abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45139183
Na het koken stinkt mijn huis altijd. Daarom heb ik een afzuigkap opgehangen. Deze wil ik met zo'n buis verbinden aan het ventilatiegat in mijn keuken. Die ziet er zo uit:

http://www.vrom.nl/pics/milieu/ventiel.jpg

Kan ik mijn afzuigkap hier zomaar op aansluiten?
wie zaait zal oogsten.....
  maandag 8 januari 2007 @ 12:40:57 #2
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_45139286
vraag t is in klussen en wonen zou ik zeggen!
  PR/Manusje van alles maandag 8 januari 2007 @ 12:44:25 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_45139369
Zover ik weet kan dat gewoo ja
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_45139430
Als dat ventilatiegat van het plaatje de enige manier is om frisse lucht in de keuken te krijgen is het misschien te overwegen om een ander gat te maken. Heb je meer ventilatiemogelijkheden dan lijkt het me geen probleem.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
  maandag 8 januari 2007 @ 12:57:47 #5
123971 Serious_Sven
Our Infinite Struggle
pi_45139730
Volgens mij is het een algemene ventilatieschacht waar ook andere bewoners gebruik van maken, deze is dus niet bedoelt voor een afzuigkap.

Vraag het na bij de eigenaar/huisbaas.
  Forum Admin maandag 8 januari 2007 @ 12:58:31 #6
58651 crew  murp
murp
  maandag 8 januari 2007 @ 12:59:06 #7
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_45139763
Als het aangesloten zit op een centraal afzuigsysteem moet het een afzuigkap zijn zonder motor. Anders verstoor je het hele systeem.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  Milf maandag 8 januari 2007 @ 12:59:14 #8
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_45139767
GC naar klussen en wonen. Hier weet men vast wel antwoord op je vraag.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  Forum Admin maandag 8 januari 2007 @ 13:00:28 #9
58651 crew  murp
murp
pi_45139804
dat ding is aangesloten aan een machine die lucht zuigt toch?

als jij je afzuigkap laat zuigen en dat ding dan gaat er iets kapot ofzo, is mij verteld
  Forum Admin maandag 8 januari 2007 @ 13:00:51 #10
58651 crew  murp
murp
pi_45139812
quote:
Op maandag 8 januari 2007 12:59 schreef WaSTeiL het volgende:
Als het aangesloten zit op een centraal afzuigsysteem moet het een afzuigkap zijn zonder motor. Anders verstoor je het hele systeem.
dat bedoel ik
  maandag 8 januari 2007 @ 13:01:06 #11
3185 Adelante
To let it go now
pi_45139823
gebruik anders een afzuigkap met koolstoffilter, die de ranzige lucht zuivert en schone lucht weer de keuken in blaast
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_45139861
nee,

dit omdat anders je centrale ventilatiesysteem binnen de kortste keren vastloopt door overmatige vetafzetting op de rotor.

ik zal proberen om een extra gat te maken, of anders een afzuigkap nemen met alleen een koolstoffilter, dus zonder afvoerbuis.
werkte bij mij ook prima, de kookluchtjes hou je natuurlijk wel, alleen merkbaar minder
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  maandag 8 januari 2007 @ 13:03:43 #13
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_45139902
Heb je een afzuigkap vergunning nodig. Effe informeren bij de gemeente.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_45140014
is dit niet zo'n schacht die ook naar je wc en badkamer koopt? Als ik jou was zou ik gewoon een koker naar het raam -als je die hebt- toe geleiden. Staat minder mooi maar alle lucht verdwijnt wel naar buiten.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_45140065
Het is hierboven al genoemd, het is van een centraal afzuigsysteem, dus een moterloze afzuigkap nodig, zit zelf ook bij mij in de keuken. aangesloten op centraal afzuigsysteem. als ik dus afzuigen wil moet ik een knop draaien en gaat hij ook harder afzuigen in de badkamer en de wc. zo ook andersom, wil ik meer afzuigen in de wc > meer in de keuken en in de badkamer.

anders even informeren bij je woningbouwvereniging.
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_45140128
quote:
Op maandag 8 januari 2007 13:09 schreef Vodka_Lime het volgende:
Het is hierboven al genoemd, het is van een centraal afzuigsysteem, dus een moterloze afzuigkap nodig, zit zelf ook bij mij in de keuken. aangesloten op centraal afzuigsysteem. als ik dus afzuigen wil moet ik een knop draaien en gaat hij ook harder afzuigen in de badkamer en de wc. zo ook andersom, wil ik meer afzuigen in de wc > meer in de keuken en in de badkamer.

anders even informeren bij je woningbouwvereniging.
heb je dan geen last van vetafzetting op de rotorbladen van de centrale afzuigunit?
en dat de levensduur dus van de unit aanzienlijk wordt verkort?
pi_45140214
Ik zal dat ding misschien 3x in de week maximaal 15 minuten gebruiken. Dus ik maak er toch niks kapot mee? Ik heb nu al die afzuigkap hangen. Een een slang van 1 meter is genoeg om hem in dat ventilatieding te doen. Anders moet ik een slang van 3 meter recht over mn muur naar buiten doen. Dat ziet er helemaal niet uit. Ik denk dat ik de illegale oplossing maar kies, want een motorloze of koolstofding ga ik niet meer kopen nu ik deze heb. En als mn buren en/of wonigbouw gaan klagen zeg ik wel dat ik van niks wist.
pi_45140313
Ik had een afzuigkap (de goedkoopste bij de lokale bouwmarkt) die je EN als koolstofafzuiger kan gebruiken, EN als gewone met een buis.
Enige verschil is dat je bij een koolstofafzuiger op de plaats waar normaal gesproken de afzuigbuis eruit gaat, een simpele koolstoffilter plaatst (15,00 bij de lokale bouwmarkt).

dus volgens mij is bijna elke afzuigkap wel geschikt om er een koolstoffilter op te zetten..maar ik kan het mis hebben.
  maandag 8 januari 2007 @ 13:22:41 #19
161756 hierissiedan
second first impression
pi_45140404
quote:
Op maandag 8 januari 2007 13:00 schreef murp het volgende:

[..]

dat bedoel ik
komt de stank er dus bij de andere ventilatie gaten er weer uit. omdat de trek van het gat tov. de afzuigkracht van de afzuigkap te laag is, het word er dus uitgeblazen uit de andere gaten....
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
  maandag 8 januari 2007 @ 13:31:31 #20
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_45140641
Kan je prima doen. Zoals eerder is gezegt, een motorloze afzuigkap aansluiten aan het centrale systeem. Je kan trouwens wel het best een dubbele module kopen naar de afzuigsysteem, 1 voor je kamer en voor je afzuigkap. Een verloopje maar dan groter.
Ik ben lelijk.
pi_45140998
quote:
Op maandag 8 januari 2007 13:12 schreef Djarum het volgende:

[..]

heb je dan geen last van vetafzetting op de rotorbladen van de centrale afzuigunit?
en dat de levensduur dus van de unit aanzienlijk wordt verkort?
Dat vet blijft in principe hangen in het filter in de afzuigkap. Het probleem is, dat als de afzuigkap óók gaat blazen, dan blaas je de centrale ventilator op, óf de eetlucht komt er bij de toilet en badkamer weer uit!

Overigens is het bij moderne niewbouwwoningen ook mogelijk dat zo'n gat juist frisse lucht het huis ín blaast, via een warmtewisselaar. Als je daar je afzuigkap op aansluit gaat het helemáál fout!
pi_45141160
Is dit misschien een mogelijkheid?

Het is een afzuigkap met bovenop een rond gat (12cm doorsnee) Als ik hierop een koolstoffilter plaats, is dat dan al genoeg?? Het gaat mij namelijk om de lucht van het koken. Of kan een koolstoffilter alleen in combinatie met een afvoerslang?
pi_45141310
gewoon de motor eruit slopen en op dat gat aansluiten....

die gaten zijn er speciaal voor gemaakt....

die ventilator moet toch eens in het jaar schoongemaakt worden eigenlijk... want die brakke strontlucht van jou koekt ook aan op die rotorbladen gheheh
pi_45141358
quote:
Op maandag 8 januari 2007 13:50 schreef cohen het volgende:
Is dit misschien een mogelijkheid?

Het is een afzuigkap met bovenop een rond gat (12cm doorsnee) Als ik hierop een koolstoffilter plaats, is dat dan al genoeg?? Het gaat mij namelijk om de lucht van het koken. Of kan een koolstoffilter alleen in combinatie met een afvoerslang?
Als je even goed leest, is die koolstoffilter juist er voor om zonder slang te gebruiken

En jezelf van de domme houden als het afzuigsysteem verstoord word (waar je zelf ook last van krijgt) is niet handig, want ze kunnen zien dat jij een apparaat met motor hebt als ze willen.
  maandag 8 januari 2007 @ 16:34:44 #25
22956 Theuno
Illusions...
pi_45146736
Zal lekker gaan ruiken op je wc als je net frietjes gebakken hebt

Maar ik moet ook zo'n ding hebben, iemand goede tips ? Werkt er een met een filter echt goed ? En die motorloze ?
... life is like a big obstacle...
pi_45169597
Ik heb een koolstoffilter gekocht. En ik moet zeggen, het werkt wel een beetje. Normaal zou mijn hele huis ruiken naar eten, maar gister viel het reuze mee.
pi_45171784
als het lekker eten is vind ik die lucht niet erg hoor
pi_45171972
ik kook altijd poep
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:20:48 #29
22956 Theuno
Illusions...
pi_45172115
Stel dat je een keer lam bent en friet bakt....
en dat je frietvet niet recentelijk vervangen is...

BUH !
pi_45172157
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:20 schreef Theuno het volgende:
Stel dat je een keer lam bent en friet bakt....
en dat je frietvet niet recentelijk vervangen is...

BUH !
dan eet je vergif :p
  dinsdag 9 januari 2007 @ 11:26:03 #31
22956 Theuno
Illusions...
pi_45172216
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 11:23 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

dan eet je vergif :p
Dat drink ik ook regelmatig heb ik het idee... maar dat blijf ik geen dag ruiken..
  dinsdag 9 januari 2007 @ 12:07:15 #32
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_45173236
Er zit bij mij in de flat ook zo'n hufter die sinds ongeveer een week een gemotoriseerde afzuigkap heeft. Dat ding doet t zegmaar zo goed dat zijn afgezogen etenslucht, bij mij de badkamer in wordt gebalzen (overdruk, onderdruk).

Daarnaast is een reden om die gemotoriseerde dingen te verbieden het risico van snelle verspreiding bij brand in zo'n kap (vette filters e.d.)

Ik ga de VVE maar eens bellen, kan niet vinden welk appartement het is. Dat het niet mag staat wel in het vve-reglement.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
  dinsdag 9 januari 2007 @ 13:36:44 #33
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_45175500
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 12:07 schreef ToMaSZ het volgende:
Er zit bij mij in de flat ook zo'n hufter die sinds ongeveer een week een gemotoriseerde afzuigkap heeft. Dat ding doet t zegmaar zo goed dat zijn afgezogen etenslucht, bij mij de badkamer in wordt gebalzen (overdruk, onderdruk).

Daarnaast is een reden om die gemotoriseerde dingen te verbieden het risico van snelle verspreiding bij brand in zo'n kap (vette filters e.d.)

Ik ga de VVE maar eens bellen, kan niet vinden welk appartement het is. Dat het niet mag staat wel in het vve-reglement.
Dan heb je wel een verdomd knullige installatie daar. Hier heeft elk appartement zijn eigen luchtkanaal en zijn dat soort taferelen onmogelijk.
Ik ben lelijk.
pi_45176486
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:36 schreef PICHT het volgende:

[..]

Dan heb je wel een verdomd knullige installatie daar. Hier heeft elk appartement zijn eigen luchtkanaal en zijn dat soort taferelen onmogelijk.
hier zijn ze ook allemaal apart... maar ja, als ik een afzuigkap met motor zou hangen dan blaas ik mijn frietlucht ook bij de plee en badkamer eruit....
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:16:55 #35
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_45176705
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:08 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

hier zijn ze ook allemaal apart... maar ja, als ik een afzuigkap met motor zou hangen dan blaas ik mijn frietlucht ook bij de plee en badkamer eruit....
Ja omdat dat ook een intern systeem is, das niet zo gek, dat heb ik ook. Ik heb hier trouwens een mechanische afzuiging, in de keuken met een draaiknop met drie standen en in de badkamer via RF met een touchpanel. Ik baal alleen gruwelijk van het ding want hij kan gewoonweg niet uit als ik de stekker er in heb zitten.
Ik ben lelijk.
pi_45176763
kan wel.... gewoon even met de bedrading prutsen....
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:19:25 #37
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_45176782
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:18 schreef TheOneAndOnly het volgende:
kan wel.... gewoon even met de bedrading prutsen....
Ik huur dus liever niet, geen zin in gezever met de woningstichting achteraf
Ik ben lelijk.
pi_45176917
de mechanische ventialtie trekt toch maar een paar Watt dus duur is het ook niet om em te laten draaie.... al staat ie bij mij in de zomer altijd uit....
  dinsdag 9 januari 2007 @ 14:26:50 #39
72244 PICHT
Picht, pacht, poecht.
pi_45176969
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:24 schreef TheOneAndOnly het volgende:
de mechanische ventialtie trekt toch maar een paar Watt dus duur is het ook niet om em te laten draaie.... al staat ie bij mij in de zomer altijd uit....
Op standje 1, ongeveer 10 watt. Op stand 3 het maximum van 45 watt. Ik vind het nogal aardig veel op jaarbasis als je het zo bekijkt. Ik had er geen keuze in dat ding te nemen en krijg ik nog gratis extra kosten ook.
Ik ben lelijk.
pi_45177109
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:26 schreef PICHT het volgende:

[..]

Op standje 1, ongeveer 10 watt. Op stand 3 het maximum van 45 watt. Ik vind het nogal aardig veel op jaarbasis als je het zo bekijkt. Ik had er geen keuze in dat ding te nemen en krijg ik nog gratis extra kosten ook.
heb je em echt nodig dan?
pi_45177924
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:16 schreef PICHT het volgende:

[..]

Ik baal alleen gruwelijk van het ding want hij kan gewoonweg niet uit als ik de stekker er in heb zitten.
Da's ook niet de bedoeling. Dat ding heb je omdat je huis zo goed geisoleerd is dat je wel mechanische ventilatie móét gebruiken om voldoende verse lucht binnen te krijgen.
Uitzetten is simpelweg niet gezond.
pi_45177961
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:03 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Da's ook niet de bedoeling. Dat ding heb je omdat je huis zo goed geisoleerd is dat je wel mechanische ventilatie móét gebruiken om voldoende verse lucht binnen te krijgen.
Uitzetten is simpelweg niet gezond.
en waar komt de lucht dan binnen?
mechanische ventilatie zuigt 99 van de 100 keren alleen maar
pi_45178038
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:04 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

en waar komt de lucht dan binnen?
mechanische ventilatie zuigt 99 van de 100 keren alleen maar
door de kieren, spleten en ventilatieroosters bij de ramen en deuren.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 15:12:10 #44
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_45178209
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 13:36 schreef PICHT het volgende:

[..]

Gewoon zoals alle flatgebouwen die eind jaren 70 begin jaren 80 zijn gebouwd. 1 groot luchtkanaal met een afzuiger op het dak, waar alle appartementen op uitkomen.
Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_45178963
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:07 schreef mcDavid het volgende:

[..]

door de kieren, spleten en ventilatieroosters bij de ramen en deuren.
daarom komt ie zonder die mechanische ventilatie ook wel door hoor....
pi_45179085
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:33 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

daarom komt ie zonder die mechanische ventilatie ook wel door hoor....
Waarom zou die lucht naar binnen gaan als je geen onderdruk hebt in huis?
Hele oude huizen hebben meestal zoveel tocht dat het idd weinig uitmaakt, maar het is al héél lang normaal dat mechanische ventilatie wordt toegepast om voldoende frisse lucht binnen te krijgen. Je zal niet gelijk stikken zonder, maar gezond is anders.
pi_45179588
mechanische ventilatie zit niet in het hele huis...

bijvoorbeeld in mijn huis zit het alleen in de keuken, toilet beneden en de badkamer... dus voor de frisse lucht hoef je het niet te doen....
pi_45179651
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:52 schreef TheOneAndOnly het volgende:
mechanische ventilatie zit niet in het hele huis...

bijvoorbeeld in mijn huis zit het alleen in de keuken, toilet beneden en de badkamer... dus voor de frisse lucht hoef je het niet te doen....
da's genoeg voor onderdruk in het hele huis. Waarom denk je dat dr zo'n grote kier onder de badkamer deur zit?
pi_45179842
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:54 schreef mcDavid het volgende:

[..]

da's genoeg voor onderdruk in het hele huis. Waarom denk je dat dr zo'n grote kier onder de badkamer deur zit?
bij mij niet hoor... en bij de wc ook niet...

bij mijn ouders in huis zat helemaal geen mechanische ventilatie, huis uit 1980, alleen een afzuigkap in de keuken met een aparte uitblaas naar buiten en verder helemaal niks...

en ben er nooit ziek van geweest....
pi_45179884
Nou dan zet je hem toch lekker uit?
pi_45180055
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:01 schreef mcDavid het volgende:
Nou dan zet je hem toch lekker uit?
in het voorjaar gaat ie weer uit...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: