Ik had het Best film van 2006 topic erbij gepakt. Daar werden deze films wel genoemd in tegenstelling tot de 3 die jij nu noemt. Vandaar dat die er wel bij staan. Overigens kan ik alleen releasedata in 2006 voor Shooting Dogs vinden, namelijk 6 april 2006.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:41 schreef RuneRose het volgende:
Ohjah, Wayward Cloud mag ook mee.
Maar in die hoofdlijst staan toch ook wel twijfelachtige titels. Elemantaire Deeltjes, Enron, The Road to Guantanamo, Shooting Dogs (had Nederlandse premiere al in 2005), Secret Life of Words.
Waarom zijn deze titels wel standaard in de selectie en films als Romanzo Criminale, Il Caimano en Cave of the Yellow Dog niet inbegrepen? Zijn toch allemaal ongever net zo populair, of niet. Ligt er maar aan hoe je het bekijkt.
Natuurlijk wel. Het is niet dat daar verder iets mee gedaan wordtquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:44 schreef RuneRose het volgende:
Oh shit, dat topic heb ik helemaal gemist. Sorry. Ik kan zeker geen lijstje meer invoeren?
Secret Life of Words staat behalve in jouw top 10 ook nog in die van JelleS, vandaar dat ik die toegevoegd heb. Elementaire deeltjes zou er eventueel inderdaad wel uitkunnen, want ik zie nu dat ik de enige ben die hem noemt en wel op nr. 50...quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Enron, Guantanamo en Shooting Dogs heb ik al een paar keer horen vallen op 't forum, die andere twee niet echt, dus die zouden eventueel kunnen worden geschrapt, al staat 1 van de 2 in mijn top 10.
Die andere 3 heb ik niemand horen vernoemen, behalve jij (en ikzelf).
Maar is die in NL op DVD te verkrijgen dan? Ik kan er namelijk geen release datum van vinden. Hetzelfde geldt voor Crank...quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Iets als Feast zou ook nog te doen zijn, daarvan weet je tenminste dat er een aanzienlijk aantal Fokkers die hebben gezien.
Nee, maar genoeg mensen hebben hem wel gezien. En Gorro had hem ook in zijn top zoveel staan. En andere vonden hem ook gaaf.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:27 schreef Sokolsky het volgende:
Die heeft hier toch gewoon niet gedraaid?
Nee.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:53 schreef Gorro het volgende:
[..]
Maar is die in NL op DVD te verkrijgen dan? Ik kan er namelijk geen release datum van vinden. Hetzelfde geldt voor Crank...
Omdat ik ook dacht dat die een release had gehad afgelopen jaar. Stond volgens mij op een gegeven moment in elk geval gepland. Maar goed, zal wel een DVD release krijgen dit jaar en kan dan beter met het volgende tournament meedoen...quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:54 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Nee, maar genoeg mensen hebben hem wel gezien. En Gorro had hem ook in zijn top zoveel staan. En andere vonden hem ook gaaf.
Ik bedoelde vooral het commerciële aspect, niet zozeer het reglementairequote:Op woensdag 3 januari 2007 15:53 schreef Gorro het volgende:
[..]
Maar is die in NL op DVD te verkrijgen dan? Ik kan er namelijk geen release datum van vinden. Hetzelfde geldt voor Crank...
Mirrormask en Down in the Valley zouden inderdaad kunnen. Wolf Creek staat een DVD-release voor februari dit jaar gepland.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik bedoelde vooral het commerciële aspect, niet zozeer het reglementaire. Van die lijst van SamuelofSEK lijken Mirrormask, Wolf Creek en Down in the Valley misschien wel haalbaar
.
Deze mag van mij ook wel mee doen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:40 schreef SamuelofSEK het volgende:
Ik heb even mijn eigen 2006 lijstje erbij gehaald en de volgende films heb ik daar nog instaan die ik hier zo snel niet zie staan. Sommige hebben alleen dvd release in Nederland en misschien sommige zelfs helemaal geen release hier.
Final Fantasy VII: Advent Children
Doen we Ranja ook een pleziertje.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:11 schreef cwk het volgende:
Mogen Das Leben der Anderen en Water ook mee doen?
Bij nader inzien vind ik SoK's argument wel goed. Heeft inderdaad geen zin om met 2, 3 votes steeds zo'n film die weinig hebben gezien door te laten gaan.
Bij het grote Turkmeense musicals uit 1912 met een Q tournament lijkt me zoiets logisch (praktisch gezien -> Rusland en 1975), maar voor 2006 iets minder. Ik vind dat het op een forum als Fok relatief laagdrempelig moet blijven, we zijn de FTR-subsite van een groter iets, geen exclusief filmforum. Dat blijft uiteraard maar een persoonlijke mening, geen beleid of policy of zoquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:11 schreef cwk het volgende:
Mogen Das Leben der Anderen en Water ook mee doen?
Bij nader inzien vind ik SoK's argument wel goed. Heeft inderdaad geen zin om met 2, 3 votes steeds zo'n film die weinig hebben gezien door te laten gaan.
Ik ben het daar in ieder geval erg mee eens.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bij het grote Turkmeense musicals uit 1912 met een Q tournament lijkt me zoiets logisch (praktisch gezien -> Rusland en 1975), maar voor 2006 iets minder. Ik vind dat het op een forum als Fok relatief laagdrempelig moet blijven, we zijn de FTR-subsite van een groter iets, geen exclusief filmforum. Dat blijft uiteraard maar een persoonlijke mening, geen beleid of policy of zo.
Mooi, inderdaad leuke film, dus steun. Ik zet zelf men geld in op Babel, die is toch overall zeer populair.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:21 schreef Flitspaal het volgende:
Ik heb gisteren Pretpark Nederland gezien. Die was best geinig. Een van de betere 2006-films
.
Omdat die hier niet verschenen isquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:55 schreef JelleS het volgende:
Leonard Cohen: I'm Your Man > waarom dan ook niet Neil Young: Heart of Gold?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |