abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45131509
Mischien beetje raar topic, maar ik vraag me af of pijnlijden in de medische wereld nog nodig is. Bij ingrepen bedoel ik dan.

Wat is het pijnlijkst wat een arts jou heeft aangedaan?
  maandag 8 januari 2007 @ 00:52:07 #2
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_45131573
Gaat het hier over lichamelijk, danwel geestelijke pijn, of één van beide?

Lijm op mn opengescheurde kop smeren deed wel ff pijn ja.. Veder viel het allemaal wel mee..
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
pi_45131603
Ja, wondpijn blijf je houden lijkt me.
het meest pijn heb ik gehad door een arts, is het zonder verdoving openscheuren van een wond in mijn buik, na een blindedarmoperatie.
  maandag 8 januari 2007 @ 00:54:05 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_45131637
Huidarts heeft met een scalpel een stuk of 15 wratten van m'n handen weggesneden en daarna ingesmeert met eenofander goedje dat voelde alsof elke wond in de fik stond...

Dat dee wel pijn.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 8 januari 2007 @ 01:12:07 #5
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_45132097
telt tandarts ook mee???

Damn.. volgende keer stop ik eerst 3 gram coke in mn mond, en hou het daar ook een tijdje... is lekker alles verdoofd.
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_45132311
Ik zag laatst iets van iemand met een nierziekte waar ze een stukje van z'n nieren moesten hebben voor onderzoek. Hop die naald erin.
I never saw a purple cow
I hope I never see one,
But I can tell you this right now:
I'd rather see than be one.
pi_45132814
maar waarom verdoven ze zulke (kleine) ingrepen dan niet even ? niet mogelijk of kosten en tijd inefficient
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
pi_45132874
Het verwijderen van een verbrijzelde grote teennagel zonder verdoving was toch wel heeel erg pijnlijk

Verder zie ik tijdens me werk best wel veel mensen pijn leiden
pi_45132896
De behandeling zelf doet geen pijn, als de verdoving eruit gaat dan komt de pijn pas

Het ergste lijkt mij een volledige verdoving waar de pijnstiller niet aanslaat. Je kunt je niet bewegen, maar de pijn voel je wel.
Je voelt hoe je open wordt gesneden... "help, help au" ... Niks, de artsen horen je niet en blijven lekker doorsnijden totdat ze klaar zijn
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_45132913
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:50 schreef Logical het volgende:
maar waarom verdoven ze zulke (kleine) ingrepen dan niet even ? niet mogelijk of kosten en tijd inefficient
Ik ben een aantal keren aan een ingegroeide teennagel geopereerd, en alle keren was met verdoving.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_45133154
Ik denk dat het meeste pijn geleden wordt na een operatie en bij naar de botten uitgezaaide kanker.
Daarnaast ook bij mensen met psychosomatische pijn en neuropathische pijn en tsja, daar is weinig aan te doen.
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
  maandag 8 januari 2007 @ 02:33:37 #12
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45133207
Hechten van ooglid zonder verdoving want dat was gevaarlijk.
Besnijdenis met verdoving maar juist aan de verkeerde kant (veel te kort verdoofd).
Teennagel verwijderen (verdoving ook al snel uitgewerkt)

Was het wel geloof ik
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  maandag 8 januari 2007 @ 02:35:09 #13
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45133219
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:56 schreef Jegorex het volgende:
De behandeling zelf doet geen pijn, als de verdoving eruit gaat dan komt de pijn pas

Het ergste lijkt mij een volledige verdoving waar de pijnstiller niet aanslaat. Je kunt je niet bewegen, maar de pijn voel je wel.
Je voelt hoe je open wordt gesneden... "help, help au" ... Niks, de artsen horen je niet en blijven lekker doorsnijden totdat ze klaar zijn
Gaat echt je hardslag oid wel sneller van, zullen ze wel merken denk ik. Anders kan je je mond wel bewegen of kreunen toch?
pi_45133360
Teennagel verwijderen, maar dat viel wel mee. Laatste paar jaar doe ik het zelf zonder verdoving.
  maandag 8 januari 2007 @ 05:26:46 #15
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45133833
quote:
Op maandag 8 januari 2007 03:00 schreef Panzer het volgende:
Teennagel verwijderen, maar dat viel wel mee. Laatste paar jaar doe ik het zelf zonder verdoving.
lol ik ook, maar niet tot de wortel
  maandag 8 januari 2007 @ 05:28:56 #16
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45133841
Pijn is niet nodig. Maar pijnbestrijding is in Nederland in de medische wetenschap een ondergeschoven kindje.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 januari 2007 @ 08:41:57 #17
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45134747
Teennagel bijsnijden waarbij de verdoving niet goed werkte
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 8 januari 2007 @ 09:10:07 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45135067
Er zijn nou eenmaal dingen die moeilijk te verdoven zijn.
Een eicelpunctie schijnt gruwelijk te zijn maar is niet te verdoven, tenzij onder volledige narcose, wat weer een paar stappen te ver is gezien de op zich relatief kleine ingreep. En dus doet het pijn.
pi_45135685
quote:
Op maandag 8 januari 2007 08:41 schreef Rewimo het volgende:
Teennagel bijsnijden waarbij de verdoving niet goed werkte
Bij mij ook, en dan een keer of drie. Ging ongeveer zo:

Arts: Ik denk dat het zo wel goed verdoofd is. *snijdt
Ik: Ahhh
Arts: Ben geloof ik een stukje vergeten te verdoven. *prikt en snijdt
Ik: AAUU, nu nog steeds geloof ik.
Arts: Zal kijken of we nog wat meer verdoving hebben, hij is hier op.

En dat nog een aantal keer. Maar de pijn die kwam nadat de verdoving uitgewerkt was, was nog veel erger. Had ook geen pijnstillers meegekregen.
pi_45135806
operatie aan mn tand waarbij ze wat bot moesten weghalen. Halverwege was de verdoving uitgewerkt
  maandag 8 januari 2007 @ 10:01:35 #21
104367 Thrackan
new and improved
pi_45135899
hmm, nooit echt veel pijn gehad op 1 keer tandarts na:
kies 1, verdoving, trek, niks aan de hand
kies 2: verdoving, ruk, niks aan de flymo
kies 3: prik, rukAUWGODV, prik, rukAUWGODV, prik, rukAUWGODV nouja hij is er nu uit hoor - dafs maahr ghoed ookh!

heb nog nooit zo lang met een verdoofde smoel rondgelopen!
(waren overigens 3 kiezen om plaats te maken voor mijn beugel)
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_45137947
Ik heb twee keer bij een medische ingreep pijngeleden.

1 keer was het bij een ingegroeide teennagel met praktisch geen verdoving en 1 keer was een colonoscopie zonder roesje.
  maandag 8 januari 2007 @ 11:40:47 #23
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_45137983
quote:
Op maandag 8 januari 2007 01:50 schreef Logical het volgende:
Vreemd genoeg kan verdoven erg, érg pijnlijk zijn... bovendien valt niet alles goed te verdoven.

Bij 'kleine' dingen is de pijn van de ingreep vaak minder dan de pijn van de bijbehorende verdoving.
  maandag 8 januari 2007 @ 11:43:16 #24
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_45138044
Ik heb wel eens een allemaal glasscherven in m'n knie gehad en die moesten ook onverdoofd er uit worden gepield
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 8 januari 2007 @ 12:01:36 #25
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_45138415
Nog even ontopic:

Ruim 20 jaar geleden was ik in de zomer in de Franse alpen in een wintersportplaatsje. Om de liften aan de gang te houden verhuurde men een soort step op ballonbanden met een stuur dat op een stel skistokken leek. Hiermee met de lift omhoof en daarna via een grind-achtig pad omlaag.

Klinkt stom, maar het was best leuk. De laatste 'run' ging ik in volle vaart naar beneden, stuiterde halverwegen over een losliggende steen en landde op mijn blote been (want korte broek) op het grindpad.

Het was nog best wel een stukje glijden voor ik stil lag. De huid van mijn been was verdwenen tussen mijn enkel en mijn heup en lag uitgesmeerd over het genoemde grindpad.

Op zich pijnlijk genoeg, maar het schoonmaken van de wond (zat dus grindjes in) was geen vreugde. Dit gebeurde met een soort van verdunde bleekwater (Eau de Javel ofzo) en een borsteltje. Daarna werd de hele boel verbonden met 'biogaze' (geimpregneerd gaas dat niet aan de wond zou kleven) en dagelijks opnieuw verbonden (de verpleegster van de huisartsenpost was redelijk overigens!). Het heeft wéken geduurd voor de wond dicht was. (Leuk: 's nachts op een handdoek slapen om te voorkomemen dat het bed verzadigd raakte van het wondvocht...)

Nu, 20 jaar later, ben ik de pijn wel vergeten. Heb alleen nog een litteken op mijn bovenbeen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')