hier sturen ze gewoon een invulkaart, op of je vult het zelf via internet inquote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:38 schreef tnimble het volgende:
Kan niets doen met gunstig afronden. Nuon laat hier jaarlijks de meterstanden nog opnemen. Valt dus weinig te doen aan het gunstig doorgeven van maand verbruiken. De eind afrekening die hun opnemen die ronden ze dus naar boven af. En je betaalt ook nog eens 16 euro omdat hun het per jaar willen en komen opnemen.
tja,quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:53 schreef tnimble het volgende:
Dat is hier kort geweest maar er werdt te veel gefraudeert. We zitten hier in het postcode gebied met een kamp. Ik heb daar ook meerdere keren gestaan om onder politie / me begeleiding illegale aftappingen te verwijderen enzo. Verder wel goede gasten als je ze leert kennen maar ze hebben hun eigen regels. (ovg woon ik er een heel stuk vanaf hoor)
ah heet dat zoquote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:07 schreef tnimble het volgende:
MetriPoint komt (naar mijn schatting) rond 2009 / 2010 hier
Was dat het PHC (uitgeklede versie van EIB) of het echte systeem? En wat was er dan zo'n drama aan?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:08 schreef Wojworshebn het volgende:
Mooi verslag over de aanpak van je elektra.
Ik heb ooit eens een immense installatie aangelegd met EIB. Systeem van Peha. De afloop was een drama. Ik zou het nooit willen hebben op grote schaal.
Als de meter niet een 10A op een 35A afgezekerde aansluiting was waar totaal 11 groepen achter stonden, en de gasmeter geen geke geluiden geeft als of er iets tegen elkaar aanloopt en overslaat zou ik het laen zitten totdat ze zelf met een nieuwe aan komen. OVG kan een afwijking in de meetnauwkeurigheid ook negatief uitvallen. En een meter model dan wordt afgekeurt gaat ook vaak om de veiligheid van de meter en niet alleen om de ijkwaarde en meetnauwkeurigheid.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:09 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ah heet dat zo
hier hangt ook nog een oud telwerk en dat bevalt prima
Watermeter idem, ding is al lang voor bij zn goedkeuringsjaar ( ivm afweiking in mijn voordeel)
maar ze komen maar geen nieuwe brengen :p
True Truequote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:20 schreef tnimble het volgende:
[..]
Was dat het PHC (uitgeklede versie van EIB) of het echte systeem? En wat was er dan zo'n drama aan?
[..]
Als de meter niet een 10A op een 35A afgezekerde aansluiting was waar totaal 11 groepen achter stonden, en de gasmeter geen geke geluiden geeft als of er iets tegen elkaar aanloopt en overslaat zou ik het laen zitten totdat ze zelf met een nieuwe aan komen. OVG kan een afwijking in de meetnauwkeurigheid ook negatief uitvallen. En een meter model dan wordt afgekeurt gaat ook vaak om de veiligheid van de meter en niet alleen om de ijkwaarde en meetnauwkeurigheid.
hier is het nog 1x25A en naar 35A schijnt niet te kunnen door er een 35A schroef en zekering in te klutsen, moet de kabel vervangen worden ofzo :Squote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:32 schreef tnimble het volgende:
1x 35 A is redelijk standaard en kan bij jouw ook mits de hoofdkabel, alle draden tot aan de 16A automaten genoeg doorsnede hebben (6mm of 10mm) en de hoofschakelaar en de aardlekschakelaar net zoals je meter voor 40A of 63A zijn.
Hoostwaarschijnlijk heb je dan een 4mm kabel want de bedrading tussen de zekeringen, meter en groepen heb je zo vervangen. en lijkt mij geen grote barierre.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:34 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
hier is het nog 1x25A en naar 35A schijnt niet te kunnen door er een 35A schroef en zekering in te klutsen, moet de kabel vervangen worden ofzo :S
Smaken verschillen. Ik vind dit best erg mooi en het past goed bij alle andere gepolijste messing deurkrukken, greepjes, het brons, het bladgoud, de kroonluchters enz. Gemonteerd ziet het er zo uit:quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:13 schreef Wojworshebn het volgende:
Met alle respect, maar wat een ontiegelijk lelijk afdekraam.![]()
Zeker icm die moderne drukknoppen. Neem dan iets van glas ofzo.
iets met smaak & twisten ofzo was het toch ?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:13 schreef Wojworshebn het volgende:
Met alle respect, maar wat een ontiegelijk lelijk afdekraam.![]()
Zeker icm die moderne drukknoppen. Neem dan iets van glas ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |