Sinds een paar weken weer een update
Wel vrijwel iedere avond bezig geweest, maar de afronding voor het beginnen met schilderen duurt zegmaar 341645 keer zo lang als ik gedacht en gehoopt had, buhu.
In ieder geval zag het er afgelopen zaterdag zo uit bij binnenkomst:
![]()
Ook het toilet is verder in orde nu behalve de stortvloer. De afwerkplaten rond het inbouwreservoir zijn van 18mm dik spaanplaat. Best goed te zagen met m'n nieuwe cirkelzaagje. Ben erg blij met dat ding!
Nou ben ik geen prof. timmerman, maar het resultaat is best strak geworden.
![]()
Helemaal links zit een stukje koof waar de afvoer van het toilet en douche van de badkamer door
lieploopt. De oorspronkelijke koof is gesloopt omdat deze een paar centimeter kleiner kon en nu precies gelijk loopt met de voorkant van het inbouwreserivoir.
![]()
In een ruimte van 1 bij 1 helpt iedere centimeter vind ik, tot nu toe de moeite waard.
Deze koof ziet er een beetje idioot uit, maar het moest wel zo. Er zit trouwens een lelijke waterleiding achter.
Precies tegen die koof aan komt mijn wastafeltje. Heul misschien kunnen mensen die zich zwaar in mijn posthistorie verdiept hebben nog herinneren welke dat is, maar dat zal wel niet
![]()
![]()
Dit is 'm:
![]()
Dat maakt het al een beetje duidelijker he
![]()
MAAR, waarom heeft Richie dan nog zo'n uitbouw van 5 centimeter aan gemaakt? Helaas om het simpele feit dat door de muur waarop je de bevestigingspunten van het fonteintje zitten, 3 elektrabuizen lopen richting zolder. Dit alles netjes weggewerkt enzo, maar een van die bevestigingspunten ging anders precies door die buizen heen.
Nog een geluk dat ik daar nu achter kwam, maar dan was de optie om OF de buizen uit de muur te trekken (ja DOEI, niet nog een keer) OF het fonteintje 5 cm te verplaatsen.
*snik snik*, m'n eerste concessie
Verder ziet de achter-entree er naar de eerste laag stortvloer er zo uit. Er moet nog een volle zak egaliseerpruttel overheen.
![]()
Schuine wand badkamer, nieuwe planken & kitrandjes. De lege plek moet nog opgevuld worden door een nieuwe tegel.
![]()
Wand 1 babykamer (redone bij stucadoor)
![]()
Wand 2 babykamer (also redone bij stucadoor)
![]()
Grote slaapkamer, nu overal voorzien van kitrandjes. Is het verschil uberhaupt wel te zien? Ik vind van wel.
![]()
Studeerkamer, zelfde verhaal...ook overal kitrandjes. Credits hiervoor gaan trouwens naar een vriend van me, die heeft hier redelijk wat tijd in gestoken.
![]()
En ook hier hetzelfde verhaal, extreeeem veel kitrandjes. Ook de ruiten zijn gekit om tenminste fatsoenlijk met deuren te kunnen smijten als dat nodig is.
Ik kan hier wel veel over zeggen, ik vind het echt wel een verschil...maar vraag me af of je er later ooit nog bij stil staat. Er zaten best aardige kieren tussen bijvoorbeeld plafond en bovenkant van het raamkozijn. De totale aanblik van de overloop is nu echt af. Klein detail, groot verschil.
Call me crazy
[ Bericht 1% gewijzigd door richie29 op 31-05-2007 23:12:43 ]