Oe, straks maar eens kijkenquote:Op zaterdag 15 november 2008 19:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Hier en hier staat een interview met Nick Cave over Dig, Lazurus, Dig!, Grinderman, hoe telleurstellend Londen was de eerste keer en zijn nieuwste boek.
Ik heb ze ook maar even in mijn 'later lezen' lijstje gezeten, al hoef ik het niet te lezen, maar zo noemt die extensie het nu eenmaal.quote:Op zaterdag 15 november 2008 19:33 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Oe, straks maar eens kijken
Bronquote:Mick Harvey verlaat Nick Cave & the Bad Seeds
(Novum) - Mick Harvey, een van de oprichters van Nick Cave & the Bad Seeds, heeft zijn vertrek aangekondigd. 'Wegens een keur aan persoonlijke en werkgerelateerde redenen' zegt de muzikant de band na 25 jaar vaarwel. "Ik ben er zeker van dat Nick een creatieve kracht blijft en dat dit het juiste moment is om mijn artistieke en leidinggevende rol over te dragen", stelt hij in een verklaring die via platenmaatschappij EMI is verspreid.
De 50-jarige muzikant richtte Nick Cave & the Bad Seeds in 1983 op met Nick Cave, die de zangpartijen voor zijn rekening nam. Harvey staat te boek als een zeer veelzijdig muzikant. Hij speelt onder meer gitaar, keyboard en drums. In de jaren dat hij met Cave speelde, bracht hij ook enkele soloalbums uit, waaronder 'Intoxicated man' (1995) en 'One man's treasure' (2005).
Nick Cave & the Bad Seeds bracht tussen 1984 en 2008 veertien studioalbums uit, waaronder het populaire 'Murder ballads', met daarop gastartiesten als Kylie Minogue en PJ Harvey. Begin vorig jaar verscheen het laatste album van de band, 'Dig, Lazarus, dig!!!'.
Cave blijft niet in zijn eentje achter. De band bestaat na het vertrek van Harvey uit in totaal zes muzikanten.
Cave zal ongetwijfeld briljante muziek blijven maken, maar na het eerdere vertrek van Blixa Bargeld is dit wel een enorme aderlating voor The Bad Seeds. Jammer dat ie ermee ophoudt.quote:Op donderdag 22 januari 2009 22:26 schreef emokid het volgende:
Zuur, maar dit schaadt de band niet zo zeer. Of zeg ik iets verkeerds nu?
Nou, Mick Harvey was itt tot Bargeld wel een stuk meer verantwoordelijk voor het geluid.quote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:44 schreef Beregd het volgende:
Erg jammer dit.
Blixa was een grotere aderlating, maar Mick was toch ook één van dé bad seeds.
Kaarten gaan tussen de 32,- en 49,- euro kosten.quote:Nick Cave
Exclusief in Carré
Nick Cave geeft dit jaar een exclusief optreden in Carré. Anders dan men gewend is, zal Nick Cave niet alleen muziek ten gehore brengen, maar ook voorlezen uit zijn nieuwe roman.
‘De dood van Bunny Munro’ is de tweede roman van Nick Cave. Het boek is kort geleden uitgebracht en verhaalt over de drankzuchtige en seksverslaafde handelsreiziger Bunny Munro die, na de zelfmoord van zijn vrouw, de zorg van zijn 9-jarig zoontje op zich moet nemen en begint aan een zwalkende roadtrip langs zuidkust van Engeland. Irvine Welsh (o.a. Trainspotting): ‘Stop Cormac McCarthy, Franz Kafka en Benny Hill samen in een strandhuisje en die zouden wel eens aan kunnen komen zetten met Bunny Munro.’
Nick Cave werd voor velen bekend als frontman van ‘The Birthday Party’, verkreeg meer commercieel succes met ‘zijn’ ‘Bad Seeds’ en startte in 2007 zijn nieuwe project ‘Grinderman’. Het laatste album van ‘ Nick Cave and the Bad Seeds’ is het uit 2008 afkomstige ‘Dig, Lazarus, Dig!!!’ dat wereldwijd een groot verkoopsucces was. Nick Cave werkte samen met o.a. PJ Harvey,en Kylie Minogue en schreef ook filmmuziek, gedichten en een eerdere roman.
een hoop vuilbekkerij, een soort "grinderman, het boek' als ik de humo mag gelovenquote:Op woensdag 16 september 2009 13:58 schreef pdiscs het volgende:
Ik heb de kaarten inmiddels binnen! Ben zeer benieuwd wat dit gaat worden.
Ik verheug me er nu al opquote:Op woensdag 16 september 2009 14:00 schreef Beregd het volgende:
[..]
een hoop vuilbekkerij, een soort "grinderman, het boek' als ik de humo mag geloven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |