abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44957019
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:33 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Hoezo dat dan? Het is toch vrij logisch dat het opstoken van miljoenen jaren oude koolstofvoorraden voor wat veranderingen zorgt? Het is de plicht van de mens voor de andere mensen om dit in de gaten te houden. De mediahype is slechts een uitbarsting na jaren van universitaire studies die alleen nooit de gewone mens bereikte (blijkbaar).

Dat de aarde er niet mee zit, geloof ik wel. Maar er zijn ook wel enkele gigantische veranderingen geweest waardoor 99% van het leven afstierf. Jezelf hiervoor behoeden lijkt me wel verstandig.
Ach, de een roept dit en de andere dat. Alle paniekzaaiers schreeuwen alleen wat harder, er zijn net zoveel wetenschappers die weerleggen waar Greenpeace je bang voor probeert te maken. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, namelijk dat we het eigenlijk niet weten. Zei de Club van Rome ook ooit niet iets wat achteraf onzinnig bleek? Als het antwoord er zou zijn was iedereen het wel met elkaar eens geweest.

Los van dat kunnen de media publiceren wat ze willen, het blijft selectieve berichtgeving en is dus niet betrouwbaar.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 2 januari 2007 @ 22:48:31 #122
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44957289
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:43 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ach, de een roept dit en de andere dat. Alle paniekzaaiers schreeuwen alleen wat harder, er zijn net zoveel wetenschappers die weerleggen waar Greenpeace je bang voor probeert te maken. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, namelijk dat we het eigenlijk niet weten. Zei de Club van Rome ook ooit niet iets wat achteraf onzinnig bleek? Als het antwoord er zou zijn was iedereen het wel met elkaar eens geweest.
Het probleem ligt denk ik eerder bij hoe je de informatie aangereikt krijgt. Via belangen/lobbygroepen komt het. Dit terwijl universiteiten allang een zekere consensus hebben over de oorzaken en gevolgen van de opwarming. Jammer genoeg schreeuwen de pseudo-wetenschappers die zogenaamd dingen hebben weergelegd (bijvoorbeeld door aan te geven dat enkele calculaties fout zitten) juist het hardst. Als nuance moet ik zeggen dat Al Gore ook schreeuwerig bezig is.
We weten natuurlijk pas echt wie er gelijk heeft na jaren; puur uit onderbouwing zou ik zeggen de universitaire kant, maar de aarde kan altijd nog enkele verrassingen in petto hebben.
Zyggie.
pi_44957542
Ik heb even een leuk linkje gevonden naar een soort van uitleg van zijn speech (Website lijkt erg amateurstisch, ik weet het ).

http://uts.cc.utexas.edu/~varanus/Everybody.html

Waar het op neerkomt:
quote:
I do not bear any ill will toward humanity. However, I am convinced that the world WOULD clearly be much better off without so many of us.
Onderaan:
quote:
Download text of The Vanishing Book of Life, the now infamous speech I have given many times (16.8 meg pdf file)
Ik ga ervan uit dat het over de speech gaat waar ze het in de OP over hebben, maar ik heb geen tijd om die na te lezen en te kijken of hij juist geinterpeteerd is, misschien dat iemand het wel leuk vindt en er tijd voor heeft

EDIT: Maar ik ga er ook van uit dat het nu over depopulatie in het algemeen gaat, in plaats van het in de OP aangehaalde voorbeeld ?
pi_44958031
Goed, hij is er dus van overtuigd dat de wereld beter af is zonder de mens. Maar de mens is een onderdeel van de natuur en dus wereld, we horen bij elkaar. En hoe de wereld ook gevormd wordt door de mens, het is eerder wat wij onder wereld verstaan. De wereld is naar mijn mening alles op deze Aarde, incl. de mens, wij staan niet boven dieren en andere organismen, danwel daaronder. WIj plaatsen onszelf wel zo, omdat wij ons kunnen onderscheiden van de andere dieren. Dit kun je een vorm van arrogantie noemen, danwel realisme.

In ieder geval, stel dat de Aarde uitgeput raakt, dat betekent niet dat de mens het verpest heeft. Er zullen ook dan dieren en organismen zijn die het goed uit kunnen houden in nieuwe omstandigheden. De enige die bepaalt of iets goed of slecht is, is de mens. Wie zegt dus dat de aangepaste vormen van leven en dus de wereld, dan slechter af zouden zijn? Ik denk eerder dat dit altijd een moreel antwoord zal blijven, en dus geen conclusie.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  dinsdag 2 januari 2007 @ 23:16:47 #125
103219 OpenYourMind
Question Everything
pi_44958434
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 22:43 schreef Steeven het volgende:

[..]

Los van dat kunnen de media publiceren wat ze willen, het blijft selectieve berichtgeving en is dus niet betrouwbaar.
Wat de Club van Rome zei was helemaal niet onzinnig. Het rapport van hen getiteld "The Limits to Growth" was een waarschuwing die heden ten dage nog steeds geldig is.
"And if all others accepted the lie which the Party imposed - if all records told the same tale - then the lie passed into history and became truth. Who controls the past controls the future, who controls the present controls the past."
  woensdag 3 januari 2007 @ 00:57:26 #126
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_44961440
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 23:05 schreef Steeven het volgende:
Goed, hij is er dus van overtuigd dat de wereld beter af is zonder de mens. Maar de mens is een onderdeel van de natuur en dus wereld, we horen bij elkaar. En hoe de wereld ook gevormd wordt door de mens, het is eerder wat wij onder wereld verstaan. De wereld is naar mijn mening alles op deze Aarde, incl. de mens, wij staan niet boven dieren en andere organismen, danwel daaronder. WIj plaatsen onszelf wel zo, omdat wij ons kunnen onderscheiden van de andere dieren. Dit kun je een vorm van arrogantie noemen, danwel realisme.

In ieder geval, stel dat de Aarde uitgeput raakt, dat betekent niet dat de mens het verpest heeft. Er zullen ook dan dieren en organismen zijn die het goed uit kunnen houden in nieuwe omstandigheden. De enige die bepaalt of iets goed of slecht is, is de mens. Wie zegt dus dat de aangepaste vormen van leven en dus de wereld, dan slechter af zouden zijn? Ik denk eerder dat dit altijd een moreel antwoord zal blijven, en dus geen conclusie.
Juist, hier kan ik het mee eens zijn. Met de kanttekening dat ik vind dat de mens wel enigszins boven de huidige diersoorten staat, simpelweg omdat wij een bewustzijn hebben.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 3 januari 2007 @ 10:36:58 #127
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_44966041
ons bestaan is een ongelukje.
ons bewustzijn had nooit verlaagd moeten worden om in deze lichamen de fysieke lagen van het universum te ervaren. we zijn hierdoor onze origine kwijtgeraakt en brengen met onze achtervolging van materialistische doelen adhv zelfzuchtig georienteerde keuzes het geheel uit balans.
¡ Experience Everything !
  woensdag 3 januari 2007 @ 12:25:04 #128
113347 Erick1985
Honesty is the key...
pi_44968496
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik weet niet wat ik van de openingspost (dat artikel) moet denken. Het klinkt wel heel verontrustend allemaal.
Be kind, be polite, be nice, be helpful, be normal, be yourself. Then everything will be ok.
pi_44968774
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 12:25 schreef Erick1985 het volgende:
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik weet niet wat ik van de openingspost (dat artikel) moet denken. Het klinkt wel heel verontrustend allemaal.
Je zou het topic kunnen doorlezen en zien dat het wel érg uit verband is gerukt, en je dus geen zorgen hoeft te maken over Pianka
pi_45087460
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 13:27 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Zo'n standaard huilie-respons. Een inslag uit de ruimte doet 3000000000x meer schade.
wat is daar nou weer "huilie" aan?, het is een feit, dat jij de waarheid/feiten niet kan zien is jouw probleem
en een inslag: dan is het in één klap allemaal voorbij, nu is het een soort van "lijden"
zie het maar als in één keer dood worden geschoten, óf langzaam dood worden gemarteld, dan wil je toch het eerste?
opzich heeft hij wel een punt, we vernielen alles, zelfs onze eigen leefomgeving, en dat word ons ook fataal, maar nu nemen we alles (de hele wereld) er in mee.
  zaterdag 6 januari 2007 @ 20:57:45 #131
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_45087669
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 20:52 schreef A.West het volgende:

[..]

wat is daar nou weer "huilie" aan?, het is een feit, dat jij de waarheid/feiten niet kan zien is jouw probleem
en een inslag: dan is het in één klap allemaal voorbij, nu is het een soort van "lijden"
zie het maar als in één keer dood worden geschoten, óf langzaam dood worden gemarteld, dan wil je toch het eerste?
opzich heeft hij wel een punt, we vernielen alles, zelfs onze eigen leefomgeving, en dat word ons ook fataal, maar nu nemen we alles (de hele wereld) er in mee.
Je hebt een verkeerd beeld van de natuur, het is een constant verhaal van dood en leven. De diersoorten die we nu hebben zijn uit deze omstandigheden geevolueeerd. De enige reden dat wij oordelen over 'dood en leven' is omdat we mensen zijn. Wie maakt het uiteindelijk uit dat er diersoorten uitsterven, dat er wat meer gas in de lucht zit, dat het wat warmer is? Niemand, behalve wijzelf, omdat wij degene zijn die erover kunnen nadenken. Deze ode aan de mensch houdt niet in dat we niet bij onzelf te rade moeten gaan, maar de pure negativiteit die je hier hoort leest is echt in 1 smiley: .
Zyggie.
pi_45092825
Allemaal heel interessant dit, maar jullie beredeneren allemaal uit een darwinisch standpunt.. Stel nou dat de mens helemaal geen onderdeel van de natuur is.. en deze dus wel degelijk aantast.. Zou zo maar kunnen tog maarja viel me gwoon op dat jullie nog niet zo bekeken hadden
pi_45094561
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:06 schreef punchdrunk het volgende:

[..]

- wie is "de top"?
De U.N, WHO e.d. zijn de uitvoerende, de werkelijke top is "natuurlijk" de illuminatie, nwo, of hoe je ze noemen wilt.
quote:
The World Population Plan of Action is not self-enforcing and will require vigorous efforts by interested countries, U.N. agencies and other international bodies to make it effective.
U.S. leadership is essential
quote:
- waar staat dat dan "zwart op wit"?
o.a. hier:
http://www.population-security.org/28-APP2.html
quote:
met alleen maar beweren dat het zo is kom je er niet hoor, we willen bewijs zien!
Wat linkjes over depopulation, kan m.i. op meerdere manieren.

http://www.conspiracyarchive.com/NWO/depopulation.htm
http://educate-yourself.o(...)lernazis2apr03.shtml
http://www.cuttingedge.org/news/n1694.cfm
http://www.population-security.org/index.html
http://neverknwo.gnn.tv/b(...)PROTECT_BIODIVERSITY
http://educate-yourself.org/nwo/nwopopcontrol.shtml
http://educate-yourself.o(...)0report10mar81.shtml
http://www.apfn.org/apfn/300.htm
quote:
Death in the Air: Globalism, Terrorism & Toxic Warfare

Released in June 2001, this award-winning author's predictions have now come true. Coming soon is biowarfare, increasing global plagues, nuclear threats, more massive droughts and earthquakes, and population control technologies operated from space and effective beyond your wildest nightmares.
http://www.tetrahedron.org/

Dr. Horowitz presents solid proof that the most powerful industry on earth—the petrochemical–pharmaceutical cartel—aided by corruption, greed, and incompetence by officials in government, scientific organizations, and academic institutions, has seriously endangered the life and health of myriad forms on this chemically and pharmaceutically beleaguered planet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Resonancer op 07-01-2007 20:14:37 ]
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  zondag 7 januari 2007 @ 03:28:11 #134
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45100612
ahahah...leuk topic
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45152028
Ze zijn al aan het oefenen hoor:

Gasachtige lucht verspreid over Manhattan
pi_45165248
vandaar dat ze al die botten opgraven van zieke mensen uit vorige eeuwen!
Ik vroeg me al af wat het nut was van het openen van graven, maar goed ik snap het nu
en ja why not?
Mensen die zo rijk zijn worden er gek van op den duur
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_45639821
The CIA's Role in the Anthrax Mailings:
Could Our Spies be Agents for Military-Industrial Sabotage, Terrorism, and Even Population Control?
http://www.tetrahedron.or(...)thrax_espionage.html
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_45871976
tvp, wel apart verhaaltje :'D
  donderdag 1 februari 2007 @ 06:22:37 #139
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45873541
We gaan doot! woei!
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  maandag 5 februari 2007 @ 22:16:36 #140
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_46023566
quote:
Op zaterdag 6 januari 2007 23:03 schreef HarrieXL het volgende:
Allemaal heel interessant dit, maar jullie beredeneren allemaal uit een darwinisch standpunt.. Stel nou dat de mens helemaal geen onderdeel van de natuur is.. en deze dus wel degelijk aantast.. Zou zo maar kunnen tog maarja viel me gwoon op dat jullie nog niet zo bekeken hadden
Hoe kijk jij er tegenaan dan? Vanuit een religieus standpunt zou je kunnen stellen dat we slecht bezig zijn denk ik....
  zaterdag 10 februari 2007 @ 10:25:18 #141
118438 no-way
I need a hug !
pi_46165892
In any ecological area the major players dominate their surroundings. Animals will continue to feed untill they have nothing left, so is it with man. The only difference is we know why we have nothing left, they don`t. We have the ability to change our enviroment but not the drive. So once again you see that intelligence and rational thinking do not go hand in hand.
this is gonna hurt!!!
pi_46290985
Een beter milieu begint bij jezelf.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_46291631
quote:
Op woensdag 14 februari 2007 11:32 schreef Roi het volgende:
Een beter milieu begint bij jezelf.
zelfmoord dus?
  zondag 5 april 2009 @ 17:39:37 #144
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_67734185
Interessant...
WOS'ser for life.
  zondag 5 april 2009 @ 19:46:02 #145
69211 koffiegast
langzinnig
pi_67737585
mooie kutkick van meer dan 2 jaar oud.
  zondag 5 april 2009 @ 19:57:33 #146
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_67737959
Beetje stoffig hier
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  zondag 5 april 2009 @ 23:20:41 #147
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_67744881
Vaag verhaal.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  maandag 6 april 2009 @ 02:14:30 #148
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_67748196
Nooit gedacht deze nog eens in m'n AT te zien.
pi_67749111
Goh, gisteren ook al zo'n kutkick gehad hier.
Anyway, de Georgia Guidestones waarin dit ook al gezegd wordt, passeren al regelmatig de revue in BNW.

OP even vluchtig doorgelezen, maarre....
quote:
Deze wetenschappers, een aanwinst voor het menselijke ras niet, zijn ook voorstander van het Chinese model. Hier mogen ouders maar een kind hebben, komt er een tweede dan wordt deze weggenomen. Het in beslaggenomen kind wordt vervolgens opengesneden en de organen worden verkocht, waarna de rest van de baby in een grote smeltpot terechtkomt. Het lichaamsvet van deze gesmolten baby’s vind vervolgens zijn weg naar de cosmetica industrie, in de vorm van Collagen vinden we deze baby’s terug in gezichtscrème. Overigens geldt een zelfde lot voor alle geëxecuteerde gevangenen in China, zoals ook The Guardian Unlimited meldt. Er is een overigens een levendige handel in geaborteerde baby's en Beauty Salons maken graag gebruik van deze grondstoffen.

Klopt op zich wel, en het is ook gruwelijk, maar het gaat om abortussen en ondanks dat er in dit stukje dat wel gezegd wordt, lijkt het de suggestie te wekken dat het om baby's zou gaan die al geboren zijn.
Overigens is de wetgeving in China al wel versoepeld; in veel streken was het sowieso al toegestaan om 2 kinderen te krijgen, en in een aantal streken waarin het verboden was, mag het nu ook weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')