Het was...2001.
Ik ging voor het eerst van mijn leven naar Groningen, samen met 2 vrienden.
Zo'n beetje alles bezocht dat los en vast zat en uiteindelijk kachellam.
Tijdens het terugzwalken naar het hotel besluit vriend A dat de muur in een drukke straat een mooi urinoir was. Hij staat nét en ik zie een politiebusje aankomen. Hij ook.
En hij zet het dus op een lopen, zo een steegje in.
Dus wij denken nog: okay, die wacht wel aan het einde van het steegje. NOT
![]()
Wij bellen, hij niet opnemen. Nergens te vinden
![]()
Nog een beetje rondgelopen en gezocht en uiteindelijk maar teruggelopen naar het hotel onder het mom van: "die komt zo wel aanzwalken"
Komen we aan in dat hotel, kijkt de deurman ons al gek aan
![]()
Nou ja..wij naar boven gegaan. Komen we in de kamer, ligt die gast knock-out op bed
![]()
We hadden de 2 bedden aan elkaar geschoven zodat we er alledrie op konden, dus hem even opzij gesleept.
Exit" doldwaze nacht"
Enter "volgende morgen".
Ik word wakker, doe mijn ogen open en naast mij ligt een grote plas kots met stukjes shoarma
![]()
Gelukkig niet van mij, maar wel van A
![]()
Dus ik geef 'm een schop en ik maak die andere gast ook wakker want het was rond 11:00u en we moesten er om 12:00 uit.
For the record: ik voelde me KIPlekker
![]()
Vriend B zegt: "ik moet kotsen" en vertrekt richting badkamer.
Ik zet de TV aan en kijk naar Spongebob ofso.
Vriend A zegt dat 'ie zich ook niet zo lekker voelt en vertrekt ook naar de badkamer.
Ik kijk nog even TV en lig in een scheur om die 2 gasten.
Tien minuten later begint het te zwemmen voor m'n ogen en draait mijn maag zich om
![]()
![]()
. Met dank aan de tequilla dus. Na mijn kotsbui was ik dus COMPLEET gaar. Koppijn, misselijk, the works.
A roept ineens: "kut, mijn portemonaie kwijt."
Blijkt dus dat 'ie tijdens het wegrennen een keer gevallen is en zo waarschijnlijk dat ding kwijt is geraakt.
Gevolg: aangifte gedaan bij de politie in Groningen.
Om te tijd te doden en het feit dat niemand in deze staat auto kon rijden zijn we naar de bios gegaan. Scary Movie 2 en we moesten nog een uur wachten voordat 'ie begon
![]()
Komen we uit de bioscoop krijgt A een telefoontje van z'n vader. Dat de politie had gebeld (ouders schrokken zich dood
![]()
) dat zijn portemonaie gevonden was en in Winschoten lag.
Dus wij: "huh, wat? Winschoten?
![]()
Waar ligt dat?"
Zijn we dus naar Winschoten gereden, op zondagochtend.
Politiebureau dicht
![]()
Wij weer gebeld met de politie in Groningen dat er niemand was. Nou, ze zouden wel iemand regelen. Na 3 kwartier kwam er een agent aan en deed open.
Heel verhaal gehouden en die agent gaat zoeken in het systeem.
"Oh..maar die portemonaie ligt hier niet hoor. Die ligt in Groningen. Maar hij is gevonden door een agent uit Winschoten die daar dienst had"
![]()
Dus wij weer terug gereden naar Groningen en portemonaie opgehaald. Alles zat er nog in, geld ook
![]()
Bij navraag had zijn vader gewoon niet goed geluisterd en dacht "portemonaie, Winschoten"
![]()
Als je dit nou helemaal gelezen hebt: goed van je! Een echte doorzetter