oké ik heb dit op een andere server gezet als waar de site op draait..quote:Op zondag 14 januari 2007 23:42 schreef Tiemie het volgende:
[..]
http://www.sitemasters.be/?pagina=tutorials/tutorials&cat=4&id=160
Probeer dit eens:quote:Op maandag 15 januari 2007 00:03 schreef profielnaam het volgende:
[..]
oké ik heb dit op een andere server gezet als waar de site op draait..
<?php
// was er in de eerste plaats een cookie geset?
if(isset($_COOKIE['cookienaam'])) {
// verwijder het cookie
setcookie("cookienaam", "description", time()-3600);
}
?>
de cookie >> cookienaam, wordt niet uit de cookies folder verwijderd, wat dus de bedoeling is.
1 2 3 4 5 6 7 | // was er in de eerste plaats een cookie geset? if(isset($_COOKIE['cookienaam'])) { // verwijder het cookie setcookie ("cookienaam", "", time() - 3600); } ?> |
oke heb ik ook geprobeerd net, de cookie blijft nog in de cookies folder staan helaas.quote:
Hoezo heb je dat op een andere server gezet als ik vragen mag? Het lijkt me logisch dat je geen cookies van andere sites mag overschrijven en lezenquote:Op maandag 15 januari 2007 00:03 schreef profielnaam het volgende:
[..]
oké ik heb dit op een andere server gezet als waar de site op draait..
<?php
// was er in de eerste plaats een cookie geset?
if(isset($_COOKIE['cookienaam'])) {
// verwijder het cookie
setcookie("cookienaam", "description", time()-3600);
}
?>
de cookie >> cookienaam, wordt niet uit de cookies folder verwijderd, wat dus de bedoeling is.
oke, de cookie is geset op het hoofddomein maar als de user op een bepaald subdomein van mij komt dan wil ik de cookie verwijderen.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:26 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Hoezo heb je dat op een andere server gezet als ik vragen mag? Het lijkt me logisch dat je geen cookies van andere sites mag overschrijven en lezen![]()
Dat kan wel, mits je de juiste path info toevoegt.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:26 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Hoezo heb je dat op een andere server gezet als ik vragen mag? Het lijkt me logisch dat je geen cookies van andere sites mag overschrijven en lezen![]()
Het kan (gelukkig) alleen voor de domeinnaam waar de host waar het script op draait. En subdomeinen daarvan.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat kan wel, mits je de juiste path info toevoegt.
http://nl3.php.net/manual/en/function.setcookie.php Kijk hier even naar de informatied over domeinen en paths, profielnaam
Maar als jij het beter weet, graag meer infoquote:Only hosts within the specified domain can set a cookie for a domain
ah, je had het hiervoor over een andere server. Om dat te doen moet je ervoor zorgen dat het cookie-path goed staatquote:Op maandag 15 januari 2007 21:30 schreef profielnaam het volgende:
[..]
oke, de cookie is geset op het hoofddomein maar als de user op een bepaald subdomein van mij komt dan wil ik de cookie verwijderen.
Ja...?quote:Op maandag 15 januari 2007 22:25 schreef Tiemie het volgende:
[..]
Het kan (gelukkig) alleen voor de domeinnaam waar de host waar het script op draait. En subdomeinen daarvan.
-edit- Ah ok, je had zijn laatste post nog niet gelezen.quote:Op maandag 15 januari 2007 21:30 schreef profielnaam het volgende:
[..]
oke, de cookie is geset op het hoofddomein maar als de user op een bepaald subdomein van mij komt dan wil ik de cookie verwijderen.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $image_path="avatars/".$_POST["soort"]."/"; $_POST["file"]=$file_name; if($_POST["action"]){ $image_path="avatars/".$_POST["soort"]."/"; if ($file_name == "") { echo "No file found. Check if you entered the path to your local file in the text field of the upload form."; } else { ?> |
$file_name krijgt nergens een waarde in de code die je hebt gepost.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:41 schreef wonderer het volgende:
Even iets anders:
[ code verwijderd ]
Dit werkt ineens niet meer. Niks veranderd verder... Hij komt dus uit op de foutmelding terwijl ik niks anders doe dan anders. Waar ligt dat aan?
Daar geef je aan $_POST["file"] een waarde. Andersom werkt het vast beter. Overigens ontbreekt dan hier nog wel de input-controle, wat weer voor veiligheidsproblemen kan zorgen.quote:Op maandag 15 januari 2007 22:56 schreef wonderer het volgende:
$_POST["file"]=$file_name;
Moet dat andersom dan? Het heeft tot op heden altijd gewerkt... Ik snap het even niet meer.
quote:Op maandag 15 januari 2007 23:17 schreef wonderer het volgende:
Ik heb even op php.net rondgeneusd en het bleek dat ik weer een beetje achterliep wat betreft dingen. $_FILES enzo schijnt beter te werken en mijn script doet het weer. Met je tijd meegaan is blijkbaar belangrijk
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
Super globals werken niet eens meer op mijn server, dus ik moet een zooi scripts aanpassenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 09:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
eh, ik denk dat je nu aan super globals refereerd en juist die zijn niet aanbevolen. Gewoon $_POST['formuliernaam'] gebruiken dus inplaats van $formuliernaam
-edit- wel het script bekijken swets. Ja voor geuploade bestanden gebruik je $_FILES[name][tempname]
De 'snelheid' is afhankelijk van de queries die je draait dus het zou nogal handig zijn als je die even laat zienquote:Op dinsdag 16 januari 2007 17:42 schreef Chandler het volgende:
Klein vraagje.
Een website werkt een database die tabellen linkt met varchars ipv id's en nu heb ik de tabellen omgezet naar id's ipv varchars... echter is de snelheid met 100% gedaald... het gaat om vele tabellen en natuurlijk heel veel data (50.000 records voor 1 tabel, in totaal meer dan 100.000 records).
Waar zou dit aan kunnen liggen? de ID's zijn geindexeerd....
Superglobals zijn dingen als $_POST en $_GET, het lijkt me dat die nog wel werkenquote:Op dinsdag 16 januari 2007 16:44 schreef wonderer het volgende:
[..]
Super globals werken niet eens meer op mijn server, dus ik moet een zooi scripts aanpassen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |