Ik geloof het wel. Maar ze luisteren af en toe gewoon niet, dat is iets andersquote:Op woensdag 3 januari 2007 14:57 schreef Chiwakka het volgende:
mijn vriendin zegt altijd over katten of vogels dat ze minstens dubbel zo goed horen... Ik geloof het meestal niet
Wegwezen dan.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:11 schreef Blauwe_Pino het volgende:
IK HAAT KATTEN
Wat een goede bijdrage aan dit topicquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:11 schreef Blauwe_Pino het volgende:
IK HAAT KATTEN
Net gaf iemand anders een andere beschrijvind van het gehoor. Welke te geloven? Ik zoek het meteen opquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:08 schreef LSS het volgende:
Geen harde muziek draaien als je katten hebt, dat is een marteling voor ze. Hun gehoor is vele malen beter dan het onze en vooral hoge (voor ons onhoorbare) tonen is een ware kweling voor katten (en veel andere dieren). Wat betreft het zichtvermogen van katten. Ze kunnen goed kijken (vooral s'nachts) alleen als objecten zich dichtbij bevinden (minder dan 40 cm) hebben katten vaak moeite met het localiseren ervan. Vandaar dat gesnuffel bij het geven van kattensnoepjes.
Ga verder met je buttplug spelenquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:11 schreef Blauwe_Pino het volgende:
IK HAAT KATTEN
Als je een huis hebt waar een kat niet een plekje op kan zoeken weg van een geluidsbron, dat is pas een marteling voor ze. Ik heb regelmatig de muziek boven het gemiddelde staan, en alsnog gaan ze gewoon voor de speaker liggen terwijl er genoeg andere plekken zijn, dus serieus.. het is echt niet zo'n probleem voor ze, zolang ze maar de mogelijkheid hebben wel een andere plek op te kunnen zoeken wanneer ze dat willen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:08 schreef LSS het volgende:
Geen harde muziek draaien als je katten hebt, dat is een marteling voor ze.
Maar volgens mij kunnen ze geluiden wel negeren. Net zoals dat wij wennen aan het geluid van de wasmachine of een klok die slaat. Die 'horen' wij op een gegeven moment ook gewoon niet meer.quote:Katten hebben 24 uur per dag een open oor.
Ja, en ik ben de paus!quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:16 schreef Yoghii het volgende:
Katten zijn doof en blind
Katten zien eigenlijk juist niet scherp. Ze zien wel meer (ze hebben sowieso een breder beeld dan de mens, ze kunnen ook verder kijken) maaaaar ze zien het een beetje wazigquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:25 schreef mvdejong het volgende:
Katten zien scherp, maar niet in volledige kleur (een tijd geleden dacht men dat katten puur in zwart-wit zagen, maar ze zien wel iets in het rode gebied). Ze hebben voldoende aan ongeveer 1/10 van de hoeveelheid licht nodig die wij mensen nodig hebben om nog iets te zien.
Hard geluid kan katten echt pijn doen, lang voordat iemand die aan harde muziek gewend is het zelfs maar hinderlijk vindt. Dat is met name bij de hogere frequenties het geval, en zeker bij frequenties die wij niet meer kunnen horen (het bereik van katten gaat echter niet zo hoog als die van honden). Kwaliteit van het geluid maakt ook uit, met name electronische muziek, waar de golfvorm vaak niet "natuurlijk" is (al dan niet opzettelijk), is veel storender voor katten dan muziek voortgebracht door "echte" instrumenten.
quote:Het grote verschil tussen de ogen van de kat en de mens is, dat de kat alles in 'soft focus' ziet. Dat wil zeggen dat de kat geen scherpe details kan zien; hij ziet alles 'wazig' en heeft daardoor een grote ooglens om zoveel mogelijk licht te kunnen vangen.
Meer een kwestie van horen in dat geval.. Ze kunnen met hun oren de afstand, de snelheid en richting van een evt. prooi bepalen zonder dat ze het nog gezien hebben..quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:40 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat katten ook veel beter bewegende dingen zien dan stilstaande dingen. Het zijn namelijk jachtdieren. Als je het snoepje beweegt kunnen ze het veel beter zien en reageren ze er sneller op.
Er zit nogal een groot verschil tussen wazig en "soft focus", dus wat de auteur van dit stukje nou echt bedoelt ?quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:30 schreef Sjoem het volgende:
[Het grote verschil tussen de ogen van de kat en de mens is, dat de kat alles in 'soft focus' ziet. Dat wil zeggen dat de kat geen scherpe details kan zien; hij ziet alles 'wazig' en heeft daardoor een grote ooglens om zoveel mogelijk licht te kunnen vangen.]
Vind je? Ik zie er weinig verschil in. Als ik mijn lenzen niet in heb zie ik wazig en "soft focus-achtig"quote:Op zondag 7 januari 2007 20:46 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Er zit nogal een groot verschil tussen wazig en "soft focus", dus wat de auteur van dit stukje nou echt bedoelt ?
Volgens mij is dit hetgeen wat klopt wat betreft het zicht. De oren: geen idee...quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:40 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat katten ook veel beter bewegende dingen zien dan stilstaande dingen. Het zijn namelijk jachtdieren. Als je het snoepje beweegt kunnen ze het veel beter zien en reageren ze er sneller op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |