abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 09:34:00 #26
8781 crew  Frutsel
pi_45030931
Meteorites - 1998

Omschrijving
Verenigde Staten
Actie / Avontuur
86 minuten

geregisseerd door Chris Thompson
met Tom Wopat, Roxanne Hart en Abby Meates

Tom Johnson is een voormalige explosieven-expert die zich nog altijd schuldig voelt over de dood van zijn partner. Hij hoopt met zijn vrouw (Roxanne Hart) en kinderen rust te vinden in het dorpje Leroy. Maar hij wordt geconfronteerd met zware, raadselachtige explosies die erger zijn dan hij ooit heeft meegemaakt. En dat terwijl de burgemeester in geldnood verkeert en het dreigende gevaar in de doofpot wil stoppen tot na het jaarlijkse UFO festival. Maar is er dan nog wel iemand in leven?

Eigen review
Tja, leuk.. maar kan niet tippen aan Asteroid vind ik...

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 19-07-2007 21:09:18 ]
pi_45030965
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:32 schreef Frutsel het volgende:

[..]

maar goed dat ik net het hele topic ff doorbladerde. JE was met net voor met Earthquake uit 1974
Ook gezien? Ben benieuwd naar je mening
  Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 09:37:51 #28
8781 crew  Frutsel
pi_45030987
The Last Days of Pompei - 2003

Omschrijving
Groot Brittannië / Spanje
Drama
100 minuten

geregisseerd door Peter Nicholson
met de stem van F. Murray Abraham, Rachel Atkins en Omar Berdouni

Deze docu-drama vertelt het verhaal van één van de beruchtste natuurrampen uit de geschiedenis. In het jaar 79 na Chr. komt de vulkaan Vesuvius tot een uitbarsting en bedekt de dorpen Pompeii en Herculaneum met lava. Gedurende de laatste uren vóór de ramp zijn vele dorpsbewoners zich niet bewust van het dreigende gevaar waarin zij verkeren.

Eigen Review
Tja, leuke film, maar kon niet tippen aan de mini-serie over Pompeij vond ik.

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 19-07-2007 21:10:39 ]
  Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 09:38:53 #29
8781 crew  Frutsel
pi_45031006
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:36 schreef addie het volgende:

[..]

Ook gezien? Ben benieuwd naar je mening
Als je door de tijd heen kijkt, dan denk ik dat het de beste film in die tijd is... voor die periode erg goed gemaakt, realistisch etc. Ik heb um nog altijd op DVD
  Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 09:40:14 #30
8781 crew  Frutsel
pi_45031021
ik zit nog te twijfelen over films met 'vuur' zoals BackDraft..
Vuur is toch een 'element' en in die film staat het echt centraal
  Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 09:43:01 #31
8781 crew  Frutsel
pi_45031062
Storm - 1999

Omschrijving
Verenigde Staten
Thriller
90 minuten

geregisseerd door Harris Done
met Luke Perry, Martin Sheen en Renée Estevez

Op 23 augustus 1992 werd er, vanaf een speciaal daarvoor uitgerust vliegtuig, apparatuur gelanceerd waarmee het onvoorspelbare weer kan worden geregeld. Maar tijdens de eerste test verliest men de controle over de machine en binnen enkele uren ontstaat er een dodelijke orkaan, die uitgroeit tot de grootste natuurramp sinds de verwoestende Aardbeving van San Francisco. Tijdens de naweeën van de ramp wordt al het bewijsmateriaal van het project in de doofpot gestopt. De weinigen die ervan afwisten, beschouwen het project als mislukt. De kracht van dit wapen trekt de aandacht van een geheim onderdeel van de Amerikaanse regering. Zij hebben heimelijk de macht over het project in handen gekregen en zijn van plan de balans van de wereldeconomie te verstoren. De STORM-apparatuur wordt jaren later dan ook gelanceerd in het oog van een weerfront, dat zich op 300 mijl van de Californische kust bevindt. Enkele minuten nadat de apparatuur in het oog wordt geplaatst gaat er iets heel erg mis. Terwijl men in Los Angeles wacht op wat er komen gaat, vindt er op 20.000 voet boven de Grote Oceaan een waanzinnig gevecht plaats.

Eigen Review
Beetje b-film.. leuk bedacht...maar onrealistisch (al zijn er complottheoristen die denken dat de VS zelf de orkanen creeert ) Gewoon kijken en zelf oordelen

[ Bericht 2% gewijzigd door Frutsel op 19-07-2007 21:11:07 ]
  Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 09:45:10 #32
8781 crew  Frutsel
pi_45031088
Magma - 2006

Omschrijving
Verenigde Staten
Actie
87 minuten

geregisseerd door Ian Gilmore
met Xander Berkeley, Amy Jo Johnson en Michael Durrell

Vulkanoloog John Shepherd komt tot de conclusie dat door recente onverklaarbare vulkanische activiteiten een globale catastrofe kan ontstaan en tot het uitsterven van mensheid zou kunnen leiden. Geholpen door enkele van zijn studenten en een collega, probeert de professor bewijzen bijeen te sprokkelen om de regering te overtuigen. Niemand gelooft hem, dus bedenkt hij zelf een plan om de ramp te voorkomen.

Eigen review
Nog niet gezien

[ Bericht 4% gewijzigd door Frutsel op 19-07-2007 21:12:24 ]
  Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 09:48:53 #33
8781 crew  Frutsel
pi_45031139
Ice - 1998

Omschrijving
Verenigde Staten / Duitsland
Avontuur / Science-Fiction
93 minuten

geregisseerd door Jean de Segonzac
met Grant Show, Udo Kier en Eva LaRue Callahan

Een kleine meteoor slaat neer in de zon, wat desastreuze gevolgen heeft voor de temperatuur op Aarde. Los Angeles wordt, net als de rest van de wereld, bedekt met een laag ijs en sneeuw. De regering valt en de noodtoestand wordt afgekondigd. Samen met een groepje overlevenden vertrekt agent Robert Drake richting Long Beach Harbor om daar samen met natuurkundige Dr. Kistler te vluchten met een schip van de regering. Hun doel is Guam, het enige gebied op Aarde waar het nog warm en zonnig is.

Eigen Review
Nog niet gezien

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 19-07-2007 21:13:39 ]
  Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 09:54:23 #34
8781 crew  Frutsel
pi_45031226
An Inconveniant Truth - 2006

Omschrijving
Verenigde Staten
Documentaire
100 minuten

geregisseerd door Davis Guggenheim
met Al Gore

De mensheid leeft op een tijdbom. Als de grote meerderheid van de wetenschappers gelijk heeft, rest ons slechts tien jaar om te voorkomen dat de aarde in de ban komt van een golf aan extreme weersomstandigheden met overstromingen, droogte, epidemieën en dodelijke hittegolven. Een catastrofe die we zelf veroorzaken.

Eigen Review
Ik vond het een ijzersterke docu. Vooraf niet verwacht dat het me zoveel bezig zou houden. De manier waarop Al Gore laat zien wat er mis gegaan is en wat er allemaal loos is.. is schokkend en indrukwekkend. Waarschuwing: Neem je tijd, verwacht geen aktie.. het kan soms saai en lastige stof zijn, maar absoluut de moeite waard

[ Bericht 3% gewijzigd door Frutsel op 19-07-2007 21:14:21 ]
pi_45031280
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:54 schreef Frutsel het volgende:
An Inconveniant Truth - 2006

[afbeelding]

Omschrijving
Verenigde Staten
Documentaire
100 minuten

geregisseerd door Davis Guggenheim
met Al Gore

De mensheid leeft op een tijdbom. Als de grote meerderheid van de wetenschappers gelijk heeft, rest ons slechts tien jaar om te voorkomen dat de aarde in de ban komt van een golf aan extreme weersomstandigheden met overstromingen, droogte, epidemieën en dodelijke hittegolven. Een catastrofe die we zelf veroorzaken.

Eigen Review
Ik vond het een ijzersterke docu. Vooraf niet verwacht dat het me zoveel bezig zou houden. De manier waarop Al Gore laat zien wat er mis gegaan is en wat er allemaal loos is.. is schokkend en indrukwekkend. Waarschuwing: Neem je tijd, verwacht geen aktie.. het kan soms saai en lastige stof zijn, maar absoluut de moeite waard
Ik zat te twijfelen of ik deze zou toevoegen of niet. De docu is sterk, maar wellicht voer voor een eigen topic, vanwege de discussiewaarde
  vrijdag 5 januari 2007 @ 09:59:33 #36
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_45031378
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:59 schreef Drugshond het volgende:
Lolz, @postings ik moet naar de videotheek of zo.
Voor een mod heb je soms wel erg vage posts
  Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 10:04:19 #38
8781 crew  Frutsel
pi_45031387
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:59 schreef Drugshond het volgende:
Lolz, @postings ik moet naar de videotheek of zo.
Kom maar een bak koffie halen, kan je zo 75% meenemen
pi_45031437
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:04 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Kom maar een bak koffie halen, kan je zo 75% meenemen
Ik kom wel DVD's halen, neem ik de koffie mee voor onderweg? ook goed?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 10:08:11 #40
89730 Drugshond
pi_45031475
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:08 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Dat is mijn handelsmerk. Easy living.
Ok Moet kunnen
Dan kan ik ook wel solliciteren als mod hier
  vrijdag 5 januari 2007 @ 10:15:03 #42
89730 Drugshond
pi_45031580
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 09:57 schreef addie het volgende:
Ik zat te twijfelen of ik deze zou toevoegen of niet. De docu is sterk, maar wellicht voer voor een eigen topic, vanwege de discussiewaarde
Daar was ooit een topic van en gevonden (search@FOK). Aanvraag loopt om het deze kant op te krijgen.
  Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 10:25:06 #43
8781 crew  Frutsel
pi_45031773
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:07 schreef addie het volgende:

[..]

Ik kom wel DVD's halen, neem ik de koffie mee voor onderweg? ook goed?

Storm in een glas water
pi_45031857
Dit is een verkapte TVP ( ik ben gek op dit soort films )
pi_45031989
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:25 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Storm in een glas water
koffie!
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:30 schreef siekman het volgende:
Dit is een verkapte TVP ( ik ben gek op dit soort films )
verkapt
  vrijdag 5 januari 2007 @ 10:50:41 #46
89730 Drugshond
pi_45032277
Niet echt een speelfilm maar een BBC-docu (Horizon).

Global Dimming

Horizon producer David Sington on why predictions about the Earth's climate will need to be re-examined.

Omschrijving
We are all seeing rather less of the Sun. Scientists looking at five decades of sunlight measurements have reached the disturbing conclusion that the amount of solar energy reaching the Earth's surface has been gradually falling. Paradoxically, the decline in sunlight may mean that global warming is a far greater threat to society than previously thought.

The effect was first spotted by Gerry Stanhill, an English scientist working in Israel. Comparing Israeli sunlight records from the 1950s with current ones, Stanhill was astonished to find a large fall in solar radiation. "There was a staggering 22% drop in the sunlight, and that really amazed me," he says.

Intrigued, he searched out records from all around the world, and found the same story almost everywhere he looked, with sunlight falling by 10% over the USA, nearly 30% in parts of the former Soviet Union, and even by 16% in parts of the British Isles. Although the effect varied greatly from place to place, overall the decline amounted to 1-2% globally per decade between the 1950s and the 1990s.

Gerry called the phenomenon global dimming, but his research, published in 2001, met with a sceptical response from other scientists. It was only recently, when his conclusions were confirmed by Australian scientists using a completely different method to estimate solar radiation, that climate scientists at last woke up to the reality of global dimming.

Dimming appears to be caused by air pollution. Burning coal, oil and wood, whether in cars, power stations or cooking fires, produces not only invisible carbon dioxide (the principal greenhouse gas responsible for global warming) but also tiny airborne particles of soot, ash, sulphur compounds and other pollutants.

This visible air pollution reflects sunlight back into space, preventing it reaching the surface. But the pollution also changes the optical properties of clouds. Because the particles seed the formation of water droplets, polluted clouds contain a larger number of droplets than unpolluted clouds. Recent research shows that this makes them more reflective than they would otherwise be, again reflecting the Sun's rays back into space.

Scientists are now worried that dimming, by shielding the oceans from the full power of the Sun, may be disrupting the pattern of the world's rainfall. There are suggestions that dimming was behind the droughts in sub-Saharan Africa which claimed hundreds of thousands of lives in the 1970s and 1980s. There are disturbing hints the same thing may be happening today in Asia, home to half the world's population. "My main concern is global dimming is also having a detrimental impact on the Asian monsoon," says Prof Veerhabhadran Ramanathan, one of the world's leading climate scientists. "We are talking about billions of people."

But perhaps the most alarming aspect of global dimming is that it may have led scientists to underestimate the true power of the greenhouse effect. They know how much extra energy is being trapped in the Earth's atmosphere by the extra carbon dioxide (CO2) we have placed there. What has been surprising is that this extra energy has so far resulted in a temperature rise of just 0.6°C.

This has led many scientists to conclude that the present-day climate is less sensitive to the effects of carbon dioxide than it was, say, during the ice age, when a similar rise in CO2 led to a temperature rise of 6°C. But it now appears the warming from greenhouse gases has been offset by a strong cooling effect from dimming - in effect two of our pollutants have been cancelling each other out. This means that the climate may in fact be more sensitive to the greenhouse effect than thought.

If so, then this is bad news, according to Dr Peter Cox, one of the world's leading climate modellers. As things stand, CO2 levels are projected to rise strongly over coming decades, whereas there are encouraging signs that particle pollution is at last being brought under control. "We're going to be in a situation, unless we act, where the cooling pollutant is dropping off while the warming pollutant is going up. That means we'll get reduced cooling and increased heating at the same time and that's a problem for us," says Cox.

Even the most pessimistic forecasts of global warming may now have to be drastically revised upwards. That means a temperature rise of 10°C by 2100 could be on the cards, giving the UK a climate like that of North Africa, and rendering many parts of the world uninhabitable. That is unless we act urgently to curb our emissions of greenhouse gases.

Eigen Review
De BBC is gewelding als het gaat om docu's. Deze heb ik zeer recentelijk gedownload. En is echt een beetje een 'Shock and Awe' docu. Er komen vele wetenschappers aan het woord. En de uitleg achter dit fenomeel is goed geformuleerd. Ik sta niet echter achter alle gepresenteerde data die in deze docu worden besproken. Maar globaal lijken de conclusies wel juist te zijn. Deze docu is zeker de moeite waard (aanrader zelfs, omdat je met andere ogen naar het zogenaamde broeikaseffect gaat kijken).
pi_45032321
Maak anders van de TT: Speelfilms/docu's etc
  vrijdag 5 januari 2007 @ 10:59:46 #48
89730 Drugshond
pi_45032465
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 10:52 schreef addie het volgende:
Maak anders van de TT: Speelfilms/docu's etc
Het lukt net, meer ascii tekens krijg ik niet kwijt in de TT.
Toch maar weer ingekort.
pi_45032758
whehehe SP-films.. Stiekeme link naar POL?
  Moderator vrijdag 5 januari 2007 @ 11:12:31 #50
8781 crew  Frutsel
pi_45032796
Hey, tis geen slowchat hier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')