abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 mei 2007 @ 22:43:56 #251
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
  zondag 6 mei 2007 @ 22:56:20 #252
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_49082746
goed hoor!!!
pi_49083489
Tering, wat een werk. Ik word al gestoord van een weekje schilderen...
  maandag 7 mei 2007 @ 09:39:28 #254
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49091019
Nog even een paar foto's van VOOR het grote event van zaterdag, zie link hierboven

Pa-lief is erg druk geweest met het aansluiten en afstellen van de riolering voor het inbouwreservoir. De avond ervoor hebben we gezellig samen in de kruipruimte gezeten om met behulp van een verfbrander een koppeling los te friemelen .
Dat werkte best prima trouwens, het werkt alleen zo lastig vanwege de weinige ruimte die je hebt...en daarom gaat het dus ook laaaaangzaaam. En niet te vergeten de geweldige dampen van een open riolering

Vanaf het toilet wordt het dan eerst 90o bocht naar beneden, standaard uiteraard...+/- 35 cm rechte pijp naar beneden en daarna 2 x 45o en 1 maal 90o zoals je op de foto hierboven kan zien.
Echt ideaal is het niet, maar volgens mij gaat dit geen problemen met spoelen opleveren.
(Toch? )

In ieder geval komen alle bochten echt uitstekend in het midden van het gat uit, en de buis omhoog loopt echt straks langs de muur. Super! Zo min mogelijk ruimteverlies in het toilet dus.

Een dagje later is de oude riolering door de vriend van m'n zusje uitgebikt (vergeten in het verslagje te zetten). Dat is die buis tussen mijn voeten op de foto hierboven.
...En weg issie!
  maandag 7 mei 2007 @ 10:55:06 #255
167723 sanni
Acima de seu
pi_49092862
Complimenten voor al die inspanningen die je levert om e.e.a te bewerkstelligen. Ik doe het je niet na..
  Moderator maandag 7 mei 2007 @ 15:09:53 #256
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  dinsdag 8 mei 2007 @ 09:58:55 #257
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49133087
Na de geweldige klusdag; Vonkenboer @ Richie29 was het natuurlijk ook tijd voor opruimen. Helaas verder iedereen al naar huis.
Het lag er buitenshuis ongeveer zo bij:

Dat aanrechtje is helaas te zwaar om zelf te tillen en die arme pa van mij wilde nog wel even helpen
Met een beetje inspanning stond dat oude aanrecht er weer in (wat moet ik er in vredesnaam mee!). Binnenkort, wanneer de rest van het hout afgevoerd gaat worden, gaat de sloophamer erop. Dat is is wel zo gammel wat het ook niet echt lekker te gebruiken is al klusplekkie. Later maar eens wat anders voor verzinnen.

Nog even de 2 radiatoren uit de woonkamer terugzetten, de 3 binnendeuren van de benedenverdieping en 1 buitendeur terugzetten...en dan lukt mijzelf de gipsplaten wel

Uiteindelijk, na al het gesleep en de boel aanvegen, ziet het er dan weer een stukje kaler uit.

Ik had eigenlijk nog een beetje verder willen klussen, maar na al dit opruimen was het zo'n beetje 9 uur. Nog eventjes geprutst in de meterkast, paar dingetjes opgeruimd en toen had ik de pruimen wel op.

Tijd voor rust en
  Moderator woensdag 16 mei 2007 @ 13:58:22 #258
92034 crew  Vonkenboer
pi_49441285
Zo en wat zijn de vorderingen ?

Je hebt mail betreffende mijn spanningszoeker
  donderdag 31 mei 2007 @ 20:04:49 #259
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49976236
Sinds een paar weken weer een update
Wel vrijwel iedere avond bezig geweest, maar de afronding voor het beginnen met schilderen duurt zegmaar 341645 keer zo lang als ik gedacht en gehoopt had, buhu.

In ieder geval zag het er afgelopen zaterdag zo uit bij binnenkomst:

Ook het toilet is verder in orde nu behalve de stortvloer. De afwerkplaten rond het inbouwreservoir zijn van 18mm dik spaanplaat. Best goed te zagen met m'n nieuwe cirkelzaagje. Ben erg blij met dat ding!
Nou ben ik geen prof. timmerman, maar het resultaat is best strak geworden.

Helemaal links zit een stukje koof waar de afvoer van het toilet en douche van de badkamer door lieploopt. De oorspronkelijke koof is gesloopt omdat deze een paar centimeter kleiner kon en nu precies gelijk loopt met de voorkant van het inbouwreserivoir.

In een ruimte van 1 bij 1 helpt iedere centimeter vind ik, tot nu toe de moeite waard.

Deze koof ziet er een beetje idioot uit, maar het moest wel zo. Er zit trouwens een lelijke waterleiding achter.
Precies tegen die koof aan komt mijn wastafeltje. Heul misschien kunnen mensen die zich zwaar in mijn posthistorie verdiept hebben nog herinneren welke dat is, maar dat zal wel niet

Dit is 'm:

Dat maakt het al een beetje duidelijker he
MAAR, waarom heeft Richie dan nog zo'n uitbouw van 5 centimeter aan gemaakt? Helaas om het simpele feit dat door de muur waarop je de bevestigingspunten van het fonteintje zitten, 3 elektrabuizen lopen richting zolder. Dit alles netjes weggewerkt enzo, maar een van die bevestigingspunten ging anders precies door die buizen heen.
Nog een geluk dat ik daar nu achter kwam, maar dan was de optie om OF de buizen uit de muur te trekken (ja DOEI, niet nog een keer) OF het fonteintje 5 cm te verplaatsen.

*snik snik*, m'n eerste concessie

Verder ziet de achter-entree er naar de eerste laag stortvloer er zo uit. Er moet nog een volle zak egaliseerpruttel overheen.

Schuine wand badkamer, nieuwe planken & kitrandjes. De lege plek moet nog opgevuld worden door een nieuwe tegel.

Wand 1 babykamer (redone bij stucadoor)

Wand 2 babykamer (also redone bij stucadoor)

Grote slaapkamer, nu overal voorzien van kitrandjes. Is het verschil uberhaupt wel te zien? Ik vind van wel.

Studeerkamer, zelfde verhaal...ook overal kitrandjes. Credits hiervoor gaan trouwens naar een vriend van me, die heeft hier redelijk wat tijd in gestoken.

En ook hier hetzelfde verhaal, extreeeem veel kitrandjes. Ook de ruiten zijn gekit om tenminste fatsoenlijk met deuren te kunnen smijten als dat nodig is.
Ik kan hier wel veel over zeggen, ik vind het echt wel een verschil...maar vraag me af of je er later ooit nog bij stil staat. Er zaten best aardige kieren tussen bijvoorbeeld plafond en bovenkant van het raamkozijn. De totale aanblik van de overloop is nu echt af. Klein detail, groot verschil.
Call me crazy

[ Bericht 1% gewijzigd door richie29 op 31-05-2007 23:12:43 ]
pi_49979479
Crazy ?

Je kunt heel trots zijn op je (basis)afwerking.
Dat maakt het alleen maar makkelijker voor wat nog volgt.
Gewoon doorgaan zoals je bezig bent.
  donderdag 31 mei 2007 @ 21:56:37 #261
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49980431
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 21:33 schreef AnneX het volgende:
Gewoon doorgaan zoals je bezig bent.
Yes Boss!
  Moderator donderdag 31 mei 2007 @ 22:15:42 #262
92034 crew  Vonkenboer
pi_49981235
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 21:56 schreef richie29 het volgende:

[..]

Yes Boss!
Ziet er prima uit Richard ! Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht

Ik heb mijn spanningszoeker trouwens ook ontvangen (2 weken terug eigenlijk al ) bedankt daarvoor; heb je hem eigenlijk zelf langsgebracht ofzo ? Omdat er geen postzegels op zaten
pi_49981963
Jan febr mrt apr mei 5 maanden. Das niks (ik zelf 4jaar) Je bent een heel huis aan het verbouwen.
Neemt ook nog de tijd om naar Marsepein te gaan. Dat komt best wel goed..
En ja dat schilderen mn schuren neemt veel tijd in beslag. Maar dan word het ook wel een paleisje.
Heb je nog hulp?
  donderdag 31 mei 2007 @ 23:08:43 #264
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49983360
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ziet er prima uit Richard ! Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht

Ik heb mijn spanningszoeker trouwens ook ontvangen (2 weken terug eigenlijk al ) bedankt daarvoor; heb je hem eigenlijk zelf langsgebracht ofzo ? Omdat er geen postzegels op zaten
Dat was toch een port betaald-enveloppe van *naambedrijf* ? Ik heb er in ieder geval geen postzegels op geplakt En anders krijg je de rekening nog..hehehe.
Heb er ook niet aan gedacht verder
Hij doet 't nog wel? Was bang dat hij misschien stuk zou gaan met de post.
  donderdag 31 mei 2007 @ 23:16:48 #265
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_49983701
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 22:34 schreef Solingjan het volgende:
Jan febr mrt apr mei 5 maanden. Das niks (ik zelf 4jaar) Je bent een heel huis aan het verbouwen.
Neemt ook nog de tijd om naar Marsepein te gaan. Dat komt best wel goed..
En ja dat schilderen mn schuren neemt veel tijd in beslag. Maar dan word het ook wel een paleisje.
Heb je nog hulp?
Yep, ik heb hulp, maar niet iedere dag en/of avond.
Pa-lief helpt wel vaak mee, bijna iedere avond dat hij kan helpt hij ook. En verder een vriend van me helpt ook 1 avond in de week sinds een paar weken.

Eigenlijk is het wel de bedoeling dat er toch zeer binnenkort gestart wordt met schilderen...en opzich lukt dat denk ik ook binnen afzienbare tijd wel. Denk dat binnen 2 weken echt moet kunnen en misschien zelfs eind volgende week al wel. Wil er graag ook wel in wonen na een half jaar
  Moderator vrijdag 1 juni 2007 @ 15:44:07 #266
92034 crew  Vonkenboer
pi_50003337
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:08 schreef richie29 het volgende:

[..]

Dat was toch een port betaald-enveloppe van *naambedrijf* ? Ik heb er in ieder geval geen postzegels op geplakt En anders krijg je de rekening nog..hehehe.
Heb er ook niet aan gedacht verder
Hij doet 't nog wel? Was bang dat hij misschien stuk zou gaan met de post.
Er stond geen port betaald *Bekende elektrotechnische fabrikant in Hengelo OV* op
Het was gewoon een bubbeltjesplastic envelop met daarop mijn naam en adres.

Mijn ouders hebben iemand zien stoppen voor ons huis en een minuut later viel dat ding op de brievenbus.
Hij doet het nog prima hoor
  vrijdag 1 juni 2007 @ 17:18:01 #267
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_50006575
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 15:44 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Er stond geen port betaald *Bekende elektrotechnische fabrikant in Hengelo OV* op
Het was gewoon een bubbeltjesplastic envelop met daarop mijn naam en adres.

Mijn ouders hebben iemand zien stoppen voor ons huis en een minuut later viel dat ding op de brievenbus.
Hij doet het nog prima hoor
In dat geval ben ik de postzegels vergeten
pi_50013519
quote:
Op donderdag 31 mei 2007 23:16 schreef richie29 het volgende:

[..]

Yep, ik heb hulp, maar niet iedere dag en/of avond.
Pa-lief helpt wel vaak mee, bijna iedere avond dat hij kan helpt hij ook. En verder een vriend van me helpt ook 1 avond in de week sinds een paar weken.
Ben daar zuinig op.
  zondag 3 juni 2007 @ 23:37:33 #269
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_50076171
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 20:55 schreef Solingjan het volgende:

Ben daar zuinig op.
Ben ik zeker , ze gaan ook zeker bedankt worden met iets leuks.
En in ieder geval een etentje in m'n nieuwe huisje voor iedereen die geholpen heeft...dacht ik zo.
  maandag 4 juni 2007 @ 01:30:27 #270
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_50079420
Verder heb ik gisteren de tegels besteld voor het toilet, na lang twijfelen.

De vloer-en wandtegels zijn beide van Villeroy & Boch en van dezelfde serie. Volgens de tegelverkoper zijn het gecalibreerde tegels, en toen ik vroeg wat dat precies betekende snapte ik het nog niet helemaal. In ieder geval zijn de tegels gezaagd langs alle kanten, dus extreem strak qua uiterlijk.
De vloertegels zijn antraciet en de wandtegels zijn lichtgrijs.

Over een weekje kan ik ze ophalen, en ik ga ze niet zelf leggen. Het is niet dat ik het niet durf te proberen, maar vind de tegels eigenlijk te duur om de boel te verprutsen en echt super strak zal het dan nog wel niet worden ook.
Had mezelf trouwens zowiezo bij de start van de verbouwing al voorgenomen om dat uit te besteden.

De muurtegels:

- 30 x 60 cm , 15 x 60 cm & 7,5 x 60 cm (een strook van de 2 smalste tegels op ooghoogte ongeveer)

De vloertegels:

- 30 x 30 cm

Een idee van hoe de vloertegels er gelegd uit zien:

Al weet ik niet echt of dit een goed voorbeeld is, mijn toilet is zegmaar niet zo groot...en ik wil de voeg veel donkerder
pi_50079966
Pas op met donkere voegen in een donkere tegel. Het wordt erg snel massief. Verder, keep up the good work. Je hebt een hoop te doen en het gaat allemaal best mooi worden. Toilet krijgt ook al lekker vorm!
  maandag 4 juni 2007 @ 11:18:50 #272
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_50085796
Hmm, ik zal er eens beter over nadenken.
Kan dan grijze voegen met grijze tegels wel? Zegmaar zo'n beetje dezelfde kleur voeg als de tegels zijn
pi_50085856
Het blijft natuurlijk persoonlijke voorkeur, maar meestal heb je bij een donkere tegel een wat lichtere voeg, en bij een wat lichtere tegel een wat donkerdere voeg. Kijk eens bij een tegelhandel naar wat voorbeelden.
pi_50086393
quote:
Op maandag 4 juni 2007 01:30 schreef richie29 het volgende:

Over een weekje kan ik ze ophalen, en ik ga ze niet zelf leggen. Het is niet dat ik het niet durf te proberen, maar vind de tegels eigenlijk te duur om de boel te verprutsen en echt super strak zal het dan nog wel niet worden ook.
Had mezelf trouwens zowiezo bij de start van de verbouwing al voorgenomen om dat NIET uit te besteden.

[
Zo kun je het ook lezen.
Dat kun je makkelijk zelf. Vlak en kaarsrecht. Wedden

En idd voeg lichter dan de tegels.
  woensdag 6 juni 2007 @ 12:02:55 #275
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_50158495
Ik heb me voorgenomen jullie eens bij te werken tot de foto's van gisteren, goed he?
Nou vind ik het een beetje onzin om in 1 keer 40 foto's te plaatsen, dus ik doe het lekker in delen . Ik wil m'n eerste deel ook een keertje vol.
Het is tenslotte allang geen slopen en sleuven meer

Als eerste de stortvloeren maar.
2 weken geleden een zakje egaliseermortel gehaald en gestart met het ophogen van de vloer in de achter-entree. De vloer hier is / was ongeveer 2 centimeter lager dan de vloer in de woonkamer en ik wil de vloer graag doorleggen. Nou kon ik die 2 centimeter misschien wel oplossen met meer ondervloer plaatselijk enzo...maar echt fraai wordt dat denk ik niet.

DUS, mooiste en duurste oplossing is om de vloer te egaliseren. Per zakje van 20kg iets van 30 euro..maar goed. De eerste laag in de achter-entree bleek lang niet hoog genoeg, dus nog een zakje.

Egaliseermortel aangemaakt

Stortvloer achter-entree, tweede laag

Stortvloer achter-entree, tweede laag en droog. Na het uitsmeren bleken er toch nog kiertjes hier en daar te zitten...en die moet je dan met stukje papier door de smurrie drukken om het werklopen van je hele vloer te voorkomen . Bah wat een smeerbende

Jaaaaa, volgens mij is dit wel vlak genoeg. Toch niet zo heel slecht geworden uiteindelijk.
Al met al zit er denk ik nog een milimeter of 2 hoogteverschil tussen de woonkamer en achter-entree, maar volgens mij gaat dat met het leggen van de vloer wel goed.

Omdat de vloer in de WC zo strak mogelijk moet zijn voor een fatsoenlijk rechte vloer met tegelen ook maar een zakje hier overheen gegooid.
Even een kort overzichtje:

Vloer WC, voor plaatsen stortvloer

Stortvloer WC

Toch nog een lek in de vloer, ondanks goed opletten en alle gaten kitten....stom gezicht. De vloer is nu op die plek niet recht meer. Zit toch nog een beetje te twijfelen of ik dit nog weer moet corrigeren.
De rest van de stortvloer ligt nu onder de koelkast

Stortvloer WC, droog

En ik heb er weer een nieuw vriendje bij...ik noem 'm Com..... Compressor

Ben echt blij met dat ding. In de aanbieding gekocht + kortingsbon van 15%
daar nog weer overheen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')