo, heb ik ook nog iets aan dit forum toegevoegd (of is het met een dt?)

En als je KC met een sport wilt combineren is het toch eerder voetbal
    pi_45177953
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 15:02 schreef Leonos het volgende:
    oooooo, heb ik ook nog iets aan dit forum toegevoegd (of is het met een dt?)

En als je KC met een sport wilt combineren is het toch eerder voetbal
    Het is toegevoegtdtdtdttddttdddttt volgens mij (heb geen idee dus )

Ja, dat is de enige sportlink die ik kan maken. Tenzij 'stage hopping' een sport wordt... daar doen ze namelijk actief aan mee dan
    pi_45178430
    quote:
    Op dinsdag 9 januari 2007 12:06 schreef Leonos het volgende:
    Ey, vanochtend was ruby bij Giel Beelen voor het eerst op de nederlandse radio
    Maar was niet echt onder de indruk misschien komt dit nog...
    Ik heb hem net gehoord en ik ben het met je eens. Ben ook nog niet erg onder de indruk....
    Dream as if you'll live forever
    Live as if you'll die today
    pi_45179125
    Ik heb hem nogsteeds niet gehoord, vanavond toch maar eens kijken of hij ergens te beluisteren is.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')