quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:41 schreef Kogando het volgende:
Wat heeft het er mee te maken dat ze zwart is? Hebben die soms minder rechten dan blanke interieurverzorgsters. Bah, vieze racist.
Je moet uiteindelijk kijken naar het uurloon en dat ligt nu rond de 9 euro. Zoals gezegd vind ik dat heel redelijk.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:34 schreef Barbaaf het volgende:
Licht ook aan wat ze doet. Als ze in die drie uur twee kamers zuigt en een toilet en badkamer poetst van een appartementje vind ik het redelijk, daarentegen een huis van een gezin met vier kinderen, twee honden en een kanarie compleet schoonmaken mag wel wat meer tegenover staan.
Waarom? Hoeveel krijg jij netto per uur uit jouw baan?quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:41 schreef Stuart het volgende:
Minder dan 12,50 euro per uur (ervan uitgaande dat ze ook de badkamers en toiletten schoonmaakt) vind ik aan de wat lage kant. Overigens vrij kort, slechts 3 uur per week maar wellicht voldoende voor jouw eisen![]()
Ik woon en werk in London en vind het verder niet belangrijk te melden wat ik verdien aangezien mijn werk niets te maken heeft met schoonmaakwerkzaamheden. Er wordt een vraag gesteld wat ik redelijk vind en schoonmaakwerk voor 3 uurtjes vind ik alles beneden de 10 GBP per uur al te weinig eigenlijk maar goed, dat is mijn meningquote:Op woensdag 3 januari 2007 17:43 schreef TR08 het volgende:
[..]
Waarom? Hoeveel krijg jij netto per uur uit jouw baan?
uh ja als ik een uur daar ga zitten schijten en daarna 2 kamers poets is het niet eerlijk om naar het uurloon te kijken.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:43 schreef TR08 het volgende:
[..]
Je moet uiteindelijk kijken naar het uurloon en dat ligt nu rond de 9 euro. Zoals gezegd vind ik dat heel redelijk.
Zo maken schoonmaakbedrijven ook de offertes op. Gewoon vierkante meters tellen en het type ruimte. Dan een vast bedrag voor die ruimtes. Op zich wel ok, het stimuleert inderdaad om vlot te werken. De kwaliteit van werk moet verder wel vrij hoog zijn voor zo'n mevrouwtje om uberhaupt haar werk te mogen houden op de betere plekken.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:50 schreef MrDrako het volgende:
[..]
uh ja als ik een uur daar ga zitten schijten en daarna 2 kamers poets is het niet eerlijk om naar het uurloon te kijken.
Ik vind dat je een schoonmaakster moet betalen door te kijken naar het aantal kamers dat ze poetst.
Als ze een slome doos is verdiend ze echt niet een hoger uurloon. Stel je geeft haar 30 euro voor de schoon te maken kamers, dan zal ze harder door werken dan dat je haar 10 euro per uur geeft. Langzamer werk=meer centjes.
En bij dat vaste bedrag is sneller werken= eerder klaar. Desnoods introduceer je prestatie bonussen. Als het echt goed schoon is doe je er 5 euro bij ofzo.
Zelfs in Nederland ken ik geen mensen die voor minder dan ¤ 12,50 per uur gaan schoonmaken voor enkele uurtjes per week. Het is wat anders als het 40 uur per week zou zijn!quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:52 schreef TR08 het volgende:
Hm ja ok. Moet je zelf weten
Ik vind het altijd wat raar om te zien dat erg laag opgeleid werk relatief veel betaald krijgt.
Dat je in Londen voor dat geld geen goede schoonmaakster vindt heeft waarschijnlijk ook veel te maken met dat het leven daar duidelijk duurder is dan hier.
Ik niet. Marktwerking enzo.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:52 schreef TR08 het volgende:
Hm ja ok. Moet je zelf weten
Ik vind het altijd wat raar om te zien dat erg laag opgeleid werk relatief veel betaald krijgt.
Dat je in Londen voor dat geld geen goede schoonmaakster vindt heeft waarschijnlijk ook veel te maken met dat het leven daar duidelijk duurder is dan hier.
Dat is wel een beetje een "duh" opmerking imo. Dat het zo groeit door marktwerking snap ik ook wel, ik snap alleen niet dat "de markt" het zo ver laat komen.quote:
Waarom niet? Als je voor 6 euro niemand kunt krijgen maar je wilt wel een schoon huis, heb je niet zoveel keus. Ik denk ook dat het prijsniveau komt door het feit dat het lichamelijk redelijk zwaar werk is en je dat werk niet fulltime kunt uitvoeren. Derhalve moet je je centen dus in minder tijd verdienen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:57 schreef TR08 het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje een "duh" opmerking imo. Dat het zo groeit door marktwerking snap ik ook wel, ik snap alleen niet dat "de markt" het zo ver laat komen.
Dat zijn imho meer bedragen voor een oppas van een jaar of 16quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:05 schreef Lange_Lans het volgende:
Vrij hoog dacht ik zo. Wij betalen ¤7,50 per uur. De ene week komt ze 3 uur de andere week 2 uur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |