jaquote:Op woensdag 3 januari 2007 19:24 schreef theemuts1982 het volgende:
Mijn vraag is het gevaarlijk of handig om met z'n tweeen op wereldreis te gaan. Wel te verstaan 2 meiden. Gaat dit niet moeilijk in islamitische landen omdat vrouwen hier een stuk minder mogen?
slecht.quote:En hoe zit het met de veiligheid?
ja.quote:is het niet gevaarlijk?
Vergeet je fototoestel niet!quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:36 schreef Broodjevlees het volgende:
Wereldreis:
Baskenland > Somalië > Iran > Afghanistan > Pakistan > Noord Korea > Venzuela
Pas je aan in de Islamitische landen, dwz de voorschriften die ze daar handhaven, meestal gewoon niet gewaagd of te strak. Landen waar je op zal moeten letten is Iran, Saudie Arabie, Afghanistan, Pakistan.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:24 schreef theemuts1982 het volgende:
Mijn vraag is het gevaarlijk of handig om met z'n tweeen op wereldreis te gaan. Wel te verstaan 2 meiden. Gaat dit niet moeilijk in islamitische landen omdat vrouwen hier een stuk minder mogen?
En hoe zit het met de veiligheid? is het niet gevaarlijk?
Ja, gewoon oppassen in de door mij bovengenoemde landen, bevindt je altijd op drukke (toeristische/officiële) plaatsen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:49 schreef theemuts1982 het volgende:
Even serieus! Ik wil wel weten waar ik aan toe ben! En is er misschien iemand die er ervaring mee heeft?
Als je je gezond verstand gebruikt dan is het niet gevaarlijker dan gewoon thuisblijven.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:24 schreef theemuts1982 het volgende:
ik noem dat eerder een brandhaardenreisquote:Op woensdag 3 januari 2007 19:36 schreef Broodjevlees het volgende:
Wereldreis:
Baskenland > Somalië > Iran > Afghanistan > Pakistan > Noord Korea > Venzuela
Zoals uit de reacties blijkt, is het maar net de vraag waar je naar toe wil. Als je inderdaad met de Lonely Planet in de hand, de andere wereldreizigers achterna reist, zal je weinig kunnen gebeuren. Duizenden vrouwen zijn je voorgegaan, ook alleen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:49 schreef theemuts1982 het volgende:
Even serieus! Ik wil wel weten waar ik aan toe ben! En is er misschien iemand die er ervaring mee heeft?
Ja hoor, blijf jij maar lekker achter je computertje zitten, als je denkt dat dat een reis kan vervangen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:54 schreef Sjakie01 het volgende:
Wereldreis.![]()
Waarom wil je uberhaupt een dure wereldreis maken? Je hebt tegenwoordig digitaal tot elk plekje van de wereld toegang?
Welke landen wil je bezoeken?quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:49 schreef theemuts1982 het volgende:
quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:54 schreef Sjakie01 het volgende:
Wereldreis.![]()
Waarom wil je uberhaupt een dure wereldreis maken? Je hebt tegenwoordig digitaal tot elk plekje van de wereld toegang?
Als je iemand meeneemt of tegenkomt in een hostel die doet alsof ie jullie man/vriendje is komt alles goed. In marokko of andere landen kunnen ze nog wel eens raar gedragen. Ikzelf heb ook een tijdje een paar meiden gechaparoned in een islamitisch land.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:24 schreef theemuts1982 het volgende:
Nee niet mee te nemen, gewoon tegen te komen. En serieus, het is echt veel makkelijker. Mensen uit marocco laten vrouwen gewoon met rust op het moment dat je al bezet bent, das een soort van respect. Soms is het ook best ernstig en kan je bijv bespuugd worden als je als vrouw een man afwijstquote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:20 schreef Hik het volgende:
Je hoeft echt geen man mee te nemen die doet of hij bij je hoort hoor!![]()
Qua reiservaring. Niet zo heel erg veel. Afgelopen jaar wel naar tunesie geweest. Dan merk je toch ook wel enig verschil met de westerse cultuur. En verder tsjechie, turkije en dan de normale europa landen zeg maar.quote:Op donderdag 4 januari 2007 23:24 schreef Lucille het volgende:
Heb je uberhaupt enige reiservaring?
Met de trein zou dit erg goed te doen zijn. Kaartjes kopen in ´t land zelf is stukken goedkoper, maar je moet wel Cyrillisch op z´n minst kunnen lezen, want ze spreken er geen Engels meestal.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:04 schreef theemuts1982 het volgende:
Wij willen ook door rusland gaan trekken richting het oosten. Is dit een optie?
En ben je in turkije en tunisie naar resorts geweset of heb je daar ook nog een beetje zelf iets geregeld?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:04 schreef theemuts1982 het volgende:
[..]
Qua reiservaring. Niet zo heel erg veel. Afgelopen jaar wel naar tunesie geweest. Dan merk je toch ook wel enig verschil met de westerse cultuur. En verder tsjechie, turkije en dan de normale europa landen zeg maar.
Maar vraagje:
Wij willen ook door rusland gaan trekken richting het oosten. Is dit een optie?
Ik bedoelde natuurlijk "op straat mee te nemen". Het kan best makkelijk zijn, ik wilde alleen duidelijk maken dat het absoluut niet noodzakelijk is.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:27 schreef milfoid het volgende:
[..]
Nee niet mee te nemen, gewoon tegen te komen. En serieus, het is echt veel makkelijker. Mensen uit marocco laten vrouwen gewoon met rust op het moment dat je al bezet bent, das een soort van respect. Soms is het ook best ernstig en kan je bijv bespuugd worden als je als vrouw een man afwijst
Moraal van dit verhaal: Ja, je moet (heel erg) op jezelf passen. Maar je moet alle waarschuwingen ook vooral niet in de weg laten staan van heel veel leuke ontmoetingen! Zelf noemde ik het laatst tegen iemand "adopteren". Als vrouw op reis wordt je zo "geadopteerd" omdat veel mensen daar het toch een beetje sneu vinden. En daar maak ik graag gebruik van!quote:De kameel werd weggebracht door de jongen van de winkel, terwijl ik met Mohammed [gids die me bij hem thuis had uitgenodigd] thee ging drinken bij zijn broer, die met zijn vrouw en zoontje boven de winkel woonde. Enkele kopjes mierzoete thee later werd ik door schoonzus meegetroond naar haar slaapkamer. Engels blijkt niet nodig voor een beetje girl-bonding: binnen de kortste keren had ze mij gehesen in een lang gewaad en hoofddoek en was ze haar hele kledingkast aan het uitpakken om alles te laten zien. Waar ik vooral om moest lachen was de massa ontzettende sexy onderjurkjes in rood en zwart kant die zich onder de bedekkende dameskleding blijken te bevinden! Hoe het ook zij: de gastvrijheid was ongekend. De familie had me het liefst direct uit het hotel gesleurd en bij hen ondergebracht, maar dat vond ik toch wat te ver gaan. "De volgende keer dan maar?"
We willen de kaartjes in moskou kopen wat het scheelt denk toch wel. Maar we spreken beiden geen russich. Is dit dan toch mogelijk of moeten we toch echt de trein tickets in nederland kopen?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:10 schreef highway101 het volgende:
[..]
Met de trein zou dit erg goed te doen zijn. Kaartjes kopen in ´t land zelf is stukken goedkoper, maar je moet wel Cyrillisch op z´n minst kunnen lezen, want ze spreken er geen Engels meestal.
Het Cyrillische schrift heb je zo geleerd. Leer dat lezen en schrijven zodat je plaatsnamen kunt lezen en op een blaadje kunt kalken om te overhandigen aan de cassiere, dan moet dat helemaal goedkomenquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:52 schreef theemuts1982 het volgende:
[..]
We willen de kaartjes in moskou kopen wat het scheelt denk toch wel. Maar we spreken beiden geen russich. Is dit dan toch mogelijk of moeten we toch echt de trein tickets in nederland kopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |