quote:
125% is toch een redelijk bod, zonder dat je de fiscus meerekend?quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:03 schreef vogeltje het volgende:
mijn werkgever betaalt vakantiedagen uit tegen 125%, waarschijnlijk om te voorkomen dat men er teveel meeneemt naar het volgende jaar (wat wel mag in overleg). Ik vroeg me of het dus gunstig was om dit wel te doen?
Lees de FAQ eens.quote:Op donderdag 4 januari 2007 00:50 schreef geevee het volgende:
Inderdaaf 125% is niet slecht hoewel het percentage dat ingehouden word wel meer kan zijn,bij mijn boventalligheid ontslag gekregen en de nog openstaande vakantie dagen werden afgekocht tegen 52% (helaas) was wel een lekker bedragje maar had liever bruto/netto gehad,helaas is dat in Nederland niet mogelijk (Den Haag heeft diepe zakken)
Dream on... voordat jij 52% betaald over je vakantiedagen, moet je een flink uurloon hebben...quote:Op donderdag 4 januari 2007 00:54 schreef schvvmert het volgende:
Over vakantiedagen betaal je 52% belasting waar je later eventueel weer een deel van kunt terugkrijgen afhankelijk van je jaarloon.![]()
quote:Sjeen(Moderator / FOK! voor Fok) - donderdag 4 januari 2007 @ 09:35
Dream on... voordat jij 52% betaald over je vakantiedagen, moet je een flink uurloon hebben...
En dus betaal je geen extra belasting.... *zucht* (daarnaast is er geen "speciaal" belastingtarief, dat is maar net wat je werkgever hanteert als percentage.(42% zie je veel vaker als percentage bijzondere beloning)quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:48 schreef bravoboost het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Uitbetaling van vakantiedagen valt net als de uitbetaling van 13de maand, vakantiegeld, en eindejaarsbonussen onder een speciale belastingtarief. Of je nou 1000 euro of 10000 euro per maand verdiend.
maar uiteindelijk krijg je het teveel betaalde bedrag later gewoon terug.
Bijzonder tarief heet dat... en dat is er nou juist voor bedoel om te voorkomen dat je te weinig belasting betaald en het later moet bijbetaling. Zoals Five ook al zegt, 42% zul je veel vaker tegenkomen...quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:48 schreef bravoboost het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Uitbetaling van vakantiedagen valt net als de uitbetaling van 13de maand, vakantiegeld, en eindejaarsbonussen onder een speciale belastingtarief. Of je nou 1000 euro of 10000 euro per maand verdiend.
maar uiteindelijk krijg je het teveel betaalde bedrag later gewoon terug.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |