dat bedoel ikquote:Op maandag 8 januari 2007 12:59 schreef WaSTeiL het volgende:
Als het aangesloten zit op een centraal afzuigsysteem moet het een afzuigkap zijn zonder motor. Anders verstoor je het hele systeem.
heb je dan geen last van vetafzetting op de rotorbladen van de centrale afzuigunit?quote:Op maandag 8 januari 2007 13:09 schreef Vodka_Lime het volgende:
Het is hierboven al genoemd, het is van een centraal afzuigsysteem, dus een moterloze afzuigkap nodig, zit zelf ook bij mij in de keuken. aangesloten op centraal afzuigsysteem. als ik dus afzuigen wil moet ik een knop draaien en gaat hij ook harder afzuigen in de badkamer en de wc. zo ook andersom, wil ik meer afzuigen in de wc > meer in de keuken en in de badkamer.
anders even informeren bij je woningbouwvereniging.
komt de stank er dus bij de andere ventilatie gaten er weer uit. omdat de trek van het gat tov. de afzuigkracht van de afzuigkap te laag is, het word er dus uitgeblazen uit de andere gaten....quote:
Dat vet blijft in principe hangen in het filter in de afzuigkap. Het probleem is, dat als de afzuigkap óók gaat blazen, dan blaas je de centrale ventilator op, óf de eetlucht komt er bij de toilet en badkamer weer uit!quote:Op maandag 8 januari 2007 13:12 schreef Djarum het volgende:
[..]
heb je dan geen last van vetafzetting op de rotorbladen van de centrale afzuigunit?
en dat de levensduur dus van de unit aanzienlijk wordt verkort?
Als je even goed leest, is die koolstoffilter juist er voor om zonder slang te gebruikenquote:Op maandag 8 januari 2007 13:50 schreef cohen het volgende:
Is dit misschien een mogelijkheid?
Het is een afzuigkap met bovenop een rond gat (12cm doorsnee) Als ik hierop een koolstoffilter plaats, is dat dan al genoeg?? Het gaat mij namelijk om de lucht van het koken. Of kan een koolstoffilter alleen in combinatie met een afvoerslang?
dan eet je vergif :pquote:Op dinsdag 9 januari 2007 11:20 schreef Theuno het volgende:
Stel dat je een keer lam bent en friet bakt....
en dat je frietvet niet recentelijk vervangen is...
BUH !
Dat drink ik ook regelmatig heb ik het idee... maar dat blijf ik geen dag ruiken..quote:
Dan heb je wel een verdomd knullige installatie daar. Hier heeft elk appartement zijn eigen luchtkanaal en zijn dat soort taferelen onmogelijk.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:07 schreef ToMaSZ het volgende:
Er zit bij mij in de flat ook zo'n hufter die sinds ongeveer een week een gemotoriseerde afzuigkap heeft. Dat ding doet t zegmaar zo goed dat zijn afgezogen etenslucht, bij mij de badkamer in wordt gebalzen (overdruk, onderdruk).
Daarnaast is een reden om die gemotoriseerde dingen te verbieden het risico van snelle verspreiding bij brand in zo'n kap (vette filters e.d.)
Ik ga de VVE maar eens bellen, kan niet vinden welk appartement het is. Dat het niet mag staat wel in het vve-reglement.
hier zijn ze ook allemaal apart... maar ja, als ik een afzuigkap met motor zou hangen dan blaas ik mijn frietlucht ook bij de plee en badkamer eruit....quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:36 schreef PICHT het volgende:
[..]
Dan heb je wel een verdomd knullige installatie daar. Hier heeft elk appartement zijn eigen luchtkanaal en zijn dat soort taferelen onmogelijk.
Ja omdat dat ook een intern systeem is, das niet zo gek, dat heb ik ook. Ik heb hier trouwens een mechanische afzuiging, in de keuken met een draaiknop met drie standen en in de badkamer via RF met een touchpanel. Ik baal alleen gruwelijk van het ding want hij kan gewoonweg niet uit als ik de stekker er in heb zitten.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:08 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
hier zijn ze ook allemaal apart... maar ja, als ik een afzuigkap met motor zou hangen dan blaas ik mijn frietlucht ook bij de plee en badkamer eruit....
Ik huur dus liever niet, geen zin in gezever met de woningstichting achterafquote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:18 schreef TheOneAndOnly het volgende:
kan wel.... gewoon even met de bedrading prutsen....
Op standje 1, ongeveer 10 watt. Op stand 3 het maximum van 45 watt. Ik vind het nogal aardig veel op jaarbasis als je het zo bekijkt. Ik had er geen keuze in dat ding te nemen en krijg ik nog gratis extra kosten ook.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:24 schreef TheOneAndOnly het volgende:
de mechanische ventialtie trekt toch maar een paar Watt dus duur is het ook niet om em te laten draaie.... al staat ie bij mij in de zomer altijd uit....
heb je em echt nodig dan?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:26 schreef PICHT het volgende:
[..]
Op standje 1, ongeveer 10 watt. Op stand 3 het maximum van 45 watt. Ik vind het nogal aardig veel op jaarbasis als je het zo bekijkt. Ik had er geen keuze in dat ding te nemen en krijg ik nog gratis extra kosten ook.
Da's ook niet de bedoeling. Dat ding heb je omdat je huis zo goed geisoleerd is dat je wel mechanische ventilatie móét gebruiken om voldoende verse lucht binnen te krijgen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 14:16 schreef PICHT het volgende:
[..]
Ik baal alleen gruwelijk van het ding want hij kan gewoonweg niet uit als ik de stekker er in heb zitten.
en waar komt de lucht dan binnen?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:03 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Da's ook niet de bedoeling. Dat ding heb je omdat je huis zo goed geisoleerd is dat je wel mechanische ventilatie móét gebruiken om voldoende verse lucht binnen te krijgen.
Uitzetten is simpelweg niet gezond.
door de kieren, spleten en ventilatieroosters bij de ramen en deuren.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:04 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
en waar komt de lucht dan binnen?
mechanische ventilatie zuigt 99 van de 100 keren alleen maar
Gewoon zoals alle flatgebouwen die eind jaren 70 begin jaren 80 zijn gebouwd. 1 groot luchtkanaal met een afzuiger op het dak, waar alle appartementen op uitkomen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 13:36 schreef PICHT het volgende:
[..]
Dan heb je wel een verdomd knullige installatie daar. Hier heeft elk appartement zijn eigen luchtkanaal en zijn dat soort taferelen onmogelijk.
daarom komt ie zonder die mechanische ventilatie ook wel door hoor....quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:07 schreef mcDavid het volgende:
[..]
door de kieren, spleten en ventilatieroosters bij de ramen en deuren.
Waarom zou die lucht naar binnen gaan als je geen onderdruk hebt in huis?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:33 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
daarom komt ie zonder die mechanische ventilatie ook wel door hoor....
da's genoeg voor onderdruk in het hele huis. Waarom denk je dat dr zo'n grote kier onder de badkamer deur zit?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:52 schreef TheOneAndOnly het volgende:
mechanische ventilatie zit niet in het hele huis...
bijvoorbeeld in mijn huis zit het alleen in de keuken, toilet beneden en de badkamer... dus voor de frisse lucht hoef je het niet te doen....
bij mij niet hoor... en bij de wc ook niet...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 15:54 schreef mcDavid het volgende:
[..]
da's genoeg voor onderdruk in het hele huis. Waarom denk je dat dr zo'n grote kier onder de badkamer deur zit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |