abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44981848
Mijn vraag is het gevaarlijk of handig om met z'n tweeen op wereldreis te gaan. Wel te verstaan 2 meiden. Gaat dit niet moeilijk in islamitische landen omdat vrouwen hier een stuk minder mogen?
En hoe zit het met de veiligheid? is het niet gevaarlijk?
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
pi_44982034
Als je je leven door angst laat leiden kun je beter thuisblijven.
De meeste mensen op de hele wereld zijn doodgewone fatsoenlijke mensen die hard werken om een boterham te verdienen. Dat zijn dus doodgewone mensen zoals jij en ik en geen mensen die de hele dag in de struikjes liggen op zoek naar een westerse toerist om te beroven.

In moslimlanden moet je even kijken wat de gebruiken zijn. Je gaat niet in je bikini door de stad lopen; als je niet begrijpt waarom niet kun je beter naar de standaard wereldreis bestemmingen vliegen.
En het is daar misschien zo dat vrouwen minder mogen, maar dat geldt wel voor vrouwen-van en dochters-van. Er is daar niemand die iets over jullie te vertellen heeft; jullie zijn van niemand.
pi_44982060
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:24 schreef theemuts1982 het volgende:
Mijn vraag is het gevaarlijk of handig om met z'n tweeen op wereldreis te gaan. Wel te verstaan 2 meiden. Gaat dit niet moeilijk in islamitische landen omdat vrouwen hier een stuk minder mogen?
ja
quote:
En hoe zit het met de veiligheid?
slecht.
quote:
is het niet gevaarlijk?
ja.

Ligt er natuurlijk aan naar welke landen je gaat....
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  woensdag 3 januari 2007 @ 19:36:49 #4
68083 Broodjevlees
Boulimia Alcoholica
pi_44982310
Wereldreis:

Baskenland > Somalië > Iran > Afghanistan > Pakistan > Noord Korea > Venzuela
Trying is the first step towards failure
pi_44982484
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:36 schreef Broodjevlees het volgende:
Wereldreis:

Vergeet je fototoestel niet!
Ever noticed how people who believe in creationism look really unevolved
Misleidende TT"s
Mooie auto!
pi_44982578
Overigens kun je in diverse moslimlanden een betere moraal vinden dan in ons bejubelde westen.
Ze hebben daar veel minder op met onze individualiteit en onze 'alles moet kunnen' moraal.
Dat betekent ook een veel en veel grotere sociale druk op alles en iedereen - waardoor je juist veel veiliger bent dan 's avonds laat in Amsterdam.
pi_44982731
quote:
Pas je aan in de Islamitische landen, dwz de voorschriften die ze daar handhaven, meestal gewoon niet gewaagd of te strak. Landen waar je op zal moeten letten is Iran, Saudie Arabie, Afghanistan, Pakistan.
pi_44982787
Even serieus! Ik wil wel weten waar ik aan toe ben! En is er misschien iemand die er ervaring mee heeft?
pi_44982860
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:49 schreef theemuts1982 het volgende:
Even serieus! Ik wil wel weten waar ik aan toe ben! En is er misschien iemand die er ervaring mee heeft?
Ja, gewoon oppassen in de door mij bovengenoemde landen, bevindt je altijd op drukke (toeristische/officiële) plaatsen.
pi_44983048
quote:
Als je je gezond verstand gebruikt dan is het niet gevaarlijker dan gewoon thuisblijven.

Ga gewoon. Je krijgt spijt als je het niet doet!
Unox, the worst operating system.
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:43:15 #11
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_44984926
wat triggershot al zegt.. LEes een beetje in wat de gewoontes zijn van die mensen, of er anders wordt omgegaan met vrouwen of hoe ze zich kleden. Denk dat voorbereiding daarin een groot verschil maakt.
En verder ga eerst naar de toeristische plaatjes, zie hoe t gaat en vervoglens als t goed voelt kun je altijd afwijken.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_44985138
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 19:36 schreef Broodjevlees het volgende:
Wereldreis:

ik noem dat eerder een brandhaardenreis
pi_44985408
Wereldreis.
Waarom wil je uberhaupt een dure wereldreis maken? Je hebt tegenwoordig digitaal tot elk plekje van de wereld toegang? Ik vind wereldreizen niet meer dan sneue lange vakanties. Ik bedoel probeer er dan een soort van zakenreis oid van te maken.
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_44985587
quote:
Zoals uit de reacties blijkt, is het maar net de vraag waar je naar toe wil. Als je inderdaad met de Lonely Planet in de hand, de andere wereldreizigers achterna reist, zal je weinig kunnen gebeuren. Duizenden vrouwen zijn je voorgegaan, ook alleen.

Lees bijvoorbeeld eens wat topics die staan vermeld in: Landen, streken en steden en bijbehorende reisverslagen

Of zet hier je ideeën neer over wat je wil gaan bezoeken. Ook een wereldreis heeft immers een doel, toch?
pi_44985627
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:54 schreef Sjakie01 het volgende:
Wereldreis.
Waarom wil je uberhaupt een dure wereldreis maken? Je hebt tegenwoordig digitaal tot elk plekje van de wereld toegang?
Ja hoor, blijf jij maar lekker achter je computertje zitten, als je denkt dat dat een reis kan vervangen.
Unox, the worst operating system.
  woensdag 3 januari 2007 @ 21:01:31 #16
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44985654
quote:
Welke landen wil je bezoeken?

Islamitische landen verschillen veel, ook per regio erg veel. Net zoals elk land natuurlijk.

Vaak helpt oprechte interesse en rust al genoeg. En uiteraard weet je met 2 pagina's lezen van de Lonely Planet van dat betreffende land natuurlijk meer dan je hier over het algemeen tegen zal komen.
Zo kom je in Frankrijk bijvoorbeeld véél verder als je in het Frans vraagt of ze misschien Engels spreken, dus niet direct Engels gaan ouwehoeren. (Bonjour / Bonsouir Madame / Monsior, parles vous Anglais?) Dat soort tips.

Verder kan iedereen aan je uitstraling al zien hoe kwetsbaar je bent.

[ Bericht 9% gewijzigd door Yildiz op 03-01-2007 21:06:34 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_45010140
Nou dit is een globale planning hoor. Het idee is eigenlijk net geboren. Maar als we het zouden doen dan zou het er zo ongeveer uit gaan zien:
Naar india vliegen, dan richting oosten china, indonesie, nieuw zeeland australie dan vliegen naar alaska en dan door amerika en canada en misschien mogelijk nog zuidamerika.
  donderdag 4 januari 2007 @ 17:08:12 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45010522
In China uitkijken dat je elkaar niet op straat omhels, of te hard lacht. Dat waarderen ze niet zo. Toeristen zullen ze niet zo gauw opsluiten maar toch. Indonesie, ja, daar weet ik te weinig van.
Nieuw Zeeland vind ik een topland waar ongeveer alles kan als je het maar relaxed doet. Zorg wel dat je niks waardevols in je auto laat liggen, verder is Nieuw Zeeland een heel veilig land, ook om te liften.

Ik kwam wel mensen tegen daar die via azie gereisd hadden, zoals bijvoorbeeld 1 meid, en die had een mes aan haar schenen. Voor de veiligheid. Hmmm. Maargoed.

Zuid-Amerika is ineens een heel ander verhaal. Een vriend van mij zat daar heel lang en is lid geworden van 1 van de 2 grote gangs om ontvoering te voorkomen. Apart verhaal maargoed. Kijk maar wat je ermee doet. Het valt allemaal best mee.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_45023916
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:54 schreef Sjakie01 het volgende:
Wereldreis.
Waarom wil je uberhaupt een dure wereldreis maken? Je hebt tegenwoordig digitaal tot elk plekje van de wereld toegang?
pi_45024059
Heb je uberhaupt enige reiservaring?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:06:04 #21
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_45038624
Wat Lucille vraagt...

Het hangt er inderdaad nogal vanaf hoeveel reiservaring je hebt en waar je precies heen wilt. Ik (vrouw) heb onder meer alleen gereisd in Zuid-Europa, Turkije, Egypte en Zuid-Amerika. Ik ben ook regelmatig alleen in Afrika. Veel mensen zien dat soort gebiden als veel te gevaarlijk, maar voor een groot deel is dat zeer overtrokken, zolang je tenminste zelf een beetje je hoofd erbij houdt. Overigens heb ik juist nooit enige moeite gehad met het reizen in Islamitische landen. Goed, ik was niet in Jemen of Saoudi-Arabië, maar in de meeste landen is het helemáál niet zo dat je als vrouw minder zou mogen. Het enige dat belangrijk is, is dat je je een beetje normaal kleedt (dus geen korte rokjes of topjes) en eerlijk gezegd ben ik nergens zo respectvol behandeld als in Turkije en Syrië bijvoorbeeld.

Waar je ook naartoe gaat: bereid je goed voor! Dat houdt in: op tijd checken hoe het zit met vaccinaties, geldzaken (waar en hoe kom je aan geld, wat kost het ongeveer) en visa; (veel) lezen, niet alleen over de mooie plekjes, maar ook over gewoonten, geschiedenis en eventuele gevaren (op dit forum zitten heel wat mensen die je recente info kunnen geven over allerlei gebieden); een goede verzekering nemen en als het éven kan een paar basiswoordjes van de taal leren. Dat maakt reizen niet alleen veel makkelijker, maar ook een stuk leuker.

Verder is mijn belangrijkste tip qua veiligheid (behalve het evidente: je spullen altijd in de gaten houden en niet met dure spullen lopen) om je tijd te nemen met het reizen. Je bent nooit zo'n gemakkelijke "prooi" als je totaal vermoeid, gedesoriënteerd en met al je spullen in een nieuwe stad in je reisgids staat te kijken. Voor grote steden trek ik vaak wat meer tijd uit: zo kun je een stad rustig aan leren kennen en zie je vanzelf waar je wel, en waar je beter niet heen kunt gaan. Als je dan ook nog zorgt altijd een beetje geld voor een nood-taxi te hebben kom je een heel eind. Natuurlijk kunnen er áltijd dingen misgaan, maar reizen alleen, of met twee meiden, hoeft geen enkel probleem te zijn!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 14:10:10 #22
164687 milfoid
Ja, maar toch
pi_45038753
quote:
Als je iemand meeneemt of tegenkomt in een hostel die doet alsof ie jullie man/vriendje is komt alles goed. In marokko of andere landen kunnen ze nog wel eens raar gedragen. Ikzelf heb ook een tijdje een paar meiden gechaparoned in een islamitisch land.
What seems to be the officer, problem?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:20:28 #23
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_45041150
Je hoeft echt geen man mee te nemen die doet of hij bij je hoort hoor!
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 15:27:46 #24
164687 milfoid
Ja, maar toch
pi_45041443
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:20 schreef Hik het volgende:
Je hoeft echt geen man mee te nemen die doet of hij bij je hoort hoor!
Nee niet mee te nemen, gewoon tegen te komen. En serieus, het is echt veel makkelijker. Mensen uit marocco laten vrouwen gewoon met rust op het moment dat je al bezet bent, das een soort van respect. Soms is het ook best ernstig en kan je bijv bespuugd worden als je als vrouw een man afwijst
What seems to be the officer, problem?
pi_45042878
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:24 schreef Lucille het volgende:
Heb je uberhaupt enige reiservaring?
Qua reiservaring. Niet zo heel erg veel. Afgelopen jaar wel naar tunesie geweest. Dan merk je toch ook wel enig verschil met de westerse cultuur. En verder tsjechie, turkije en dan de normale europa landen zeg maar.
Maar vraagje:
Wij willen ook door rusland gaan trekken richting het oosten. Is dit een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')