abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator dinsdag 16 januari 2007 @ 19:05:28 #201
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_45414373
Vannacht en vanmorgen had Iris nog wel hoge koorts maar ze was niet zo ver weg als gisteravond. Ze was weer aanspreekbaar en dus was ik weer wat geruster. Deel van mijn angst kwam toch wel omdat we, naar mijn idee, haar niet meer konden bereiken. We hebben erg vaak aan haar bedje gestaan maar ze sliep gewoon goed gelukkig en vanmorgen ging het, zoals ik al zei, toch wel beter.
Toch gewoon een virusje denk ik, vanmiddag zat ze alweer heerlijk te kletsen en hoewel ze nog koorts heeft is ze wel alerter. Ze drinkt gelukkig ook nog wel dus dat hele ongeruste van gisteravond is weer weg.
Sorry
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 16 januari 2007 @ 19:20:58 #202
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45414919
Gelukkig maar Lois En hopelijk is ze snel helemaal weer beter!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_45422752
Fijn Lois

Bedankt voor de link Tex ! Ik moet morgen naar het CB en ik wilde even weten hoe Myrthe nu zit op de groeilijn, aangezien ze wel erg weinig weegt. Ze valt nu qua lengte iets bovengemiddeld (was 110, nu 105) maar qua gewicht valt ze onder de lijn (ze is nu 24 maanden, weegt 10 kilo en is 88 cm lang, tenminste zo heb ik het vanochtend gemeten en gewogen, wellicht wijkt onze weegschaal iets af van die van het CB). Als ze op de goede lijn zou zitten zou ze een dikke 2,5 kilo zwaarder moeten zijn dan ze is, dat is dus 25% meer !
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:04:17 #204
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45423129
Tjee, 25% da's behoorlijk wat Moeilijk lijkt me hoor.... Wellicht dat cb nog tips heeft? Al zullen jullie dat vast al eerder besproken hebben... Is een verwijzing naar een kinderarts/diėtist niks? Of is dat overdreven zolang ze goed groeit en ontwikkelt, etc?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_45423350
Tot nu toe was ze wel altijd licht qua gewicht (helemaal onder in de curve terwijl ze met lengte bovengemiddeld was) maar het volgde wel altijd netjes een stijgende lijn. Maar het laatste half jaar is ze dus maar 400 gram aangekomen in totaal en maar 3 cm gegroeid, de lijn buigt nu echt af naar beneden, en dat is waar ik me een beetje zorgen over maak. Maar inderdaad morgen maar eens horen wat het CB er van zegt, Myrthe is wel altijd heel actief en ontwikkeld zich prima, dus misschien hoort dit gewicht gewoon bij d'r ofzo. Maar omdat het met het eten ook nog niet goed gaat is het moeilijk om je geen zorgen te maken erover.
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:43:48 #206
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45424510
Ja kan ik me voorstellen. Hoop dat het CB iets zinnigs te zeggen heeft ipv de vervelende verhalen die je zo vaak hoort.
©Dumbo
pi_45424871
lijkt me ook lastig ladyBos, om je geen zorgen te maken. je moet vooral naar de eigen curve kijken zegt men meestal, dus niet teveel focussen op gemiddelden. maar ja zo'n sterke afbuiging is ook niet echt geruststellend nee. maar dat actieve en haar verdere ontwikkeling juist weer wel. succes morgen!
  dinsdag 16 januari 2007 @ 23:59:33 #208
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45424930
Maar! ladybos, gezien haar weinige slaap en haar slechte eten is het echt niet gek toch? Ik ben ervan overtuigd dat ze straks een groeispurt maakt als ze wel normaal gaat eten. Dat hoop ik heel erg in ieder geval.
En, beetje offtopic, wat een coole kleren had ze aan op die meet foto's!!!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_45425061
ja! en die schoenen!
  woensdag 17 januari 2007 @ 00:23:06 #210
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_45425585
Maar Ladybos, wat willen ze dan veranderen aan Myrthe? Ze is wie ze is, toch? Je omschrijft een heerlijk aktief meisje dat niet veel slaapt en wel veel beweegt. Of veel bewogen....lees: in de lucht geworpen wordt. Persoonlijk zou ik me daar geen zorgen om maken.
  woensdag 17 januari 2007 @ 06:57:09 #211
24188 Belana
kloon van belana
pi_45427479
ow, gelukkig lois
stormy waters...
sailin'
  woensdag 17 januari 2007 @ 07:20:04 #212
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_45427586
Ladybos, ik snap dat je je zorgen maakt om het gewicht maar ik denk niet dat er iets is wat het CB er aan kan gaan veranderen. Net als Smirre denk ik dat Myrthe gewoon is wie ze is en dat dat gewicht gewoon bij haar hoort. Als ze verder gezond is zou ik me niet al te veel zorgen maken.

Lois, fijn dat Iris weer een beetje is opgeknapt. Hopelijk is ze weer snel de oude.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_45427693
Hier ook een heel licht kind, 13 kilo bij 1m02 maar volgens de nieuwe groeicurve van de WHO zit hij nog op een gezond gewicht voor zijn leeftijd. Ik ben maar gestopt met me er druk over maken. Zelfs als hij tijden wel goed eet, komt hij nauwelijks iets aan. Hij heeft gewoon een hele snelle spijsvertering.
Saartje
pi_45427942
Fijn Lois!

Ladybos, net wat iedereen hier zegt: als ze een alert actief kindje is denk ik niet dat het erg is allemaal
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 17 januari 2007 @ 08:44:33 #215
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45428314
Dat Noah zijn middagslaapjes af en toe overslaat is nog tot daar aan toe. Maar meneer denkt nu geloof ik ook dat ie de nachten kan overslaan. Noah was vanacht vanaf een uur of half 1 tot 4 uur ofzow wakker Niet huilen, niet ziek, niks aan de hand. Gewoon liedjes zingen en met z'n knuffels spelen Als ik niet zo sjaggie werd 's nachts van het niet normaal kunnen slapen was het eigenlijk heel schattig
©Dumbo
  woensdag 17 januari 2007 @ 09:11:50 #216
144006 chacama
Ondernemend!
pi_45428676
Oh, Noah. Dat is niet de bedoeling. Spelen doe je overdag en slapen 's nachts. Wel lief dat hij niet huilt of zeurt, maar gewoon lekker speelt.

Iris al weer een beetje opgeknapt. Dat is mooi om te lezen.

Ladybos, succes bij het CB. Hopelijk trekt het allemaal bij als ze meer gaat slapen en eten.

Hier een kleine zeurpeuter. Niets is goed en alles wat niet kan wil ze. En tot in den treuren. Maar, goed. Het zal er wel bij horen. Verder wel gezellig alleen moet ik niet te veel van d'r vragen, want dan gaat die kont echt rechtsomkeert, gezicht op onweer en humeur daalt dan naar niveau nul.
  woensdag 17 januari 2007 @ 15:02:02 #217
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_45438595
Myrthe is gewoon een lekker meisje, ze ontwikkelt en doet het goed, zou me er niet te druk om maken hoor LadyBos. alhoewel dat makkelijker is gezegd dan gedaan.

Noah toch, snachts wakker zijn is niet de bedoeling. zal vast wel een periode zijn, misschien heeft hij toch ergens last van wat hij op deze manier uit? of hij kon gewoon niet slapen. overkomt ons ook weleens.

vandaag zijn we weesten kijken op een psz voor Maxim, hij mocht gelijk een uurtje mee spelen, en dan kregen wij info en zo.
hij deed het zo goed zo goed zelfs, 7 febr mag hij voor het eerst gaan spelen zonder ons
echt een superleuke psz heel klein en gemoedelijk, erg enthousiaste leidsters, geeft ons een erg goed gevoel.
veel beter dan die andere psz waar we geweest zijn, veels te massaal naar onze zin.

[ Bericht 15% gewijzigd door Martineke op 17-01-2007 15:27:02 (was nog niet klaar met schrijven, maxim werd wakke) ]
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:18:52 #218
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_45441267
Ik dacht zelf misschien is ie er echt aan toe om geen middagslaapje meer te hebben. Het gebeurt al steeds vaker dat ie niet wil slapen 's middags. Maar andere dagen heeft ie dan wel weer een inhaalslag en slaapt ie vrij lang 's middags. Gistermiddag heeft ie wel geslapen (niet extreem lang) al wilde hij eigenlijk niet, en misschien was ie vanacht gewoon echt even uitgeslapen? Ik had echt niet het idee dat er iets was namelijk. Hij heeft echt alleen maar liggen spelen en zingen, hij ging niet huilen als we hem voor de zoveelste keer instopten en er eigenlijk uit wilde om boven te spelen. Micha heeft hem zelfs nog een flesje gegeven maar zelfs daarna duurde het nog een tijd voor ie ging slapen. Lastig zo'n overgangsperiode...

Hoe ging dat bij de andere peuters die over hun middagslaapje heen groeiden? Hebben jullie daarvoor nog dingen aangepast?

Ik dacht er zelf aan om bijv idd maar te oefenen met middagslaapje overslaan en dan iets eerder naar bed (hij slaapt nu ongeveer van 20:00/20:30 tot 8:00/8:30) ofzow...
©Dumbo
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:49:03 #219
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45442377
Tex, Luuke heeft het ook weleens. Gewoon klaarwakker, midden in de nacht. En dan weer weken niet. Geen idee waar het mee te maken heeft.
Moeilijk dan, de afweging wel of geen slaapje. Succes!
pi_45442675
Hier ook zelden nog een middagslaapje
En toch heeft hij het nodig volgens ons. Ik leg hem wel gewoon in bed na de lunch in de hoop dat hij gaat slapen. 9 van de 10 keer blijft hij wakker maar ik laat hem dan wel in z'n bedje. Meestal vindt hij dat prima en dan hoop ik maar dat hij zo een beetje uitrust.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_45442785
Hier nog wel slapen hoor..van 12.30 tot 14.30
Als ik het niet doe is hij geen mens meer halverwege de middag. Oudste was ook zo`n langslaper, die hield ik toen hij naar de kleuterschool ging nog wel eens thuis omdat hij wilde slapen
Saartje
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:41:51 #222
24188 Belana
kloon van belana
pi_45455000
tex, Liam heeft het ook af en toe een paar dagen, soms een week en daarna slaapt ie weer 's middags. misschien dat het zomaar weer over gaat. het hielp mij iig om me erop in te stellen dat ie niet zou gaan slapen, dan was ik voorbereid ofzo.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 17 januari 2007 @ 22:57:34 #223
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_45455784
Ik opteer voor peuters die tot de start van hun basisschool een middagslaapje houden. Niks mis met mijn schattekindjes, maar ik heb čcht een time-out nodig 's middags.
pi_45456059
Rond anderhalf jaar een poosje niet, toen weer een poosje wel en sinds ze bijna twee werd helemaal niet meer of je moet al geluk hebben met een lange autorit. Voor het middagdutje wegviel was ze steeds later op de middag moe; pas toen dat tegen 17u was hield ik haar wakker.
  woensdag 17 januari 2007 @ 23:12:22 #225
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_45456457
Oeh Smirre, dat wens ik ook hoor. Even rust tussen de middag. Lekker niksdoen of zelf dutten. heerlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')