abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 januari 2007 @ 18:33:19 #1
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_45081844
quote:
Vijfdelige serie over de Amstelveense familie Van der Heide en hun unieke verhaal.

Het gezin gooide hun leven compleet om zodat ze hun droom konden verwezenlijken: het runnen van een lodge in Afrika.
Gaat er soms erg heftig aan toe zo te zien.

Vanaf morgen op RTL4.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 7 januari 2007 @ 22:27:07 #2
15080 static
pi_45126338
Begint over een paar minuten.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 7 januari 2007 @ 22:47:40 #3
15080 static
pi_45127239
'Fred' de huisolifant.
  zondag 7 januari 2007 @ 23:13:05 #4
15080 static
pi_45128292
Ik lul het topic wel in mijn eentje vol.
  maandag 8 januari 2007 @ 12:13:15 #5
158844 Pwn_zoon
Dangerously Divine
pi_45138680
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:13 schreef static het volgende:
Sorry ik heb het gisteren gemist
Allmighty & Allrighty :D!
Op 16-04-2007 22:29 schreef Noodly het volgende:
ik wilde even zeggen dat ik die nickname altijd zo leuk vind :@ _O_
  maandag 8 januari 2007 @ 12:15:28 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_45138723
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:13 schreef static het volgende:

Is het iets? Ik ben bang dat ik de komende weken op zondagavond rond deze tijd naar Life on Mars kijk. Is weer eens wat anders dan Life in Africa.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 8 januari 2007 @ 12:16:58 #7
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_45138755
Ik heb het wel gezien Leuk programma, soms een beetje teveel gewauwel over oninteressante dingen. Maar verder erg vermakelijk. Als je ook ziet hoe die mensen daar leven, geen internet als het bewolkt is, alleen video's kunnen kijken en geen tv verder (en dan is de kwaliteit van de video nog zo dat wij er hier niet eens naar zouden willen kijken), geen warm water etc. Erg primitief. Die garage was nog wel het leukst "uw auto is bijna klaar" Hele ding lag nog uit elkaar joh Ben erg benieuwd naar volgende week, hoe is het met het olifantje en welke oude gast is er gedood door de olifant?? Is dat die man die je in het begin met z'n vrouw op het bootje zag of niet?
To infinity…and beyond!
pi_45151496
Warm water hebben ze zelf wel hoor. Maar hun werknemers niet...
Ik vond overigens dat ze nogal onvoorzichtig omgingen met die olifanten. Fred, maar ook dat jonge olifantje wat ze gingen vangen. En waarom dat impala-jong adopteren? Die dieren liggen wel vaker een poosje alleen verscholen. En ik vraag me af hoe dat met dat ongeluk met die olifant is gegaan. Er werd gezegd dat ie met zn eigen auto was, maar in de vooruitblik lijken ze naar sporen te zoeken op een manier dat die man lopend was...Je kan natuurlijk nooit weten wat je gasten van plan zijn, maar ik hoop dat ze diegene wel goed voorgelicht hebben.
Wel tof programma overigens!
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_45158286
Heeft er toevallig iemand een opname van de eerste aflevering gemaakt?
Ik heb hem namelijk gemist en wil hem erruggg graag zien, hij staat helaas niet op aflevering gemist.nl
Ik betaal natuurlijk voor de opname, liefst op dvd.

alvast bedankt,

Joyke
  maandag 8 januari 2007 @ 22:34:10 #10
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_45162078
quote:
Op maandag 8 januari 2007 18:50 schreef egilio het volgende:
Warm water hebben ze zelf wel hoor. Maar hun werknemers niet...
Ik vond overigens dat ze nogal onvoorzichtig omgingen met die olifanten. Fred, maar ook dat jonge olifantje wat ze gingen vangen. En waarom dat impala-jong adopteren? Die dieren liggen wel vaker een poosje alleen verscholen. En ik vraag me af hoe dat met dat ongeluk met die olifant is gegaan. Er werd gezegd dat ie met zn eigen auto was, maar in de vooruitblik lijken ze naar sporen te zoeken op een manier dat die man lopend was...Je kan natuurlijk nooit weten wat je gasten van plan zijn, maar ik hoop dat ze diegene wel goed voorgelicht hebben.
Wel tof programma overigens!
Ik gok dat die man met die olifant uit zijn auto is gegaan...waarschijnlijk om de olifanten beter te kunnen zien ofzo?
To infinity…and beyond!
pi_45164843
die gasten sporen niet die kleine blonde kids zijn hapklare brokken
voor luipaarden die daar om de lodge heen lopen.
Ik heb de site van de lodge opgezocht
en je kan er walking safari's doen.
Djeez dan moet je een deathwish hebben.
Als je mazzel hebt kom je een cheetah, lion of elephant tegen staat op de website... ja dat heeft die oude man geweten.

Dat antilopejong is ook mooi lokaas voor roofdieren. Ga je toch niet mee naast je bed slapen.
En dat olifantje hadden ze met rust moeten laten.
Ik denk dat er een reden is waarom de locals zelf grotendeels allemaal in de stad wonen en niet daar.
Een lodge langs de rivier voor avontuurlijke mensen ?
Ammenooitniet.
Die nijlpaarden kunnen trouwens ook hartstikke link zijn.
it's better than yours
pi_45168991
Wandelsafaris kan best wel, maar dan wel met gids. Ik mag hopen dat ze iemand die er alleen op uittrekt uitdrukkelijk op het hart drukken NIET de auto te verlaten. Sterker nog: in auto is veilig (ook niet altijd trouwens met olifanten), lopend kan best veilig gedaan worden, uitstappen uit een auto in het zicht van de dieren is idd een deathwish.
fok! fotoboek
pi_45240314
Ze waren vanochtend bij Giel op 3fm. Ze zijn ff in NL ivm de vakantiebeurs e.d..
Die man die omgekomen was en zijn zoon waren dus idd tegen de waarschuwingen in zelf met hun eigen auto erop uit getrokken.
De zoon heeft ook gelijk toegegeven dat ze ontzettend stom waren geweest.
Ik hoop dat ze zich goed ingedekt hebben tegen dit soort voorvallen (mensen vantevoren een verklaring laten onderteken van eigen risico of iets dergelijks). Zeker in het geval van Amerikanen...Als het een Amerikaanse familie was geweest zouden ze nu belaagd worden door een batterij amerikaanse advocaten die torenhoge claims zouden eisen.
fok! fotoboek
  donderdag 11 januari 2007 @ 16:15:14 #14
15080 static
pi_45252742
Verschil is dat ze niet in Amerika wonen dus die vlieger gaat niet op.
pi_45257001
In dit geval niet nee, maar het overgrote deel safari-toeristen in dat soort lodges is wel amerikaan...

edit (had je niet helemaal goed begrepen in eerste instantie):
Ik denk niet dat het de gemiddelde amerikaanse advocaat uitmaakt waar je je lodge hebt. Aanklagen zullen ze! Jou, je boekingsagent of andere organisatie-partner, en daar zul je dan als lodge-eigenaar echt wel last van hebben.

[ Bericht 59% gewijzigd door egilio op 11-01-2007 18:32:27 ]
fok! fotoboek
  zondag 14 januari 2007 @ 19:08:39 #16
15080 static
pi_45351371
Vanavond weer.
  zondag 14 januari 2007 @ 22:35:51 #17
15080 static
pi_45358012
Nu dus.
  zondag 14 januari 2007 @ 23:06:46 #18
157178 framboos
fris en fruitig
pi_45359093
Ik vraag me af, zou dat olifantje nog geleefd hebben als ze het niet gevangen zouden hebben maar de natuur op z´n beloop zouden laten?
  zondag 14 januari 2007 @ 23:16:41 #19
15080 static
pi_45359397
Dek het niet, daarom probeerden ze het juist te vangen, die had het geen dag mee in het wild uitgehouden. Nu ook niet, maar goed.
pi_45361217
Maar dan hadden een aantal andere dieren wel van de dood van het olifantje geprofiteerd en nu niet....
fok! fotoboek
pi_45569329
Niemand aan het kijken?
Wat een gedoe om die slang zeg. Boek erbij en dan nog foute determinatie van de slang, en wat ze dachten dat het was was niet giftig en niet zoals gezegd werd wel giftig. En hij was zeker niet agressief zoals ze zeiden....heb dat beest niet een keer zien blazen, uithalen of wat voor vorm van afressiviteit dan ook.
fok! fotoboek
pi_45571962
quote:
Je kan natuurlijk nooit weten wat je gasten van plan zijn, maar ik hoop dat ze diegene wel goed voorgelicht hebben.
als je goed geluisterd had kwam die gast al 14 jaar lang in afrika. Daarnaast had die zelf de adviezen van de lodge mensen genegeert en waren ze dat gebied in gereden. Daar zijn ze uitgestapt en 500 meter van hun auto gelopen.... die meters overbrug je niet meer als er een olifant op je af komt stormen...

een slang moet opwarmen om actief te worden en zien kunnen slangen haast niet alleen trillingen voelen en ruiken met hun tong...

Verder zeer tof programma!
I'm not the man you think I am!
pi_45605459
amstelveen
off the wall
pi_46144432
quote:
Op maandag 22 januari 2007 10:17 schreef l3laster het volgende:

[..]

als je goed geluisterd had kwam die gast al 14 jaar lang in afrika. Daarnaast had die zelf de adviezen van de lodge mensen genegeert en waren ze dat gebied in gereden. Daar zijn ze uitgestapt en 500 meter van hun auto gelopen.... die meters overbrug je niet meer als er een olifant op je af komt stormen...

een slang moet opwarmen om actief te worden en zien kunnen slangen haast niet alleen trillingen voelen en ruiken met hun tong...

Verder zeer tof programma!
Dat had ik niet gehoord.
Die slang was daar omdat ie op jacht was en dus was opgewarmd...Ze hebben er volgens mij geen airco. Overigens jagen veel slangen die overdag actief zijn op zicht en hebben juist erg goede ogen!
fok! fotoboek
pi_46159631
ze gaan daar lekker ruig met inbrekers om
leuk programma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')