quote:Huidig nachtregime in hoofdlijnen
Rotterdam Airport is als internationale luchthaven 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365 dagen per jaar geopend. 's Avonds en 's nachts is een aantal beperkingen van toepassing.
Een verslechtering ten opzichte van de oude. Nu is er veel TL-licht, harde stoeltjes en een duur grab-and-fly winkeltje en een tijdschriftkiosk waar je ook nog klompen, Delfts Blauw en stroopwafels kunt kopen.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:06 schreef F04 het volgende:
Toevallig genoeg is de afstand zowat het zelfde.
Het schijnt dat Eindhoven een splinter nieuwe terminal heeft. Maar wat kan ik daarvan verwachten?
Op Eindhoven waren ze de nieuwe bagage al aan het inladen voordat ik uitgestapt was... efficiënter kan bijna niet. En ook duur sta je dus in een paar tellen buiten.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:06 schreef Gert het volgende:
Ik weet niet hoe het in Eindhoven is (dat ga ik volgende week ontdekken), maar Rotterdam was super-efficiënt: létterlijk binnen 5 minuten na het verlaten van het vliegtuig, zat ik alweer in mijn auto.
Op Schiphol heb je dan net de eerste loopband achter de rug.
Nee, Eindhoven is nu een stuk groter en ziet er meer uit als een soort mini-Schiphol aan de binnenkant, maar dan zonder rolpaden en pieren.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:18 schreef F04 het volgende:
Allebei de luchthavens zijn ook evengroot dan kwa gebouw?
Die zullen er niet komen op dit soort luchthaven, want die zijn veel te duur en het kost te veel tijd. Op Schiphol moet je voor de low-cost vluchten ook over het platform lopen tegenwoordig.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:21 schreef F04 het volgende:
Dat er geen avio bruggen zijn vind ik wel jammer. Want als het regent of sneeuw, of het is ijskoud wil je natuurlijk niet buiten lopen.
Ik vond op zich het aanvliegen op Rotterdam wel heel gaaf. Je zag de stad met zijn hoogbouw prachtig liggen aan de Maas, en ook Den Haag met de zee op de achtergrond was heel goed te zien.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:15 schreef DutchTrain het volgende:
Als de afstand hetzelfde is, dan zou ik voor Eindhoven kiezen.
Is bij Eindhoven ook zo. Moet je natuurlijk wel braaf de bordjes volgen en niet een afslag missen en dan heel het industrieterrein plus aanliggende woonwijken gaan bezichtigen..quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:28 schreef mzungu het volgende:
Als je met de auto gaat, is Rotterdam wél beter te bereiken. Je neemt de afslag Rotteradm Airport....en Voila.....Je bent er!
Dat is absoluut waar.. één keer met zonsopkomst en laaghangende bewolking over Rotterdam gevlogen, waarbij alleen de 80m+ gebouwen zichtbaar waren... heel bijzonder om dan al die schoorstenen in de haven te zien.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:29 schreef Gert het volgende:
Ik vond op zich het aanvliegen op Rotterdam wel heel gaaf. Je zag de stad met zijn hoogbouw prachtig liggen aan de Maas, en ook Den Haag met de zee op de achtergrond was heel goed te zien.
Dat doen ze denk ik niet meer. Op Rotterdam deden ze het wel een keer, voor een afstand van wel 30 meter... maar ja, regels zijn regelsquote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:31 schreef Sputnik het volgende:
Bij Eindhoven word je als het iets te ver wandelen is gewoon met een bus naar het vliegtuig gebracht.
Zoiets als dit?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 12:31 schreef Sputnik het volgende:
het is in elk geval al stukken beter als die oude houten keet die ze een paar jaar terug hadden voor Sabena-reizigers hehe.
Beneden is het gedeelte waarvandaan je vertrekt. Boven is meer voor bezoekers (restaurant en uitzichtterras)quote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:34 schreef F04 het volgende:
Plattegrond Eindhoven Airport (nieuwe terminal)
Die nieuwe terminal heeft trouwens 2 verdiepingen.
Op Eindhoven (=militaire basis) en Rotterdam ook. Alleen moet een 747 op Rotterdam wel zonder passagiers en bagage vertrekken... (in maart 2005 stonder er een paar op Rotterdam, vanwege de sneeuw op Schiphol)quote:Op airport Twente kan een 747 landen. Ze hebben een best lange baan.
Alleen het gebouw ziet er niet uit als een luchthaven.
De toekomst zit juist in middelgrote vliegtuigen voor dit soort luchthavens. Een 747 krijg je nooit vol met de mensen die rond Eindhoven wonen. Ook korte incheck- en wachttijden zijn de toekomst, of eigenlijk al de realiteit op dit soort luchthavens, dus zijn winkels en alle overbodige luxe niet noodzakelijk.quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:53 schreef F04 het volgende:
Oh, zo. Dus volle boeing 747's is dus niet mogelijk in Rotterdam.
Hoelang moet een runway dan minimaal zijn om een volgeladen 747 af te handelen voor takeoff/landing?
Dus weer eigelijk een voordeel voor Eindhoven. Ze zijn wel voorbereid op de toekomst.
Ik vind zelf dat een luchthaven zich een echte luchthaven mag noemen als het airbridges heeft, en wat eet en drink geledigheden, en wat winkels om te shoppen. Want je moet tenslotte wel een paar uurtjes wachten op 't vliegveld totdat je het vliegtuig in mag.
Inderdaad. De "toekomst" is zeker niet de ouderwetse teringherrie die een 747 maakt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 08:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
De toekomst zit juist in middelgrote vliegtuigen voor dit soort luchthavens. Een 747 krijg je nooit vol met de mensen die rond Eindhoven wonen. Ook korte incheck- en wachttijden zijn de toekomst, of eigenlijk al de realiteit op dit soort luchthavens, dus zijn winkels en alle overbodige luxe niet noodzakelijk.
Ik zou Eindhoven dan ook maar links laten liggen, en lekker naar Schiphol gaan. Daar hebben ze álles waar jij zo op kickt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 00:57 schreef F04 het volgende:
R'dam heeft wel maar 2 baggage banden.
Inderdaad! Ik ben altijd opzoek naar het beste.quote:Op donderdag 4 januari 2007 09:05 schreef cheukert het volgende:
zozo F04, jij bent wel echt iemand van de x vs. y heh
Nee, want dat is niet mijn vraagquote:Op donderdag 4 januari 2007 09:50 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik zou Eindhoven dan ook maar links laten liggen, en lekker naar Schiphol gaan. Daar hebben ze álles waar jij zo op kickt.![]()
Voor ieder vliegveld geldt......In de stad heb je altijd en immer beter en waarschijnlijk ook goedkoper eten. Dus zou ik lekker in de stad gaan eten en dan afzakken richting vliegveld.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:54 schreef jaco het volgende:
Heeft iemand wel eens gegeten op Eindhoven Airport of Rotterdam Airport? Ik eet graag uitgebreid voor mijn vlucht, omdat ik het eten in het vliegtuig niet zo lekker vind. Wat zijn de mogelijkheden voor een volledige maaltijd? Of kan ik beter in de stad eten voor ik naar de luchthaven vertrek?
In beide gevallen zit het restaurant alleen voor de security, dus daar moet je wel rekening mee houden als je er wat wil eten. Op Rotterdam zit een vrij standaard restaurant met een betaalbaar dagmenu.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:54 schreef jaco het volgende:
Heeft iemand wel eens gegeten op Eindhoven Airport of Rotterdam Airport? Ik eet graag uitgebreid voor mijn vlucht, omdat ik het eten in het vliegtuig niet zo lekker vind. Wat zijn de mogelijkheden voor een volledige maaltijd? Of kan ik beter in de stad eten voor ik naar de luchthaven vertrek?
Nee, anders. Je kan de bakker op de hoek ook niet met de supermarkt vergelijken.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 21:54 schreef F04 het volgende:
Dus jullie willen hiermee zeggen dat Schiphol veel beter is dan eindhoven of R'dam?
Dit is wel erg makkelijk geconcludeerd. Misschien wordt dit kostenvoordeel helemaal niet doorgegeven aan de klant. Ook is het mogelijk dat de prijs omhoog moet omdat er minder tickets in Eindhoven worden verkocht dan in Amsterdam. Als je rond Amsterdam woont, ga je liever naar Schiphol en er wonen eenmaal meer mensen rond Amsterdam dan rond Eindhoven.quote:Op zondag 7 januari 2007 00:49 schreef F04 het volgende:
Dus tickets op eindhoven zijn goedkoper.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |