abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44963737
Michael Jackson

----------------------------------------------------------------
Wie is Michael Jackson? (domme vraag?)

Michael Joseph Jackson (29 Augustus, 1958) is een Amerikaans muzikant, artiest, entertainer en pop icoon, die al sinds zijn zevende voor goede muziek én schandalen zorgt. Hij staat bekend als een van de meest succesvolle artiesten allertijden met meer dan 750 miljoen verkochte platen (Guiness World Records). Door zijn opvallende clips, zijn herkenbare stem en zijn flitsende dansbewegingen was hij in de jaren '80 een van de grootste artiesten, waarna zijn populariteit langzaam aan daalde. Hoewel zijn muziekcarrière de laatste jaren op een laag pitje staat komt hij nog regelmatig in het nieuws door o.a. het zogenaamde kindermisbruik waarvoor hij in 2005 gelukkig is vrijgesproken.

Voor 2007 staat een nieuw album geplanned, zijn eerste sinds 6 jaar.

Birth name Michael Joseph Jackson
Born August 29, 1958 (age 48)
Origin Gary, Indiana, United States
Genre(s) R&B, Disco, Pop
Occupation(s) Singer-songwriter, record producer, arranger
Instrument(s) Vocals, Multiple instruments
Years active 1968-present (including Jackson 5)
Label(s) Motown (1968-1976), Epic (1976–2006)

----------------------------------------------------------------

Hier weer verder

Vorige topic: Michael Jackson #22 The King of Pop
pi_44963759
Beetje grote plaatjes.. maar goed.
  Trouwste user 2022 woensdag 3 januari 2007 @ 04:05:46 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_44963779
Fijn dat je z'n gezicht niet ziet

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_44963809
Zou ie niet dit jaar met een CD uitkomen, samen met z'n kinderen?
Op dinsdag 27 augustus 2013 15:07 schreef KomtTijd... het volgende:
"ik zoek een autootje om boodschappen mee te doen in het dorp, is een bugatti veyron snel genoeg?"
pi_44963813
Niet grappig en zo.
  woensdag 3 januari 2007 @ 04:37:02 #6
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_44963912
Ik hoop echt dat zijn volgende album goed is. Ik was als klein ventje een hele grote fan van hem en ben sinds een jaar weer veel naar zijn oudere nummers aan t luisteren. Van wat hij de ongeveer de laatste 10 jaar gemaakt heeft luister ik alleen naar Stranger in Moscow...
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_44964666
heb je wel eens naar Break of Dawn geluisterd... die vind ik ook niet verkeerd hoor
en loop in de zon
  woensdag 3 januari 2007 @ 08:48:08 #8
132419 melluk
vidi, vici, veni
pi_44964824
hmm..ik luister toch meestal wel al zijn muziek...vid het altijd wel wat hebben eigenlijk
  woensdag 3 januari 2007 @ 09:45:53 #9
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_44965334
Mooie plaatjes in de OP, vooral die laatste.
Ik vind Smooth Criminal echt de ubercoolste clip ooit gemaakt
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
pi_44965377
Ik vind dat eerste plaatje zo vet. Altijd één van m'n favorieten geweest
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_44965394
quote:
Black Eyed Peas principal will.i.am was ubiquitous behind the boards in 2006, producing tracks for Justin Timberlake, Fergie, Snoop Dogg and Nas and earning a producer of the year Grammy nomination. But his sights are now set on Michael Jackson's comeback album, which is tentatively due before the end of the year on the Bahrain-based Two Seas Records.

will.i.am tells Billboard.com he has been doing "a lot of talking on the phone, a lot of brainstorming" with Jackson so far. Their conversations, he says, involve more than just music but also figuring out how Jackson can use new technology, particularly social networking sites and download outlets, to his advantage.

But Jackson's next musical direction remains a primary concern. "Man, he still sings like a bird," will.i.am says. "He could go anywhere. I think we have a real opportunity to do something here. It's either gonna be really big or nobody's gonna care. Ain't no middle ground on this one."

"I like what he is doing and thought it would be interesting to collaborate or just see how the chemistry worked," Jackson told Access Hollywood of will.i.am in October. "I think he's doing wonderful, innovative, positive, great music."

As previously reported, Akon is also rumored to be collaborating on the album but told Billboard.com last month that he was not at liberty to disclose details. Chris Brown is also in talks to work on the Jackson album, which will be his first since 2001's "Invincible."

"We got a chance to meet at the World Music Awards and we're talking to his management about when we can set up a date to be working on his album," Brown tells Billboard.com. "It would be an honor and a blessing for me to work with my idol. He's one of the reasons I do my music."

Billboard
Dan toch eind van het jaar waarschijnlijk
pi_44966640
TVP
Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  woensdag 3 januari 2007 @ 11:20:51 #13
107144 Pido
pi_44966869
Wooee, nieuw topic alweer. Mischien ff een linke naar Gangsta in de OP?

Het album wordt zeker weten pas eind van 't jaar. Vroeger was Michael perfectonistisch, en duurde een album dus lang, volgens mij is Michael nu én perfectonistisch, én lui én heeft hij kinderen.

2008 zou me ook niets verbazen.
pi_44979448
quote:
'Michael Jackson zingt nog als nachtegaal'

Uitgegeven: 3 januari 2007 12:07

AMSTERDAM - Michael Jackson heeft een verpletterende indruk achtergelaten op Will.I.Am. Dat vertelt de rapper van de Black Eyed Peas op de Amerikaanse muzieksite Billboard.

De rapper produceert het comebackalbum van de 48-jarige King of Pop en is onder de indruk van diens stem. "Michael zingt nog steeds als een nachtegaal."

De rapper, die eerder nummers produceerde voor onder anderen Justin Timberlake, Snoop Dogg en Nas, heeft vertrouwen in het album. "Ik denk dat er zeker mogelijkheden zijn. Het wordt óf een gigantisch succes óf een enorme flop, er is geen middenweg bij dit project."
  woensdag 3 januari 2007 @ 20:13:49 #15
11502 nipeng
The last ride is free
pi_44983762
quote:
Will.I.Am.
Dit is te erg
pi_44984151
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:13 schreef nipeng het volgende:

[..]

Dit is te erg
waarom moet die flaris in hemelsnaam iets van MJ produceren . Ultieme bagger produceert die will.i.am
pi_44984309
Ach, MJ probeert altijd de hotte producers uit.. was toen ook met Pharrel. Daar heeft ie uiteindelijk ook niets van gebruikt en toen kreeg Justin Timberlake nummers die voor MJ bedoeld waren (Like I Love You, Rock Your Body enzo?)
  donderdag 4 januari 2007 @ 05:00:07 #18
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44996679
pi_44997160
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:28 schreef Rnnz het volgende:
Ach, MJ probeert altijd de hotte producers uit.. was toen ook met Pharrel. Daar heeft ie uiteindelijk ook niets van gebruikt en toen kreeg Justin Timberlake nummers die voor MJ bedoeld waren (Like I Love You, Rock Your Body enzo?)
Yup, en als je tegen mensen zegt dat die nummers oorspronkelijk voor MJ waren bedoeld, dan geloven ze je niet
pi_45016117
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 03:56 schreef Rnnz het volgende:
Michael Jackson
[afbeelding]
leuk plaatje heb je gekozen

super 2007 trouwens nog! tijdje weggeweest, maar ben er weer! hopelijk met veel MJ
pi_45016313
Je hebt een MJ-tattoo? XD
  donderdag 4 januari 2007 @ 20:22:24 #22
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45016770
MJ heeft een patent.
Als je leest waar het patent over gaat dan weet je dat het waar is.
pi_45017942
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:06 schreef gunner4life87 het volgende:

[..]

leuk plaatje heb je gekozen

[afbeelding]

super 2007 trouwens nog! tijdje weggeweest, maar ben er weer! hopelijk met veel MJ
Gave tattoo man
pi_45022019
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:22 schreef nipeng het volgende:
MJ heeft een patent.
ah de "lean" in Smooth Criminal, jah had er al eens wat over gelezen

wel goed bedacht!
pi_45050592
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:56 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Gave tattoo man

het nieuwe album gaat top worden, ik voel het
pi_45050903
Ik hoop het maar.
pi_45063722
Michael Jackson sued by TV shop, accountants

Two lawsuits against Michael Jackson might shed light on the pop star's money woes. The suits allege that he owes nearly $1 million to his former accountants and $100,000 to a company that installed TVs in his Neverland ranch.

Both suits relate to Jackson's firing of Bernstein, Fox, Whitman, Goldman & Sloan as his accountants last summer. Jackson also has his own lawsuit pending against the Century City firm in which he alleges it withdrew $2.5 million from his accounts but failed to properly pay his bills.

Jackson owed Video & Audio Center $109,540.85 for the installation of TV equipment, according to Lawrence Segal, attorney for the company. Jackson paid $25,000 in June, and Bernstein Fox promised that the remainder would be paid by Aug. 31.

Before that payment was made, however, Jackson fired Bernstein Fox. After promises were made to pay the sum, Jackson's new representative stopped returning communications, Segal said.

"Payments have been promised for a while," he said. "We were forced to file."

Jackson's new representative cited "bad cash flow" as the reason for the late payments, Segal said. The representative identified by Segal did not immediately return calls seeking comment.

The suit filed by Bernstein Fox alleges that Jackson owes it $958,956.56 for managing his accounts — including administering payroll for Jackson's companies and processing medical reimbursement claims for Jackson.

Source: LA Times / MJJForum

-------------------------------------------------------

Another one..
pi_45075841
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 20:22 schreef nipeng het volgende:
MJ heeft een patent.
Hm, volgens die pagina:

Filing date: Jun 29, 1992

De Dangerous Tour begon op 27 Juni 1992 en op de BAD tour deed hij de lean nog niet. Hoe heeft hij de lean dan in de Smooth Criminal videoclip gedaan? Toch dankzij het licht, zoals beweert wordt?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 17:37:03 #29
107144 Pido
pi_45079724
Hij kan het wel gewoon gebruiken zonder er een patent op te hebben. En d'r is wel een fat chance dat de methode in de clip anders is dan die on stage.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 21:12:25 #30
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_45088347
het trucje op het podium (en dus van het patent) was juist dat hij ook weer makkelijk verder kon gaan met de rest van de act, in de clip hoeft dat niet, da's gewoon knip en plakwerk.
  zondag 7 januari 2007 @ 20:37:17 #31
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_45120928
Voor 'my active topics'-link
pi_45121125
Ik wou ff laten weten dat ik Invincible helemaal geweldig vind Ook al is de critici zo negatief over dat album.

De beats zijn echt geniaal
pi_45122411
Het album is best okéé, alleen iets te veel ballads imo. Onder andere Heaven Can Wait, Butterflies, Cry & You Are My Life vind ik maar irritant.
pi_45122720
quote:
Op zondag 7 januari 2007 21:11 schreef Rnnz het volgende:
Het album is best okéé, alleen iets te veel ballads imo. Onder andere Heaven Can Wait, Butterflies, Cry & You Are My Life vind ik maar irritant.
Ja, ok. Daar heb je gelijk in. Maar ik heb het vooral over de eerste helft van de album.

Butterflies
Unbreakable
Invincible
  maandag 8 januari 2007 @ 14:53:06 #35
107144 Pido
pi_45143242
Juist, en Rnnz, de ballads zijn wel mooi, ook die jij opnoemt, maar het is gewoon niet goed genoeg.

Het zijn normale nummers, die iemand anders ook had kunnen maken. De enige reden dat het nog aan te horen is, is omdat Michael het zingt. Normaal maakt 'ie én goede nummers, én hij zingt het dus ja...
pi_45143469
MJ is the King of Pop en zal het altijd blijven
pi_45145725
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:59 schreef Originele_Naam het volgende:
MJ is the King of Pop en zal het altijd blijven
pi_45146474
quote:
King Of Pop Dines With Choreographer Kenny Ortega

Michael Jackson appears to be moving quickly with his comeback plans.

Jackson was spotted Friday dining with Emmy-Award winning director/choreographer Kenny Ortega, who choreographed Jackson's last tour, almost a decade ago.

Jackson, who moved to Las Vegas two weeks ago after 16 months overseas, had dinner with Ortega in a private room at Wynn Las Vegas.

In another development, I learned Saturday that Jackson has reconciled with his parents, Las Vegas residents Joe and Katherine, after a long silence.

Joe Jackson confirmed by telephone on Saturday that "he made contact with me and his mother (Friday)." They had not communicated since Michael moved to Bahrain shortly after being acquitted of child molestation charges in California in May 2005.

The reconciliation is reported to have occurred after Joe and Katherine solicited Jack Wishna, a friend of the pop icon, to reopen the lines of communication.

Still under wraps is where Jackson wants to relaunch his career.
Damn, hij heeft ook lang niet met z'n ouders gesproken
pi_45153219
quote:
Op maandag 8 januari 2007 14:53 schreef Pido het volgende:
Juist, en Rnnz, de ballads zijn wel mooi, ook die jij opnoemt, maar het is gewoon niet goed genoeg.

Het zijn normale nummers, die iemand anders ook had kunnen maken. De enige reden dat het nog aan te horen is, is omdat Michael het zingt. Normaal maakt 'ie én goede nummers, én hij zingt het dus ja...
Het zijn idd maar middelmatige nummers.
  maandag 8 januari 2007 @ 19:49:08 #40
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_45153893
Ik was in Oostende in '97 toen MJ kwam optreden. Ging het gvd niet door omdat er één of andere prinses was overleden. Toen het concert een paar weken later alsnog doorging kon ik er niet heen. M'n grootste jeugd frustatie!!
Heb em wel heel even op een balkon zien staan toen ie z'n excuses aan bood. Heb ik toch nog nog ff m'n middelvinger op kunnen steken.
pi_45155326
'What More Can I Give' is ook een lekker nummer, dat werd vlak na die overstromingen in New Orleans uitgebracht en geproduceerd door MJ toch?
  maandag 8 januari 2007 @ 20:55:17 #42
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_45156896
is nooit uitgebracht, had volgens mij te maken met die ruzie met Sony toen.
pi_45157469
Tempamental ft. Michael Jackson "Gangsta"

http://www.youtube.com/watch?v=2jtY_vVuG_o
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_45158039
Vraag me af of Michael hiervoor serieus iets heeft opgenomen.

Zag overigens net een filmpje van Fred Astaire. Pff, wat heeft die gast MJ geïnspireerd zeg.. MJ heeft zoveel dingen van hem overgenomen, zelfs het jasje van Smooth Criminal.

Fred Astaire
pi_45162535
quote:
Op maandag 8 januari 2007 20:23 schreef ilona-scuderia het volgende:
'What More Can I Give' is ook een lekker nummer, dat werd vlak na die overstromingen in New Orleans uitgebracht en geproduceerd door MJ toch?
Nee . Werd geschreven voor 9/11 en werd alleen gezongen op het United We Stand concert in 2001. Het zou worden uitgebracht maar werd inderdaad tegengehouden door Sony. Mede door dat kwam de bekende $ony rel.
pi_45168347
quote:
Op maandag 8 januari 2007 22:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Nee . Werd geschreven voor 9/11 en werd alleen gezongen op het United We Stand concert in 2001. Het zou worden uitgebracht maar werd inderdaad tegengehouden door Sony. Mede door dat kwam de bekende $ony rel.
Wist ik niet, voor zover ik weet heb ik 'm voor de overstromingen in New Orleans niet gehoord
Xscape vind ik ook wel een lekker nummer, die is een paar jaar geleden als single uitgebracht toch?
Maar wat laat ie z'n fans tergend lang wachten op z'n nieuwe album zeg...
pi_45168386
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 20:28 schreef Rnnz het volgende:
Pharrell maakte al eerder tracks met MJ in gedachten. 'U don't have to call' is uiteindelijk aan Usher verkocht bijvoorbeeld. Michael vond het wel een tof nummer zei hij later.
Vertelde Pharrell een paar jaar terug in 'the lick'.
Van samenwerking is er nooit sprake geweest volgens mij.
pi_45172394
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 03:56 schreef ilona-scuderia het volgende:

[..]

Wist ik niet, voor zover ik weet heb ik 'm voor de overstromingen in New Orleans niet gehoord
Xscape vind ik ook wel een lekker nummer, die is een paar jaar geleden als single uitgebracht toch?
Maar wat laat ie z'n fans tergend lang wachten op z'n nieuwe album zeg...
Xscape is een aantal jaar geleden 'uitgelekt' op internet. Het was één van de vele nummers geschreven voor Invincible.
pi_45177894
Daar was MJ toen niet zo blij mee,

Spaanse versie van What More Can I Give klinkt ook erg lekker trouwens..
pi_45179053
Ik heb een stukje van de BAD Tour, Gothenburg '88, geupload op YouTube. Hij zingt Human Nature & Dirty Diana. Speciaal voor de BAD Tour fans onder ons (waaronder ikzelf)

http://youtube.com/watch?v=XuIlizSOpWQ

Dirty Diana
  dinsdag 9 januari 2007 @ 16:28:18 #51
107144 Pido
pi_45180828
Gothenburg '88? Die ken ik niet. Aight! Ff kijken...

EDIT: damn, njah, gewoon chill als altijd. Als ik Bad Tour zie vraag ik me altijd af hoe het toch komt dat 'ie op de Dangerous Tour Human Nature zoveel minder goed zong. Toch leip.

Als we trouwens toch YouTube-links aan 't spuien zijn, check dit ff uit dan: een fillmpje dat ik heb gemaakt voor bij Tabloid Junkie: http://youtube.com/watch?v=tJcshR_5c0o

[ Bericht 81% gewijzigd door Pido op 09-01-2007 16:33:25 ]
  dinsdag 9 januari 2007 @ 17:42:40 #52
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_45183459
Ik wil graag een boek over MJ gaan lezen over zijn leven. Welk boek raden jullie mij aan?
pi_45183801
Stemproblemen hè.. dat kreeg ie aan 't einde van de BAD Tour. Dat is ook de reden waarom ie na de BAD Tour veel moest lipsynchen. Aan het einde van de BAD Tour begon ie daar al mee toen ie The Way You Make Me Feel, Smooth Criminal en Man In The Mirror niet meer live zong. Dat was lijkt mij toch ook niet de bedoeling aan het begin van de tour.

Hij had de Dangerous Tour imo nooit moeten doen.. het ging alleen maar bergafwaarts met z'n stem.
pi_45183957
Ik zou dit boek nemen;

Michael Jackson
'De biografie' en 'Magie en de Waanzin'. Hij heeft 2 boeken geschreven.
2 werkdagen
Auteur: J. Randy Taraborrelli
Paperback | 2004
bol.com prijs: ¤ 14,99

Geschreven door iemand die veel research heeft gedaan en die ook kritisch is.
----------------------------------------

'Onthullend' van Christopher Andersen is heel erg negatief. Worden ook allemaal sexuele handelingen omschreven van Michael en jongens enzo, heel bizar. Dus ik zou deze niet nemen.
Deze dus te negatief.

---------------------------------------

'Moonwalker' is door MJ zelf geschreven. Is leuk voor erbij maar er is natuurlijk geen slecht woord in te vinden.
Maar wel leuk omdat MJ zijn mening geeft over artiesten en andere dingen.
---------------------------------------
  dinsdag 9 januari 2007 @ 18:39:26 #55
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_45185372
OK, bedankt voor de tips.
Kan iemand mij ook wat meer over de tours vertellen. Zoals ik al eerder zei, had ik erbij moeten zijn in 1997, maar dat ging dus niet door. Wat heb ik gemist?
pi_45185917
Ik zal even een stukje van Amsterdam 1997 uploaden op YouTube 2 nummers.

Momentje.

EDIT:

Michael Jackson Live In Amsterdam 1997:

http://www.youtube.com/watch?v=yVfWwgMaEX0

[ Bericht 37% gewijzigd door Rnnz op 09-01-2007 19:24:48 ]
pi_45195012
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:56 schreef MJboard het volgende:
Ik zou dit boek nemen;

Michael Jackson
'De biografie' en 'Magie en de Waanzin'. Hij heeft 2 boeken geschreven.
heb dat boek in het Engels gelezen; geweldig goed boek met héél veel info.
thx trouwens voor het uploaden van nieuw BAD tour materiaal
propz!
  woensdag 10 januari 2007 @ 17:13:44 #58
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_45217618
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:53 schreef Rnnz het volgende:

Momentje.

EDIT:

Prachtig om te zien. Zong hij tijdens die tour live of niet?
pi_45219689
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 17:13 schreef Cavalier1 het volgende:

[..]

Prachtig om te zien. Zong hij tijdens die tour live of niet?
Het meeste niet. Het was de HIStory Tour hè. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je had er beter bij kunnen zijn in Rotterdam (1988 of 1992). Toen was ik zelf jammer genoeg nog niet geboren (1988) of te jong (1992)..

In dat filmpje wat ik uploadde waren 2 nummers, Wanna Be Startin' Somethin' en Stranger In Moscow.. de eerste was live. Tweede jammer genoeg niet.
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:39:40 #60
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_45225546
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 18:17 schreef Rnnz het volgende:

[..]

Het meeste niet. Het was de HIStory Tour hè. Ik weet niet hoe oud je bent, maar je had er beter bij kunnen zijn in Rotterdam (1988 of 1992). Toen was ik zelf jammer genoeg nog niet geboren (1988) of te jong (1992)..

In dat filmpje wat ik uploadde waren 2 nummers, Wanna Be Startin' Somethin' en Stranger In Moscow.. de eerste was live. Tweede jammer genoeg niet.
Ik had bij de History tour kunnen zijn, in Oostende 1997. Maar dat ging dus niet door...
Maar verder weinig meegekregen van de concerten. Ik was nog niet echt fan toen. Heb z'n muziek laatste tijd pas 'ondekt'. Maar de History tour was niet zo best wat betreft zijn stem begrijp ik?
pi_45225690
Er zijn heel veel beelden en illegale dvd's van de HIStory tour. Ook te vinden op platenbeurzen enzo. Is zeker erg leuk om te kijken.
Heb de HIStory tour wel live gezien, Dangerous helaas niet, toen werd ik net pas fan. Ik vind Dangerous live zoooo mooi.
pi_45225795
In 1997 hebben m'n vriendin en ik een prijsvraag gewonnen en toen mochten we op het podium zitten bij een concert. Dat was zo een ervaring! Michael begon backstage al met You Are Not Alone, welliswaar playback. Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik hem zag staan en dat ik echt hoopte dat hij ook in de coulissen zou mee playbacken omdat wij dat konden zien. En dat deed hij gelukkig ook, anders zou het dubbel nep zijn, haha!
pi_45225914
Fan van het eerste uur hier. Tot en met History dan, alhoewel ik dat album al stukken minder vond dan zn eerdere werk. Uitgezonderd het schitterende Stranger in Moscow . Ik moest hier dus wel posten toen ik de TT zag.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  woensdag 10 januari 2007 @ 20:52:39 #64
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_45226112
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:45 schreef MJboard het volgende:
In 1997 hebben m'n vriendin en ik een prijsvraag gewonnen en toen mochten we op het podium zitten bij een concert. Dat was zo een ervaring! Michael begon backstage al met You Are Not Alone, welliswaar playback. Ik kan me nog zo goed herinneren dat ik hem zag staan en dat ik echt hoopte dat hij ook in de coulissen zou mee playbacken omdat wij dat konden zien. En dat deed hij gelukkig ook, anders zou het dubbel nep zijn, haha!
Waarom zong hij niet live eigenlijk?
pi_45231510
You Are Not Alone is sowieso al een moeilijk nummer om te zingen.
pi_45231546
quote:
Op woensdag 10 januari 2007 20:48 schreef Misstique het volgende:
Fan van het eerste uur hier. Tot en met History dan, alhoewel ik dat album al stukken minder vond dan zn eerdere werk. Uitgezonderd het schitterende Stranger in Moscow . Ik moest hier dus wel posten toen ik de TT zag.
HIStory is ook nog best redelijk imo, alleen idd heel anders vergeleken met z'n andere werk.

Welkom btw.
pi_45238497
Tja, het moet wel zijn omdat hij het niet kan ofzo. Wat conditie betreft, of hoge noten. Geen idee.
pi_45241753
Het zullen de hoge noten wel zijn. Dat zal één keer lukken, maar geen heel concert
pi_45248270
Maar hij playbackte ook andere nummers, zonder die hoge noten. Zal wel een combi zijn van meerdere dingen.
pi_45250027
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 14:25 schreef MJboard het volgende:
Maar hij playbackte ook andere nummers, zonder die hoge noten. Zal wel een combi zijn van meerdere dingen.
Ik quote mezelf;
quote:
Stemproblemen hè.. dat kreeg ie aan 't einde van de BAD Tour. Dat is ook de reden waarom ie na de BAD Tour veel moest lipsynchen. Aan het einde van de BAD Tour begon ie daar al mee toen ie The Way You Make Me Feel, Smooth Criminal en Man In The Mirror niet meer live zong. Dat was lijkt mij toch ook niet de bedoeling aan het begin van de tour.

Hij had de Dangerous Tour imo nooit moeten doen.. het ging alleen maar bergafwaarts met z'n stem.
Ik denk niet dat hij nog ooit een complete show live zal zingen. Al z'n neusoperaties helpen natuurlijk ook niet mee.
  donderdag 11 januari 2007 @ 15:36:53 #71
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_45251198
Hoe kan het trouwens dat één van die zussen (niet Janet) er precies hetzelfde uitziet als Michael. Lijkt mij een bewijs dat het niet allemaal door operaties komt, maar door die ziekte (die zij dan ook heeft).
pi_45251625
Je bedoelt La Toya Jackson?

Die heeft die huidziekte niet, lijkt mij, maar ze heeft wel het een en ander laten verbouwen aan o.a. d'r neus.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 15:33:21 #73
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_45287370
Die bedoel ik ja. Wel opvallend dan dat ze er precies zoals Michael uitziet
pi_45290049
quote:
Op vrijdag 12 januari 2007 15:33 schreef Cavalier1 het volgende:
Die bedoel ik ja. Wel opvallend dan dat ze er precies zoals Michael uitziet
Ook neusoperaties gehad hè, Zij heeft altijd al een beetje op Michael willen lijken volgens mij.
pi_45292195
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 18:53 schreef Rnnz het volgende:

Momentje.

EDIT:

Stranger in Moscow playback...
pi_45299225
Jammer idd, maar toch een mooie performance.
  vrijdag 12 januari 2007 @ 22:57:34 #77
107144 Pido
pi_45300647
Mwah, snap nooit wat zoveel mensen zo goed vinden aan de SIM performance.

1 - Hij playbackt.
2 - Hij playbackt.
3 - Hij doet een paar vette moves, maar die zij nou ook weer niet extreem bijzonder.
4 - Hij playbackt.

Sorry, ben zelf grote fan, as you know, maar kan er echt niet tegen dat 'ie dit soort nummers niet live zingt. Vind ik echt een drama.
pi_45300931
Tja, ik denk eerlijk gezegd dat hij zelf wel wil hoor. Alleen lukt het hem gewoon niet meer een hele tour lang.

Je kunt toch ook gewoon horen dat z'n stem achteruit is gegaan.
pi_45301232
Mooi filmpje voor the Essential Michael Jackson van de Franse TV. Aanrader

http://youtube.com/watch?v=auo7vrJ4GXE
pi_45307820
Ik vind de stem van Madonna tijdens een tour ook niet zuiver, zeg maar gerust soms echt vals. Zij kiest ervoor om live te blijven zingen, Michael gaat playbacken. Tja, wat moet je ermee.
Mensen lijken het toch allemaal te accepteren, het zit altijd vol.
Michael moet het hebben van de uitstraling, de dance, de muziek, de entertainment. Het is nu niet bepaald een sopraan
pi_45309647
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 09:51 schreef MJboard het volgende:
Ik vind de stem van Madonna tijdens een tour ook niet zuiver, zeg maar gerust soms echt vals. Zij kiest ervoor om live te blijven zingen, Michael gaat playbacken. Tja, wat moet je ermee.
Mensen lijken het toch allemaal te accepteren, het zit altijd vol.
Michael moet het hebben van de uitstraling, de dance, de muziek, de entertainment. Het is nu niet bepaald een sopraan
En ja hoor...als MJ's geplayback ter sprake komt, wordt Madonna er weer meteen bijgehaald.
pi_45312691
Uhm, ja, én? Ik ben toch ook kritisch wat dat betreft over Michael? Ik geef aan dat 2 keuzes zijn; je zingt óf vals óf je playbackt. En Madonna en MJ zijn daar voorbeelden van.
Is gewoon een feit.
pi_45312788
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:11 schreef MJboard het volgende:
Uhm, ja, én? Ik ben toch ook kritisch wat dat betreft over Michael? Ik geef aan dat 2 keuzes zijn; je zingt óf vals óf je playbackt. En Madonna en MJ zijn daar voorbeelden van.
Is gewoon een feit.
Ik vind het hypocriet.
pi_45313072
Ik zou liever hebben dat MJ live zingt en af en toe vals zingt, dan dat ie staat te playbacken. Wat dat betreft heb ik best respect voor Madonna, die op haar 48e een tour compleet live doet.

MJ zal overigens niet ontzettend vals zingen denk ik, maar wel gewoon slecht waarbij hij alles uit z'n stem moet halen om nog een beetje te klinken (voor de mensen die Brunei 1996 hebben gehoord: bij bijvoorbeeld Beat It & Billie Jean live).
  zaterdag 13 januari 2007 @ 14:34:45 #85
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45313302
Hoe gaaf de show ook is een concert moet gewoon live gezongen worden. Een concert is geen playbackshow.
pi_45313753
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 14:34 schreef nipeng het volgende:
Hoe gaaf de show ook is een concert moet gewoon live gezongen worden. Een concert is geen playbackshow.
Ben ik het mee eens.

Ik denk ook niet dat MJ ooit nog een grote wereldtournee gaat doen. Hij zegt zelf dat het ontzettend vermoeiend is, en dat hij het alleen doet voor z'n fans. Hij moet gewoon - als z'n album een keer uitkomt - een aantal concerten geven over de hele wereld, een soort 'city-tour'. Alleen langs de grote steden in de wereld (Amsterdam ! ), rond de 20 concerten, en dan gewoon zichzelf helemaal kapot trainen met goede begeleiding zodat ie een avond live kan vlammen.
pi_45319488
Laatst even Invincible opgezet in de auto, moet toch zeggen dat sommige nummers (zoals unbreakable) lekker klinken met de sub aan
pi_45328975
Beste nummers van Invincible:

- Unbreakable
- Heartbreaker
- Break of Dawn
- You Rock My World
- Whatever Happens

Soms ook Speechless & Don't Walk Away, als ik in een zoetsappige bui ben.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 23:52:07 #89
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_45330954
Maar al met al een album dat Michael Jackson onwaardig is!!
  zondag 14 januari 2007 @ 00:29:05 #90
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_45331889
Ik hoorde net 'I'll be there' langs komen, en dacht toen aan een versie waarin MJ een duet met zichzelf zingt (MJ volwassen en MJ kind), vanachter een piano. Ik geloof dat ik hem op een short films video heb van Dangerous. Kent iemand deze uitvoering? En weet iemand deze digitaal aan te leveren?
pi_45334097
Golden oldie:

http://youtube.com/watch?v=rl8rbLw1HAM

Pepsi Commercial: MJ, z'n broers en Alfonso Ribeiro (Carlton uit Fresh Prince) als jonge MJ! xD

http://www.youtube.com/watch?v=jii8RNGojxM&NR

Makin of van een Japanse commercial....hij zag er zoo goed uit!... zonde

[ Bericht 11% gewijzigd door Megalomaniac op 14-01-2007 02:22:10 ]
pi_45334436
quote:
Op zondag 14 januari 2007 00:29 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik hoorde net 'I'll be there' langs komen, en dacht toen aan een versie waarin MJ een duet met zichzelf zingt (MJ volwassen en MJ kind), vanachter een piano. Ik geloof dat ik hem op een short films video heb van Dangerous. Kent iemand deze uitvoering? En weet iemand deze digitaal aan te leveren?
Deze bedoel je waarschijnlijk:

http://youtube.com/watch?v=TGbWGe2ubLA

Emotionele reclame...
pi_45334482
quote:
Op zondag 14 januari 2007 02:11 schreef Megalomaniac het volgende:
Golden oldie:

http://youtube.com/watch?v=rl8rbLw1HAM

Pepsi Commercial: MJ, z'n broers en Alfonso Ribeiro (Carlton uit Fresh Prince) als jonge MJ! xD
Carlton showt hier ook ff in de Fresh Prince dat ie een grote MJ fan is.

http://youtube.com/watch?v=EbawmbzlKXk

Hij doet de hele Billie Jean routine.
  zondag 14 januari 2007 @ 15:19:57 #94
107144 Pido
pi_45343792
En hij doet 't 'm niet echt goed, maar het concept is wel vet gaaf.
pi_45452954
Om dit topic weer ff nieuw leven in te blazen (je moet wat als MJ niks van zich laat horen):

Wisten jullie dat MJ de eerste avond op de 30th Anniversary met zijn broers wel alles live zong? Ik zag gister eindelijk het eerste concert (van de 2 die gegeven zijn) en hoewel het er uitzag alsof hij hevig aan de drugs zat was het fijn om te zien dat hij zelf echt wel live wil zingen alleen het hem niet lukt zonder goede begeleiding.

Dat concert is overigens niet aan te raden om te kijken.. Het was absoluut niet de MJ die ik ken. Hij vergat complete dance routines, wist zelfs niet eens meer hoe te moonwalken (wat hij gelukkig recht zette de 2e avond) en zag er ontzettend moe uit.
pi_45455199
idd ja, het was al een ramp toen ie over de rode loper liep. Hij kon amper lopen
pi_45467962
Mét z'n gulp open
  vrijdag 19 januari 2007 @ 20:34:47 #98
107144 Pido
pi_45516366
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 21:55 schreef Rnnz het volgende:
Om dit topic weer ff nieuw leven in te blazen (je moet wat als MJ niks van zich laat horen):

Wisten jullie dat MJ de eerste avond op de 30th Anniversary met zijn broers wel alles live zong? Ik zag gister eindelijk het eerste concert (van de 2 die gegeven zijn) en hoewel het er uitzag alsof hij hevig aan de drugs zat was het fijn om te zien dat hij zelf echt wel live wil zingen alleen het hem niet lukt zonder goede begeleiding.

Dat concert is overigens niet aan te raden om te kijken.. Het was absoluut niet de MJ die ik ken. Hij vergat complete dance routines, wist zelfs niet eens meer hoe te moonwalken (wat hij gelukkig recht zette de 2e avond) en zag er ontzettend moe uit.
Ja, je was lekker bezig in het "playback" topic idd. 30th Ann. is matigjes, hij had een paar dingen waarvan ik dacht, heel jammer (het vele playbacken), maar wat 'ie live zong viel me wel mee. Beat It deed ie bijvoorbeeld best wel goed.
pi_45517209
Op MJNO bedoel je? Daar zitten soms van die gasten zó irritant te doen. Ook over z'n uiterlijk. Er werd een filmpje gepost waarin ze een aantal fotos vergeleken van vroeger en nu. En dan durven ze te beweren dat hij eigenlijk helemaal niet zo veranderd is, op z'n neus na.

Beat It live? Waar? Ik vond cool dat ie Can You Feel It live zong. Leuk om dat allemaal weer eens live te horen. Zelfde geldt voor Shake Your Body & Dancing Machine.
pi_45543703
Jackson Five's I Want You Back staat weer in de hitlijsten.. En wel de Engelse download charts. Dat allemaal door Jermaine's performance met een stel andere bij Celebrity Big Brother:

http://www.youtube.com/watch?v=PLtlEEvw7bo

Echt zingen kan Jermaine niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')