Dat je de rest na foto 2 donker vind, kan ik begrijpen.... Er stond namelijk een flitser uit...quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:21 schreef Elefes het volgende:
Ik vind ze allemaal een beetje kil overkomen. De eerste twee zijn wel goed belicht, daarna zijn ze aan 1 kant allemaal wat donker.
Verder had het haar iets meer belicht mogen worden: dat valt nu wat weg in de achtergrond. Niet slecht voor een 1e keer denk ik (want ik heb er helemaal geen ervaring mee).
Dat dacht ik alquote:Op woensdag 3 januari 2007 22:25 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Dat je de rest na foto 2 donker vind, kan ik begrijpen.... Er stond namelijk een flitser uit...
Kleur temperatuur is nog niet helemaal lekker...
En voor de info... PdeH heeft al meer foto's geschoten in de studio, dan ik zelf..![]()
Ik als gastheer en studio eigenaar heb gewoon geen tijd gehad om te spelen in de studio..quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:27 schreef Elefes het volgende:
[..]
Dat dacht ik alBij de laatste drie foto's vind ik het mindere licht wel oke, maar vooral bij de close-ups vind ik het te donker worden.
Enne, waar blijft jouw showcase dan![]()
Hmzzz... Toevallig heb ik de RAW's van PdeH op mijn lapper staan en zie ik dat de kleurtemperatuur toch redelijk boven de 6100 zit. Uitgaande van daglicht temperatuur van 5200 tot 5400. Ik denk dat PdeH de foto's tever heeft terug gezet...quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:28 schreef MissBliss het volgende:
Ja, ik vind ze ook allemaal een beetje kil qua kleuren eigenlijk. En het zijn er wat veel, ik zou er een paar weghalen die bijna hetzelfde zijn
De composities vind ik wel leuk
Ik heb geen verstand van kleurtemperatuurquote:Op woensdag 3 januari 2007 22:33 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Hmzzz... Toevallig heb ik de RAW's van PdeH op mijn lapper staan en zie ik dat de kleurtemperatuur toch redelijk boven de 6100 zit. Uitgaande van daglicht temperatuur van 5200 tot 5400. Ik denk dat PdeH de foto's tever heeft terug gezet...![]()
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:32 schreef Puckzzz het volgende:
8
je hebt het keurig gedaan maar zoals gezegd het oogt allemaal een beetje grauw. je had de flitser wel iets verder open mogen draaien om er wat meer contrast in te brengen. Na de eerste veilige foto's qua belichting ben je gaan spelen met wat meer schaduw. Iets wat mij persoonlijk erg aanspreekt. Werken met schaduw geeft een extra dimensie aan een foto. Je hebt het heel goed gedaan door wel te zorgen dat het oog in de schaduw partij ook belicht werd.
ff iets aan de kilheid doen en dan vind ik ze helemaal af.
op die eerste paar foto's mis ik wel wat scherpte
Gebruik maken van een nieuw zwart achtergronddoek, ramen blinderen zodat er nauwelijks licht binnen kan komen, flitser zo positioneren dat de achtergrond niet belicht wordt (voor deze foto's dan).quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:43 schreef afraidtech het volgende:
ok aangezien je niets hebt aan al wat eerder gezegt is, vind ik er wel een paar mooie tussen zitten,
maar heb even een vraag van mijn kant hoe krijg je de achtergrond zo zwart, wil mij nog niet lukken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |