quote:Streuer verlaat Vitesse voor Shakhtar
Na een dienstverband van zeventien jaar verruilt Jan Streuer zijn functie als manager voetbal bij Vitesse voor die van directeur scouting bij Shakhtar Donetsk. Dat meldde de Arnhems eredivisieclub maandagmiddag.
Streuer werd enkele weken geleden benaderd door het bestuur van de Oekraïnse topclub, die uitkomt in de Champions League. “Ik heb alle voors en tegens afgewogen en ben tot de conclusie gekomen dat ik deze kans moet pakken”, vertelt Streuer op het digitale thuis. “Het was geen gemakkelijke keuze, want na zeventien jaar loop je niet zomaar ergens de deur uit. Ik ben gehecht geraakt aan Vitesse, maar na al die jaren is het nu goed om iets anders te gaan doen."
"Wat natuurlijk meespeelt, is dat Shakhtar een club is met grote ambities en mogelijkheden. De club is financieel daadkrachtig en grote transfers zijn geen uitzondering. De club speelt in de Champions League en doet jaarlijks mee om het kampioenschap van Oekraïne. Samen met Dinamo Kiev is het de grootste club in de competitie”, aldus Streuer.
quote:Gezondheid roept Dynamo-coach halt toe
Dinamo Kiev is opnieuw geconfronteerd met een trainerswissel. Jozef Sabo stond sinds september weer aan het roer van de Oekraïense topclub, maar vanwege gezondheidsklachten heeft hij het veld alweer moeten ruimen. Assistent Oleg Luzhny is zijn opvolger.
Sabo kreeg anderhalve maand geleden de leiding in handen nadat Anatoli Demjanenko de laan was uitgestuurd vanwege de slechte prestaties in de Champions League. Dynamo toonde onder de nieuwe oefenmeester, die in de jaren negentig en het seizoen 2004-2005 al eens de club onder zijn hoede nam, geen Europese verbetering. Na drie speelronden in groep F is de club nog altijd puntloos.
Het vertrek van de 67-jarige coach valt echter te wijten aan zijn aanhoudende hartproblemen. Hierdoor zal voormalig Dynamo-aanvoerder Luzhny het stokje overnemen. De inmiddels gestopte verdediger werd eerder dit jaar al aan de technische staf toegevoegd.
Van Chelsea naar PSV en van PSV naar Dnjepr. Lekkere move.quote:Ex-PSV'er Alcides verhuist naar Dnjepr Dnjepropetrovsk
Alcides heeft in Oekraïne een nieuwe club gevonden. De Braziliaanse verdediger is door Chelsea verkocht aan Dnjepr Dnjepropetrovsk, meldt de website van PSV.
Alcides speelde afgelopen anderhalf jaar voor PSV, dat de 23-jarige rechtsback huurde van Chelsea. Alcides werd twee keer landskampioen met de Eindhovenaren en speelde dertig duels in de Eredivisie. Hij scoorde twee keer.
Bij Dnjepr komt Alcides een andere ex-PSV'er tegen. De Argentijn Osmar Ferreyra speelde ooit één competitieduel voor de Brabanders.
Hij kreeg alleen maar geld van Chelsea, hij heeft volgens mij nooit voor ze gespeeldquote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:54 schreef RayMania het volgende:
[..]
Van Chelsea naar PSV en van PSV naar Dnjepr. Lekkere move.
Nou dan kan hij toch 60% van zijn taak succesvol volbrengen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:15 schreef Emimich het volgende:
Zolang die jongen niet hoeft op te bouwen is het een aardige verdediger!
Hij hoeft niet zo nodig daar weg.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:22 schreef DeVinger het volgende:
Milvesky toch niet zo goed als we denken dus... Die speelt nog steeds bij Dinamo, PSV heeft er nog even 'werk van gemaakt'.
Vanwaar toch dat vele negativisme over voetbal in de Oekraïne of andere oud-Sovjetstatenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:55 schreef Stereotomy het volgende:
In bumblefuck Dnepropetrovsk, lekker hoor.
Ben je er wel eens geweest?quote:Op maandag 13 juli 2009 11:10 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Vanwaar toch dat vele negativisme over voetbal in de Oekraïne of andere oud-Sovjetstaten
Het kan er bitterkoud worden en de meeste plaatsen blinken misschien niet uit in schoonheid, maar het is nu ook weer niet die desolate uithoek die sommigen er van maken.
Helaas nog niet. Hoewel ik wel een bepaalde fascinatie heb voor de voormalige USSR.Het staat zeker op mijn verlanglijstje.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |