Nope.quote:Op woensdag 3 januari 2007 10:59 schreef peaceman het volgende:
Schrijfster?
quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:10 schreef Bimmel het volgende:
Mary Donaldson van Denemarken!! Dat was het
Waar gaan jullie naar toe?quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:12 schreef Diaan73 het volgende:
Goedemorgen![]()
Wij gaan vanavond naar de schouwburg ... lekker avondje uit.
Ook vanuit republikeinse hoek valt hiertegen niets in te brengen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 11:13 schreef Bimmel het volgende:
Lekker prinsesje hoor...
Hear hear, de tremulerende trendsetter.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:08 schreef pyl het volgende:
Het is mij ook een raadsel, Z. Het zal in de lucht zitten.
Die moet ik eens nader aanschouwen.quote:Net als onze hoogsteigen beschermheilige:
[afbeelding]
Bij Toutatis?!quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:56 schreef Z het volgende:
Maar verheug me er al op om "Bij ..., wat een domme opmerking" te zeggen
Dat geeft niet, Tokay. Ik kende hem ook niet, tot ik hem tegenkwam in een boekje van Henk van Os over heiligenverering door de eeuwen heen.quote:
quote:Joseph Copertino (June 17, 1603 – September 18, 1663) was an Italian saint. He was said to have been remarkably unclever, but prone to miraculous levitation and intense ecstasies that left him gaping. In turn, he is recognized as the patron saint of air travelers, aviators, people with a mental handicap, and bad students. He was canonized in 1767.
Hihi. Nee hoor.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:19 schreef pyl het volgende:
Hmmmmmm .... wat een onprettig, vilein ogend heerschap. Foto genomen bij de begrafenis van Pinochet?
Niet in huis, helaas. Maar ik heb me voorgenomen dit jaar méér alcohol te eten en liflafjes te drinken.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:30 schreef Z het volgende:
Met een stukkie kaas erbij?
quote:
Goed dan, ik geloof je. Geloof ik.quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:53 schreef Gellius het volgende:
Ik doe juist opbouwend! Het is ècht een mooi plaatje, ik verzin dat niet hoor.
Ja hoor, alsof ik dáár intrap!quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:56 schreef Gellius het volgende:
Wie is het eigenlijk?
Jawel hoor, je hebt er zelfs wel eens iets van laten zien in dit topic.quote:
quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:28 schreef pyl het volgende:
Uhm ... is het de tekenaar van Asterix en Obelix? Kom, hoe heet hij ook alweer ....![]()
Ja zo!quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Uderzo?
Albert Uderzo.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Uderzo?
Je refereert aan 't splintertje bij de buren?quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:38 schreef pyl het volgende:
Dat ik uit jouw toetsenbord nog eens een parafrase van een bijbeltekst mag lezen, Gellius!![]()
En zo op zijn plaats!![]()
quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:39 schreef Gellius het volgende:
[..]
Je refereert aan 't splintertje bij de buren?
Diemen, geen uitvinder....quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:44 schreef pyl het volgende:
In welk stadsdeel heb jij vandaag het zweet uws aanschijns verdiend, Foto?
Volgens mij niet. Wél een dichtersbuurt dacht ik.quote:Op woensdag 3 januari 2007 19:46 schreef pyl het volgende:
Is er in Diemen een schildersbuurt?
Dat zeg ik.quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:07 schreef fotoloog het volgende:
Gustav Stresemann,Albert Schweitzer,Martin Luther King....
Frans politicusquote:
Ben je al blind en/of doof, Scrutinizer?quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:19 schreef Scrutinizer het volgende:
Valt het op de kaart opzoeken ook onder geestelijke onanie?
Wat?quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:22 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ben je al blind en/of doof, Scrutinizer?
OF JE AL DOOF EN/OF BLIND BENT, SCRUTINIZER!!quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:23 schreef Scrutinizer het volgende:
Wat?
Nee hoorquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:29 schreef Tokay het volgende:
[..]
OF JE AL DOOF EN/OF BLIND BENT, SCRUTINIZER!!
Jamin?quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:32 schreef Scrutinizer het volgende:
Nee hoorIk heb wel op de kaart gekeken maar zag maar één Frans aandoende naam staan. De verkeerde ...
ik lijk wel een wijf
Oeps, bij nader inzien kon meneer wel eens uit Amsterdam Zuid-Oost komenquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:34 schreef Tokay het volgende:
De meneer op jouw plaatje, komt hij uit Diemen-Zuid?
Dan gok ik op Lange Frans.![]()
Zuid-oost lijkt me beter idd..quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:44 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Oeps, bij nader inzien kon meneer wel eens uit Amsterdam Zuid-Oost komen![]()
quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:31 schreef Scrutinizer het volgende:
Meneer ziet een beetje blauw. Heeft hij net een pak op z'n donder gehad of heeft-ie last van slecht doorbloede extremiteiten?
Geen idee, Gwaen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:33 schreef Gellius het volgende:
'n Courbetje?
Maar die foto's hou je voor jezelf zeker?quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:33 schreef Tokay het volgende:
[..]Ehm, een bepaalde extremiteit is juist altijd goed doorbloed bij m'neer.
![]()
Priapus ?quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:33 schreef Tokay het volgende:Ehm, een bepaalde extremiteit is juist altijd goed doorbloed bij m'neer.
![]()
"Naaktslapende man in plas Oostindische inkt". Van Courbet. Rond achttiengeweldig.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:35 schreef Tokay het volgende:
[..]
Geen idee, Gwaen.
Het gaat ook niet om wie meneer schilderde, maar wie meneer voorstelt.
Daar heb ik geen foto's voor nodig, Scrutinizer.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:36 schreef Scrutinizer het volgende:
Maar die foto's hou je voor jezelf zeker?
Spinoza kwam uit Amsterdam.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:34 schreef raptorix het volgende:
Spinoza ofzo?
quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:37 schreef Gellius het volgende:
[..]
"Naaktslapende man in plas Oostindische inkt". Van Courbet. Rond achttiengeweldig.
Hij is vooral al geradenquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zag achteraf dat ik fout zat
Is ie wel joods?
quote:
Onze gast was Dostojevski nog aan het raden. Oók een begenadigd keeper in zijn tijd trouwens die Fjodorquote:
Keepers rulen <<<<<<<<<quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:48 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Onze gast was Dostojevski nog aan het raden. Oók een begenadigd keeper in zijn tijd trouwens die Fjodor![]()
Dat is correct.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:51 schreef Treinhomo het volgende:
Maar die ODOL van Tokay is toch nog niet geraden ?
Treinhomo + 1.quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:54 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat is correct.
The Dickhead of Fok! himself.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:13 schreef Treinhomo het volgende:
't gaat over piemels en kijk 's aan wie er komt binnenvallen...
Weer 'n award in de wacht gesleept ?quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:14 schreef mr_anonimous het volgende:
The Dickhead of Fok! himself.
Nou Tokay is een beetje stilletjes, maar verder is het wel oké.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:13 schreef mr_anonimous het volgende:
Is het hier nog een beetje gezellig?
Nee dat was maar eenmalig geloof ik. Ik ben niet echt geliefd of gehaat geloof ik.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:15 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Weer 'n award in de wacht gesleept ? [afbeelding]
Die zal het caviavoer wel weer met Knauff verward hebben.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:17 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nou Tokay is een beetje stilletjes, maar verder is het wel oké.
Aaaaargh, is hij nou nog steeds niet geraden?!quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:17 schreef Scrutinizer het volgende:
Nou Tokay is een beetje stilletjes, maar verder is het wel oké.
hier ga ik spijt van krijgenOnan?quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:20 schreef Tokay het volgende:
[..]
Aaaaargh, is hij nou nog steeds niet geraden?!
Scrutinizer, jij zou toch beter moeten weten!![]()
Dat smaakt hetzelfde, volgens mij.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:18 schreef mr_anonimous het volgende:
Die zal het caviavoer wel weer met Knauff verward hebben.![]()
Jeuj!quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:21 schreef Scrutinizer het volgende:
hier ga ik spijt van krijgenOnan?
Dat is een mooie score. Weer de Hazesaward?quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:23 schreef tong80 het volgende:
Tong heeft trouwens 6 Fok-awards gewonnen
quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:31 schreef mr_anonimous het volgende:
Strauss?
Orgineelste topic openerquote:Op woensdag 3 januari 2007 22:27 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Dat is een mooie score. Weer de Hazesaward?
Yep, François René de Chateaubriandquote:Op woensdag 3 januari 2007 22:34 schreef mr_anonimous het volgende:
Chateaubriand?
Misschien kan TH een prijzenkast voor je timmeren?quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Orgineelste topic opener
Grootste baggeraar
Populairste user
Meest pakkende TT-opener
Meest trouwe user
Grootste nachtbraker.
Ik ben aan een verbouwing toe, m'n schouw is te klein.
Die werd tweede bij de leukste usernamequote:Op woensdag 3 januari 2007 22:37 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Misschien kan TH een prijzenkast voor je timmeren?
Geen probleem.quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:37 schreef mr_anonimous het volgende:
Misschien kan TH een prijzenkast voor je timmeren?
Klote IWOWZ !quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:38 schreef tong80 het volgende:
Die werd tweede bij de leukste username
Niet getreurd hoor. De eerste prijs was concertkaartjes voor de Toppers maar dit was de tweede prijs:quote:
Hij krijgt het vaatje en jij het apparaat.quote:
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 3 januari 2007 22:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Orgineelste topic opener
Grootste baggeraar
Populairste user
Meest pakkende TT-opener
Meest trouwe user
Grootste nachtbraker.
Ik ben aan een verbouwing toe, m'n schouw is te klein.
het kan beter, maar daar zal ik je niet uitgebreid mee "lastig vallen", in het kort gezegd: heb in december een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen, ze konden niets vinden, maar ben nu herstellende en het gaat steeds beter.quote:
Oei dat klinkt niet echt vrolijk. Gelukkig dat het beter gaat. Rustig aan doen hoor.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
het kan beter, maar daar zal ik je niet uitgebreid mee "lastig vallen", in het kort gezegd: heb in december een aantal dagen in het ziekenhuis gelegen, ze konden niets vinden, maar ben nu herstellende en het gaat steeds beter.
Met mij is alles goed. Ik breek alleen mijn hoofd over enkele keuzes maar geen negatieve hoor.quote:
Ow gelukkig maar. Sterkte/succes met het maken van de voor jou juiste beslissing. En ja ik doe het rustig aan, moet welquote:Op woensdag 3 januari 2007 23:30 schreef mr_anonimous het volgende:
[..]
Met mij is alles goed. Ik breek alleen mijn hoofd over enkele keuzes maar geen negatieve hoor.![]()
Okay bedankt. Ik ga ook slapen. Truste en tot snelquote:Op woensdag 3 januari 2007 23:34 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow gelukkig maar. Sterkte/succes met het maken van de voor jou juiste beslissing. En ja ik doe het rustig aan, moet welik ga nu dan ook lekker naar bed...
![]()
slaap lekker.
Kennertje hoor!quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:52 schreef fotoloog het volgende:
Astrid Nijgh
Dat mag je wel zeggen!quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:41 schreef Tokay het volgende:
Goedemorgen?!
Jeuh ....quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:53 schreef fotoloog het volgende:
Rafaella Carra
Het is een "hij", Tokay, laat je niet misleiden door dat lange haar. Ik zie een doorkomend snorretje. En wetenschappers waren toentertijd vrijwel altijd van de mannelijke kunne.quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:56 schreef Tokay het volgende:
Oeh, dat ene liedje van haar vond ik altijd zo leuk!
Dat zong ik dan fonetisch mee!![]()
Oh dear.quote:Op donderdag 4 januari 2007 10:58 schreef pyl het volgende:
Het is een "hij", Tokay, laat je niet misleiden door dat lange haar. Ik zie een doorkomend snorretje. En wetenschappers waren toentertijd vrijwel altijd van de mannelijke kunne.
Eens even kijken ...
Antoni it is.quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:00 schreef pyl het volgende:
Antonie van Leeuwenhoek?
Is dat een hint?quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:38 schreef peaceman het volgende:
Ja.
Nee.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:45 schreef fotoloog het volgende:
Moeten we het in de jazzhoek zoeken?
Huh, jij ziet hem liever dood?quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:57 schreef peaceman het volgende:
Volgens mij leeft ie nog ja, maar moet toegeven dat ik dat niet goed kan vinden.
Ja, daar schiet ik veel mee op!quote:Tijdgenoot van Chuck Berry.
Nee zeker niet. Legendes horen eeuwig te leven he?!quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:58 schreef Tokay het volgende:
[..]
Huh, jij ziet hem liever dood?
[..]
quote:Ja, daar schiet ik veel mee op!
Heeft weinig met gegniffel te maken aangezien MS en Macintosh in het verleden veel samen hebben gewerktquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:32 schreef Gellius het volgende:
Het is er eentje uit een bekende fotoserie, die aanleiding heeft gegeven tot veel gegniffel, want precies achter zijn hoofd staat een macintosh op zijn bureau.
[afbeelding]
Dat is zo. Ik had misschien moeten schrijven dat het "later" aanleiding heeft gegeven tot veel gegniffel.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heeft weinig met gegniffel te maken aangezien MS en Macintosh in het verleden veel samen hebben gewerkt
Goed is-ie hè?quote:Op donderdag 4 januari 2007 21:26 schreef Treinhomo het volgende:
Pharrell Williams.
Om de laat 20e-eeuwse exponent van het nieuwe denken 'Samson' maar 's te citeren:quote:
quote:Mwoahmwoahmwoahmwoah.
Nou ja, zo'n kapsel vergeet je niet snel, natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 09:54 schreef Z het volgende:
Wat een geheugen!
Nee, maar je denkt - uiteraard - wel in de goede tijd.quote:
Nee, nee, denk niet in politiek en bestuur. Meneer is on topic, zogezegd.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:20 schreef Neleos het volgende:
Franz Jozef?
Hij ontwierp kokette montuurtjes?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:25 schreef pyl het volgende:
[..]
Nee, nee, denk niet in politiek en bestuur. Meneer is on topic, zogezegd.
Strikt genomen was hij geen optometrist, maar geneeskundige. Hij ontwierp iets waardoor de optometristen hun werk beter konden doen. En dat "iets" kennen wij allemaal.
Whehehe ... meneer was wel ook een geleerde (een stand waarbij indertijd de vervaarlijke snorren in de mode waren, inderdaad), maar dat was al wel duidelijk.quote:
Warm, Bimmel, warm. Alle kokette montuurtjes verkopers - ook Hans Anders - hebben de 'uitvinding' van meneer in huis.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:34 schreef Bimmel het volgende:
Hij ontwierp kokette montuurtjes?
De opa van Hans Anders?
Nee, hij ontwierp dus dat ding waar je naartoe kijkt als ze je oogsterkte meten.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:41 schreef Neleos het volgende:
Hij ontwierp dat apparaat waar je doorheen kijkt als ze je oogsterkte meten?
quote:Herman Snellen was the son of the well known and popular physician,Dr. F. A. Snellen. He studied medicine in Utrecht under Gerard Johann Mulder (1802-1880), Jacobus Ludovicus Conradus Schroeder van der Kolk (1797-1862) and Franz Cornelis Donders (1818-1889). He received his medical doctorate at Utrecht in 1858.
Snellen settled in Utrecht and soon turned his attention to ophthalmology. The year he obtained his doctorate he received a position as assistant physician in the ophthalmological clinic – Nederlandsch Gasthuis voor Ooglijders – in Utrecht. In 1862 he became primary physician and in 1884 director of the institution, of which he was leader until 1903. Besides this he pursued an academical career. Already in 1858, the year of his promotion, he was habilitated for ophthalmology and in 1877 was appointed professor of this discipline at the University og Utrecht.
Snellen left behind a very comprehensive work in his special field, among them works on astigmatismus, glaucoma, inflammation, diseases of the retina and connective tissue. He also concerned himself with the calculations of eyeglasses, as well as ophthalmological surgery. In 1899 he directed an international congress of ophthalmologist in Utrecht, and that year laid down his professorship, while still being scientifically active intil his death in 1908.
Today Snellen is still remembered for the Snellen chart. Test types were invented in 1843 by Heinrich Kuechler (1811-1873) and were improved by the Vienna oculist Eduard Jaeger Ritter von Jaxtthal (1818-1884) in 1854. Shortly after this Herman Snellen invented his chart of square shaped letters. This chart soon gained acceptance in all civilized countries.
Wees niet ongerust, Neleos. Het kan ook aan je hersenactiviteit liggen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:53 schreef Neleos het volgende:
Als ik nou die onderste regel niet kan lezen, moet ik dan bang zijn dat ik een ooglijder ben?
Meneer heeft iets unieks uitgevonden in de fotografiequote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:17 schreef pyl het volgende:
Bij polarisatie denk ik meteen aan het plotseling groeien van politieke tegenstellingen, bijvoorbeeld tussen Van Agt en Den Uyl.![]()
Heeft meneer iets belangrijks voor de fotografie uitgevonden?
Lach die mevrouw niet uit, Z!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:50 schreef Z het volgende:
Moeilijk hè, glimlachen.
Laat de rest van de foto eens zien dan?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:51 schreef Tokay het volgende:
Lach die mevrouw niet uit, Z!Ze heeft het al moelijk genoeg!
Gut gut, wat een leedvermaak, weer!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:58 schreef pyl het volgende:
Laat de rest van de foto eens zien dan?
Wat een intrigerende hint, Tokay! Die laat ik eens even goed bezinken.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:01 schreef Tokay het volgende:
Laten we het er maar op houden dat mevrouw te vaak heeft Gegooglet.![]()
Intrigerend? Ik vind hem zelf nogal doorzichtig!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:10 schreef pyl het volgende:
Wat een intrigerende hint, Tokay! Die laat ik eens even goed bezinken.
Foei, Bim! Laat mevrouw dat maar niet horen. Oeps!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:33 schreef Bimmel het volgende:
Da's de eerste Europese transexueel?
Nope.quote:
Yep. En blind.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:19 schreef Diaan73 het volgende:
Ze was dus doof?
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 12:01 schreef Tokay het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat mevrouw te vaak heeft Gegooglet.![]()
We have a winner!quote:Op vrijdag 5 januari 2007 13:22 schreef Z het volgende:
Of Helen Keller dus.
quote:Helen Keller (Tuscumbia, Alabama, 27 juni 1880 – Westport, Connecticut, 1 juni 1968) was een bijzonder taalkundige.
Toen zij 19 maanden oud was, werd zij ten gevolge van een hersenvliesontsteking doof en blind. Toch wist zij gebarentaal én braille te leren, en als eerste doofblinde een middelbare schoolopleiding te voltooien. In 1904 promoveerde zij in Boston cum laude in de taalwetenschap. Zij schreef talrijke boeken, waaronder haar autobiografie "The Story of My Life", aanvankelijk in afleveringen gepubliceerd in het "Ladies' Home Journal". Dankzij het verfilmde toneelstuk The miracle worker werd zij wereldberoemd. Tijdens haar leven hield zij over de gehele wereld talrijke lezingen over het onderwijs aan blinden en doofstommen. Zij beheerste zeven talen en bezat verscheidene eredoctoraten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |