abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45551551
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 21:24 schreef Snelkookbami het volgende:

[..]

Net een attractiepark, al die namen
Wat maken die namen uit, er ligt genoeg sneeuw.
Stop rockin' the boat.
pi_45556522
Aloha,

Gisteravond terug gekomen van Arc 1950. Nou, ik ben mooi verziekt daar Het is echt een supermooi en groot gebied. Genoeg te doen en gelukkig hadden we ook voldoende sneeuw op de piste. Offpiste was gewoon ruk, dat waren enkel harde plekken daar er al een tijd geen nieuwe sneeuw was gevallen. Alles boven 1800 was nog goed te doen, ging je lager dan kwam je bruine/groene plekken tegen op
de piste en was het meer keien dan steentjes ontwijken. Van zaterdag t/m woensdag veel zon gehad en af en toe een wolkje, donderdag een complete omslag naar zware bewolking en regen/natte sneeuw. Ben toen wel even 2 uurtjes naar buiten geweest, maar was wel door en door nat. De gondels waren allen gesloten, dus moest lekker in de harde wind in stoeljesliften zitten.

Vrijdag was het beter, maar de piste's waren erg slecht geworden, veel pap e.d. dus de auto gepakt en naar arc 1800, 1600 en bourg st. maurice gereden om te winkelen en rond te kijken.

Het appartement was ook erg gaaf, op de 3e verdieping (op de 5e zit de receptie en uitgang naar het centrum) en op de 1e verdieping hadden we skilockers met een uitgang naar de piste. 10meter lopen, board aan en zo de piste af naar 4 verschillende liften met allen een andere kant op , heerlijker kun je het niet hebben. Het plaatsje zelf is ook erg klein, dus je hoeft nergens ver voor te lopen. Bakkerij 2 minuten en de Spar 2.5 minuut . Bij het aankomen van 1950 rij je zo de parkeergarage in en parkeer je je auto bij de juiste kleur van je appartement gebouw, door een deurtje heen en je staat in het gebouw. Wij hadden het voordeel dat we op dezelfde verdieping zaten, dus maximaal 40meter lopen naar de auto met al je zooi

We zijn ook lekker in de sauna en jacuzzi geweest , dat was ook zeer goed te doen.

Enkele pics:

De Aygo zat erg vol, maar paste zonder problemen

Gesloten verpakkingen doen rare dingen op een kleine 2000 meter hoogte.

Het 2-kamer appartement.

Ons gebouw (2e van rechts). Ik sta bij de lift en je kon vanonder het gebouw hier zo de piste op.

Mijn meisie

Foto's van het gebied.

Lekker in de jacuzzi

En ik mag uiteraard ook niet ontbreken.

We hebben het er iig heel erg naar ons zin gehad en de plannen om volgend jaar met 4 man en de trein te gaan zijn al gemaakt. Nu nog een jaar wachten

Edit: krijg zojuist te horen dat we eind feb. nog een weekje naar Winterberg gaan. Nou, vooruit dan maar

[ Bericht 1% gewijzigd door GenesiZ op 21-01-2007 13:21:13 ]
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_45557099
Ohja, keb ook nog een extra setje handshoenen gehaald, vanwege het warme weer de eerste dagen.

Burton Pipe Gloves, lekker klein en luchtig
pi_45562108
There is no time like the present..
pi_45563208
quote:
Op zondag 21 januari 2007 16:02 schreef Spider_NL het volgende:
wtf check dit is

http://www.youtube.com/watch?v=n6XjJU6mjBw
oud! .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
pi_45563428
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:14 schreef GenesiZ het volgende:
Aloha,

Gisteravond terug gekomen van Arc 1950. Nou, ik ben mooi verziekt daar Het is echt een supermooi en groot gebied. Genoeg te doen en gelukkig hadden we ook voldoende sneeuw op de piste. Offpiste was gewoon ruk, dat waren enkel harde plekken daar er al een tijd geen nieuwe sneeuw was gevallen. Alles boven 1800 was nog goed te doen, ging je lager dan kwam je bruine/groene plekken tegen op
de piste en was het meer keien dan steentjes ontwijken. Van zaterdag t/m woensdag veel zon gehad en af en toe een wolkje, donderdag een complete omslag naar zware bewolking en regen/natte sneeuw. Ben toen wel even 2 uurtjes naar buiten geweest, maar was wel door en door nat. De gondels waren allen gesloten, dus moest lekker in de harde wind in stoeljesliften zitten.

Vrijdag was het beter, maar de piste's waren erg slecht geworden, veel pap e.d. dus de auto gepakt en naar arc 1800, 1600 en bourg st. maurice gereden om te winkelen en rond te kijken.

Het appartement was ook erg gaaf, op de 3e verdieping (op de 5e zit de receptie en uitgang naar het centrum) en op de 1e verdieping hadden we skilockers met een uitgang naar de piste. 10meter lopen, board aan en zo de piste af naar 4 verschillende liften met allen een andere kant op , heerlijker kun je het niet hebben. Het plaatsje zelf is ook erg klein, dus je hoeft nergens ver voor te lopen. Bakkerij 2 minuten en de Spar 2.5 minuut . Bij het aankomen van 1950 rij je zo de parkeergarage in en parkeer je je auto bij de juiste kleur van je appartement gebouw, door een deurtje heen en je staat in het gebouw. Wij hadden het voordeel dat we op dezelfde verdieping zaten, dus maximaal 40meter lopen naar de auto met al je zooi

We zijn ook lekker in de sauna en jacuzzi geweest , dat was ook zeer goed te doen.

Enkele pics:

De Aygo zat erg vol, maar paste zonder problemen
[afbeelding]

Gesloten verpakkingen doen rare dingen op een kleine 2000 meter hoogte.
[afbeelding]

Het 2-kamer appartement.
[afbeelding]

Ons gebouw (2e van rechts). Ik sta bij de lift en je kon vanonder het gebouw hier zo de piste op.
[afbeelding]

Mijn meisie
[afbeelding]

Foto's van het gebied.
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Lekker in de jacuzzi
[afbeelding]

En ik mag uiteraard ook niet ontbreken.
[afbeelding]

[afbeelding]

We hebben het er iig heel erg naar ons zin gehad en de plannen om volgend jaar met 4 man en de trein te gaan zijn al gemaakt. Nu nog een jaar wachten

Edit: krijg zojuist te horen dat we eind feb. nog een weekje naar Winterberg gaan. Nou, vooruit dan maar
Vet dat je op 2000m zat. Lekker hoog! Ik begin er nu ook steeds maar naar uit te kijken, en volgende week gaat het (als de voorspellingen kloppen) 'snachts -27 (!) vriezen in Laax (Zwitserland) en gaat er ook weer sneeuw vallen.
  zondag 21 januari 2007 @ 18:17:55 #247
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45566238
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 16:38 schreef XL het volgende:
BBC Ski Sunday morgen om 15:15 met Ed Leigh.
Onder andere over de WK snowboarden in Arosa op BBC2.
Ik hoop dat jullie gekeken hebben. Het was weer erg goed.

Genesiz, ziet er prima uit die vakantie van je!

--edit
Geen leuke (offpiste) restaurantjes gevonden?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_45568718
quote:
Op zondag 21 januari 2007 18:17 schreef XL het volgende:

[..]

Ik hoop dat jullie gekeken hebben. Het was weer erg goed.

Genesiz, ziet er prima uit die vakantie van je!

--edit
Geen leuke (offpiste) restaurantjes gevonden?
Thanx. Wel heel wat restaurants gezien, maar compleet vergeten de foto te maken. Probleem is dat ik een spiegelreflexcam heb en die neem je niet zo even mee in je rugzak. Ben bang dat ik hem sloop
pi_45576269
Zo ik ben weer terug van een reisje Kirchberg.
Volgens mij was het precies de laatste week dat er uberhaupt nog enigzins te boarden viel aangezien vrijdag het met bakken uit de hemel kwam.
De sneeuw was als verwacht een mix van korrels ijs in de morgen en slush sneeuw in de middag afgewisselt met enorme plakaten ijs en natte modder.
Op zich niet ideaal snowboard weer, maar als met al kon er toch nog redelijk op de piste geknalt worden. Een beetje slalommen tussen de skiers door/ planken over de zwarte delen en de slushhopen (achtergelaten door beroerde skiers) doorkruisen..
Offpiste en freestylen waren helaas geen optie aangezien de kwaliteit van de 'sneeuw' het niet toeliet.

We hebben 1 uur aan filmmateriaal en een foto of 60, dus de beoogde film die we gaan maken zal we goedkomen. Foto's etc komen er wel aan als ik even rustig er de tijd voor heb.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_45585282
Zonde dat de sneeuw zo slecht was, je zat zeker in een lager gebied dan mij?

Is bij jullie fok ook zo slecht bereikbaar, telkens foutmeldingen en niet laden e.d.?
pi_45586648
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:14 schreef GenesiZ het volgende:
Hoop geblaat over Les Arcs
Ik heb overigens nog een filmpje van het winkel 'centrum' van Les Arc 1800. Brakke is alleen, dat die 200 km van mijn huidige verblijf ligt en het nog wel ff kan duren voor ik het weer in bezit heb.
Maar is opzich wel leuk om te zien voor de geinteresseerden
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_45587512
Je kon wel heel goed het verschil zien tussen de normale franse wintersportstijl (Arc 1600,1800 en 2000) en de canadese stijl van 1950. 1950 is veel gezelliger en mooier opgezet, maar daar zal de prijs ook wel voor zijn

We zijn langs studio's gelopen in 2000 en die waren echt verschrikkelijk klein. een stapelbed, bankje, keukentje en badkamer, alles op 17m2 voor maximaal 4 personen

We hebben ook nog even bij zo'n estatebedrijfje geweest. 3 studio's van 21m2 groot in arc 1800, ingericht voor 5 personen p/studio voor de schappelijke prijs van ¤ 460.000 Zieke fransen.
pi_45608373
Mooie voorspellingen voor de komende dagen, hopelijk houdt dit aan, nog 18 dagen bis Val Thorens.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:11:33 #254
71115 Rnej
I walk the line
pi_45608612
ik zit 16 feb ook weer in oostenrijk!
pi_45608739
Ik hoorde alleen wel dat de apres ski in Frankrijk heel anders is, vriend van me was vorige week nog en die zei dat er in dat gebied waar hij was geweest niet eens een apresski tent onderaan de piste stond!

Dat wordt wel wennen .
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  dinsdag 23 januari 2007 @ 20:16:33 #256
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45608828
Ik ga denk ik geen tweede keer dit jaar. Ik verhuis naar Den Haag en kan het me daardoor niet veroorloven.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:00:11 #257
71115 Rnej
I walk the line
pi_45610772
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 20:16 schreef XL het volgende:
Ik ga denk ik geen tweede keer dit jaar. Ik verhuis naar Den Haag en kan het me daardoor niet veroorloven.
geen afsluitweek?

we gaan wel bier zuipen als je in dh woont dan?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:20:14 #258
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45611639
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:00 schreef Rnej het volgende:

[..]

geen afsluitweek?

we gaan wel bier zuipen als je in dh woont dan?
Afsluitweekend zal heel moeilijk worden. Misschien. Dat zuipen komt sowieso goed.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:23:59 #259
71115 Rnej
I walk the line
pi_45611776
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:20 schreef XL het volgende:

[..]

Afsluitweekend zal heel moeilijk worden. Misschien. Dat zuipen komt sowieso goed.
zoipen

when ga je verhuizen?
al wezen kijken naar een nieuw stekkie?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 21:42:02 #260
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45612439
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 21:23 schreef Rnej het volgende:

[..]

zoipen

when ga je verhuizen?
al wezen kijken naar een nieuw stekkie?
Ik ga in maart over. Ik ben er geweest. Het ziet er prima uit. Lekker groot, lekker centraal, relatief goedkoop. Ik moet alleen nog het een en ander aan meubilair etc gaan regelen om het zo te krijgen als ik het wil hebben en dat moet nu van wintersportbudget.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:06:41 #261
71115 Rnej
I walk the line
pi_45613445
<offtopic>

ik heb nog 2 bankjes hier staan, t stelt geen fuck voor, de ene is gratisch (zit nog hardstikke goed, maar moet wel grand foulard over ivm gestoorde kat die de achterkant heeft gesloopt)

en de andere is 50 eurie, want das een ikea slaapbank a 170 eurie van 3 jaar oud ofzo ...

weet niet hoe hoge eisen je stelt? maar het gratis bankje zit hardstikke goed en je krijgt de grandfoulard erbij

</offtopic>

even een goedmakertje:

pi_45613696
Even offtopic, maar GenesiZ is vandaag op zijn bedrijf gefilmd voor een aflevering voor "het leukste bedrijf" op RNN7

Een lekkere rotzooi voor de camera, maar was wel een leuke ervaring. Zaterdag om half 6 komt het op tv
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:16:00 #263
71115 Rnej
I walk the line
pi_45613815
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:13 schreef GenesiZ het volgende:
Even offtopic, maar GenesiZ is vandaag op zijn bedrijf gefilmd voor een aflevering voor "het leukste bedrijf" op RNN7

Een lekkere rotzooi voor de camera, maar was wel een leuke ervaring. Zaterdag om half 6 komt het op tv
wat voor bedrijf is dat dan?
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:18:34 #264
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45613914
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:06 schreef Rnej het volgende:
<offtopic>

ik heb nog 2 bankjes hier staan, t stelt geen fuck voor, de ene is gratisch (zit nog hardstikke goed, maar moet wel grand foulard over ivm gestoorde kat die de achterkant heeft gesloopt)

en de andere is 50 eurie, want das een ikea slaapbank a 170 eurie van 3 jaar oud ofzo ...

weet niet hoe hoge eisen je stelt? maar het gratis bankje zit hardstikke goed en je krijgt de grandfoulard erbij

</offtopic>

even een goedmakertje:

[afbeelding]
Ik zoek meer een gasfornuis, een wasmachine en een stofzuiger
  dinsdag 23 januari 2007 @ 22:21:17 #265
71115 Rnej
I walk the line
pi_45614028
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:18 schreef XL het volgende:

[..]

Ik zoek meer een gasfornuis, een wasmachine en een stofzuiger
mijn stofzuiger is dood, de andere 2 heb ik niet
pi_45626366
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:13 schreef GenesiZ het volgende:

Kijkûûhnn
Btw, toffe jas (hint)
pi_45631096
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 22:16 schreef Rnej het volgende:

[..]

wat voor bedrijf is dat dan?
[spam]http://www.informatique.nl[/spam]
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:31 schreef Snelkookbami het volgende:

[..]

Kijkûûhnn
Btw, toffe jas (hint)
jaaa, kijken he , welke jas??
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:13:58 #268
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45631312
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:07 schreef GenesiZ het volgende:

[..]

[spam]http://www.informatique.nl[/spam]
Ah! een concurrent! van mijn bijbaantje
pi_45631873
Wij zijn toch wel duurder
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:33:25 #270
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_45631984
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:29 schreef GenesiZ het volgende:
Wij zijn toch wel duurder
Echt niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')