De huurder heeft zeer veel rechten. Duurt echt maanden zo niet jaren voordat iemand z'n huis uit wordt gezet en dan moeten ze het vaak heel erg bont maken (Een collega van me had een vervelende bovenbuurman. Zelfs schijten in het portiek ipv op eigen toilet is niet eens erg, maar kon wel worden meegenomen in het rapport). Heeft in totaal denk ik 2 jaar geduurt voor ie weg was, met hulp van de buurt dus die ook gingen klagen.
M'n collega werd echt helemaal gek en kwam vaak ontzettend moe op het werk. Vaak politie gebeld of dat politie al voor de deur stond bij die bovenbuurman.... persoonlijk had ik die bovenbuurman als ie niet wilde luisteren allang het eind van een knuppel laten voelen, je lost er niet veel mee op, maar je zet er wel een punt mee.
Voorheen woonde ik ook vrij rustig hier, maar nieuwe buren en de wand is blijkbaar dunner dan gedacht. De buurman snurkt de hele nacht zo hard, dat je bijna zou zweren dat ie naast je in bed zou liggen. Heb ik ook wat van gezegd (wel redelijk, want tegen snurken doe je weinig), maar hij kon z'n bed niet anders plaatsen.. nouja, jammer dan. Heb er alleen last van als ik zelf m'n bed later in ga dan hij en dat is elke dag
![]()
Zo zijn er nog wel wat kleine puntjes hier waar ik woon, maar het is geven en nemen. Ook wel eens keiharde muziek op momenten dat het niet meer kan. Of boren etc. ik denk bij mezelf 'nog een paar jaar sparen en dan een mooi huis kopen in een nette buurt'.
Maar wat doen die 7 jongelui nou precies? Tot 22 uur mag je in elk geval muziek draaien enz.
Een goed gesprek kan in elk geval best veel oplossen, maar dan moet je niet meteen beginnen te dreigen of te zeiken. Eventueel met een komische noot het geheel brengen.
Willen ze echt niet luisteren, dan woningvereniging/verhuurder infomeren hierover en een rapport bijhouden hoe vaak je overlast van ze hebt (en bel daarbij dus elke keer de politie als het echt buiten de tijden is dat er geluid mag worden gemaakt). De verhuurder kan dan ook bij de politie informeren.
Die lui helemaal kapot slaan is heerlijk om te doen op dat moment, maar daarna zit jij mooi met de shit en niet zij ! Dat is het lullige in Nederland. Het slachtoffer is vaak de lul.