abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:48:43 #101
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45022517
Ik merk overigens dat ik een discussie over twee fronten voer, dit is mij te vermoeiend.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:49:08 #102
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45022537
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:46 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Idd. Ik zou net zo goed kunnen stellen dat ze daar rustig zijn omdat Wodka van hun geloof wel mag.
Of dat de kleur blauw als een rode lap werkt.
pi_45022562
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:48 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Sterk argument
Uhm, wellicht dat je punt nergens op slaat, want sub-sahara afrika bestaat uit behoorlijk wat Christenen bijvoorbeeld.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:50:33 #104
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45022597
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uhm, wellicht dat je punt nergens op slaat, want sub-sahara afrika bestaat uit behoorlijk wat Christenen bijvoorbeeld.
Precies, religie is dan ook niet bepalend, er liepen genoeg 'christenen' mee in de rellen. Een etnische variant van de tokkiecultuur is de oorzaak.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
pi_45022624
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:50 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Precies, religie is dan ook niet bepalend, er liepen genoeg 'christenen' mee in de rellen. Een etnische variant van de tokkiecultuur is de oorzaak.
Exact, maar dat blijkt iets te moeilijk om te begrijpen voor sommige mensen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:51:36 #106
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45022648
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:49 schreef Mutant01 het volgende:
Hmm, maar franstalig Afrika is voornamelijk islamitisch hoor. En daar komen de meeste migranten vandaan.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_45022665
Ow PJORourke, herinner jij die massale vechtpartijen, blokkades en vernielingen die de kampers aanrichtte hier in Nederland?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:52:03 #108
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45022667
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:47 schreef Pracissor het volgende:

[..]

Als het niks uitmaakt, waarom breng je het dan ter sprake, waarom is het relevant?
Het zou voor Mutant01 niks uit moeten maken, want hij wordt er niet op aangekeken, lijkt me. Maar het is natuurlijk wel relevant voor dit topic.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:52:18 #109
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45022681
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:50 schreef Pracissor het volgende:
Ja, meelopers en sensatiezoekers heb je altijd. Zegt verder niet zo veel.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:53:10 #110
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45022712
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:51 schreef Mutant01 het volgende:
Ow PJORourke, herinner jij die massale vechtpartijen, blokkades en vernielingen die de kampers aanrichtte hier in Nederland?
Nee. Ik stond zelf in een werkelijk waardeloze achterbuurt met Oud en Nieuw, en daar ging alleen maar houtskool in de hens.
pi_45022728
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Hmm, maar franstalig Afrika is voornamelijk islamitisch hoor. En daar komen de meeste migranten vandaan.
Dat de meeste immigranten uit voornamelijk Islamitische landen komen, doet niets af van mijn punt, dat er immigranten tussen zaten uit Kenia/Ethiopie e.a. landen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:53:47 #112
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45022736
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee sorry, geloof jij nu echt dat er mannetjes op Zuid 1 auto'tje in de fik steken omdat in Frankrijk relletjes uitbreken. Nee ik niet hoor. Je verzint even een link, je verzint dat de politie liegt, je verzint maar raak. Uit niets blijkt dat die ene auto in die ene nacht in de fik is gestoken.

Je neemt aan, je denkt (op basis van niets, een verzinsel) dat die auto in de fik is gestoken, en dat het ook nog eens te maken heeft met Frankrijk.
LOL je wist anders wel *precies* waarover ik het had. Dus zo'n verzinsel is het helemaal niet.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:54:19 #113
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45022756
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dus de negers die 'christen' waren, waren niet aan het meerellen?

Daarnaast, geloof je nou werkelijk dat religie een grote rol in het leven van die mensen speelt? Neen, een decadente verbastering van 'urban-materialisme', bij sommige misschien wat 'religieus-doe-het-zelf-fanatisme' en een drang naar sensatie, dat is hun drijfveer.
pi_45022760
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het zou voor Mutant01 niks uit moeten maken, want hij wordt er niet op aangekeken, lijkt me. Maar het is natuurlijk wel relevant voor dit topic.
Nee totaal niet, omdat het nergens op gebaseerd is. Het is een aanname, onderbuikgevoel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_45022801
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:53 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

LOL je wist anders wel *precies* waarover ik het had. Dus zo'n verzinsel is het helemaal niet.
Duh wist ik PRECIES waar jij het over had, aangezien ik in het bezit ben van een auto en nogal waarde hecht aan dat ding. Dan let je er meer op. Voor de rest verzin je alles.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:55:23 #116
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_45022813
Of het Islamisering is heb ik geen idee van. Uiteraard heb ik met de eerdere gebeurtenissen op de achtergrond wel een vermoeden dat ook nu weer om kansarme immigranten (of nakomelingen daarvan) gaat. Ik zie in Nederland om mij heen dat verzuimd wordt om zelf kansen te creeren door dat soort groepen. Ze lijken zich te schikken in een rol die verachting bij het brede publiek oproept.

Schokkender vind ik dat het openbaar gezag inmiddels een zodanig referentiekader heeft ontwikkeld dat bijkans van een rustige jaarwisseling wordt gesproken.

Een Nederlandse politiechef bracht gisteren ook al wat nuances aan in zijn rustige jaarwisseling. Hij refereerde daarbij aan één van zijn mensen die gewond raakte nadat zij door het publiek met een vuurpijl werd beschoten. In Rotterdam chargeerde meerdere malen de mobiele eenheid terwijl geuniformeerd politiepersoneel letsel opliep bij (kennelijk inmiddels standaard bij feestelijkheden behorende) ongeregeldheden.

Goddank hebben we in Nederland de lat nog iets hoger liggen dan in Frankrijk maar ik voorspel dat we eerder de kant van Frankrijk uit gana dan dat het heel snel beter wordt dan dat het is.
Jawohl Herr Kaloin!
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:56:10 #117
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45022849
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, meelopers en sensatiezoekers heb je altijd. Zegt verder niet zo veel.
Daarin onderscheiden de 'christenen' zich van de 'moslims'? Waarop basseer je dat?
pi_45022862
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:53 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee. Ik stond zelf in een werkelijk waardeloze achterbuurt met Oud en Nieuw, en daar ging alleen maar houtskool in de hens.
Dat waren BLANKE kampers PJORourke, omg hoe gaan we dat noemen dat soort rellen? Kamperianisering van Nederland?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:56:38 #119
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_45022867
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:54 schreef Pracissor het volgende:
Dus de negers die 'christen' waren, waren niet aan het meerellen?

Daarnaast, geloof je nou werkelijk dat religie een grote rol in het leven van die mensen speelt? Neen, een decadente verbastering van 'urban-materialisme', bij sommige misschien wat 'religieus-doe-het-zelf-fanatisme' en een drang naar sensatie, dat is hun drijfveer.
Dus roep je "allahu akbar" omdat je geen Nikes kunt betalen? :")
pi_45022905
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik heb die rellers nooit allahu-akbar horen roepen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:58:11 #121
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45022942
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Duh wist ik PRECIES waar jij het over had, aangezien ik in het bezit ben van een auto en nogal waarde hecht aan dat ding. Dan let je er meer op. Voor de rest verzin je alles.
Ja tuurlijk. Het hele verzinsel stond toentertijd ook helemáál niet in de plaatselijke sufferdjes en in het Algemeen Dagblad.
  donderdag 4 januari 2007 @ 22:58:37 #122
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45022966
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:56 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Je leest mijn posts niet goed, ik geef de sociaalculturele achtergrond weldegelijk de schuld en wijs er juist op dat het niet met de sociaaleconomische positie te maken heeft.

Je blijft overigens draaien om Mutant's en mijn vragen heen.
pi_45022980
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:58 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja tuurlijk. Het hele verzinsel stond toentertijd ook helemáál niet in de plaatselijke sufferdjes en in het Algemeen Dagblad.
Oh, er stond in het AD dat de politie alles verzon en dat de brand daadwerkelijk aangestoken was en in verband te brengen was met de rellen in Frankrijk?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 januari 2007 @ 23:00:46 #124
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_45023070
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 22:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Oh, er stond in het AD dat de politie alles verzon en dat de brand daadwerkelijk aangestoken was en in verband te brengen was met de rellen in Frankrijk?
Het AD had zoals gebruikelijk weer een mooi artikel hierover. Waarin zowel de plisie als de buurtbewoners aan het woord werden gelaten. Die twee verklaringen weerspraken elkaar nogal, maar da's normaal tegenwoordig.
pi_45023115
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 23:00 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Het AD had zoals gebruikelijk weer een mooi artikel hierover. Waarin zowel de plisie als de buurtbewoners aan het woord werden gelaten. Die twee verklaringen weerspraken elkaar nogal, maar da's normaal tegenwoordig.
Ah, maar jij kiest wel kant, omdat het je visie bevestigd? Beetje van, het voordeel van de twijfel aan je vooroordeel en onderbuikgevoel geven? Het kon namelijk onmogelijk zijn aangedikt door de bewoners bijvoorbeeld?
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')