Prachtig.quote:Op zondag 7 januari 2007 15:21 schreef zoalshetis het volgende:
het is 18-11 '78. de sekteleider jim jones praat meer dan 900 mensen de dood in en draagt ze op hun gifdrankje te drinken. hier een interessante link over de laatste uren/minuten van zijn snode plan.
het is een geluidsfragment van niet al te beste kwaliteit.
http://www.archive.org/details/ptc1978-11-18.flac16
was er al veel info over deze man op fok!?quote:Op zondag 7 januari 2007 15:34 schreef oldschoolf00l het volgende:
[..]
Prachtig.
Wat ga je hierna brengen? De moord op Kennedy?
quote:Op zondag 7 januari 2007 15:43 schreef Viking84 het volgende:
van de people's temple hè.
klopt. meneer jones had genoeg helpers om er voor te zorgen dat er geen ooggetuigen waren.quote:Op zondag 7 januari 2007 15:45 schreef Monidique het volgende:
Ik geloof dat het niet altijd zo vrijwillig ging.
Echt. Wtf.quote:[edit] Visit by Congressman Ryan
In November 1978, the cult was visited at Jonestown by Leo Ryan, a United States Congressman from San Francisco, California, who was investigating claims of abuse within it. During this visit, a number of Temple members expressed a desire to leave along with the Congressman, and the entire group of them went with him to the local airstrip. There, Temple security guards fired on the group, killing Congressman Ryan, three journalists, and a Temple member who wanted to leave. The shootings were captured on film by one of the journalists who died in the attack.
ik zou die film wel eens willen zien. alhoewel ik me uit mijn schooltijd kan herinneren dat ik het een keer gezien heb. iemand een linkje?quote:Op zondag 7 januari 2007 16:15 schreef Nosh het volgende:
Damn, heel onwerkelijk. Vooral die kinderen, en dat gehuil tussendoor.
Dit gebeurde eerder die dag.
[..]
Echt. Wtf.
als je dat vergelijkt met de moord op david koresh en zijn volgelingen door de overheid. trés bizarquote:Op zondag 7 januari 2007 16:33 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb die film inderdaad ook wel eens gezien. Vond hem wel indrukwekkend. Ik kon me echt niet voorstellen dat 1 man zo'n invloed kon hebben op zoveel mensen. Mensen die hun eigen kinderen hierin meenamen....echt ongelofelijk!
nou nee meer een docu, sorry.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:34 schreef miss_sly het volgende:
http://us.imdb.com/title/tt0080832/
Die denk ik?
Maar Koresh had maar een kleine groep volgelingen ivm Jones, toch?quote:Op zondag 7 januari 2007 16:35 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als je dat vergelijkt met de moord op david koresh en zijn volgelingen door de overheid. trés bizar![]()
ja iets van 200 volgelingen. hij is dan ook absoluut niet te vergelijken, alleen dat sommigen denken dat de fbi ook achter de jim jones suicide zit.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar Koresh had maar een kleine groep volgelingen ivm Jones, toch?
Misschien is het voor sommige mensen wel beter te bevatten als ze ervan uitgaan dat de FBI zoiets op zijn geweten had, dan dat er zoveel mensen waren die deze man vrijwillig tot in de dood wilden volgen.quote:Op zondag 7 januari 2007 16:37 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja iets van 200 volgelingen. hij is dan ook absoluut niet te vergelijken, alleen dat sommigen denken dat de fbi ook achter de jim jones suicide zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |