abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 januari 2007 @ 21:11:42 #151
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45122429
isser al meer over die schoen bekent?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 7 januari 2007 @ 21:14:28 #152
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_45122557
Nega, weet jij iets af van de relatie met z'n familie?
Kan me overigens niet indenken dat hij problemen met z'n ouders zou hebben, aangezien ik z'n pa ook een beetje ken, maar je weet immers nooit.

Mocht Daen in het spaarne zijn terecht gekomen, dan heb je een groot gebied om uit te kammen wat voor schoenen droeg hij eigenlijk? Ik kan me eigenlijk niet indenken dat je zomaar een schoen kan verliezen in het water, dan moet je toch echt ergens achter vast haken en hard spartelen wil je deze verliezen.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  zondag 7 januari 2007 @ 21:18:43 #153
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45122754
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:14 schreef beertenderrr het volgende:
Kan me overigens niet indenken dat hij problemen met z'n ouders zou hebben, aangezien ik z'n pa ook een beetje ken, maar je weet immers nooit.

Mocht Daen in het spaarne zijn terecht gekomen, dan heb je een groot gebied om uit te kammen wat voor schoenen droeg hij eigenlijk? Ik kan me eigenlijk niet indenken dat je zomaar een schoen kan verliezen in het water, dan moet je toch echt ergens achter vast haken en hard spartelen wil je deze verliezen.
ik heb vaak genoeg gehad dat ik met mn bezopen kop overal over struikelde en mn schoen moest gaan zoeken omdat die uit was gegaan.
  zondag 7 januari 2007 @ 21:20:20 #154
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_45122821
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:18 schreef Qwea het volgende:

[..]

ik heb vaak genoeg gehad dat ik met mn bezopen kop overal over struikelde en mn schoen moest gaan zoeken omdat die uit was gegaan.
dan heb je em iig op het droge verloren, in het water lijkt het me een stukje lastiger
  zondag 7 januari 2007 @ 21:23:18 #155
145708 4gent_Orang3
alle vrouwen zijn bi
pi_45122964
Ernstig verhaal, een vriend van een studiegenootje/jaarclubmakker
  zondag 7 januari 2007 @ 21:45:47 #156
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_45124128
Sterkte
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_45124366
Klote-verhaal, benieuwd hoe het afloopt...
  zondag 7 januari 2007 @ 22:00:29 #158
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45124951
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:20 schreef beertenderrr het volgende:

[..]

dan heb je em iig op het droge verloren, in het water lijkt het me een stukje lastiger
ze hadden hem toch op het droge gevonden? Of is het spaarne water?
  zondag 7 januari 2007 @ 22:04:13 #159
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_45125158
quote:
Op zondag 7 januari 2007 22:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

ze hadden hem toch op het droge gevonden? Of is het spaarne water?
het spaarne is een rivier die door haarlem heen stroomt

http://www.viamichelin.fr/viamichelin/gbr/dyn/controller/Cartes-plans?mapId=-tic6nlqn8a7bcp&dx=410&dy=227&empriseW=714&empriseH=400

loopt vrij ver door zoals je ziet
  zondag 7 januari 2007 @ 22:07:58 #160
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45125376
poeh,dat ziet er dan niet goed uit.

Naja mocht ie daadwerkelijk in het water liggen (tis hard maar waar) dan komt hij wel vanzelf boven drijven als ze hem niet kunnen vinden.
  zondag 7 januari 2007 @ 22:18:34 #161
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_45125889
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:32 schreef Nega het volgende:

[..]

hou je bek man...
[..]

Aangeschoten tot flink aangeschoten, maar niet dronken.
gooi daar wat drugs tegen aan en iemand kan helemaal trippen en totaal niet meer weten waar hij/zij mee bezig is.

En zeggen dat iemand daar totaal niet van is betekent nog niet dat iemand het wel of niet gebruikt.
Wie weet wilde hij wel 2007 een beginnen met iets geks weet jij veel.

wat ik zou doen is direct verklaring opvragen aan de beveiliging wat de reden is van het uitzetten van de persoon in kwestie. Als zij zeggen dat hij zwaar onder invloed was van drugs en of alcahol weet je in iedere geval al iets meer.

wie weet had hij wel ruzzie en is dat buiten verder gegaan. Bedoel kan zo veel gebeuren.
De beveiliging heeft meer informatie ik zou die zelf gewoon opeisen via de Politie. Mag aannemen dat zij zelf ook al die vragen gesteld hebben?

en zoals eerder al gezegt. Hoe erg het ook is. Als hij verdronken is komt hij van zelf wel 1 deze dagen boven drijven. Een lijk komt vaak nog binnen 9 dagen boven drijven.

ik hoop echt het beste voor alle na bestaande!!!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 7 januari 2007 @ 22:28:37 #162
131561 Nega
AFC AJAX
pi_45126393
Het komt nu op Hart van Nederland. ik reageer zo weer.
All we know is rocks and presidents like Mount Rushmore
pi_45126520
Sterkte man
:) (:
  zondag 7 januari 2007 @ 22:34:44 #164
131561 Nega
AFC AJAX
pi_45126660
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:14 schreef beertenderrr het volgende:

Ik weet niets van de relatie met zijn familie nee... ik kan me problemen ook niet vorostellen.
Hij droeg gympen..zie signalement.. ik meen witte schoenen. Ik weet het niet zeker of hij die ook aan had.
pi_45127706
Wat erg voor jou Nega, en natuurlijk voor de rest van zijn familie .
Erg vreemd dat een jongen plotseling van de aardbodem verdwenen kan zijn. Ik hoop dat hij snel weer gezond terecht komt. Sterkte in iedergeval
Het is een gekkenhuis, wat zeg ik ziekenhuis
ik leg het uit, zeg het zelfs in gebrekkig Duits
"es ist ein Krankenhaus"
  Moderator zondag 7 januari 2007 @ 23:01:39 #167
18653 crew  D.
pi_45127830
een week vermist....

[positief mode] geen nieuws is goed nieuws [/positief mode]

sterke aan allen die hem kennen
  zondag 7 januari 2007 @ 23:47:22 #168
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_45129572
quote:
Op zondag 7 januari 2007 23:01 schreef D.Rose het volgende:
een week vermist....

[positief mode] geen nieuws is goed nieuws [/positief mode]

sterke aan allen die hem kennen
Geen nieuws is in dit geval denk ik eerder slecht nieuws.
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  maandag 8 januari 2007 @ 00:33:26 #169
131561 Nega
AFC AJAX
pi_45131019
Mja, ik weet niet wat geen nieuws betekent in dit geval. Je gaat iig steeds meer denken dat ie er niet meer is...
  maandag 8 januari 2007 @ 01:02:40 #170
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_45131878
Dit duurt wel lang zeg. Sterkte
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_45136159
Damn... NOG niks gehoord?

Sterkte man...
  maandag 8 januari 2007 @ 10:32:24 #172
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45136362
Pfff, lijkt me verschrikkelijk dit...
  maandag 8 januari 2007 @ 10:34:17 #173
51398 MisterJ.Lo
LL.M (Master of Laws).
pi_45136390
Verschrikkelijk om te horen TS, maar ik zeg je eerlijk dat ik denk dat hij daar ligt waar ze zijn schoen hebben gevonden.
Any man who can drive safely while kissing a pretty girl
is simply not giving the kiss the attention it deserves.
  maandag 8 januari 2007 @ 10:38:47 #174
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_45136470
Al die userts die vertellen hoe de politie het moet aanpakken ;')

En dan nog iets...hoe vervelend het ook is...de kans is minimaal dat je zomaar in het water verdwijnt/uberhaupt verdwijnt zonder dat je daar zelf invloed op hebt gehad. Dus het lijkt me niet op zn plaats om te blijven roepen dat Daen zo'n lieverdje was en niet dronken etc. etc.

Ondanks dat het een fijne kerel kan zijn natuurlijk.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  maandag 8 januari 2007 @ 10:40:19 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_45136497
quote:
Op maandag 8 januari 2007 10:38 schreef FritsBom het volgende:
Al die userts die vertellen hoe de politie het moet aanpakken ;')

En dan nog iets...hoe vervelend het ook is...de kans is minimaal dat je zomaar in het water verdwijnt/uberhaupt verdwijnt zonder dat je daar zelf invloed op hebt gehad. Dus het lijkt me niet op zn plaats om te blijven roepen dat Daen zo'n lieverdje was en niet dronken etc. etc.

Ondanks dat het een fijne kerel kan zijn natuurlijk.
Maybe, maar wat helpt het om heel hard te gaan roepen dat hij dronken was en mss wel drugs gebruikt had en weet ik veel wat nog meer? Hij is weg en er is een goeie kans dat hij niet meer terug komt.
Lijkt mij iig niet het moment om te gaan speculeren over wat hij allemaal eventueel wel of niet uitgevreten zou hebben.
In mijn ogen tamelijk smakeloos als je denkt dat dat op dit moment belangrijk is.
  maandag 8 januari 2007 @ 10:43:12 #176
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_45136564
quote:
Op maandag 8 januari 2007 10:40 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Maybe, maar wat helpt het om heel hard te gaan roepen dat hij dronken was en mss wel drugs gebruikt had en weet ik veel wat nog meer? Hij is weg en er is een goeie kans dat hij niet meer terug komt.
Lijkt mij iig niet het moment om te gaan speculeren over wat hij allemaal eventueel wel of niet uitgevreten zou hebben.
In mijn ogen tamelijk smakeloos als je denkt dat dat op dit moment belangrijk is.
Mooi dat we op een lijn zitten. M.i. is het ook totaal niet op zijn plaats om daar suggesties over de wereld in te helpen. Niet dat het iemand was met contacten in de drugswereld, maar ook niet dat ie slechts aangeschoten maar verder totaal niet onder invloed was. Het mes snijd wat dat betreft aan twee kanten.
It's a cold caffeine in a nicotine cloud. Now the touch of your fingers, lingers burning in my memory. I've been 86ed from your scheme in a melodramatic nocturnal scene: a refugee from a disconcerted affair.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 8 januari 2007 @ 10:46:57 #177
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_45136632
Feit blijft dat hij kennelijk niet een jongen was van wie je een verdwijning kon verwachten en dat er dus vermoedelijk iets met hem gebeurd is.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 8 januari 2007 @ 10:52:52 #178
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_45136770
uit het Haarlems Dagblad:
quote:
haarlem -
In de Haarlemse Waarderpolder - nabij evenementenhal De Lichtfabriek - hebben de politie en de brandweer zondagmiddag opnieuw enkele uren gezocht naar de 19-jarige Bennebroeker Daen Hopman, die sinds de jaarwisseling wordt vermist.

Politie en brandweer kwamen in actie omdat leden van de Haarlemse Reddings Brigade rond drie uur mogelijk een van Daens schoenen hebben gevonden. Het gaat om schoeisel van het merk dat Daen draagt, maar dan één maat groter. De recherche heeft de schoen meegenomen voor sporenonderzoek. Zestien leden van de Haarlemse Reddings Brigade waren zondagochtend op eigen initiatief - met toestemming van de politie - een zoekactie begonnen. Daarbij gebruikten zij onder meer speurhonden. Vrienden en bekenden van Daen Hopman zijn zondagmiddag bijeengekomen in het Bennebroekse gemeentehuis. Van de recherche kregen zij tekst en uitleg over het tot nu toe verrichte politieonderzoek. Daen Hopman is tijdens de jaarwisseling voor het laatst gezien in de omgeving van De Lichtfabriek, waar hij een feest bezocht.

Daens signalement: 19 jaar, 1.85 meter lang, atletisch postuur, blanke huidskleur, donkerblond stekelig haar, grijs/blauwe ogen. Hij was gekleed in een spijkerbroek, wit T-shirt, een blauw vest (met op de rug een wit kruis) en gympen.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  maandag 8 januari 2007 @ 10:53:35 #179
160733 FritsBom
De Vakantieman
pi_45136786
quote:
Op maandag 8 januari 2007 10:46 schreef Rewimo het volgende:
Feit blijft dat hij kennelijk niet een jongen was van wie je een verdwijning kon verwachten en dat er dus vermoedelijk iets met hem gebeurd is.
Feit?
pi_45137655
Al die theorien.
Misschien heeft iemand troep in zijn drankje gegooid.

blijven gissen en raden tot we hem gevonden hebben
  maandag 8 januari 2007 @ 14:44:15 #181
131561 Nega
AFC AJAX
pi_45142953
quote:
Op maandag 8 januari 2007 10:53 schreef FritsBom het volgende:

[..]

Feit?
Ja, dat was wel een feit dat wij niet van hem verwachtten dat hij vermist kon raken, hoe raar het ook klinkt.
En ja, we kunnen inderdaad wel 10.000 theorieen gaan droppen, maar dat helpt ook niets, het kan zoveel zijn geweest, het blijft eigenlijk gewoon wachten...
  maandag 8 januari 2007 @ 14:48:21 #182
8372 Bastard
Persona non grata
pi_45143086
Kreeg een berichtje op hyves dat ik even moest kijken naar profiel van een vermist persoon. Wat blijkt: http://daeni.hyves.nl/#

Is wel zo te zien DE manier om veel chickcontact te krijgen
The truth was in here.
pi_45143574
Ik kom zelf uit haarlem en hou al dagen het nieuws over Daen een beetje bij.
Jaren achter elkaar stond ik in de lichtfabriek zelf met oud en nieuw druk te dansen en ik ging
zelfs altijd s nachts terug op de fiets vanuit de "lugubere" waarderpolder.
Ik lees op sites de afgelopen dagen veel verschillende dingen, bijvoorbeeld dat hij nog in Spaarndam is gezien en in een coffeeshop in Haarlem?
Weet jij miss of dat waar is en of er al meer nieuws is over de gevonden schoen.
Heel veel sterkte voor demensen die hem persoonlijk kennen in ieder geval!
pi_45143655
Het lijkt me verschrikkelijk om zo het nieuwe jaar in te luiden.....
Vermissingen vind ik erg omdat je altijd bang bent op verkeerde einde, heb al paar vrienden verloren en met die soort verhalen komt het weer boven....
pi_45143754
Die schoen is 1 maat groter dan de schoen van Daen stond er toch ergens een aantal berichten terug?

"Politie en brandweer kwamen in actie omdat leden van de Haarlemse Reddings Brigade rond drie uur mogelijk een van Daens schoenen hebben gevonden. Het gaat om schoeisel van het merk dat Daen draagt, maar dan één maat groter."

Dat kan, hoe erg ook, iemand zijn die zo'n schoen voor de grap in het water heeft gegooid maar "helaas" de verkeerde maat heeft gebruikt.
pi_45144301
Ja dat las ik, maar ik wilde weten of ze er al achter zijn of het zijn schoen was.
Ik heb namelijk ook schoenen in verschillende maten.
Soms valt het wat groter ofzo, en dan kan ik me voorstellen dat mensen om mij heen ook niet weten of ik dat ene paar nou net 1 maatje groter heb gekocht..
  Moderator maandag 8 januari 2007 @ 15:42:24 #187
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_45144792
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:26 schreef fleurie het volgende:
Ja dat las ik, maar ik wilde weten of ze er al achter zijn of het zijn schoen was.
Soms valt het wat groter ofzo, en dan kan ik me voorstellen dat mensen om mij heen ook niet weten of ik dat ene paar nou net 1 maatje groter heb gekocht..
mwah t kan idd goed , ik heb schoenen maat 42 maar heb ook een paar 45 staan omdat die gewoon veel beter paste
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  maandag 8 januari 2007 @ 16:27:30 #188
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_45146465
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:26 schreef fleurie het volgende:
Daar zat ik ook al aan te denken idd.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  maandag 8 januari 2007 @ 16:27:51 #189
131561 Nega
AFC AJAX
pi_45146472
quote:
Op maandag 8 januari 2007 15:03 schreef fleurie het volgende:
Ik kom zelf uit haarlem en hou al dagen het nieuws over Daen een beetje bij.
Jaren achter elkaar stond ik in de lichtfabriek zelf met oud en nieuw druk te dansen en ik ging
zelfs altijd s nachts terug op de fiets vanuit de "lugubere" waarderpolder.
Ik lees op sites de afgelopen dagen veel verschillende dingen, bijvoorbeeld dat hij nog in Spaarndam is gezien en in een coffeeshop in Haarlem?
Weet jij miss of dat waar is en of er al meer nieuws is over de gevonden schoen.
Heel veel sterkte voor demensen die hem persoonlijk kennen in ieder geval!
Ik weet natuurlijk ook niet of dat waar is, wist ik maar of het waar was.
Je hoort toch wel dingen maar je weet nooit of het waar is.

En over die schoen, ja, dat maakt het allemaal alleen maar ingewikkelder...
  maandag 8 januari 2007 @ 16:33:33 #190
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_45146687
Echt een klote verhaal dit. Ik kom zelf uit Haarlem en dat brengt het wel dichtbij. Ik had het kunnen zijn of één van mijn vrienden.
Ik wens Nega en andere vrienden en familie echt heel veel sterkte. Het lijkt me verschrikkelijk om in die onzekerheid te moeten leven. Hoop dat dit verhaal een positief einde krijgt.
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_45148077
Ze zijn vandaag achter mijn werk in de polder de hele tijd bezig geweest met honden op een boot en daarna een soort laser op een boot. En daarna op die plek waar de hond en laser iets zagen 2 duikers het water in.

Iedereen die stond te kijken (het stond er zwart van sensatie zoekers) werden weg gestuurd en ze hadden een zakje/tasje uit het water gehaald en daarna gingen de duikers nog ff door met zoeken en om 4 uur gingen ze weer naar huis.

Wat er in het zakje zat weet ik niet en ook de Pers van RTV-NH kon ons niets vertellen wat er in zat. Of dat dit iets met de vermissing te maken heeft zullen we wel horen binnenkort denk ik?
  maandag 8 januari 2007 @ 18:05:00 #192
131561 Nega
AFC AJAX
pi_45150061
Ja, dat zal wel, bedankt voor de informatie.
pi_45152838
Van het Haarlems Dagblad:
quote:
Politie hoort getuigen verdwijning opnieuw

Gepubliceerd op 08 januari 2007, 17:52
De politie Kennemerland gaat opnieuw alle getuigen horen die mogelijk iets afweten van de verdwijning van de 19-jarige Bennebroeker Daen Hopman. Ook medewerkers van het bedrijf dat verantwoordelijk was voor de beveiliging van het oudejaarsfeest in de Lichtfabriek worden opnieuw gehoord.

De politie kan niets zeggen over de mogelijkheid dat de bewaking de student tijdens het feest eruit gezet heeft. ,,Het is van belang voor ons te weten of de tips daadwerkelijk over Daen Hopman gaan. Aan de hand hiervan kunnen we zijn gangen na gaan. We proberen te herleiden wat zich precies heeft afgespeeld, dat is tot op heden nog niet duidelijk'', zegt politiewoordvoerder Jaap Hage. Het belangrijkste scenario lijkt inmiddels te zijn dat de scholier te water is geraakt. Ook gisteren is de zoekactie naar Hopman volop doorgegaan. Medewerkers van de politie Kennemerland, van de KLPD en de brandweer doorzochten opnieuw het gebied rond de Lichtfabriek, met sonar, duikers en hiervoor speciaal opgeleide speurhonden. Herhaaldelijk werd met meerdere boten heen en weer gevaren tussen de Conradkade en het Spaarne.
  maandag 8 januari 2007 @ 19:43:36 #194
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_45153646
Wie heeft Natasha van Dijk gezien ?

daar staat een foto van dean in de op
pi_45153665
klinkt hard, maar als hij echt te water is geraakt (wat wel aannemelijk is) duurt het niet lang voordat hij boven komt drijven

maar vooral kut met vrienden waar hij mee was.... dat klotegevoel van : 'had ik hem maar gezien' of 'had ik ook maar moeten pissen'... etc. etc... afschuwelijk
Haleloeja
  maandag 8 januari 2007 @ 19:56:19 #196
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_45154175
Ik hoorde van m'n zusje net dat ze een schoen van hem hebben gevonden in het water....
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
  maandag 8 januari 2007 @ 20:01:37 #197
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_45154390
Lees eens terug
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  maandag 8 januari 2007 @ 20:04:46 #198
131561 Nega
AFC AJAX
pi_45154513
Als je terugleest staat daar steeds nieuws.
Maar ik denk ook al vanaf het begin dat hij verdronken is, als je vermist bent in zo een waterrijk gebied kan dat bijna niet anders met een vermissing.
pi_45154777
quote:
Op maandag 8 januari 2007 19:43 schreef Qwea het volgende:
Wie heeft Natasha van Dijk gezien ?

daar staat een foto van dean in de op
Die foto komt van de site van de politie. Ze hebben de url van de foto's hetzelfde gemaakt daarom dat die foto nu in dat andere topic staat
  maandag 8 januari 2007 @ 21:07:35 #200
97934 ASroma
Flamboyant
pi_45157514
die aliens ook tegenwoordig, tis de zoveelste vermiste alweer...

maar no shit, sterkte ermee!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')