abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 januari 2007 @ 14:52:50 #1
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_44972865
Dat vraag ik me af...zoals nu, ik ben vrij en heb lekker mijn stereo keihard aan. (Niet bepaald rustige muziek). Ik merk dat de kittens (6 maanden) zich resp. op de bank en onder tafel hebben verschanst, terwijl ze net nog druk aan het rondrennen waren. Betekent dit nou dat ze zich aan mijn muziek storen?

Over zien, ik denk soms weleens dat ze voornamelijk op beweging en geur afgaan. Dit merk ik vooral als ik ze een snoepje geef. In paniek snuffelen ze een paar seconden rond voor ze de lekkernij hebben gelokaliseerd. Zien ze dat hele snoepjes eigenlijk wel? Ik heb het gevoel dat katten over het algemeen verziend zijn.
pi_44973026
mijn vriendin zegt altijd over katten of vogels dat ze minstens dubbel zo goed horen... Ik geloof het meestal niet
pi_44973038
Ja, misschien, en ja, denk ik.
To see or not to see. That's my answer.
pi_44973044
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 14:57 schreef Chiwakka het volgende:
mijn vriendin zegt altijd over katten of vogels dat ze minstens dubbel zo goed horen... Ik geloof het meestal niet
Ik geloof het wel. Maar ze luisteren af en toe gewoon niet, dat is iets anders .
  woensdag 3 januari 2007 @ 14:59:47 #5
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_44973136
jonge katten zijn de ogen nog niet goed ontwikkeld..ze worden blind geboren...

En gehoor is stukke beter dan dat van ons..
Waarschijnlijk doet die muziek ze pijn..
pi_44973268
Op national geographic zag ik laatst dat katachtigen gehoorkamers hebben die ze zelf groter of kleiner kunnen maken. Dat verklaart waarom ze rustig in slaap kunnen vallen voor een stel luide boxen.. Waar jou kittens ws. meer op reageren nu zijn ze trillingen die je muziek veroorzaken, en niet zozeer het geluid
Where facts are few, experts are many.
pi_44973302
Katten zien binnnen 1 meter vrijwel niets of heel wazig. Verder is hun zicht en gehoor scherp.
Plays WoW, SOF II (gold ^^), BF2 (+SF), MOH:AA S,
pi_44973444
Geen harde muziek draaien als je katten hebt, dat is een marteling voor ze. Hun gehoor is vele malen beter dan het onze en vooral hoge (voor ons onhoorbare) tonen is een ware kweling voor katten (en veel andere dieren). Wat betreft het zichtvermogen van katten. Ze kunnen goed kijken (vooral s'nachts) alleen als objecten zich dichtbij bevinden (minder dan 40 cm) hebben katten vaak moeite met het localiseren ervan. Vandaar dat gesnuffel bij het geven van kattensnoepjes.
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:11:53 #9
162637 Blauwe_Pino
Groetjes Blauwe Pino
pi_44973543
IK HAAT KATTEN
pi_44973590
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:11 schreef Blauwe_Pino het volgende:
IK HAAT KATTEN
Wegwezen dan.
pi_44973611
quote:
IK HAAT KATTEN
Wat een goede bijdrage aan dit topic

Mijn katten zijn zo aan de harde muziek gewend dat ze er raar van opkijken als er geen muziek wordt gedraaid.
pi_44973615
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:08 schreef LSS het volgende:
Geen harde muziek draaien als je katten hebt, dat is een marteling voor ze. Hun gehoor is vele malen beter dan het onze en vooral hoge (voor ons onhoorbare) tonen is een ware kweling voor katten (en veel andere dieren). Wat betreft het zichtvermogen van katten. Ze kunnen goed kijken (vooral s'nachts) alleen als objecten zich dichtbij bevinden (minder dan 40 cm) hebben katten vaak moeite met het localiseren ervan. Vandaar dat gesnuffel bij het geven van kattensnoepjes.
Net gaf iemand anders een andere beschrijvind van het gehoor. Welke te geloven? Ik zoek het meteen op
pi_44973673
quote:
IK HAAT KATTEN
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:16:15 #14
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_44973675
quote:
IK HAAT KATTEN
Ga verder met je buttplug spelen
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_44973683
Katten zijn doof en blind
pi_44973692
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:08 schreef LSS het volgende:
Geen harde muziek draaien als je katten hebt, dat is een marteling voor ze.
Als je een huis hebt waar een kat niet een plekje op kan zoeken weg van een geluidsbron, dat is pas een marteling voor ze. Ik heb regelmatig de muziek boven het gemiddelde staan, en alsnog gaan ze gewoon voor de speaker liggen terwijl er genoeg andere plekken zijn, dus serieus.. het is echt niet zo'n probleem voor ze, zolang ze maar de mogelijkheid hebben wel een andere plek op te kunnen zoeken wanneer ze dat willen.
pi_44973713
quote:
Katten hebben 24 uur per dag een open oor.
Maar volgens mij kunnen ze geluiden wel negeren. Net zoals dat wij wennen aan het geluid van de wasmachine of een klok die slaat. Die 'horen' wij op een gegeven moment ook gewoon niet meer.
pi_44973757
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:16 schreef Yoghii het volgende:
Katten zijn doof en blind
Ja, en ik ben de paus!
  woensdag 3 januari 2007 @ 15:25:35 #19
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_44973975
Katten zien scherp, maar niet in volledige kleur (een tijd geleden dacht men dat katten puur in zwart-wit zagen, maar ze zien wel iets in het rode gebied). Ze hebben voldoende aan ongeveer 1/10 van de hoeveelheid licht nodig die wij mensen nodig hebben om nog iets te zien.

Hard geluid kan katten echt pijn doen, lang voordat iemand die aan harde muziek gewend is het zelfs maar hinderlijk vindt. Dat is met name bij de hogere frequenties het geval, en zeker bij frequenties die wij niet meer kunnen horen (het bereik van katten gaat echter niet zo hoog als die van honden). Kwaliteit van het geluid maakt ook uit, met name electronische muziek, waar de golfvorm vaak niet "natuurlijk" is (al dan niet opzettelijk), is veel storender voor katten dan muziek voortgebracht door "echte" instrumenten.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_44974059
Voor wie het interesseert, het oog:

1. Hoornvlies
2. Iris
3. Ciliair Lichaam
4. Glasachtig Lichaam
5. Netvlies
6. Oogzenuw
7. Tapetum Lucidum
8. Lens
9. Voorste kamer

Het oor:

1. Oorschelp
2. Evenwichtsoorgaan
3. Gehoorzenuw
4. Gehoorgang
5. Trommelvlies
6. Gehoorbeentje
7. Slakkenhuis
pi_44974122
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:25 schreef mvdejong het volgende:
Katten zien scherp, maar niet in volledige kleur (een tijd geleden dacht men dat katten puur in zwart-wit zagen, maar ze zien wel iets in het rode gebied). Ze hebben voldoende aan ongeveer 1/10 van de hoeveelheid licht nodig die wij mensen nodig hebben om nog iets te zien.

Hard geluid kan katten echt pijn doen, lang voordat iemand die aan harde muziek gewend is het zelfs maar hinderlijk vindt. Dat is met name bij de hogere frequenties het geval, en zeker bij frequenties die wij niet meer kunnen horen (het bereik van katten gaat echter niet zo hoog als die van honden). Kwaliteit van het geluid maakt ook uit, met name electronische muziek, waar de golfvorm vaak niet "natuurlijk" is (al dan niet opzettelijk), is veel storender voor katten dan muziek voortgebracht door "echte" instrumenten.
Katten zien eigenlijk juist niet scherp. Ze zien wel meer (ze hebben sowieso een breder beeld dan de mens, ze kunnen ook verder kijken) maaaaar ze zien het een beetje wazig .
quote:
Het grote verschil tussen de ogen van de kat en de mens is, dat de kat alles in 'soft focus' ziet. Dat wil zeggen dat de kat geen scherpe details kan zien; hij ziet alles 'wazig' en heeft daardoor een grote ooglens om zoveel mogelijk licht te kunnen vangen.
pi_44974545
Ik heb wel eens gehoord dat katten ook veel beter bewegende dingen zien dan stilstaande dingen. Het zijn namelijk jachtdieren. Als je het snoepje beweegt kunnen ze het veel beter zien en reageren ze er sneller op.
Trust me, I know what I'm doing.
pi_44975235
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:40 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat katten ook veel beter bewegende dingen zien dan stilstaande dingen. Het zijn namelijk jachtdieren. Als je het snoepje beweegt kunnen ze het veel beter zien en reageren ze er sneller op.
Meer een kwestie van horen in dat geval.. Ze kunnen met hun oren de afstand, de snelheid en richting van een evt. prooi bepalen zonder dat ze het nog gezien hebben..
  zondag 7 januari 2007 @ 12:41:02 #24
51568 briana_muirinn
Cottontail en Terra
pi_45104743
Dat denk ik ook, onze rooie vangt een brokje dat ik door de kamer gooi voordat ze ernaar kijkt. De witte (doof) ziet ze niet als ik ze snel gooi en blijft dus zitten. Gooi ik er een heel langzaam ziet ie wel wat bewegen, tuurt er een poosje naar, loopt in de richting waarvan ie vermoedt dat het brokje ligt en binnen de tien centimeter ongeveer schakelt hij over op ruiken waar het brokje ligt.
  zondag 7 januari 2007 @ 20:46:35 #25
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_45121331
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:30 schreef Sjoem het volgende:
[Het grote verschil tussen de ogen van de kat en de mens is, dat de kat alles in 'soft focus' ziet. Dat wil zeggen dat de kat geen scherpe details kan zien; hij ziet alles 'wazig' en heeft daardoor een grote ooglens om zoveel mogelijk licht te kunnen vangen.]
Er zit nogal een groot verschil tussen wazig en "soft focus", dus wat de auteur van dit stukje nou echt bedoelt ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_45121440
quote:
Op zondag 7 januari 2007 20:46 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Er zit nogal een groot verschil tussen wazig en "soft focus", dus wat de auteur van dit stukje nou echt bedoelt ?
Vind je? Ik zie er weinig verschil in. Als ik mijn lenzen niet in heb zie ik wazig en "soft focus-achtig" . Vind ik.
  dinsdag 9 januari 2007 @ 10:59:01 #27
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_45171625
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 15:40 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Volgens mij is dit hetgeen wat klopt wat betreft het zicht. De oren: geen idee...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')