abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 januari 2007 @ 02:18:25 #251
104871 remlof
Europees federalist
pi_45133124
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:13 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet vaak genoeg in ONZ komt om te snappen wat ik er precies mee bedoel.

De vriendjes politiek hier in ONZ overheerst nogal en daar erger ik mij aan

Ik weet dat mijzelf nu weer in het negatief werk en Ik weet best dat mijn topics nu sneller gesloten gaan worden en mijn berichten sneller geedit, maar so be it. het is nu eenmaal veel sterker in ONZ dan in andere subfora.
ONZ is dan ook het subforum met verreweg de meeste posts en topics TwyLight... En je mening geven zal echt niet tegen je gebruikt worden hoor
pi_45133140
Als je niet in ONZ mag baggeren, waar dan wel? Bagger moet gewoon kunnen, zolang het maar goede bagger is
  maandag 8 januari 2007 @ 02:24:05 #253
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_45133159
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:21 schreef Maisnon het volgende:
Als je niet in ONZ mag baggeren, waar dan wel? Bagger moet gewoon kunnen, zolang het maar goede bagger is
En wat is goede bagger precies?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_45133168
Ik ga ff wat voorbeelden voor je zoeken
  PR/Manusje van alles maandag 8 januari 2007 @ 02:25:40 #255
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_45133169
quote:
4) Niet iedereen mag even veel hier in onzin. Als er iemand anders iets meer mag, is dat een uitzonderingsregel. Ga niet proberen hetzelfde te mogen.
Lijkt mij duidelijk... En als iemand constant kuttopics opent dan mag je minder dan iemand die af en toe een ontiegelijk slecht topic opent... lijkt mij ook best wel logisch eigenlijk. Maar stelselmatig users voortrekken gebeurd echt niet in ONZ....

Nja yvonne maar die heeft tieten
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_45133177
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:18 schreef remlof het volgende:
ONZ is dan ook het subforum met verreweg de meeste posts en topics TwyLight... En je mening geven zal echt niet tegen je gebruikt worden hoor
Dat weet ik.
Maar wat ik er mee bedoel, en dat weet jij denk ik ook dat de voortrekkerij hier gewoon sterk aanwezig is.

zeer simpel voorbeeld:
Een dribbel_ opent een topic (waardeloos topic) en hij blijft open, een onbekende user opent een topic (hetzelfde soort topic) en hij gaat dicht.

Dit is een simpel voorbeeld maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel.

Als het nou allemaal wat milder ging was het best oke, natuurlijk heeft iedere zijn voorkeuren.
maar ik vind ook dat iemand met een (voorbeeld)functie ook het goede voorbeeld moet geven en niet zo opvallend zijn persoonlijke keuzes moet kiezen maar eerder rechtvaardig moet zijn tegen iedereen en voor iedereen dezelfde regels moet stellen.

(natuurlijk is het zo dat een user die hier al wat vaker post wat meer 'ruimte' verdient dan een iemand die dat niet doet maar niet zo zwartwit als het nu gebeurt.)

(even terzijde: ik heb helemaal niks tegen jou, of de andere mods van ONZ als user zijnde en ook niet tegen dribbel_, ik ben het alleen niet eens met het beleid en de handelswijze van sommige.)
  maandag 8 januari 2007 @ 02:29:00 #257
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_45133180
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Lijkt mij duidelijk... En als iemand constant kuttopics opent dan mag je minder dan iemand die af en toe een ontiegelijk slecht topic opent... lijkt mij ook best wel logisch eigenlijk. Maar stelselmatig users voortrekken gebeurd echt niet in ONZ....

Nja yvonne maar die heeft tieten
Er is een verschil tussen een topic zoals: Hoi en dit [Bagger] Creatief met Turk.
Maisnon heeft daar een punt.

Maar wat hedendaagsch op onz bord komt is geen kwaliteitsbagger. Het is gewoon "Hoi" "Poep" "EINZ!" bagger.
  PR/Manusje van alles maandag 8 januari 2007 @ 02:31:45 #258
Toezicht is gezond!
pi_45133194
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:29 schreef cerror het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen een topic zoals: Hoi en dit [Bagger] Creatief met Turk.
Maisnon heeft daar een punt.

Maar wat hedendaagsch op onz bord komt is geen kwaliteitsbagger. Het is gewoon "Hoi" "Poep" "EINZ!" bagger.
Daar moet verandering in komen

En dat begint bij jezelf dus ook bij mij !
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  maandag 8 januari 2007 @ 02:34:55 #259
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_45133217
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:31 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Daar moet verandering in komen

En dat begint bij jezelf dus ook bij mij !
Is dat een belofte?
pi_45133218
Goeie bagger was moeilijk te vinden

Maar gelukkig was Dirktator er nog

De rest van de topics sterft toch wel vanzelf als het niks is, en anders worden bagger SC's toch wel gesloten..

Goede bagger

Natte wind waar iedereen gewoon mee gaat doen het gewoon leuk wordt

Slechte bagger

Hee alles goed?
Hoi.
tubgirl

Nu lijk ik wel meteen zo'n serieusert (geen serie usert)
  PR/Manusje van alles maandag 8 januari 2007 @ 02:35:44 #261
Toezicht is gezond!
pi_45133225
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:34 schreef cerror het volgende:

[..]

Is dat een belofte?
Uiteraard, anders zou ik het ook niet zeggen.
  maandag 8 januari 2007 @ 02:37:39 #262
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_45133231
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:34 schreef Maisnon het volgende:
Goeie bagger was moeilijk te vinden

Maar gelukkig was Dirktator er nog

De rest van de topics sterft toch wel vanzelf als het niks is, en anders worden bagger SC's toch wel gesloten..

Goede bagger

Natte wind waar iedereen gewoon mee gaat doen het gewoon leuk wordt

Slechte bagger

Hee alles goed?
Hoi.
tubgirl

Nu lijk ik wel meteen zo'n serieusert (geen serie usert)
Nja, je hebt gelijk.
Geen massa "LOL EINZ1!1!!" of lemmings.
Zoiets bloed wel dood totdat er geen animo is zonder dat het de AT bevuilt (kinda).
Acceptabel ja.

Zolang er maar geen baggervloed komt.
pi_45133238
Misschien een rode vloed
pi_45133242
Niks mis met een goeie lemming trouwens
  PR/Manusje van alles maandag 8 januari 2007 @ 02:39:39 #265
Toezicht is gezond!
pi_45133244
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:38 schreef Maisnon het volgende:
Misschien een rode vloed
Ach die komt maar 1 keer per maand... als dat met de bagger nou ook zo was
pi_45133246
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:39 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Ach die komt maar 1 keer per maand... als dat met de bagger nou ook zou was
Dan zou het wel saai worden hoor
pi_45133247
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:39 schreef Maisnon het volgende:
Mee eens.
PS4 online: micro_nl
pi_45133259
Goede Discussie
  PR/Manusje van alles maandag 8 januari 2007 @ 02:42:21 #269
Toezicht is gezond!
pi_45133263
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:40 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Dan zou het wel saai worden hoor
Dan doel ik ook op de slechte bagger als hoi piemel loller!!11 topics
  PR/Manusje van alles maandag 8 januari 2007 @ 02:43:02 #270
Toezicht is gezond!
pi_45133266
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:41 schreef seekfaM het volgende:
Goede Discussie
Als jij je er nou ook aan gaat houden wat we nu bespreken dan gaat het langzaam de goede kant op
pi_45133269
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:42 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dan doel ik ook op de slechte bagger als hoi piemel loller!!11 topics
Als het maar in jouw voordeel is

Moet ik neit zeggen
pi_45133277
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:43 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Als jij je er nou ook aan gaat houden wat we nu bespreken dan gaat het langzaam de goede kant op
Hmm je kan niet zeggen dan ik echt baggertopics maak
En haal ik topics ook niet naar benenden

Maar ja ik hou me er ook aan
  PR/Manusje van alles maandag 8 januari 2007 @ 02:46:00 #273
Toezicht is gezond!
pi_45133287
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:44 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Hmm je kan niet zeggen dan ik echt baggertopics maak
En haal ik topics ook niet naar benenden

Maar ja ik hou me er ook aan
  maandag 8 januari 2007 @ 02:46:34 #274
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_45133292
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:39 schreef Maisnon het volgende:
Wat ik in ONZ graag wil is een topic kunnen openen waarin mee wordt gedaan zonder dat er: Kuttopic, ROFLEINZ, Doe maikuuul en andere offtopic shit word gepost zodat er niets meer van overblijft.

Mods kunnen niet overal zijn.
Voorbeeld?

Een nieuwe kijk op superhelden
pi_45133318
Dat is het probleem met ONZ.
Dat soort topics kunnen nergens anders heen dan naar ONZ, maar die is zo verbaggert dat het topic daar ook niet op zijn plaats is.
pi_45133324
Wat je wel ziet, is mensen die grenzen proberen te verleggen, wanneer je niet in gaat op zo'n topic als mod, dan is de grens verlegt, wanneer een grens verlegd is, kan je deze eenmaal verlegt niet terug leggen, Dus, ja soms worden ''baggertopic'' gesloten.
pi_45133326
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:46 schreef cerror het volgende:

[..]

Wat ik in ONZ graag wil is een topic kunnen openen waarin mee wordt gedaan zonder dat er: Kuttopic, ROFLEINZ, Doe maikuuul en andere offtopic shit word gepost zodat er niets meer van overblijft.

Mods kunnen niet overal zijn.
Voorbeeld?

Een nieuwe kijk op superhelden
Nja, maar dat is jammergenoeg meer iets wat met de mentaliteit van de users heeft te maken. Users komen en users gaan , de ene keer zul je een periode kuttopics hebben, dan weer dingen die jij weer leuk vindt. Ik denk niet dat je daar als mod zo veel invloed op hebt. Je kunt moeilijk alles gaan sluiten en bannen toch? Dan is er voor iedereen ook niks meer aan. Gewoon een beetje flexibel blijven
  maandag 8 januari 2007 @ 02:52:19 #278
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_45133330
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:50 schreef TwyLight het volgende:
Dat soort topics kunnen nergens anders heen dan naar ONZ, maar die is zo verbaggert dat het topic daar ook niet op zijn plaats is.
Dude. Had jij niet een enorm aandeel in het gebagger?
pi_45133331
Komt er een Deeltje 2 discussie in ONZ ?
pi_45133332
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:50 schreef TwyLight het volgende:
Tsja, dan zou er een ultiem baggerforum moeten komen zodat wat er tussen inhangt in ONZ kan blijven ofzo
pi_45133333
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:52 schreef seekfaM het volgende:
Komt er een Deeltje 2 discussie in ONZ ?
Niks mis mee met discussie zelfs niet in ONZ
pi_45133337
  maandag 8 januari 2007 @ 02:54:34 #283
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_45133340
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:51 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Nja, maar dat is jammergenoeg meer iets wat met de mentaliteit van de users heeft te maken. Users komen en users gaan , de ene keer zul je een periode kuttopics hebben, dan weer dingen die jij weer leuk vindt. Ik denk niet dat je daar als mod zo veel invloed op hebt. Je kunt moeilijk alles gaan sluiten en bannen toch? Dan is er voor iedereen ook niks meer aan. Gewoon een beetje flexibel blijven
Users denken liever niet meer na.
Ze willen humor op een bord en ASAP.

Geen subtiele woordgrappen waar ze 5 seconden bij moeten nadenken (zoals flyingfox's plaatsnamentopic).
Nee. Ze willen het hoofd van Maikuuul (de limbodyslect ja) op de romp van een vatsige breezerhoer.

Of een stuk poep gepaint in de mond van één of andere onzekere 14 jarige.
  PR/Manusje van alles maandag 8 januari 2007 @ 02:54:46 #284
Toezicht is gezond!
pi_45133341
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:51 schreef seekfaM het volgende:
Wat je wel ziet, is mensen die grenzen proberen te verleggen, wanneer je niet in gaat op zo'n topic als mod, dan is de grens verlegt, wanneer een grens verlegd is, kan je deze eenmaal verlegt niet terug leggen, Dus, ja soms worden ''baggertopic'' gesloten.
Bepaalde topics zouden gewoon NIET geopend moeten worden... Topics waarvan je weet dat ze niet leuk zijn en dat ook niet zullen worden

En dat begint weer bij (j/m)ezelf
pi_45133343
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:52 schreef cerror het volgende:

[..]

Dude. Had jij niet een enorm aandeel in het gebagger?
Jazeker, maar ik kan best zonder.
En ik bagger alleen in topics die toch al geen cent waard zijn. waar er véél van zijn in ONZ.

In een topic zoals dat topic, die ik overigens nog niet gezien had zie je mij niet baggeren.
pi_45133347
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:54 schreef cerror het volgende:

[..]

Users denken liever niet meer na.
Ze willen humor op een bord en ASAP.

Geen subtiele woordgrappen waar ze 5 seconden bij moeten nadenken (zoals flyingfox's plaatsnamentopic).
Nee. Ze willen het hoofd van Maikuuul (de limbodyslect ja) op de romp van een vatsige breezerhoer.

Of een stuk poep gepaint in de mond van één of andere onzekere 14 jarige.
Zo'n misleidend TT topic is prachtig Zoals Kurk's topic over Balkanker of mijn iets minder succesvolle Pijpfrees, maarja

Ik vindt Maikuuul ook af en toe prachtig er zitten niet alleen nadelen aan .. hij maakt dan wel om onnuttige redenen topics, maar de topics die hij maakt hebben altijd van die geweldige OP's, waar sommige users nog wat van kunnen leren eigenlijk
  maandag 8 januari 2007 @ 02:57:16 #287
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_45133348
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:55 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Jazeker, maar ik kan best zonder.
En ik bagger alleen in topics die toch al geen cent waard zijn. waar er véél van zijn in ONZ.

In een topic zoals dat topic, die ik overigens nog niet gezien had zie je mij niet baggeren.
Ik moet toegeven, je doet aardig je best.
Maar ook pas nu net.

Tuurlijk weet ik dat je graag mod wil worden.
Maar zeur niet hier, typ het in een mail en stuur het op. (zie dit trouwens niet als een goedkeuring van mijn part voor uws als mod)
  maandag 8 januari 2007 @ 02:57:24 #288
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_45133349
Users baggeren teveel in topics die in potentie gezamenlijk best grappig kunnen worden gemaakt. Die users moet je gewoon sneller bannen, het probleem is echter dat teveel van het 'ons kent ons' groepje mee baggert en daarvoor vrijstelling krijgt. Gevolg, newbies merken dat op, willen graag bij het 'ons kent ons' groepje horen, en gaan dus ook baggeren omdat dat 'cool' is.

Kortom, bagger users sneller bannen wil je de kwaliteit in topics met hoge fun potentie beter waarborgen. Niet dat er wat mis is met baggeren, maar maak daar aparte topics voor waarin het toegestaan is. Onder bagger versta ik van die msn chat achtige topics, waar ik zelf overigens ook weleens aan mee doe.
pi_45133351
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Bepaalde topics zouden gewoon NIET geopend moeten worden... Topics waarvan je weet dat ze niet leuk zijn en dat ook niet zullen worden

En dat begint weer bij (j/m)ezelf
Juist, zo ben ik al met een topic bezig *voorbijrijding enz, dingen maken verhaal verzinnen* en die topic gaat binnenkort komen eerst nadenken dan maken
pi_45133353
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:57 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Users baggeren teveel in topics die in potentie gezamenlijk best grappig kunnen worden gemaakt. Die users moet je gewoon sneller bannen, het probleem is echter dat teveel van het 'ons kent ons' groepje mee baggert en daarvoor vrijstelling krijgt. Gevolg, newbies merken dat op, willen graag bij het 'ons kent ons' groepje horen, en gaan dus ook baggeren omdat dat 'cool' is.

Kortom, bagger users sneller bannen wil je de kwaliteit in topics met hoge fun potentie beter waarborgen. Niet dat er wat mis is met baggeren, maar maak daar aparte topics voor waarin het toegestaan is. Onder bagger versta ik van die msn chat achtige topics, waar ik zelf overigens ook weleens aan mee doe.
Die gebruiken ze toch niet , ik denk ook niet dat de gemiddelde user naar beneden scrollt voor dat soort topics. Ik weet niet of ze daar neerzetten zo'n goeie ontwikkeling is, in ieder geval niet voor de ontwikkeling van ONZ
pi_45133354
Twylight, weet jij wat er nu bezig is
pi_45133356
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:57 schreef cerror het volgende:

[..]

Ik moet toegeven, je doet aardig je best.
Maar ook pas nu net.

Tuurlijk weet ik dat je graag mod wil worden.
Maar zeur niet hier, typ het in een mail en stuur het op. (zie dit trouwens niet als een goedkeuring van mijn part voor uws als mod)
Ik wil geen mod worden, en zeker niet nu en zeker niet in ONZ.

Als ik dat wel zou willen zou ik daar gewoon voor uit komen hoor

Omdat die topic geen bagger topic is doe ook ik gewoon nu eens serieus, want óók ik ben voor een beter ONZ.
  PR/Manusje van alles maandag 8 januari 2007 @ 03:00:41 #293
Toezicht is gezond!
pi_45133361
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:57 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Juist, zo ben ik al met een topic bezig *voorbijrijding enz, dingen maken verhaal verzinnen* en die topic gaat binnenkort komen eerst nadenken dan maken
Topics kunnen ook best in een paar seconden gemaakt worden als het doel maar duidelijk is. Een korte leuke woordgrap kan best in 1 topic neergezet worden als het maar ontopic blijft. Er is niets mis met 200 reacties over die grap als het maar over die grap blijft gaan en niet over de tieten van bla bla bla
pi_45133362
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:57 schreef SpankTheMonkey het volgende:

Maar , ik wil niet veel zeggen, ik post nu 2 maanden ( over 3 dagen precies ), en naar mijn idee, en reactie's die ik krijg, ben ik redelijk goed 'ingeburgerd' dus goed gaan kan het wel...
  maandag 8 januari 2007 @ 03:01:33 #295
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_45133364
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:58 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Die gebruiken ze toch niet , ik denk ook niet dat de gemiddelde user naar beneden scrollt voor dat soort topics. Ik weet niet of ze daar neerzetten zo'n goeie ontwikkeling is, in ieder geval niet voor de ontwikkeling van ONZ
NB reeks zat ook niet onderin, daarin was baggeren toegestaan. Dat zou in samenwerking met strakkere moderatie goed samengaan. Nu ging het mis omdat er veel andere bagger topics uit voortvloeide, dus een bron van extra forum vervuiling. Zit je er bovenop en sta je alleen bagger in de NB reeks toe, ben je op de goede weg.
  maandag 8 januari 2007 @ 03:02:29 #296
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_45133366
quote:
Op maandag 8 januari 2007 02:56 schreef Maisnon het volgende:
Ik vindt Maikuuul ook af en toe prachtig .. hij maakt dan wel om onnuttige redenen topics, maar de topics die hij maakt hebben altijd van die geweldige OP's, waar sommige users nog wat van kunnen leren eigenlijk
Heeeel soms moet ik glimlachen ja.
Maar puur vanwege de stupiditeit.
En gezien de reacties hier loont stupiditeit (en dan bedoel ik ook gewoon je gedragen als een geestelijk gehandicapte).

Ik kan er zeker mee leven.
Maar het zijn de figuren die denken dat ze hem na kunnen doen die me storen.
Het lukt hun nooit om zo'n niveau (laag maar grappig) te halen.
Maar ze krijgen respons op hun gebagger en dat streelt hun "post-sensor".

Scoren door een gehandicapte te imiteren.
Erg Hans Teeuwen.
pi_45133367
quote:
Op maandag 8 januari 2007 03:00 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Topics kunnen ook best in een paar seconden gemaakt worden als het doel maar duidelijk is. Een korte leuke woordgrap kan best in 1 topic neergezet worden als het maar ontopic blijft. Er is niets mis met 200 reacties over die grap als het maar over die grap blijft gaan en niet over de tieten van bla bla bla
Uhu, of het moet impulsief zijn, of het moet bedacht zijn, niet open'en op te open'en

Wij zitten op 1 lijn

Fiets fiets
  PR/Manusje van alles maandag 8 januari 2007 @ 03:03:29 #298
Toezicht is gezond!
pi_45133373
quote:
Op maandag 8 januari 2007 03:01 schreef SpankTheMonkey het volgende:

[..]

NB reeks zat ook niet onderin, daarin was baggeren toegestaan. Dat zou in samenwerking met strakkere moderatie goed samengaan. Nu ging het mis omdat er veel andere bagger topics uit voortvloeide, dus een bron van extra forum vervuiling. Zit je er bovenop en sta je alleen bagger in de NB reeks toe, ben je op de goede weg.
NB had zijn tijd ook wel gehad... het was niet leuk meer om er te posten naar mijn gevoel dan.
pi_45133375
Ik vind trouwens het niet echt fijn dat topics die over een filmpje gaan met veel potentie(!) gesloten worden omdat er "Post hier funny etc" is

Dat topic lijdt volgens mij ook nogal aan het ik-neem-niet-de-moeite-om-te-scrollen-syndroom
  PR/Manusje van alles maandag 8 januari 2007 @ 03:03:53 #300
Toezicht is gezond!
pi_45133376
quote:
Op maandag 8 januari 2007 03:02 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Uhu, of het moet impulsief zijn, of het moet bedacht zijn, niet open'en op te open'en

Wij zitten op 1 lijn

Fiets fiets

Nu al die andere users nog !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')