abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57300477
Yeaaah, ik ben ook in de HMH erbij. Nieuwe album is gaaf!
pi_57325569
Paar keer al zitten luisteren, Today's Lesson

Goed album over het algemeen alleen zit het einde me niet zo.
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:42:11 #78
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_57325668
Lekker groovy sound heeft het album. Niet zijn beste, maar wel nog steeds op niveau, wat je van niet veel artiesten na 14 studioalbums kan zeggen.
pi_57377239
Ik ben ook lekker Lazarus aan het diggen momenteel.

Bij de eerste draaibeurt nog geen directe uitschieters ontdekt, maar het is allemaal prima luisterbaar. De echte gekte van vroeger is toch wel weg, ondanks dat ik dat in enkele recensies zag opduiken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_57998869
Voor fans van Cave die ook andere bands willen beluisteren die door hem zijn beïnvloed of leden van The Bad Seeds hebben:

Gallon Drunk

www.gallondrunk.com

Dit is de band van James Johnston. Hij zingt, speelt gitaar, orgel en piano voor zijn band, waarin verder ook ruimte is voor saxofoon, trompet en banjo.

Een lekker rockend geluid dat her en der aan The Birthday Party doet denken.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 16 april 2008 @ 10:37:03 #81
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_58083408
http://www.myspace.com/davegraney

Voorprogramma 28-04 in de HMH. Ook al staat op de site van de HMH nog dat er geen voorprogramma zal zijn.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_58086624
Een voorprogramma? Hmm, ben ik nooit echt blij mee. Neemt weer zoveel tijd in beslag en ik moet ook nog met de trein terug .
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
pi_63240910
Ben een beetje Nick Cave aan het luisteren. Heb al een tijd, op aanraden van iemand, the Boatmans Call gehad. En kon er nooit echt helemaal inkomen vanwege de rare teksten, en het enigszins eentonige van de nummers. Maar, naarmate ik het meer hoor begin ik het erg vet, erg ambiant en erg inspirerend te vinden. Je moet er echt even inkomen! Nu wil ik wel eens wat meer werk van hem ontdekken, maar zag door de bomen het bos niet meer. Welke albums zijn echte aanraders? Let Love In schijnt een aanrader te zijn, Murder Ballads heb ik ook al gedeeltelijk (ben Cave leren kennen vanwege Where The Wild Roses Grow met Kylie, wat ik een geweldig nummer vind)...Maar meer weet ik niet.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_63249253
Ik zou geen Let Love In doen... Tenminste, afhankelijk van wat je mooi vindt. Als The Boatman's Call je erg aanspreekt, dan zou ik beginnen met bijvoorbeeld No More Shall We Part of Abattoir Blues / The Lyre Of Orpheus of The Good Son. De albums voor laatstgenoemde zijn toch wat "ruiger" en misschien spreekt dat je minder aan. Maar eigenlijk is alles wel de moeite waard.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 15 november 2008 @ 19:26:41 #85
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_63249501
Hier en hier staat een interview met Nick Cave over Dig, Lazurus, Dig!, Grinderman, hoe telleurstellend Londen was de eerste keer en zijn nieuwste boek.
pi_63249644
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 19:26 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Hier en hier staat een interview met Nick Cave over Dig, Lazurus, Dig!, Grinderman, hoe telleurstellend Londen was de eerste keer en zijn nieuwste boek.
Oe, straks maar eens kijken
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  zaterdag 15 november 2008 @ 19:35:59 #87
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_63249722
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 19:33 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Oe, straks maar eens kijken
Ik heb ze ook maar even in mijn 'later lezen' lijstje gezeten, al hoef ik het niet te lezen, maar zo noemt die extensie het nu eenmaal.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_65330766
Mick Harvey verlaat the Bad Seeds
quote:
Mick Harvey verlaat Nick Cave & the Bad Seeds

(Novum) - Mick Harvey, een van de oprichters van Nick Cave & the Bad Seeds, heeft zijn vertrek aangekondigd. 'Wegens een keur aan persoonlijke en werkgerelateerde redenen' zegt de muzikant de band na 25 jaar vaarwel. "Ik ben er zeker van dat Nick een creatieve kracht blijft en dat dit het juiste moment is om mijn artistieke en leidinggevende rol over te dragen", stelt hij in een verklaring die via platenmaatschappij EMI is verspreid.

De 50-jarige muzikant richtte Nick Cave & the Bad Seeds in 1983 op met Nick Cave, die de zangpartijen voor zijn rekening nam. Harvey staat te boek als een zeer veelzijdig muzikant. Hij speelt onder meer gitaar, keyboard en drums. In de jaren dat hij met Cave speelde, bracht hij ook enkele soloalbums uit, waaronder 'Intoxicated man' (1995) en 'One man's treasure' (2005).

Nick Cave & the Bad Seeds bracht tussen 1984 en 2008 veertien studioalbums uit, waaronder het populaire 'Murder ballads', met daarop gastartiesten als Kylie Minogue en PJ Harvey. Begin vorig jaar verscheen het laatste album van de band, 'Dig, Lazarus, dig!!!'.

Cave blijft niet in zijn eentje achter. De band bestaat na het vertrek van Harvey uit in totaal zes muzikanten.
Bron
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_65332343
Zuur, maar dit schaadt de band niet zo zeer. Of zeg ik iets verkeerds nu?
pi_65332724
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:26 schreef emokid het volgende:
Zuur, maar dit schaadt de band niet zo zeer. Of zeg ik iets verkeerds nu?
Cave zal ongetwijfeld briljante muziek blijven maken, maar na het eerdere vertrek van Blixa Bargeld is dit wel een enorme aderlating voor The Bad Seeds. Jammer dat ie ermee ophoudt.
A mind with a heart of it's own
pi_65332730
Ach, de band heeft toch iedere plaat weer een totaal andere sound. Ze verliezen een getalenteerd musicus, maar ze redden het wel . Zolang Warren Ellis maar blijft, al is het maar voor zijn hele verschijning bij de liveshows!
last.fm | Voor iemand met een hamer ziet alles eruit als een spijker.
  vrijdag 23 januari 2009 @ 12:44:16 #92
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_65341488
Erg jammer dit.
Blixa was een grotere aderlating, maar Mick was toch ook één van dé bad seeds.
pi_65342187
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 12:44 schreef Beregd het volgende:
Erg jammer dit.
Blixa was een grotere aderlating, maar Mick was toch ook één van dé bad seeds.
Nou, Mick Harvey was itt tot Bargeld wel een stuk meer verantwoordelijk voor het geluid.
anonieme razernist
pi_65349327
Wel erg jammer, sterke factor in het geheel. Zijn laatste soloplaat was redelijk interessant, ben benieuwd wat daar op kan volgen.
www.thuisuiteten.nl
pi_72552203
Nick Cave 14 oktober in Carré Amsterdam.
quote:
Nick Cave
Exclusief in Carré
Nick Cave geeft dit jaar een exclusief optreden in Carré. Anders dan men gewend is, zal Nick Cave niet alleen muziek ten gehore brengen, maar ook voorlezen uit zijn nieuwe roman.

‘De dood van Bunny Munro’ is de tweede roman van Nick Cave. Het boek is kort geleden uitgebracht en verhaalt over de drankzuchtige en seksverslaafde handelsreiziger Bunny Munro die, na de zelfmoord van zijn vrouw, de zorg van zijn 9-jarig zoontje op zich moet nemen en begint aan een zwalkende roadtrip langs zuidkust van Engeland. Irvine Welsh (o.a. Trainspotting): ‘Stop Cormac McCarthy, Franz Kafka en Benny Hill samen in een strandhuisje en die zouden wel eens aan kunnen komen zetten met Bunny Munro.’

Nick Cave werd voor velen bekend als frontman van ‘The Birthday Party’, verkreeg meer commercieel succes met ‘zijn’ ‘Bad Seeds’ en startte in 2007 zijn nieuwe project ‘Grinderman’. Het laatste album van ‘ Nick Cave and the Bad Seeds’ is het uit 2008 afkomstige ‘Dig, Lazarus, Dig!!!’ dat wereldwijd een groot verkoopsucces was. Nick Cave werkte samen met o.a. PJ Harvey,en Kylie Minogue en schreef ook filmmuziek, gedichten en een eerdere roman.
Kaarten gaan tussen de 32,- en 49,- euro kosten.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  woensdag 16 september 2009 @ 13:58:12 #96
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_72801605
Ik heb de kaarten inmiddels binnen! Ben zeer benieuwd wat dit gaat worden.
  woensdag 16 september 2009 @ 14:00:15 #97
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72801666
quote:
Op woensdag 16 september 2009 13:58 schreef pdiscs het volgende:
Ik heb de kaarten inmiddels binnen! Ben zeer benieuwd wat dit gaat worden.
een hoop vuilbekkerij, een soort "grinderman, het boek' als ik de humo mag geloven
  zaterdag 19 september 2009 @ 09:35:56 #98
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_72898954
quote:
Op woensdag 16 september 2009 14:00 schreef Beregd het volgende:

[..]

een hoop vuilbekkerij, een soort "grinderman, het boek' als ik de humo mag geloven
Ik verheug me er nu al op !
  donderdag 15 oktober 2009 @ 22:18:55 #99
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_73731513
Het was in één woord: VET!
pi_74229948
Nick Cave, koning..Lig nu al 2 dagen ziek op bed..maar dan is zijn muziek toch wel erg sterk en ook Let Love In kan ik wel waarderen, errug goed
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')