Goh wat moet je in godsnaam van Ajax gaan schrijven hier, nouja toch maar proberen
![]()
:
Maarten Stekelenburg: Tsja, goede lijnkeeper maar hij is nog steeds veel te onzeker, het uitkomen is nog steeds niet overtuigend(check Groningen thuis oa) en zijn spelhervattingen zijn veel te traag. Hij heeft ook een aantal keren geweldige reddingen gehad maar over het algemeen is het maar wisselvallig bij hem, een kleine
6 dan maar.
Jaap Stam:Dit lijkt me duidelijk, veruit de beste van Ajax tot nu toe. Speelt met overtuiging, klasse en veel rust in zijn spel. Daarnaast zijn de rushes die hij maakt indrukwekkend en ook qua snelheid is het geen schildpad
![]()
. Zonder Stam had Ajax nu 5e of 6e gestaan imo, daarom een
9 voor deze held
Zdenek Grygera: Aan het begin van het seizoen bankzitter omdat hij niet wilde bijtekenen, toen zijn kans gekregen en gegrepen. Is denk ik 1 van de beter mandekkers in de eredivisie op dit moment, opbouwend niet de beste maar perfect voor een Italiaanse club die graag met zulke spelers spelen. Voor mij was ook Grygera 1 van de beter een
8 Urby Emanuelsson:Wisselvallig dit seizoen, aanvallend goed maar verdedigend zit het totaal niet goed bij hem. Veel tegengoals kwamen toch vooral omdat Urby teveel ruimte in zijn rug liet en de buitenspelers van de tegenstander er zo doorheen konden. Aanvallend wel goed, mooie rushes en heeft ook een aardige voorzet. Toch krijgt hij van mij een
6.5 George Ogararu: Begon zeker niet goed, vrij slecht zelfs en er waren al twijfels bij velen. Laatste weken laten zien dat hij aanvallend wel goed is, goede voorzet en komt aardig mee op. Verdedigend nog steeds niet perfect maar het ziet er beter uit, al was het tegen Vitesse en NEC weer niet best. Een
5.5 voor de roemeen waarvan ik veel meer verwacht in de 2e seizoenshelft.
Thomas Vermaelen: Begon het seizoen als basisspeler maar na de eigengoal tegen Kopenhagen was hij het even helemaal kwijt en is eigenlijk niet meer teruggekomen op zijn oude niveau, zie hem nog altijd liever als linksback als Urby en daar speelde hij de laatste keren ook wel aardig. Toch een
4 helaas.
Sjonnie Heitinga: Begon het seizoen als rechtsback maar na zijn schorsing kwam Ogararu daar te spelen, daardoor schoof Sjonnie door na het middenveld als verdedigende middenvelder. Daar heeft hij een aantal uitstekende duels gespeeld maar ook een paar hele matige. Over het algemeen speelt hij wel beter dan de afgelopen 2 seizoenen dus dat is hoopgevend, een
6.5Iemand anders mag het middenveld doen