abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 januari 2007 @ 19:03:14 #126
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_45082851
A night at the museum
Click
Talledega Nights
Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
pi_45083395
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:03 schreef LasTeR het volgende:
A night at the museum
Click
Talledega Nights
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 18:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Jij film kijken
Jij hier vertellen wat jij vinden van film.
Jij misschien ook plaatje plaatsen.
Jij meer zeggen dan titel.
Graag op anoniem
  zaterdag 6 januari 2007 @ 19:18:12 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_45083398
Behalve het eerste seizoen van Lost ( hoe goed is dat), vorige week, heb ik gisteren eens twee DVDs gekocht en bekeken:

Big Fish - lief sprookje van Tim Burton over een zoon die op zoek gaat naar de waarheid achter de fantastische verhalen van zijn vader. Mooi, teder verhaal, best wel sterke plot en een visuele lekkernij. Leuk!

Eternal Sunshine of the Spotless Mind - intrigerend, weird, absurd, tragisch, komisch, gevoelvol, origineel. Tja ik ga hier gewoon lekker helemaal niks over zeggen, echt een film die je als een complete verrassing moet ondergaan. (nou ja,voor diegenen die hem nog niet gezien hebben: hoofdrollen zijn voor Kate Winslet en Jim Carrey, mooie chemistry tussen die twee)
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2007 @ 19:32:21 #129
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_45083943
Als ik in mijn Excelfile kijkt lijkt de 7½ bij uitstek het cijfer te worden voor films die visueel overdonderend zijn maar verhaaltechnisch daar iets op achter blijven. Het nieuwste lid van deze verzameling is Where the Truth Lies. Leuke sfeer, prachtig geschoten, met name de naaktscènes, redelijk acteerwerk (ik vind Lohman altijd oké, ook al werd ze hiervoor nogal de grond in geschreven) maar het gecompliceerd opgezette verhaal vond ik uitelndelijk wat gekunsteld, als ware het een grote en imposante verpakking voor een eigenlijk vrij klein cadeautje.
Sheridana +1
pi_45084294
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 19:32 schreef Sokolsky het volgende:
Als ik in mijn Excelfile kijkt lijkt de 7½ bij uitstek het cijfer te worden voor films die visueel overdonderend zijn maar verhaaltechnisch daar iets op achter blijven.
Herkenbaar. Zouden ze een speciale rating voor moeten verzinnen.
Graag op anoniem
pi_45085803
The Lavender Hill Mob (Charles Crichton, 1951)

Vermakkelijke film, Guiness en Holloway zijn een prima duo, verhaal zit leuk in elkaar en heeft veel komische momenten, laatste gedeelte zit goed in elkaar. Zelfs voor Audrey Hepburn was er in deze film nog een piepklein rolletje weggelegd.

Cijfer: 7,7
  zaterdag 6 januari 2007 @ 20:28:23 #132
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_45086331
Heb een mooie middag gehad:

La Double Vie De Veronique (The Double Life Of Veronique)
Dit is cinema zoals cinema behoort te zijn: prachtig, emotioneel, aangrijpend en fantastisch geacteerd.
Vanaf het eerste moment t/m het laatste moment heb ik enorm genoten. Het verhaal is mooi, apart en subliem uitgewerkt. De cinematografie van Slawomir Idziak is subliem en uitermate sfeervol. Het constante gebruik van kleurenfilters geeft je net het idee alsof je naar een modern sprookje zit te kijken. Dat wordt ook versterkt door de fantastische score die nog lang in je hoofd blijft zitten. Irene Jacob speelt de dubbelrol geweldig en is in beide rollen even sterk, al vond ik het verhaal van de kant van Weronika wat beter. Het laatste stuk en het einde van de film zijn ook prachtig.
Met deze tour de force levert Kieslowski wederom een meesterwerk af. Een Meesterwerk met een hoofdletter M

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cifjer: 9,0/10

Brazil
Met Brazil maakt Gilliam een film die een heerlijke mix is van maatschappij kritiek en gangster film. Echt ongeveer alles dat blijkbaar toen ook al en nu nog steeds fout is met deze wereld komt voorbij, van de bureaucratie van het invullen van veel te veel papier werk tot en met de gedrochten die nog wel eens willen voortkomen uit plastische chirurgie. Leuk acteerwerk, coole special effects en een toffe (maar kleine) rol van Robert DeNiro worden verpakt in een goed verhaal.
Niet alleen vermakelijk dus, er zitten ook zo ontzettend veel herkenbare dingen in en er valt ook nog wat te leren. Essentieel dus!

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2007 @ 22:32:50 #133
4571 Sokolsky
pi_45091743
Eigenlijk raar dat ik The Weather Man niet eerder gezien had, dit soort films zijn helemaal mijn ding. Cage doet 't fantastisch en weet veel begrip voor zijn personage te creëren, hoe verkeerd zijn acties ook uitpakken. Ook de andere karakters zijn dik in orde, met name die van Hope Davis. Zeer oprechte film van Verbinski, die hier en daar wat bijgeschaafd had kunnen worden (het subplotje over zoonlief komt niet helemaal uit de verf) maar zeker een 8 verdient.
Sheridana +1
  † In Memoriam † zaterdag 6 januari 2007 @ 22:51:11 #134
4571 Sokolsky
pi_45092372
Ik ben zeker geen Allenfan, maar nog viel Scoop tegen. De man weet als acteur niet meer te overtuigen, ook niet als goochelaar, tegenwoordig een populair beroep in films. Scarlett deed het in Match Point uitstekend, maar in een (k)luchtige rol als dit vind ik haar totaal niet op haar plaats. En dat maakt dan Hugh Jackman, of all people, tot de uitblinker. Hm. Zesje.
Sheridana +1
  zaterdag 6 januari 2007 @ 22:58:24 #135
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_45092608
Initial D (2005)
Er worden snachts downhill streetraces gehouden met haarspeldbochten. Heerlijke drift film.
cijfer 6 / imdb 6.2

Explorers (1985)
Met River Phoenix en een jonge Ethan Hawke. Groepje van 3 kids doen een uitvinding met een sphere waarin ze kunnen reizen. Het begint wel interressant. Alleen als ze outerspace gaan vind ik de film ver over de top gaan. tsss wat een lachwekkende aliens. Nee dan is ET toch wel DE alien-kinderfilm.

cijfer 5.5 / imdb 6.1

Fletch (1985)
Chevy Chase is een journalist die wat undercover werk doet. Opgegeven moment krijgt hij een voorstel om de voorsteller hemzelf te vermoorden voor 50.000. Met mededeling dat hij erg ziek is...Hij gaat op onderzoek uit. Bij elke gelegenheid neemt hij een andere naam aan. Opzich is het nog wel een grappige film. Niet gruwelijk hoogstaand. Maar Chase is best uit te staan hier.

cijfer 6.5 / imdb 6.5
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_45093265
Monster

Wauw die film kwam hard aan. Deze film genereert eenzelfde feel-bad gevoel als bijvoorbeeld Requiem for a Dream, maar wel op een goede manier. Charlize Theron is ongelofelijk als seriemoordenares Aileen Wuornos en ook Christina Ricci is goed als de vriendin van Theron. Ik weet verder niet zo goed wat ik over deze film moet zeggen. Het is duidelijk zo'n film die echt puur bouwt op subliem en levensecht acteerwerk en daar slaagt hij grandioos in. Bijna elke scène is pijnlijk om te kijken en bereikt precies wat de film wil bereiken. 9/10 imdb 7.4
Who knew?
  zaterdag 6 januari 2007 @ 23:18:22 #137
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_45093302
Fargo was wel aardig.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 6 januari 2007 @ 23:29:06 #138
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_45093667
La Planète Sauvage (Fantastic Planet)
Tsjecho-Slowaakse/Franse animatie film uit 1973.

Op een vreemde planeet worden mensen (Oms) door de daar wonende wezens (Traags) als dieren behandeld.
Als één van de mensen met behulp van een hoofdband slimmer wordt, lukt het hen om technologie van de Traags te gebruiken waarmee ze raketten willen bouwen om naar een andere planeet te gaan en zo een beter leven te krijgen.

Prachtige film met een flinke boodschap over hoe volkeren met elkaar om moeten gaan.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zaterdag 6 januari 2007 @ 23:42:57 #139
136868 Dannie_Dorka
Just call me Danny
pi_45094115
Gisteren gezien:
Black Christmas(2006)
Ik had 't origineel uit 1974 ook al gezien,dus was ik benieuwd wat ze van deze remake hebben gemaakt.Ik kan kort zijn:het is origineel is stukken beter.Net als de meeste remakes heeft deze versie meer gore dan de oorspronkelijke versie.Een aantal knappe meiden erin en klaar is kees.Deze versie heeft gewoon niet de sfeer die het origineel had.Dit is gewoon weer 'n standaard slasher movie.

Vanavond gekeken:
Pan's Labyrinth/El Laberinto del Fauno(2006)
Ik had al veel gelezen over deze film en kan alleen maar concluderen dat deze film de hype waard is.Film speelt zich af in Spanje in 1944 en gaat om 'n meisje,Ofelia.De film bestaat eigenlijk uit 2 werelden:Enerzijds heb je Ofelia's wereld,een sprookjeswereld en anderzijds de realiteit,waarin de burgeroorlog in Spanje centraal staat.Ofelia krijgt de kans aangeboden om haar echte,slechte wereld te verruilen voor de mooie sprookjeswereld.Verschil tussen beide werelden word mooi in beeld gebracht;de sprookjeswereld is heel kleurrijk en de realiteit veel grauwer.Enkele scènes die de hardheid van de Burgeroorlog aantonen benadrukken dat.Dit is dus zeker geen sprookjesfilm voor kinderen.Natuurlijk ontbreken een aantal wonderlijke wezens niet.Ivana Baquero(Ofelia) steelt voor mij de show en Sergi Lopez speelt zijn rol als "bad guy" heel erg goed.Aanrader!
Mijn DVD's | RetroJunk
There's no such thing as a good cult movie or a bad cult movie.They're just.....cult.
  zondag 7 januari 2007 @ 00:26:45 #140
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_45095629
It Happened One Night

Al weer zo'n 72 jaren oud, maar toch een prima romantische komedie van Frank Capra. De humor is simpel en soms cliché, maar wist me wel een paar keer aan het lachen brengen. Cijfer: 7,5

Tuvalu

quote:
In a desolate and colorless landscape stands a dilapidated bathhouse run by a puffed-up blind man, his long-suffering wife, and their son Anton, who does all the work. He's lonely and unsophisticated, and he falls in love with the beautiful Eva, who comes to bathe with her father. When Eva and her father lose their home, they come to the bathhouse to stay, but bits of the ceiling fall on the old man and he dies.
Wow, dit was erg apart en ook wel erg leuk om deze absurde film te zien! Het bevat eigenlijk geen dialoog, maar eigenlijk is het heel simpel te volgen en ben je ook razendbenieuwd wat voor dingen er allemaal nog zal gebeuren. Alles is geschoten in sepia-tinten, wat een erg mooi effect geeft. Met de acteerprestaties van de twee hoofdrolspelers Denis Lavant en Chulpan Khamatova zit het ook helemaal in orde. Cijfer: 9

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 07-01-2007 00:38:18 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_45097909

The Red Shoes (Powell en Pressburger, 1948 )

Naar het sprookje van Hans Christian Andersson een film van het fantastische duo Powell en Pressburger. Ondanks het feit dat ik niks om ballet geef, vind ik dit wel een leuke film. Uitwerking is prachtig met enkele zeer krachtige scenes.

cijfer: 7,6
  zondag 7 januari 2007 @ 01:51:40 #142
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_45098373
quote:
Op zondag 7 januari 2007 00:26 schreef Falco het volgende:
Tuvalu

[afbeelding]
[..]

Wow, dit was erg apart en ook wel erg leuk om deze absurde film te zien! Het bevat eigenlijk geen dialoog, maar eigenlijk is het heel simpel te volgen en ben je ook razendbenieuwd wat voor dingen er allemaal nog zal gebeuren. Alles is geschoten in sepia-tinten, wat een erg mooi effect geeft. Met de acteerprestaties van de twee hoofdrolspelers Denis Lavant en Chulpan Khamatova zit het ook helemaal in orde. Cijfer: 9
Dat is inderdaad een erg leuke film
pi_45098751

Daisy (Wai Keung Lau, 2006)

Gesetteld in Amsterdam verteld deze film je het verhaal over de liefdesdriehoek van een vrouw en 2 mannen in haar leven, een professionele huurmoordenaar en een detective.
De opmaak van de film is erg goed gedaan, het verhaal wordt in een niet lineare tijdslijn verteld maar dat maakt het voor de film niet lastig. Mooie landschappen, drukke stadspleinen en neem de combinatie van klassieke muziek maken dit tot een sterke film.

Cijfer: 7,8
  zondag 7 januari 2007 @ 02:07:53 #144
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_45098844
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 22:32 schreef Sokolsky het volgende:
Eigenlijk raar dat ik The Weather Man niet eerder gezien had, dit soort films zijn helemaal mijn ding. Cage doet 't fantastisch en weet veel begrip voor zijn personage te creëren, hoe verkeerd zijn acties ook uitpakken. Ook de andere karakters zijn dik in orde, met name die van Hope Davis. Zeer oprechte film van Verbinski, die hier en daar wat bijgeschaafd had kunnen worden (het subplotje over zoonlief komt niet helemaal uit de verf) maar zeker een 8 verdient.

Ik moet toegeven, ik had verwacht dat je em af ging zeiken.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 7 januari 2007 @ 02:29:26 #145
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_45099439
quote:
Ik heb deze al een paar weken liggen om nog te kijken. Ik denk dat ik hem nu toch maar even voorrang ga geven.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_45099854
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 14:18 schreef washandje het volgende:
Happy Feet

Ik ben een groot fan van films als Finding Nemo, The Incredibles en recenter nog Flushed Away. Helaas is Happy Feet minder leuk dan zo'n beetje alle digi-animatiefilms die ik heb gezien. Hoewel de schattigheidsfactor hoog is, is het verhaal van Happy Feet nogal matig. Naast het standaard verhaal over een penguin die anders is dan de anderen en niet geaccepteerd wordt, wordt de mensheid er namelijk ook nog bijgehaald. De film probeert duidelijk te maken dat de mens alleen maar kwaad doet voor de penguins, enz. Dit is ongetwijfeld waar, maar ik kan er niet tegen dat ze deze boodschap dmv een tekenfilm proberen over te brengen. In een documentaire had dat beter gepast. Het idee van een animatiefilm combineren met een musical vind ik tof, maar dat zou ik graag nog een keer beter uitgewerkt zien dan in Happy Feet. 6/10 imdb 6.8
Vandaag ook Happy Feet gezien, ik had er veel over gehoord en wilde het nu met mn eige oogjes zien .
Verhaal vond ik zwaar tegenvallen de animaties waren super en in combinatie met de muziek twee keer super.
Maar al bij al vond ik deze film zwaar tegenvallen, ik ben het dan ook helemaal met je eens
  zondag 7 januari 2007 @ 02:51:26 #147
128262 horned_reaper
horned_reaper
pi_45099922
the Hills Have Eyes

apparte film geen film waarvan je zegt "WOUW" maar gewoon goede gespeeld niet al te slecht in elkaar en voor als je gewoon zin hebt om film te kijken is dit echt een aanrader

pi_45099940
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 01:34 schreef NoSigar het volgende:
The Illusionist
Prachtige art direction en bewerkte beelden (is hier een term voor?) om de negentiende-eeuwse sfeer goed neer te zetten. Verder is het een niet echt geloofwaardig romantisch drama met op een einde een Usual Supspects-achtig twistje dat eigenlijk niet zo verrassend is. Zeker niet als je ergens gelezen hebt dat er iets onverwachts gebeurd op het einde.
Ik heb me niet verveeld, maar denk niet dat ik het lang ga onthouden.
Vanaf het begin zat ik ik in het verhaal en dat bleef. Een stukje voor het einde wist ik de afloop al maar dat mocht voor mij de pret niet drukken. Ik vind dit een van de betere films die ik de laatste maanden gezien heb maar misschien moet je daar ook wel vrouw voor zijn.
pi_45101321
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 11:52 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Geen dank . Het is inderdaad een goede film, terwijl je zou verwachten dat het de zoveelste 80's scifi/horror B-film zou zijn, maar niets is minder waar. Het technische verhaal achter de teleportatietechniek en vervolgens de wereld van de insecten (insectpolitics) komen realistisch over. Waarom hij zichzelf niet meer terug kon veranderen als 100% mens? Dat vond ik zelf wel logisch op zich. Voor de computer is hij op dat moment een organisme op zich. De computer teleporteert alleen maar, maar kan niet bepalen welke onderdelen van de moleculaire structuur en het DNA moeten worden verwijderd om de vlieg uit de mens te halen. Daarvoor is die machine ook niet bedoeld. De reden waarom ze in de eerste plaats met elkaar werden vermengd, was eigenlijk gewoon een bug in het systeem, die twee losstaande objecten niet uit elkaar kan houden en ze dus maar met elkaar samensmelt als het ware.

De enige manier om nog zo menselijk mogelijk te worden, was door zichzelf met zoveel mogelijk pure mensen samen te laten teleporteren, zodat het aandeel van de vlieg relatief steeds kleiner wordt.

Maar hij was inderdaad best eng, hè ?
Inmiddels ook The Fly II gezien, waar er een oplossing voor dit probleem gevonden word. Helaas is de rest van de film bagger, de hoofdpersoon is op een gegeven moment een personage uit een slechte Powerrangers aflevering. Duidelijk geen aanrader!
  † In Memoriam † zondag 7 januari 2007 @ 08:06:52 #150
4571 Sokolsky
pi_45101850
quote:
Op zondag 7 januari 2007 02:07 schreef cwk het volgende:

[..]

Ik moet toegeven, ik had verwacht dat je em af ging zeiken.
Waarom?
Sheridana +1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')