Ik dacht zelf ook aan een kennis-making, maar om dit nou te doen met 3 medewerkers/personeel kwam wat eng overquote:Op woensdag 3 januari 2007 22:56 schreef Stuart het volgende:
Jij maakt kennis met het bedrijf en zij maken kennis met jou. Niets bijzonders eigenlijk. Probeer gewoon te ontspannen, jezelf te blijven en dan komt het vast wel goed. Misschien vind jij het na die eerste kennismaking wel niets. Of juist wel. Succes![]()
Zal iemand van P&O zijn, misschien een afdelingshoofd en nog iemand. Ik denk dat 2 meer gebruikelijk is maar zou gewoon afwachten aangezien ze het je wel vertellen wie ze zijnquote:Op woensdag 3 januari 2007 22:57 schreef saban het volgende:
[..]
Ik dacht zelf ook aan een kennis-making, maar om dit nou te doen met 3 medewerkers/personeel kwam wat eng over
Nee, interviews heb je bijna nooit met maar 1 persoon, dat zou het wel erg persoonlijk maken. Twee of drie is heel normaal.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:57 schreef saban het volgende:
[..]
Ik dacht zelf ook aan een kennis-making, maar om dit nou te doen met 3 medewerkers/personeel kwam wat eng over
Ik heb natuurlijk eerder al eens gesolliciteerd, ook gesprekken gehad, maar altijd kleine bedrijven waar je staand gesprekken had. Dus ook geen sollicitatie gesprek te nomen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:58 schreef Drive-r het volgende:
Een orienterend gesprek is waarschijnlijk je standaard sollicitatie. Dus zij willen graag zien wie jij precies bent, of ze je een aardige kerel vinden en of ze denken dat je het juiste karakter en motivatie hebt. De rest weten ze al van je cv...
Mijn tip: Goed je cv bekijken, weten waarom je gekozen hebt voor de verschillende opleidingen en kunnen uitleggen waarom je ook interesse hebt om meer te weten te komen over het bedrijf.
Mag ik gelijk vertrekkenquote:Op woensdag 3 januari 2007 23:01 schreef HeyFreak het volgende:
"waar zie jij jezelf over vijf jaar" zul je ook wel gaan horenMoet je zeggen "op die stoel waar jij nu zit"
Ze willen natuurlijk horen wat je sterke punten zijn, wat je zwakke punten zijn.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:03 schreef Rekkie het volgende:
Of ze vragen: "Wie is saban"
Ga dan niet antwoorden, dat je saban bent, dat je x jaar bent en dat je dit en dat hebt gedaan, want dat willen ze nu net niet weten, want dat staat wel op je CV
Klopt, dan zou je weinig interesse tonen, vindt men. Goed, je kunt zelf vast wel wat vragen verzinnen toch? Je kunt bijvoorbeeld vragen wat de achtergrond is van je toekomstige collega's (qua studie bijvoorbeeld), etc...quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:02 schreef saban het volgende:
[..]
Ik heb natuurlijk eerder al eens gesolliciteerd, ook gesprekken gehad, maar altijd kleine bedrijven waar je staand gesprekken had. Dus ook geen sollicitatie gesprek te nomen.
Vaak krijg je vragen zoals 'Heb jij nog vragen'. Om hier met nee te beantwoorden komt niet echt positief over, niet waar?
Ik heb ooit geantwoord op zo'n vraag: Wat wil je (ik was pissig) nu weten van me?quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:04 schreef saban het volgende:
[..]
Ze willen natuurlijk horen wat je sterke punten zijn, wat je zwakke punten zijn.
Moeilijke vragen voor mij.
Meestal vertellen zij over het bedrijf.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:05 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Klopt, dan zou je weinig interesse tonen, vindt men. Goed, je kunt zelf vast wel wat vragen verzinnen toch? Je kunt bijvoorbeeld vragen wat de achtergrond is van je toekomstige collega's (qua studie bijvoorbeeld), etc...
"ik ben soms tè perfectionistisch", maar die zullen ze wel zoooo vaak horenquote:Op woensdag 3 januari 2007 23:08 schreef saban het volgende:
[..]
Meestal vertellen zij over het bedrijf.
Vertel jij over je zelf.
Aan het eind, heb jij nog vragen? Het moet dus inhoudelijk zijn. Om nou naar de achtergrond van mijn toekomstige collega's te vragen? Heeft dat uberhaupt wel te maken met het gesprek?
Wat zijn bijvoorbeeld 'goede' zwakke punten van je op te noemen?
Nou ja, het is toch leuk om te weten of er meer mensen van jouw opleiding werken bij dit bedrijf bijvoorbeeld? Verzin zoiets, iets wat je leuk vind om te weten en zei toch niet standaard in hun praatje hebben...quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:08 schreef saban het volgende:
[..]
Vertel jij over je zelf.
Aan het eind, heb jij nog vragen? Het moet dus inhoudelijk zijn. Om nou naar de achtergrond van mijn toekomstige collega's te vragen? Heeft dat uberhaupt wel te maken met het gesprek?
Ik zeg wel eens dat ik wat gaotisch over kom (dus niet dat ik het ben) en omdat ik dat weet van mij zelf ik juist heel georganiseerd te werk ga.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:08 schreef saban het volgende:
[..]
Vertel jij over je zelf.
Dat is het probleem.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:27 schreef Katinkat het volgende:
Probeer zelf ook wat vragen te stellen, dat eigen initiatief komt over het algemeen goed over. Veel succes!!
Laat dan in elk geval blijken dat je je goed voorbereid hebt. Probeer daar dus wat over te zeggen. Tja en wat voor vragen je moet stellen, is voor mij lastig om te noemen; ik ken het bedrijf niet. maar vraag eens naar de bedrijfssfeer, de manier van leiding geven. Jij moet tenslotte passen binnen het team.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:49 schreef saban het volgende:
[..]
Dat is het probleem.
Meestal krijg ik zowiezo al antwoord op al mijn vragen, en wat voor vragen moet ik nou stellen?
Voordat ik ergens solliciteer zoek ik uit wat voor bedrijf het is, visie etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |