quote:Op donderdag 3 januari 2008 01:32 schreef Caesu het volgende:
afgelopen avond was de PBS documentaire van vorig jaar op Nederland 2.
http://www.nederland2.nl/(...)oples-temple/6523691
http://www.pbs.org/wgbh/amex/jonestown/
zal wel niet bij uitzendinggemist.nl komen maar de torrent is nog actief.
blijft me fascineren dit drama.
Wanneer je de meest vriendelijke mensen ooit ontmoet, die jou opnemen in de meest liefdevolle groep van mensen die je ooit bent tegengekomen, en je vindt de leider van deze groep de meest inspirerende, zorgzame, meelevende en begrijpende persoon die je ooit hebt ontmoet, en dan leer je dat het doel van deze groep iets is wat je nooit had durven hopen dat het zou gerealiseerd worden, en dit alles klinkt te goed om waar te zijn - dan is het waarschijnlijk ook te goed om waar te zijn! Verloochen je opleiding, hoop en ambities niet om een regenboog te volgen."quote:Op maandag 13 augustus 2007 14:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het vervelende is met figuren zoals een Jim Jones dat ze in eerste instantie hele goede ideeën (lijken te) hebben. Jim Jones was destijds in de VS zeer vooruitstrevend met een "gemengde" kerk.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:34 schreef Viking84 het volgende:
Net Paradise Lost gekeken. Heftig hoor. Moest af en toe toch wel even slikken. Hoe krijgt zo'n man zoveel mensen in zijn macht?!
de PBS-documentaire van gister (VPRO's Import) die eerder ook op Canvas is uitgezonden wordt op dit moment op usenet gepost.quote:Op donderdag 3 januari 2008 08:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Shit man, daar baal ik echt van dat ik dat gemist heb.
Aan die torrent heb ik niet zoveel aangezien ik subs nodig heb (slechthorend). Zal de VPRO anders eens mailen of ik op één of andere manier aan een kopie van die docu kan komen.
quote:In this Channel 4 programme, filmmaker Ben Anthony goes into the heart of the cult to discover how Michael exerts his influence. He hears teenage girls talking about desiring sex with their leader, discovers that this sexual activity extended to Travesser's own daughter-in-law, and meets parents who have left the cult and are desperately trying to prise their children from his grip. Strong City has come to the attention of the FBI, who are keeping a watchful eye on the group.
hoepel op met je spam.quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:37 schreef kos5000 het volgende:
Wie vinden jullie de belachelijkste en domste politicus van 2007
en als we pagina 6 hebben bereikt worden de stemmen geteld....... en krijgen jullie te horen wie de slechste politicus is....
zie subforum politiek, topic: de slechste politicus van 2007 (wereldwijd )
Ach, wat dacht je van Mao? Die maakte zijn pik schoon door hem in jonge maagden te duwen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:01 schreef Transcendentaal het volgende:
Jim Jones was slechts een recent voorbeeld van gevaarlijke crackpots die zich door de eeuwen heen als religieus leider hebben geafficheerd. Ze gebruikten religie om veel politieke macht te vergaren.
Bekende voorbeelden uit de laatste millennia:Simon Bar Kochba, leider van de Tweede Joodse Opstand Mohammed ibn Abdullah, uitvinder van de islam Joseph Smith, oprichter van de mormonenkerk David Koresh, oprichter van de Branch Davidians
Met uitzondering van Bar Kochba waren alle heren ook uitgesproken liefhebbers van jonge meisjes en kenden ze psychopate trekjes.
Dat is denk ik de vraag. Ook Mao werd als een god vereerd. Overal hingen zijn beeltenissen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach, wat dacht je van Mao? Die maakte zijn pik schoon door hem in jonge maagden te duwen.
Ik wil maar zeggen: het gaat niet om religie.
toffe link dude! dank je. ook mooi om te zien van die chimpansee en nog veel meer andere achtergronden en gesprekken.quote:Op donderdag 3 januari 2008 01:32 schreef Caesu het volgende:
http://www.pbs.org/wgbh/amex/jonestown/
blijft me fascineren dit drama.
Ja, dat kun je wel zeggen: een echte puinhoop.quote:Op zondag 6 januari 2008 00:48 schreef Viking84 het volgende:
Net die PBS-docu gezien. Ik had niet verwacht dat ik nog iets nieuws te weten zou komen nadat ik Paradise Lost had gezien, maar dat was dus beslist niet waar.
Zeer indrukwekkend. Heb op het laatst echt wel wat traantjes gelaten. Maar wat ik niet snap:
- Als de mensen in Amerika al wisten dat JJ een rare snuiter was, waarom gingen ze dan überhaupt mee naar Guyana?
- Waarom hebben de overlevenden hun familieleden niet gered? Als ik die ene man was die z'n vrouw en zoontje zag sterven, had ik dat echt niet laten gebeuren. Maar misschien kunnen we het wel nooit begrijpen.
In ieder geval een verschrikkelijke tragedie. Het begint heel mooi en idealistisch, maar JJ heeft er een enorme puinhoop van gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |