abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44932952
Weet niet of dit in deze room hoort maar zo niet dan graag in het goede topic plaatsen mods!

Hoe dan ook, ik vraag me af of er hier mensen zijn die weleens met de gedachte spelen om zich in de onderwereld te storten. Oftewel om het in volksmond te zeggen, beroepscrimineel te worden. Ikzelf speelde weleens met deze gedachte. Heb wel wat dingen op mijn kerfstok staan, heb ook al een strafblad maar dat zijn altijd losse dingen geweest. Na wat gesprekken met zeer goede vrienden (echt goede vrienden, waar ik al zeker 15 jaar dagelijks mee omga) over een structuur onderling te maken begin ik nu echt na te denken of ik er definitief in wil stappen. Uiteindelijk is er geen weg terug zoals bij een legale baan.

Waarom vraag je je vast af... om eerlijk te zijn, dat weet ik zelf niet eens. Ik heb dat altijd al gehad, nooit problemen gehad met criminele activiteiten. Het is gewoon een manier om makkelijk goed geld te verdienen. En of ik ermee kan leven dat ik anderen ermee benadeel of zelfs pijn doe? Tsja, daar heb ik geen last mee... ik heb namelijk bepaalde emoties 'niet'. Zo voel ik nooit medelijden voor anderen. Heb daarvoor ook jarenlang in therapie gezeten, maar het heeft nooit geholpen. Heb nooit sympathie voor anderen kunnen 'ontwikkelen' of 'vrij maken'. Dus ja ik kan er wel mee leven als ik anderen benadel of zelfs pijn doe, zowel geestelijk als lichamelijk.

Maar ik ben dus zeer benieuwd of er meer mensen zijn hier die zulke gedachtes hebben of hebben gehad? En wat zijn de meningen van jullie hierover?
pi_44932971
Je overweegt dus serieus om jezelf ten koste van MIJ te gaan zitten verrijken, en verwacht dan ook nog een antwoord wat NIET in de trant ligt van: "Ga werken, pauper"?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_44932973
Ik heb een jaar in een bajes gewerkt en daar hoor je wel eens wat. 1 ding viel me daar op. Een beetje slimme crimineel heeft een geweldig leven. Maar er zitten wel de nodige risico's aan.

Het is een spel, je doet iets wat niet mag. Anderen pakken je daarvoor. En je begint weer opnieuw.
pi_44932985
flink fucked upped gedachte
Stel dat je wat van mij steelt, ik moet er hard voor werken en jij zou het zo weg gappe?

neee geen waardering daarvoor...
Do what you love, love what you do!
pi_44932991
@ Seneca: Euhm, ja eigenlijk wel jah...

@ Beelzebub85: Zitten inderdaad risico's aan vast. Vastzitten maakt me niet zoveel uit, dat is niet de eerste keer voor me. Voordeel van vastzitten is is dat je altijd nieuwe connecties krijgt, en nieuwe dingen leert. Weet dat het een spel is, maar mijn doel is toch wel om het spel te winnen...

@ Kree: Je denkt toch niet dat ik kleine dingen wil weg gapen. Als ik het doe pak ik het wel wat groters aan.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 01:41:59 #6
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_44932992
Je bent dus gewoon een psychopaat
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_44933038
Ga eerst eens langs het Pieter Baan Centrum. Daar kunnen ze bekijken of er iets dergelijks aan je mankeert. Zo ja, dan kun je er vanuit gaan dat er TBS in het verschiet ligt, waarover ze je daar ook kunnen voorlichten. Misschien een reden om er toch vanaf te zien dan.
pi_44933051
Hey tof idee!

Als je ooit een leuk klusje heb laat me ff weten (0343) 53 53 53 ok ?
. : ] S T U D I O B E AT S [ : .
pi_44933058
@ Skippybal: Waarom maakt mij deze gedachte tot een psychopaat? Omdat ik mezelf wil verrijken? Mijn mening van een psychopaat is meer iemand die gewoon zwaar gestoord is, iemand die niet in de maatschappij kan leven. Kan mijzelf nou niet gestoord noemen, heb goede opleiding gehad, kan gewoon goed meedraaien in de maatschappij, maar ik wil me zelf verrijken, en als dat over andermans rug/lijk is, so be it. Doen de goede grote zakenlui toch ook? Leven is toch al niet zo lang, en dan wil ik het zo goed mogelijk besteden. Zie mezelf niet een normale baan hebben voor de rest van me leven. Wil het ver schoppen... en het liefst zo snel mogelijk.

@ Stoomhamer: Nutteloze reactie...

@ JediMindTricks: Ehm... grappig?

@ Iedereen: Iemand nog serieuze meningen, of commentaar? (Op Beelzebub85 na dan...)

[ Bericht 9% gewijzigd door 0merta op 02-01-2007 01:56:33 ]
pi_44933102
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 01:48 schreef 0merta het volgende:
@ Skippybal: Waarom maakt mij deze gedachte tot een psychopaat? Omdat ik mezelf wil verrijken? Mijn mening van een psychopaat is meer iemand die gewoon zwaar gestoord is, iemand die niet in de maatschappij kan leven. Kan mijzelf nou niet gestoord noemen, heb goede opleiding gehad, kan gewoon goed meedraaien in de maatschappij, maar ik wil me zelf verrijken, en als dat over andermans rug/lijk is, so be it. Doen de goede grote zakenlui toch ook? Leven is toch al niet zo lang, en dan wil ik het zo goed mogelijk besteden. Zie mezelf niet een normale baan hebben voor de rest van me leven. Wil het ver schoppen... en het liefst zo snel mogelijk.

@ Stoomhamer: Nutteloze reactie...
zo be it?

Dat je je wil verrijken is ok.
Maar waarom over andermans (hardwerkende rug) om?
Zoek gewoon een baan die je leuk vindt.

Iedereen moet werken voor geld.
Waarom jatten van iemand die wel z'n best doet om geld te verdienen op een eerlijke manier?
Do what you love, love what you do!
pi_44933103
Nee, een psychopaat is iemand die zich niet kan inleven in de gevoelens van anderen. Jij geeft met je eigen verhaal al aan dat je aardig aan die definitie voldoet.

Je zegt dat je het ver wilt schoppen, en het liefst zo snel mogelijk. Ik heb daar twee dingen op te zeggen:

- Rijkdom die is vergaard ten koste van anderen blijft nooit lang bestaan.
- Er bestaat geen 'get rich quick scheme'. Als je rijk wilt worden zul je daar iets tegenover moeten stellen.

Ik heb niet het idee dat je ooit het succes zal krijgen waar je naar verlangt, omdat je simpelweg de instelling mist die alle succesvolle mensen hebben: de wil om te WERKEN voor je succes.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_44933113
Omerta je bent 'grappig'

Iemand die in de scene zit (of wil gaan zitten) heeft het hier niet over.
Jouw lopic lijkt me daarom meer een vorm van aandachtzoekerij.
Nee.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 01:58:36 #13
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_44933132
Mijn god, dat men hier nog op reageert.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_44933151
@ Kree: Waarom niet? Ik doe het voor mezelf, niet voor anderen.

@ Seneca: Onze mening over een pscychopaat zal nooit gelijk worden. Ik zeg niet dat ik rijk wil worden. Ik zeg dat ik mezelf wil verrijken, wil zoveel mogelijk uit het leven halen. Dat betekend niet perse dat ik rijk wil worden. Rijkdom vergaard ten koste van andere blijft nooit lang bestaan? Zijn anders zat criminelen die het tot het einde (biologische klok, niet een liquidatie ofzo) volhouden. Werken wil ik wel degelijk, maar hetgeen wat ik wil, neemt het dus niet zo nauw met de wet.

@ Opa_vertelt: Ja, gewoon ff snel een andere nickname gekozen. Moest wat nemen... dit is niet mijn vaste Fok! account. Gebruik normaal een andere, maar ik ga niet onder die account posten omdat mijn broer ook gebruik maakt van die account, en wil niet dat iedereen denkt dat hij zo is. En ik zoek ook niet mensen die in de scene zitten, daarvan ken ik er zat irl. Ik vraag me alleen af of er hier meer mensen zijn die zulke gedachtes hebben. En wat de meningen hierover zijn van andere users. Dat je dat als aandachtzoekerij ziet vind ik beetje triest... ik ben hier bloedserieus over.

@ Static: Toffe avatar...
pi_44933165
TS, wees een echte bad boy en snijd je keel door
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_44933170
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 02:01 schreef 0merta het volgende:
@ Seneca: Onze mening over een pscychopaat zal nooit gelijk worden.
Er is weinig om het over oneens te zijn. Mijn 'mening' is de officiele definitie van het begrip 'pyschopaat'. Dat jij het daar mee oneens bent verandert niets aan dat feit. Overigens is een psychopaat niet hetzelfde als iemand die gek is, mocht je daar een probleem mee hebben.
quote:
Ik zeg niet dat ik rijk wil worden. Ik zeg dat ik mezelf wil verrijken, wil zoveel mogelijk uit het leven halen. Dat betekend niet perse dat ik rijk wil worden.
Wat verwacht je dat je criminele leven je verder nog zal opleveren dan, behalve rijkdom?
quote:
Rijkdom vergaard ten koste van andere blijft nooit lang bestaan? Zijn anders zat criminelen die het tot het einde (biologische klok, niet een liquidatie ofzo) volhouden.
Noem er eens een.
quote:
Werken wil ik wel degelijk, maar hetgeen wat ik wil, neemt het dus niet zo nauw met de wet.
Je wilt dus wel profiteren van de maatschappij, maar er niet aan bijdragen. Parasitair, heet dat.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 02:08:56 #17
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_44933188
Mocht je opblijven om 'De Dominee' te zien op tv?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 02:11:01 #18
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_44933209
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 02:08 schreef broer het volgende:
Mocht je opblijven om 'De Dominee' te zien op tv?
Whehe
Ik wou vroeger ook altijd bij de Cosa Nostra als ik weer eens een Scorcese film had gezien
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 2 januari 2007 @ 02:13:15 #19
161521 MrVVD
Ich bin ein Toerk.
pi_44933232
het feit dat jij hier je fiat vraagt om crmineel te worden zegt wel iets over jou.

in de criminele wereld heb je te maken met mensen die zich dit soort vragen niet stellen. onze wereld zegt dat zij crimienlen zijn zij zelf zien dat anders omdat zij een andere geweten hebben.

jij zou dus enkel slachtoffer kunnen worden van echte criminelen. dus van loopjongen tot slachtoffer.
pi_44933237
@ Seneca:
quote:
Wat verwacht je dat je criminele leven je verder nog zal opleveren dan, behalve rijkdom?
Een leven waarbij ik ben wie ik ben. Nu voel ik me bepaald niet hoe ik ben, omdat ik dingen doe wat ik niet wil doen, zoals bijvoorbeeld de vaste baan die ik heb. Het leven is niet lang, en wil het gewoon op een manier leven zoals het mij het interessantste lijkt. Ook al zitten daar risico's aan vast om bijvoorbeeld vast te komen zitten, of het leven korter te maken. Beiden risico's aanvaard ik.
quote:
Noem er eens een.
Kan geen Nederlandse crimineel opnoemen aangezien daarvan de meeste afgeschoten worden. Maar er zijn er wel een aantal goed op weg, te denken aan Etienne Urka & Thea Moarr. Tuurlijk is de politie op de hoogte van ze, maar tot nu toe hebben ze alleen kleine straffen en nog steeds hun rijkdom. Hun zie ik ook in de nabije toekomst niet zo snel geliquideerd worden dus dat zijn zeker criminelen die het wel gaan redden denk ik. Qua buitenlandse criminelen zijn er zat die het wel gered hebben hoor. Maar goed ook al blijven ze rijk totdat ze geliquideerd worden, ze hebben het leven gehad wat ze wouden. En dat vind ik nog het allerbelangrijkste...
quote:
Je wilt dus wel profiteren van de maatschappij, maar er niet aan bijdragen. Parasitair, heet dat.
Zo zou je het inderdaad kunnen omschrijven...
pi_44933252
Hallo iedereen die kansloos reageert hier kan binnenkort een afrekening verwachten dus reageer eens met respect

Anyway, ik heb nooit die gedachte gehad. Natuurlijk heb ik wel eens gedacht van als ik een bank beroof hoef ik nooit meer te werken als ik tenminste niet gepakt word. Toch ga ik liever werken met een mooi leven zonder dit risico.
pi_44933254
Hij hoopt gewoon dat 'ie dan ook een chick als Chantal Janzen kan neuken, that's all.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 02:17:27 #23
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_44933262
Ik heb wel eens het idee gehad om met een sniper geweer mensen om te leggen, zoals John Allen Muhammad. Maar ja, dat zou dan alleen voor de kick zijn.

Uiteindelijk heb ik dat niet gedaan, omdat het geen geld oplevert.

Ik heb ook nog een tijdje met de gedachte rondgelopen om huurmoordenaar te worden. Maar ja, hoe kom je aan opdrachten hè?
pi_44933268
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 02:14 schreef 0merta het volgende:
@ Seneca:
[..]

Een leven waarbij ik ben wie ik ben. Nu voel ik me bepaald niet hoe ik ben, omdat ik dingen doe wat ik niet wil doen, zoals bijvoorbeeld de vaste baan die ik heb. Het leven is niet lang, en wil het gewoon op een manier leven zoals het mij het interessantste lijkt. Ook al zitten daar risico's aan vast om bijvoorbeeld vast te komen zitten, of het leven korter te maken. Beiden risico's aanvaard ik.
[..]
De sleur van een vaste baan? Alsof je de enige bent die dat gevoel heeft. Ik ken het gevoel ook. Maar ipv dat ik het criminele circuit overweeg, streef ik keihard naar mijn doel om over een paar jaar een eigen bedrijf te hebben, zodat ik rond mijn 30e de financiele onafhankelijkheid heb om te kunnen doen en laten wat ik wil. ZONDER dat ten koste van anderen te doen. Als je zo graag risico's wilt nemen, waarom wordt je dan geen ondernemer?
pi_44933269
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 02:16 schreef Bananenman het volgende:
Hij hoopt gewoon dat 'ie dan ook een chick als Chantal Janzen kan neuken, that's all.
Wie is Hannah Verboom? jij editter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')