De enige film die ik nog moet gaan kijken.. Je bent er druk mee Frutselquote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:20 schreef Viking84 het volgende:
De films die ik wilde noemen zijn al genoemd. En inderdaad: Deep Impact is een fantastische film. Heb hem meerdere keren gezien en hij treft me elke keer weer
.
maar goed dat ik net het hele topic ff doorbladerde. JE was met net voor met Earthquake uit 1974quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:24 schreef addie het volgende:
[..]
De enige film die ik nog moet gaan kijken.. Je bent er druk mee Frutsel
Ook gezien? Ben benieuwd naar je meningquote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
maar goed dat ik net het hele topic ff doorbladerde. JE was met net voor met Earthquake uit 1974
Als je door de tijd heen kijkt, dan denk ik dat het de beste film in die tijd is... voor die periode erg goed gemaakt, realistisch etc. Ik heb um nog altijd op DVDquote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:36 schreef addie het volgende:
[..]
Ook gezien? Ben benieuwd naar je mening
Ik zat te twijfelen of ik deze zou toevoegen of niet. De docu is sterk, maar wellicht voer voor een eigen topic, vanwege de discussiewaardequote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:54 schreef Frutsel het volgende:
An Inconveniant Truth - 2006
[afbeelding]
Omschrijving
Verenigde Staten
Documentaire
100 minuten
geregisseerd door Davis Guggenheim
met Al Gore
De mensheid leeft op een tijdbom. Als de grote meerderheid van de wetenschappers gelijk heeft, rest ons slechts tien jaar om te voorkomen dat de aarde in de ban komt van een golf aan extreme weersomstandigheden met overstromingen, droogte, epidemieën en dodelijke hittegolven. Een catastrofe die we zelf veroorzaken.
Eigen Review
Ik vond het een ijzersterke docu. Vooraf niet verwacht dat het me zoveel bezig zou houden. De manier waarop Al Gore laat zien wat er mis gegaan is en wat er allemaal loos is.. is schokkend en indrukwekkend. Waarschuwing: Neem je tijd, verwacht geen aktie.. het kan soms saai en lastige stof zijn, maar absoluut de moeite waard
Voor een mod heb je soms wel erg vage postsquote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:59 schreef Drugshond het volgende:
Lolz, @postings ik moet naar de videotheek of zo.
Kom maar een bak koffie halen, kan je zo 75% meenemenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:59 schreef Drugshond het volgende:
Lolz, @postings ik moet naar de videotheek of zo.
Ik kom wel DVD's halen, neem ik de koffie mee voor onderweg? ook goed?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:04 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Kom maar een bak koffie halen, kan je zo 75% meenemen
Dat is mijn handelsmerk. Easy living.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:03 schreef addie het volgende:
Voor een mod heb je soms wel erg vage posts
Okquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:08 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Dat is mijn handelsmerk. Easy living.
Daar was ooit een topic van en gevonden (search@FOK). Aanvraag loopt om het deze kant op te krijgen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:57 schreef addie het volgende:
Ik zat te twijfelen of ik deze zou toevoegen of niet. De docu is sterk, maar wellicht voer voor een eigen topic, vanwege de discussiewaarde
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:07 schreef addie het volgende:
[..]
Ik kom wel DVD's halen, neem ik de koffie mee voor onderweg? ook goed?
koffie!quote:
verkaptquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:30 schreef siekman het volgende:
Dit is een verkapte TVP ( ik ben gek op dit soort films )
Het lukt net, meer ascii tekens krijg ik niet kwijt in de TT.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:52 schreef addie het volgende:
Maak anders van de TT: Speelfilms/docu's etc
Je kijkt zeker niet veel films. Deze film was echt om te huilen zo slecht.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:54 schreef Frutsel het volgende:
-
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je kijkt zeker niet veel films. Deze film was echt om te huilen zo slecht.
Ja, die heb ik zitten kijken. Maar het verhaal begint goed en sterk, maar wordt eigenlijk steeds slechter en saaier naar het einde toe. Hoe erg het ook allemaal is...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:05 schreef -CRASH- het volgende:
Tsunami: the aftermath
[afbeelding]
Omschrijving
De verfilming van degebeurtenissen rond
de Tsunami van 2de kerstdag 2004.
Regie: Bharat Nalluri
Herkomst: Groot-Brittannië, Verenigde Staten van Amerika
Genre: Drama/Tv-film
Speelduur: 180 minuten
Met: Tim Roth, Chiwetel Ejiofor, Sophie Okonedo
deel 1 was woensdag op tv (RTL4).
deel 2 volgende week woensdag.
Deze week kijkenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:29 schreef Frutsel het volgende:
Categorie 7 : the End of the World - 2005
KNIP
Eigen Review
Nog niet gezien - Wel benieuwd naar de Categorie 7 Hurricane die Washington DC gaat treffen
Ik heb anderhalve week geleden nog een praatje mogen geven over dit ding. Ben het op zich met je eens, maar vanuit een pr oogpunt is dat flauw. Er zitten veel geinige details in die wel realistisch zijn (al was het maar de politieke druk op de IPCC meeting, de prof van het Headland (vgl. Headley) centre, enzovoorts) en dat Hollywood alles met 50% overdrijft, sja, dat zij zo. De principes en gevolgen van severe weather en nokkende golfstroom vanwege smeltend ijs hebben ze (overdreven en versneld) leuk erin gezet.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 01:35 schreef Drugshond het volgende:
Day after Tomorrow, The (2004)
Eigen review.
Aardige film, leuke special effects maar realistisch ?!?, hmmzzz denk het niet. Deed wel een boel stof opwaaien.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:54 schreef Frutsel het volgende:
An Inconvenient Truth - 2006
Ik vond het een ijzersterke docu. Vooraf niet verwacht dat het me zoveel bezig zou houden. De manier waarop Al Gore laat zien wat er mis gegaan is en wat er allemaal loos is.. is schokkend en indrukwekkend. Waarschuwing: Neem je tijd, verwacht geen aktie.. het kan soms saai en lastige stof zijn, maar absoluut de moeite waard
De google video link naar Global Dimming: http://video.google.nl/videoplay?docid=1027879546389218797&q=global+dimmingquote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:50 schreef Drugshond het volgende:
Niet echt een speelfilm maar een BBC-docu (Horizon).
Global Dimming
De BBC is gewelding als het gaat om docu's. Deze heb ik zeer recentelijk gedownload. En is echt een beetje een 'Shock and Awe' docu. Er komen vele wetenschappers aan het woord. En de uitleg achter dit fenomeel is goed geformuleerd. Ik sta niet echter achter alle gepresenteerde data die in deze docu worden besproken. Maar globaal lijken de conclusies wel juist te zijn. Deze docu is zeker de moeite waard (aanrader zelfs, omdat je met andere ogen naar het zogenaamde broeikaseffect gaat kijken).
Die heb ik ook allemaalquote:Op dinsdag 6 februari 2007 12:52 schreef thijsdetweede het volgende:
Hey, er staat ook boeken in de titel.
Welke (hardcore) boeken hebben jullie liggen? Bij mij is het (uiteraard) met name over grenslaag meteorologie, daar kan nog wel wat bij voor de meteoroloog universalis, vooral wat betreft grotere schalen en klimaatonderzoek.
Op dit moment heb ik op mn tafel liggen:
Rogers & Yau - A short course in cloud physics
Briljant boek. Begint wat gedateerd te raken, maar legt goed uit en heeft een heel erg heldere lijn in zn betoog zitten. Het aardige is dat het op punten zo dicht op de wetenschap (van toen) zit, dat je het er gewoon mee oneens kan zijn, en dat je het als prima startpunt voor een literatuur studie kan gebruiken. Vooral veel convectieve wolken.
Roland Stull - An Introduction to Boundary Layer Meteorology.
Grenslaag meteorologie. Staat bij vrijwel iedereen in het vakgebied in de kast, je ziet de grafieken regelmatig in presentaties langs komen. Persoonlijk vind ik het een beetje een irritant boek; vervelende lay-out maakt eigenlijk dat ik meestal als eerste Garratt uit de kast pak.
Garratt - The atmospheric boundary layer
Die andere ABL klassieker. Geen beginners boek; de thermodynamica en turbulentie theorie wordt er in hoog tempo in het eerste stuk doorheen gejast. Garratt is editor van Boundary Layer Meteorology en staat erom bekend alle artikelen zelf uitvoerig na te pluizen; dat komt duidelijk uit in dit boek. Veel ruwe data, bij tijd en wijle verschillende theorieen, maar soms wat onleesbaar.
Holton - An Introduction to Dynamic Meteorology
Standaard tekstboek dat vooral focust op synoptische schalen. Goed geschreven, maar weinig diepgang als in state-of-the-art wetenschap, of referenties daarna. Wel een standaard werk voor de categorie "hoe zat het ook al weer"
Ik zou het niet weten.. 3e jaar pas hequote:Op dinsdag 6 februari 2007 14:34 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik doe promotieonderzoek in Delft, naar cumulusbewolking. Maar ik kom nog wel eens in Wageningen, en heb natuurlijk gewoon in Utrecht gestudeerd. Is daar nog wat aan grenslaag meteo te doen dan? Had het idee dat daar nog maar 1 aio over is.
quote:Beschrijving:
Voor de kust van Peru verdwijnt een visser op mysterieuze wijze. In Noorwegen ontdekken onderzoekers een nieuwe wormsoort, waarvan miljoenen exemplaren op de zeebodem leven. Tegelijkertijd vertonen de walvissen voor de kust van British Columbia bijzonder vreemd, agressief gedrag. Er lijkt geen verband te bestaan tussen deze gebeurtenissen, maar de Noorse bioloog Sigur Johanson en de walvisdeskundige Leon Anawak geloven niet in toeval. Beide wetenschappers komen tot dezelfde onheilspellende conclusie: er staat een ramp te gebeuren. Bij hun zoektocht naar de oorzaak van deze gebeurtenissen zien zij hun ergste nachtmerries bewaarheid worden.
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:03 schreef Frutsel het volgende:
Iemand "The 11th Hour" al gezien?
http://wip.warnerbros.com/11thhour/
zou graag recensies horen
quote:Het eerste uur heeft een hoog ‘weg met ons gehalte’ en hangt van leugens en bedrog aan elkaar
quote:Het werd gevroten. Dames in cocktailjurken naast en achter me slaakten diepe, bijna orgastische zuchten. Yes. Hier waren ze voor gekomen. Hit me!
quote:Ik heb zelden zoveel leugens en onzin in een uur samengepropt gezien. Leonardo DiCaprio is de zoon van Al Gore. Sterker, hij is Al Gore in het kwadraat. Nog sterker, hij is het dianegatief van Gore.
quote:Alsof Al Gore en Leni Riefenstahl elkaar via een tijdmachine diep in de ogen hebben kunnen kijken en Leonardo daarvan het gevolg is.
http://www.elsevier.nl/op(...)blogid/35/index.htmlquote:En wij maar gniffelen als we beelden zien van hoe die zielige Noord-Koreanen en die zielige Chinezen geïndoctrineerd worden door hun regimes.
Wij zijn vrij, we worden aan de lopende band geïndoctrineerd en we zijn er gek op. Wedden dat de film een succes wordt?
Neuh... Maar ik zag net die column nadat ik je post las. Leek me wel... relevant. Een bijzonder sneue recensie, maar dat kon je verwachten...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:16 schreef Frutsel het volgende:interessant
Zelf nog niet gezien? Ga je nog kijken?
Leuk om te kijken!quote:Tue 27 Nov, 9:00 pm - 10:00 pm 60mins
Atmosphere
Dr Iain Stewart investigates the Earth's atmosphere by taking a flight in a jet fighter that can go beyond the lower layer of the atmosphere into the stratosphere. He uses this flight to introduce the four key layers in the atmosphere, and the vital roles each layer plays. Some strong language. [AD,S]
ja, ik was wat laat, zapte net in het begin....quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:59 schreef i2Them2 het volgende:
Beetje gemist...
geen serie of programma tegenwoordig zonder er het broeikaseffect bij te betrekken, kennelijk gaan mensen anders niet meer kijken. Ik heb het wel gehad met al die docu's die allemaal een link zoeken met een ijsbeer die niet kan zwemmen.. maar goed, als je dan toch een docu wil zien is deze 1 van de beterequote:Op dinsdag 27 november 2007 23:03 schreef Againzender het volgende:
[..]
ja, ik was wat laat, zapte net in het begin....
Dit was ook best leuk, al had ik gehoopt dat het wat meer over de dynamiek van de atmosfeer zou gaan, maar naar het einde ging het steeds meer om het broeikaseffect. Ook wel interessant, maar al redelijk uitgemolken de laatste tijd.
Maar mooie beelden en leuk in elkaar gezet
scheelt weer, kan ik voetbal ff afkijken, thxquote:Op zondag 2 december 2007 18:34 schreef zakjapannertje het volgende:
zometeen dus de herhaling, niet om 19:00u maar om 20:00u uur op BBC2
Ik heb de film inmiddels gezien.. .en ik moet zeggen dat ik hem boven verwachting goed vondquote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:25 schreef Frutsel het volgende:
24 augustus is de releasedatum THE FLOOD
[ afbeelding ]
Over een 'tidal surge' die downtown londen treft..
Wel apart met die engelse wateroverlast vers in het geheugen
http://news.bbc.co.uk/1/hi/magazine/6939915.stm
quote:19:00 - 20:00 Wetenschap
Teletekst ondertiteld Herhaling Breedbeeld Stereo
Afl: Ice.
Earth: The power of the planet
Documentaireserie over de rol van natuurkrachten bij de evolutie van de aarde. Afl.: Ice. IJs moet in de natuur niet worden onderschat. Het heeft landschappen gevormd, rampen veroorzaakt en een rol gespeeld in de evolutie van de mens. Nu zou ijs onze ondergang wel eens kunnen worden. Presentatie: Dr. Iain Stewart. Met audiobeschrijving.
Laatst de DVD box ervan gehaald bij blokker voor 2 tientjes...quote:Op zondag 9 december 2007 18:27 schreef zakjapannertje het volgende:
vanavond is de herhaling van aflevering 3 van The Power of the Planet wel om 19.00u
[..]
Lol, de frustratie als ze er weer net 1 misten en dat gemopper op Josh.quote:Op donderdag 6 januari 2011 14:56 schreef Frutsel het volgende:
Nieuwe Kick en binnenkort maar eens updaten
[ afbeelding ]
Mooi he
http://www.movieweb.com/movie/tornado-alley/trailer
die wolken
Is dit die film van die gast van Stormchasers op Discovery?
Sean ... nogwat.. Casey ofzo... die een shot nodig had voor een IMAX film?
True, maar dat is de Stormchasers serie. Dat is dit topicquote:Op donderdag 6 januari 2011 15:22 schreef Drassss het volgende:
Klopt Frutsel. Hij is al jaren bezig met deze docu. Samen met die Professor Josh Wurman waren ze een team die elkaar hielpen bij het proces.
Discovery kreeg later nog 2 andere teams waar ze mee optrekten ( Reed Timmer & Tim Samaras ). Zeer boeiende TV vind ik met pro's die niet als een stelletje idioten gewoon tornado's induiken, maar toch wat beter te werk gaan....
quote:Strange things start happening beginning with the disappearance of the Black Sea which is engulfed by a crater created by an earthquake. Officials find that all this is happening according to Doomsday Prophecy novel by Rupert Crane who had beforehand written novels about many disasters which had happened before. Eric is called and sent to collect the manuscript of the recent novel from Crane. Afterwards Brooke receives call from Crane calling her to meet him. Eric is first to reach but finds Crane dead. By accident he touches a rod held in Crane's hand and sees visions of future. Brooke arrives shortly but blames Eric for murdering Crane. They find a video recording by Crane telling them he foresaw what was about to happen and give them precise instruction for their work. Following the clues, they discover that the rod is part of an ancient device similar to the Moai statues of Easter Island; when the rod is inserted into the head of one of the statues, it will trigger an 'anti-doomsday' machine that will ward off the gravitational forces being generated by a distant dying star. Despite a general's attempt to interfere with their actions in the belief that he can shape a new world from the survivors- during which it is revealed that Crane was Eric's father-, the assistance of FBI agents who had been tracking Eric and Brooke buys Eric enough time to place the rod and activate the device.
quote:n 2009, Adrian Helmsley (Chiwetel Ejiofor), an American geologist, visits astrophysicist Dr. Satnam Tsurutani (Jimi Mistry) in India and learns that neutrinos from a massive solar flare are causing the temperature of the Earth's core to increase rapidly. Adrian gives a report on this to White House Chief of Staff Carl Anheuser (Oliver Platt) who ends up taking Adrian to meet the President of the United States.
In 2010, President Thomas Wilson (Danny Glover) and other international leaders begin a secret project to ensure humanity's survival. Approximately 400,000 people are chosen to board "arks" that are constructed at Cho Ming, Tibet, in the Himalayas. At the same time as the People's Liberation Army are gathering volunteers, a Buddhist monk named Nima (Osric Chau) is evacuated while his brother Tenzin (Chin Han) joins the workers in the Ark project. Additional funding for the project is raised by selling tickets to the private sector for ¤1 billion per person. By 2011, humanity's valuable treasures are moved to the Himalayas under the guise of protecting them from terrorist attacks with the help of art expert and First Daughter Dr. Laura Wilson (Thandie Newton).
quote:In West Virginia, Charles "Boomer" Baxter is controlling the position of mountain top-depletion blasts. He detonates the TNT, and an enormous earthquake devastates the area. After a few hours, Dr. Amy Lane, a government seismologist, reaches the quake's epicenter. Dr. Lane realizes that the primary quake has opened a deep fault which runs through the center of North America, and if the fault comes in contact with the San Andreas Fault, it will cause massive earthquakes and tsunamis that will devastate Los Angeles, San Francisco, and other cities in the West Coast and many countries in the Pacific Ocean, leading to the deaths of hundreds of thousands. Dr. Lane and Boomer must run toward the mighty break in the ground, inventing a plan to stop the next quake.
quote:Op Alaska begint steeds meer ijs te smelten en de ondergrondse rivieren van vloeibaar methaan zorgen voor allesvernietigende aardbevingen. Het is Kerstavond en een familie wordt van elkaar gescheiden doordat de grond op verschillende plaatsen openscheurt. Ze zullen nu elkaar terug moeten vinden en samen moeten werken om de dodelijke rivieren ervan te weerhouden dat ze de hele Aarde vernietigen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |