Welkom in het discussie topic over
The Departed (2006) .
The DepartedYears ago, a powerful Irish mafia figure placed a small selection of his youngest, brightest men into the Massachusetts Police Academy as cadets. Their purpose is to eventually rise within the prestigious ranks of the city's police department, to serve as the eyes and ears of their boss. While somewhere else, a young cadet was assigned with an equally dangerous task: infiltrate the Irish syndicate headed by the man sending in his own to the Boston Police. Now, one cadet is an up and coming police official with a torn allegiance to his job and to the criminal mastermind that put him there. While the other cadet is the trusted number two of that man, only finding his professional duties are becoming blurred with his current state. But new clues have lead to unfortunate discoveries, when both sides realize they're being watched by the enemy. It's now all just a matter of time before the men assigned to find out whose the infiltrator, could come to a bloody end when someone's identity may be revealed. bron: imdb.comDe film is een remake van
Mou gaan dou (Infernal Affairs) .
Ik ben vanavond naar deze film te gaan en ik was onder de indruk. De film pakt je in het begin meteen en na een bloedstollend middenstuk komt er een einde in sneltreinvaart waarna de trein ontspoort en een verassende schade achter weet te laten.
Erg indrukwekkend is de grote tegenstelling die in heel de film duidelijk is. Matt Damon/Leo DiCaprio. Corrupt/Rechtvaardig. Politie(Staties)/Maffia.
Het blijft, zonder al te geforceerd over te komen erg goed aanwezig en dat is een sterk punt. Het einde van de film is verdeeld over meerdere scenes en dat is erg sterk gedaan en blijft spannend. Want net als je voelt dat het misschien wel onrechtvaardig gaat eindigen komt er een scene, die maakt de boel 'weer een beetje goed'.
Verder ongekend acteerwerk van vooral Jack Nicholson, ik vond Leonardo DiCaprio iets minder door de hele film maar hij had zijn momenten. Omdat de rol van Matt Damon erg flat was vond ik dat hij een moeilijke taak had er iets wezenlijks van te maken. Maar toch ging het hem goed af en ben ik dus van mening dat Matt Damon het redelijk tot goed heeft gedaan.
En dan waren er nog de details die van deze instant klassieker een meesterwerk maakte.
Ik vond het erg mooi dat Matt Damon en Leonardo DiCaprio door de film allebei heel erg nauw met elkaar verbonden leken terwijl ze dit verhaallijnlogisch gezien natuurlijk helemaal niet waren. Dit was ook duidelijk en leek op geen enkel moment geforceerd over te komen. Zoals de eerste scenes waarin ze soms samen te zien zijn tot
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. later in de film.
Kortom, heb je deze film nog niet gezien? Ga hem zien! Een aanrader en een kunststukje met weinig minpunten.9.2/10OOWJA! Nog een vraag aan de mensen die de film gezien hebben- Wie vonden jullie de uiteindelijke 'winnaar van de film' ? Valt volgens mij over te discussieren.
Mijn antwoord:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door M-I-L-F op 03-01-2007 01:30:02 ]
Als de postcode ontbreekt komt de brief niet aan.
M-I-L-F
Een Zwarte Idylle
quote:
Het onderwerp van dat topic is duidelijk anders, hier vraag ik om discussies en meningen over de film, in jouw link zie ik een topic waarin de TS vraagt over de meningen van users over het feit dat er weer een remake gaat worden gemaakt en of men denkt dat het wat gaat worden.
Kortom mijn topic is volgens mij nog steeds bestaansgerechtigd
![]()
.
Als de postcode ontbreekt komt de brief niet aan.