abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 maart 2007 @ 11:38:07 #201
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_47330579
Beste klusserts..ik weet dat jullie allemaal vreselijk schiewsnierig zijn en ik waardeer jullie geduld

-- De koelkast is nog steeds niet beschikbaar wegens een ongelukje met de schanieren.
Ik heb nieuwe schroefjes voor de schanieren (ik was er 5 kwijt...wat ik nog steeds niet snap) maar die zijn NET iets te lang..dus iets inkorten

Trap, donkere foto zonder beweginsmelder

Trap, donk ere foto met bewegingsmelder

-- Trap, lichtere foto zonder beweginsmelder

-- Trap, lichtere foto met bewegingsmelder

-- In samenwerking / hotelschakeling met de beweginsmelder boven

Ik weet dat ik veel foto's gemaakt heb van de trap...maar ik ben zwaar trots op het resultaat
Dus daarom toch nog maar een paar foto's

-- Bovenaanzicht trap

-- Meterkast updeet ...Dit is weer een tikkeltje beter. Meer kabels komen er in ieder geval niet meer in
Volgende week zaterdag wordt hij aangesloten.

WOONKAMER
-- Achtergevel / Entree

-- Andere kant van de entree, kom je erachter dat je TOCH 2 wcd's te weinig besteld hebt
Vanavond eerst maar tellen of ik dan qua afdekramen nog uitkom.

-- Zie hier de rotzooi van alles wat er uit de WC beneden komt...en uiteraard nog even het schakelmateriaal op de achtergrond. Zit kaarsrecht maar da's best tijdrovend werk ..al dat stellen

-- Dit komt onder het dressoir, als het goed is hangt het zo laag dat het er ONDER komt, en niet erachter

-- Studeerkamer, klaar om te schilderen

-- Grote slaapkamer, klaar om te schilderen

Nou ja....bijna dan. Waarom doen mensen dit? Ging ongeveer zo;
*Schuur, schuur*..tididi...*bladder*
' Huh? het zal toch niet....' *pakt schroevendraaier* ...*krab, krab, krab*
' Jaaaaaa hoor! '
Gewoon er overheen verven, zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant.

En als je er op gaat letten merk je dat meer mensen er wat aan gedaan hebben. M'n buren hebben er aan de buitenkant plankjes voor geplaatst en volgens mij zijn er in hetzelfde huizenblok meer die het overschilderd hebben...snap er niks van.

-- Schakelmateriaal rondom bed. Volgende keer hou ik de camera recht
(het lijkt echt verschrikkelijk scheef nou, maar alleen de wcd's rechtsonder moeten nog goed gezet worden)

-- De trap naar de eerste verdieping is klaar, nu nog naar de zolder.
The horror!

-- Gelukkig zaten hier alleen halve maantjes. De bovenste 2 treden even als test gedaan.

Nou is alleen mijn afbijtmiddel op, daarmee zou het er zo af zijn.
Vind die troep alleen vrij duur (en slecht voor m'n longen:P)...misschien dat is het toch zonder probeer

-- Nog even een laatste blik op de electra op zolder.
Hier komen de groepen; Wasmachine, droger en zolder naar boven.

En tot slot nog 2 vraagjes:
-- Heeft iemand een goed idee voor de afwerking hierboven (muur loopt rond)

-- Als de afwerking hieronder? (muur loopt rond)

[ Bericht 2% gewijzigd door richie29 op 16-03-2007 11:40:04 (faudje :@) ]
pi_47330953
Ziet er weer goed uit zo.

wat betreft de hoek vd trap zou ik een lepe hoek maken. Dus diagonaal aftimmeren.
Eventueel met wat spotjes erin?
En om het helemaal af te maken kan je proberen om voor de schijn de trapbomen door te laten lopen door een extra lat op de aftimmering te zetten
  vrijdag 16 maart 2007 @ 12:00:07 #203
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_47331406
quote:
Op vrijdag 16 maart 2007 11:49 schreef Gurb het volgende:
Ziet er weer goed uit zo.

wat betreft de hoek vd trap zou ik een lepe hoek maken. Dus diagonaal aftimmeren.
Eventueel met wat spotjes erin?
En om het helemaal af te maken kan je proberen om voor de schijn de trapbomen door te laten lopen door een extra lat op de aftimmering te zetten
Dat laatste is een zwaar goed idee, dat ga ik proberen!
Alleen ik wil graag de ronde vorm, zowel boven als onder ook op de aftimmering terugzien eigenlijk
pi_47332022
Dan kun hetzelfde doen, maar dan met buigtriplex, die je vastzet op wat gezaagde klossen.

of je kunt het met gips rondstucen.
pi_47332612
moooooooi hoor!!!

jij krijgt mijn eerste berichtje hier op fok...lief he
  vrijdag 16 maart 2007 @ 12:44:22 #206
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_47332844
Hoi!

Zeker lief!
En Ceesje is een beetje vervormd
  maandag 19 maart 2007 @ 09:21:17 #207
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_47425279
Heeft iemand trouwens tips om spaanplaat ontzettend mooi vlak te krijgen voor schilderen?

De stootplaten van de trappen zijn van spaanplaat en ik heb me al ongeveer scheel geschuurd om het vlak te krijgen, maar ben bang dat ik na een laagje of 2-3 verf nog steeds ga zien.
Voorzetplaatjes van grenen / mdf of wat ook is ook niet echt een optie, want dat krijg ik nooit mooi passend bij een gedraaide trap en de stootplaten kan ik ook niet verwijderen om het ECHT netjes te schuren (ik kan niet volledig bij alle hoeken). De stootplaten zijn eerst geplaatst en daarna de treden

Iemand tips voor een strak resultaat?
pi_47433075
Ik denk dat je hem met plamuur strak moet trekken. Gewoon dik opzetten en vervolgens met een breed plamuurmes / spackmes het strak trekken. Vervolgens laten drogen en opschuren.
  maandag 19 maart 2007 @ 14:10:22 #209
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_47433924
Wow!
Dat gaat een bult plamuur worden, ik moet 26 tot 28 stootplaten daarmee behandelen dan. Platen varierend van 90 x 17 cm tot 122 x 17 cm....da's misschien niet echt te doen?

Geloof echt wel dat dat wel gaat werken...maar is er nog een andere manier?
pi_48289147
als alles goed gaat is vanavond al het schuurwerk af en kan er verf uit gezocht worden.
  Moderator vrijdag 13 april 2007 @ 13:29:56 #211
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_48290715
Zijn er al vorderingen eigenlijk ? Wanneer wil je de woning gaan betrekken ?
pi_48290984
ik zal vanavond weer wat foto's maken wanneer hij druk aan het werk is. maar veel verandering zal er niet zijn omdat je weinig kan zien aan schuurwerk.
En de planning...tja...het duurt allemaal wat langer dan verwacht. Maar ooit is het af
  vrijdag 13 april 2007 @ 13:58:33 #213
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48291845
Ik heb trouwens wel een foto waarin JIJ in actie staat
Die krijg ik zo per mail binnen, dus mag jij als eerste in-action

Zit er trouwens over te denken om maar gewoon een deel 2 te openen, deze komt nooit vol
pi_48292111
hoezo via mail??? Zit jij weer onder werktijd met je vader te mailen ofzo??

dan spammen we toch gewoon dit deel ff vol en dan kun je een nieuwe openen
  vrijdag 13 april 2007 @ 14:22:27 #215
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48292832
Ceesje heeft ook de smiley's ontdekt hoor

Slow-chat mag niet!
  vrijdag 13 april 2007 @ 14:38:05 #216
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48293389
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 13:29 schreef Vonkenboer het volgende:
Zijn er al vorderingen eigenlijk ? Wanneer wil je de woning gaan betrekken ?
Inderdaad, de originele planning toen ik begon met klussen was dat ik er +/- nu in zou wonen. Een echte planning heb ik niet zo meer
De vorderingen zijn gewoon echt niet spannend. Wel is het hele huis een deze dagen helemaal geschuurd.
Maar dan is er nog weer alle randen tussen hout en gips gaan kitten, alle naden tussen de traptreden, enz enz...zo ook weer 2 avonden kwijt.
Denk dat het nog +/- 2 weken door voordat de eerste kwast op het hout gaat, maar dan kan er ook aan 1 stuk doorgewerkt worden.

Tot zover de planning
  vrijdag 13 april 2007 @ 17:02:03 #217
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48297780
-- Baby-kamert: Klaar met schuren van die ellendige schrootjes.

-- Hierachter lopen de 3 buizen voor de groepen boven, stomme ding is helemaal van spaanplaat en de voorplaat is helemaal aangeplamuurd (na de tip van Gurb) en OH! wat is dat ding strak en glad geworden. Kost een paar uurtjes, maar dan heb je ook wat

-- Uiteraard, als je de trap naar boven zo'n beetje klaar hebt, is er de achterkant van de trap naar zolder nog wel.
Fotootje van het resultaat, grotendeels aangeplamuurd, maar er moet eigenlijk nog wel redelijk wat aan gesmeerd en weer geschuurd worden.

-- Trap naar zolder (again). Dit keer helemaal strak geplamuurd (overgangen tussen stootplaten en treden nog wel kitten). Verder is deze klaar voor schilderen. De schakelaar moet trouwens nog vervangen worden door de nieuwe serie

-- Met dit soort modules wordt dus op meerdere plekken geschakeld omdat ik niet overal schakeldraden in kreeg (vooral niet zoveel als ik nodig had).
Deze zit op de overloop.

-- Mijn nieuwe, eigen, eerste workmate

-- Ceesje in action!

-- Als test toch even een hele traptrede plamuren en kijken hoe het wordt

-- Detail van de trap...weet niet of het echt goed te zien is, maar ben toch iets te enthousiast geweest met de staalborstel

De rest dit weekend + de vorderingen van dit weekend
  maandag 16 april 2007 @ 10:59:44 #218
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48374762
** Dit weekend gedaan:

- 3 binnendeuren gehaald bij een groothandel in Gelderland, mooi goedkoop adresje
* Deur voor Entree naar woonkamer
* Deur voor woonkamer naar trap & wc

* Deur voor toilet (dicht uiteraard )

Moet alleen nog wel glas halen voor de deuren...en wat ik zo aan de prijslijsten bij de Praxis kan zien, wordt het glas duurder dan de deuren

- Bijna al het schuur-en plamuurwerk is gedaan.
Eerlijk gezegd had ik ook niet verwacht dat we alles af zouden krijgen, maar er is zeker veel gedaan weer. Volgens mij moet straks alleen nog 2 van de nieuwe binnendeuren en het kozijnwerk rond de voordeur nog geschuurd worden.
- Gat naar kruipruimte voor het toilet gemaakt.
Helaas konden we bij de bouwmarkt zo geen verloopstuk vinden van 90mm naar 100mm, maar de overige delen zijn er
verder om de roilering aan te sluiten.
- Muren in toilet klaar gemaakt voor tegelwerk.
- Houtwerk voor afwerking inbouw reservoir voorbereid
- Afgebroken schroten in badkamer opnieuw geplaatst en strak geplamuurd

Todo:
- Schuurwerk afmaken, en nogmaals alles nalopen of er geen latjes, kozijnen oid vergeten zijn
- Naden traptreden kitten (acrylaatkit)
- Alle overgangen tussen gips/muur en houtwerk kitten (acrylaatkit)
- Gips vullen op de plekken waar het gat voor de wandcontactdozen net iets groter is dan de afdekramen

Voor toilet:
- Inbouwreservoir plaatsen en bevestigen
- Roilering en water aansluiten
- Oude afvoer verwijderen
- Afvoer van fontein (in muur) wegwerken.
Hierover twijfel ik nog hoe ik dit wil aanpakken. Nou kan ik ervoor kiezen om de afvoer via de muur of via de nog te maken koof te laten lopen. Beide opties hebben zo hun nadelen.
De muur is +/- 8 cm dik en van gips. Dat zou frezen worden met het risico dat ik door de muur timmer aan de andere kant, en die muur is nou juist zo mooi gestuced . En hoe maak ik dan het gat voor die afvoer fatsoenlijk zodat ik goed in de kruipruimte uitkom?
Via de koof is makkelijker, meer ruimte om te werken, alleen wat risico om de daar lopende waterleiding te raken...maar daar is het grootste nadeel dat de koof een stuk groter wordt en de ruimte in de WC kleiner. En hij is al zo klein
Wat zouden de klussers van FOK! doen?

En ik moet echt dringend tegels voor het toilet kopen Alleen kom ik steeds op dat schuwdure merk; Mosa uit...die tegels zijn zo mooooi! Maar ver boven budget
Tegels: 11 m2 en ik dacht voor 400-500 euro aan tegels toch wel wat moois te vinden eigenlijk.
pi_48376187
ik zou het glas gewoon bij een glashandel regelen, en zelf de glaslatjes op maat maken.

En voor je toilet zou ik voor de optie: koof gaan, dat andere wordt echt prutsen op de vierkante centimeter.
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 17:02 schreef richie29 het volgende:
Stomme ding is helemaal van spaanplaat en de voorplaat is helemaal aangeplamuurd (na de tip van Gurb) en OH! wat is dat ding strak en glad geworden. Kost een paar uurtjes, maar dan heb je ook wat
mooi om te horen!

en verder: goed bezig zo, leuk om de foto's te zien
pi_48379114
Wat komt er op de trap?
  maandag 16 april 2007 @ 23:57:31 #221
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48401856
In eerste instantie gewoon een witte/erg lichte verf erover...nou ja...flink wat lagen, maar oke.
De bedoeling is er wat later een donkere (rode/zwarte/whatever) lopen over te leggen.
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:05:42 #222
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48658900
Weet iemand of ik een sleuf voor electra in het plafond mag maken?
Of loop ik dan het risico de bovenverdieping op m'n dak te krijgen? Met andere woorden, is dat verantwoord ivm de sterkte van de plafondplaten. De totale dikte van de vloer is +/- 30 cm, de echte platen iets van 25cm denk ik...de rest is stortvloer en dergelijke.

De sleuf wordt 18mm diep en komt uit in het kleinste inbouwdoosje dat ik kon vinden (dacht 30 bij 30 ofzo). Dat doosje zit al wel in het plafond, dat ging goed
Lengte van de sleuf is ongeveer 1 meter en loopt een héél klein beetje schuin.

Rood is de sleuf en nieuwe doos, zwart is de huidige centraaldoos. Ik heb helaas geen foto van het plafond + centraaldoos waar het om gaat, dus jullie zullen het ff moeten doen met een impressie.

MAG DIT?
pi_48659322
denk alleen dat je die sleuf nooit mooi dicht krijgt.. en dicht houd..
pi_48659421
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:05 schreef richie29 het volgende:
Weet iemand of ik een sleuf voor electra in het plafond mag maken?
[afbeelding]

MAG DIT?
van mij mag het

In de onderste 2 cm van je vloer zul je nog geen wapening of leidingen tegenkomen, en qua constructieve aard kun je ook wel 18 mm missen hoor. Wel zorgen dat je eea goed aansmeert, zeker als je toch wapening tegenkomt die dan bloot ligt.
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:30:42 #225
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48659494
Dat ik geen leidingen oid tegen zou komen had ik ook wel verwacht, als het GOED is lopen die allemaal over de vloer op de eerste verdieping...in de stortvloer.
Kreeg van een vriend van me een tip om het toch goed dicht te krijgen en dicht te houden.
Als je de buis goed inklemt en dicht gipst zou je iets van 2 mm minder diep moeten vullen en dan had hij nog een goedje wat je kon gebruiken om de structuur weer terug te krijgen.
Moet het alleen wel met een tandenborstel aanbrengen dan volgens hem
pi_48659857
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:30 schreef richie29 het volgende:
Dat ik geen leidingen oid tegen zou komen had ik ook wel verwacht, als het GOED is lopen die allemaal over de vloer op de eerste verdieping...in de stortvloer.
Kreeg van een vriend van me een tip om het toch goed dicht te krijgen en dicht te houden.
Als je de buis goed inklemt en dicht gipst zou je iets van 2 mm minder diep moeten vullen en dan had hij nog een goedje wat je kon gebruiken om de structuur weer terug te krijgen.
Moet het alleen wel met een tandenborstel aanbrengen dan volgens hem
in dit kot zijn er 2 kiezelstenen uit het plafond komen zeilen.. en die gaatjes blijf je zien. t hecht gewoon niet lekker
  dinsdag 24 april 2007 @ 10:48:48 #227
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48660053
Dat vraag om een foto
Maar van kiezels die uit het plafond komen vliegen heb je toch geen last als je er een haakse slijper oid inzet? Dan slijp je de kiezel ook gewoon door...dacht ik.

Ik ga het vanmiddag eens proberen Op naar de klus weer!
pi_48660973
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 10:48 schreef richie29 het volgende:
Dat vraag om een foto
Maar van kiezels die uit het plafond komen vliegen heb je toch geen last als je er een haakse slijper oid inzet? Dan slijp je de kiezel ook gewoon door...dacht ik.

Ik ga het vanmiddag eens proberen Op naar de klus weer!
probeer jij maar boven je hooft een kiezel door te slijpen

lijkt me alles behalve makkelijk..

en tja, je ziet nu dat er een ringetje uit steekt :/
  dinsdag 24 april 2007 @ 23:53:43 #229
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48689557
Ik ben er in ieder geval achter gekomen vandaag dat ik een PRUTS-stucadoor ben voor grote oppervlaktes.

Het idee om een afwerklatje te plaatsen naast de koelkast mislukte, dus uiteindelijk maar voor aansmeren gekozen, hoekprofieltje gehaald en smeren maar.
Dat werd (al zeg ik het zelf ) echt super strak! Morgen de overgang tussen al gestucte muur en nieuw smeersel by Richie even rechtzetten.

Ook deze muur aan de rechterkant in de babykamer was na 2 uur schuren ook best wel prima

Maar echt...deze muur, onder het raam. The horror!

Zelfs 2 keer voorgestreken en nog hechte het niet. Dat wordt ipv 2 uur schuren morgen denk ik 4 uur schuren

Morgen eens foto's maken van mijn gepruts
  vrijdag 27 april 2007 @ 16:57:12 #230
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48783278
Om maar even verder te gaan op het resultaat van het voorstrijken, dit is mijn prutswerk geworden:

-- In iets meer detail

En toen ging richie het de volgende dag maar eens proberen glad te schuren. Was grotendeels al droog, maar toen ik de schuurmachine op een droog deel zette flikkerde er grote stukken kunstwerk uit!
DUS!....een chagerijnig half uurtje later was dit weer het resultaat:

Met andere woorden.....opnieeeeeeuw!
Ach, en dit ziet er al wat beter uit...heb er nu beter m'n best op gedaan, dikker gips, etc.

(en de volgende keer maar met de hand schuren denk ik )

Ah...en dit hoekje is toch echt wel heel straks geworden!
Ik had hier eerst een hoeklatje voor gehaald, maar wat ik ook spijkerde/schroefde of wat dan ook, die lat bleef gewoon niet goed vast zitten. De hoek van die gipsmuur was al zo gebroken en gescheurd dat ik weinig anders kon dan maar weer naar de bouwmarkt rijden en proberen het zelf te stucen met zo'n hoekprofiel.
Best aardig geworden:) Hier moet ik alleen de overgang tussen oud en nieuw stucwerk even bijschuren.

Verder moest hier nog een sleufje in:

En die zat er 1 uurtje later ook in, dichtgegips en al. Hopla!

Oh enne, Ou-Tannu; hoezo kun je geen kiezel boven je hoofd doorslijpen
Dit was toch zeker geen kleintje!

Na en de trap is ook weer een stukje mooier geworden, niet echt een mooie collage geworden, maar ik had zo ff geen
betere, oude foto

Mijn nieuwe binnendeuren!
Inmiddels heb ik ook het glas besteld (geen idee wat voor levertijd daar op zit trouwens) maar het glas was duurde dan de deur zelf.
Deur voor entree naar woonkamer, deur voor woonkamer naar gang en een wc-deur.

En dit is nog een beetje lastig. Ik heb een rechte buis in het pakket van het inbouwreservoir zitten. Dit hoort ' normaal ' van 90mm op te lopen naar 110mm zodat je die op de standaard maten kan aansluiten. Deze is recht 90mm.
Daar is dus geen enkel verloopstuk voor de krijgen, dus die moet ik omruilen. Voor die tijd kan ik niks beginnen in het toilet.

That's it for now.
Dinnetje heeft een todo-lijstje met foto's gemaakt, dus die zal ik vanavond of morgen er ook eens opzetten
  zondag 29 april 2007 @ 09:07:35 #231
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48825627
Kleine updeet weer

-- Eerste randen van de trap afkitten

-- Dikke smeerbende aan het maken

-- Maar onderaan de trap had ik er aardig handigheid in gekregen
pi_48825986
quote:
Op zondag 29 april 2007 09:07 schreef richie29 het volgende:
Kleine updeet weer

-- Eerste randen van de trap afkitten
[afbeelding]

-- Dikke smeerbende aan het maken
[afbeelding]

-- Maar onderaan de trap had ik er aardig handigheid in gekregen
[afbeelding]
Dit zie ik voor het eerst, waarom kit je tussen de tredes
  zondag 29 april 2007 @ 10:09:45 #233
167723 sanni
Acima de seu
pi_48826198
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 23:53 schreef richie29 het volgende:
Ik ben er in ieder geval achter gekomen vandaag dat ik een PRUTS-stucadoor ben voor grote oppervlaktes.
Joh....ik denk dat 10.000.000 landgenoten je daar al in zijn voorgegaan.
  zondag 29 april 2007 @ 18:27:16 #234
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48844877
quote:
Op zondag 29 april 2007 09:50 schreef Kwelit het volgende:

[..]

Dit zie ik voor het eerst, waarom kit je tussen de tredes
Omdat de trap nu een heel stuk minder kraakt, en omdat m'n verfwerk anders binnen een jaar breekt, scheurt, bladdert, etc langs de randen.
Maar het is wel echt k*twerk!
pi_48846219
gebruik ook geen rood band van een bouwmarkt maar haal deze bij een bouwcenter oid
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:02:12 #236
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48882931
Mini update:

Gisteren niet zo erg veel gedaan met m'n vrije dag:
- Afgebroken tegel in de badkamer verwijderd, had gelijk een nieuwe tegel op maat willen maken maar toen kwam ik er achter dat de tegels die de oude bewoners achter gelaten hadden NIET dezelfde is
Shit! Nou die is fijn...dezelfde tegels heb ik in ieder geval niet in huis liggen. Nou kan ik wel die andere tegel op maat gaan maken, maar die is een stuk geler.
- Pruts-stucwerk geschuurd en na aanleiding daarvan toch dezelfde stucadoor maar gebeld die de rest van m'n huis ook gedaan heeft Die komt aanstaande zaterdag mij uit de brand helpen, dus dat is goed nieuws.
- Achterdeur + drempel bijgeschuurd totdat m'n schuurmachine er spontaan mee ophield. Kreeg 'm echt niet meer aan.
Hoorde net van pa dat hij het toch wel doet, ben bang dat de aan/uit schakelaar niet zo geweldig meer is.

Voor vanavond staat in de planning:
- Kitrandjes trap naar 1ste verdieping bijwerken
- Plamuren spijkergaatjes trap naar 1ste verdieping
- Plamuren 'groot' gat eerste traptrede naar zolder
- Plafondplaatje voor toog bij achterdeur licht opschuren en 2de laag grondverf eerst de andere kant schilderen
- Puinruimen in babykamer

Planning voor morgenavond:
- Schoonmaken zoldertrap
- Kitten zoldertrap
- Gipswerk plafond woonkamer bijwerken
- Verf verwijderen van alle uitzet ijzers en hang & sluitwerk van deuren en ramen
- 2de laag grondverf voor plafondplaatje

Wanneer nog tijd over:
- Schakelmateriaal demonteren en afplakken
- Plekken waar teveel gips rondom inbouwdozen verwijderd is bijwerken

Zo, tevens planning voor mezelf
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:21:45 #237
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_48890936
quote:
Op zondag 29 april 2007 10:09 schreef sanni het volgende:

[..]

Joh....ik denk dat 10.000.000 landgenoten je daar al in zijn voorgegaan. [afbeelding]
ik had wel een goeie hoor......alleen was de oppervlakte niet groot maar moest wel goed dichtgesmeerd worden!
  dinsdag 1 mei 2007 @ 15:50:38 #238
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48891930
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:21 schreef becky27 het volgende:

[..]

ik had wel een goeie hoor......alleen was de oppervlakte niet groot maar moest wel goed dichtgesmeerd worden!
Ik had het gezien ja! Zoals die muren en bij jou uitzien als je er behang aftrekt
pi_48892124
quote:
Op zondag 29 april 2007 18:27 schreef richie29 het volgende:

[..]

Omdat de trap nu een heel stuk minder kraakt, en omdat m'n verfwerk anders binnen een jaar breekt, scheurt, bladdert, etc langs de randen.
Maar het is wel echt k*twerk!
Ah weer wat wijzer geworden . Gebruik je dan speciale 'hout/trapkit' oid ?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:00:41 #240
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_48892306
heeejj, gaan we katten???

Dat hebben bewoners voor mij gedaan hoor, way before me, dacht ik zo. Maar tadaaaaaa

Voor

Tijdens

Na

Heul erg netjes, glas en strak! ben d'r errug blij mee
  dinsdag 1 mei 2007 @ 18:04:25 #241
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48896399
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:56 schreef Kwelit het volgende:

[..]

Ah weer wat wijzer geworden . Gebruik je dan speciale 'hout/trapkit' oid ?
Neu Gewoon bizonacrylaatkit.
Neem in ieder geval acrylaatkit, want die is overschilderbaar. Verder is het volgens mij standaard kit.

Nu de kit helemaal droog is merk ik inderdad echt verschil met kraken van de trap, ben er erg blij mee, want de 120 schroeven die ik erin gedraaid had hielpen niet

[ Bericht 1% gewijzigd door richie29 op 02-05-2007 00:26:59 ]
pi_48897737
Ik hoop voor je, en dat meen ik echt, dat die Bisonkit voldoende flexibel is. Ik betwijfel het eerlijk gezegd. Dit kitten van Bison staan niet bekend om hun extreme kwaliteit.
  woensdag 2 mei 2007 @ 00:14:38 #243
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48912146
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 18:53 schreef Marsepein het volgende:
Ik hoop voor je, en dat meen ik echt, dat die Bisonkit voldoende flexibel is. Ik betwijfel het eerlijk gezegd. Dit kitten van Bison staan niet bekend om hun extreme kwaliteit.
Eeh.. , eehh.. , oh

Waarom hoor ik dit nu pas
Maar ik hoop het ook ja! Wat zou je anders voor merken moeten hebben?
  woensdag 2 mei 2007 @ 00:25:21 #244
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48912409
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 16:00 schreef becky27 het volgende:
heeejj, gaan we katten???

Dat hebben bewoners voor mij gedaan hoor, way before me, dacht ik zo. Maar tadaaaaaa

*plaatjes*
Ik bedoelde eigenlijk wat anders

Voor:

Na:

Snappie? Dus dat je dat soort dingen tegenkomt na behang aftrekken en dat ik daar niet aan moest denken
  Moderator woensdag 2 mei 2007 @ 09:39:37 #245
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  woensdag 2 mei 2007 @ 09:47:46 #246
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_48917573
nee kan me voorstellen dat dat niet de bedoeling is!
zat je ook maar te pesten
  woensdag 2 mei 2007 @ 10:51:28 #247
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48919378
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 09:39 schreef Vonkenboer het volgende:
Binnenkort allemaal maar in het echt aanschouwen
Huh

*Leest vervolg-topic* Ah leuk!

Zal proberen de todo-lijsten eens actueel te houden en iemand zo gek te krijgen om de schuur leeg te ruimen.

Todo Elektra:
- Aarddraadjes door centraaldozen
- Dradenbrei in centraaldozen frommelen
- Blanke aarddraad wat anders/beter aansluiten in de meterkast
- 5 WCD's vervangen door nieuwe serie
- 2 WCD's plaatsen
- 1 dubbele WCD vervangen door enkele WCD + aarde-aansluiting regelen (aardedraad vergeten en kan ik niet meer uit centraaldoos halen )
- 1 blindplaatje in entree monteren
- Schakeldraad + Nul trekken in plafond boven eettafel
- RJ45 aansluitingen in hele huis aansluiten (8 stuks)
- Elektra(bende) in schuur opnieuw leggen

Vanmiddag haal ik de ontbrekende WCD's en afdekplaatje op EN het verloopstuk voor de riolering
  vrijdag 4 mei 2007 @ 10:12:00 #248
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48994707
Nou...degene die die schuur ging/gaat opruimen ben ik

-- Al een groot deel van het hout weggeklust

-- Van al het hout dat je verzamelt toch maar even alle spijkers plat slaan om straks ongelukken het naar de stort brengen te voorkomen. Gelukkig prik je jezelf tijdens die bezigheden maar een keer of 8 zelf aan een spijker

-- Final result in de achtertuin. Voorlopig bleef het nog even droog, dus ik laat het even zo tot het naar de stort gaat.
Vooral de hele verzameling laminaat is zwaaaar

-- Het lijkt niet opgeruimd, maar de otto / kliko is vol en er staan alleen nog gipsplaten, 2 radiatoren en 3 binnendeuren.

-- Beginnetje gemaakt met de oude riolering verwijderen en nieuwe plaatsen.
Pa in the underground

-- De riolering moet van rechtsonder naar linksboven. Nu zit er even een afdichtdopje overheen geschoven om de zogenaamde boer'nlucht tegen te houden

-- En met deze stukken (en uiteraard rechte buis) gaan we proberen de boel aan te sluiten
  vrijdag 4 mei 2007 @ 11:48:53 #249
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_48998029
-- Babykamer: Deze muur had ik een tijdje geleden aangepakt omdat hij toch wel lelijk geworden was.
Op dit moment loopt de aanvoer voor electra van het badmeubel via dit punt. Ronduit idioot, maar ik kan er nu niet zoveel aan veranderen. Dat gaat pas gebeuren als ik de badkamer aanpak.

Hier zat een enkele schakelaar, wordt nu een dubbele (waarvan ik nog niet weer waarvoor ik de andere ga gebruiken ) en dat STOMME plaktripje naar beneden heb ik vervangen door een buis naar onder de houten afdekking waar nu de gereedschappen op liggen.

-- Gipswerk (2de poging) in babykamer al wat meer aan het drogen en een dagje later was het helemaal droog en kon er geschuurd worden!

-- Muur? huh?...waar is die muur ook alweer
Zonder stofkapje ga je dan echt kapot.

-- Resultaat na het schuren, rechts wel...links niet.

Mooie hiervan is dat het uiteindelijk nog een keer gedaan gaat worden, maar dan door een echte stucadoor Ik was nog steeds niet tevreden met het eindresultaat...al was dit al heel wat beter.
Zaterdag komt meneer de stucadoor even inspecteren en het weekend daarop wordt het echt goed gedaan.
  vrijdag 4 mei 2007 @ 16:20:58 #250
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49008440
Ik weet dat jullie het heul vervelend vinden, maar ik heb nog een paar foto's gevonden

Plaatje om de overgang tussen woonkamer en achter-entree fatsoenlijk te maken, gefabriceerd door pa en geschilderd door dinnetje
Dit gaat ook nog gestucd worden, volgende week zaterdag.

-- Mijn huisdier!
Ik noem 'm 'Mei" 'Mei Kever'
't is verdikke nog een beschermde diersoort ook, dus maar braaf naar buiten gebracht

-- Inmiddels is de zoldertrap voor de helft gekit, vanavond de rest als het goed is

En de laatste 3 speciaal voor Vonkie, ter voorbereiding

We overleggen ter plekke wel wat de beste oplossingen zijn om dit correct voor elkaar te maken denk ik . De materialen die ik dan nog niet heb kan ik zo even bij de bouwmarkt halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')