quote:Op maandag 1 januari 2007 22:27 schreef borisbanaan het volgende:
Mijn pa heeft al een tijdje (sinds augustus 2006 ofzo) een konijn... Vrij groot hok, bovenverdieping met trap enzo, lekker de ruimte, alles goed...
Nou vond 'ie 'm wat eenzaam, dus ging 'ie bij de kinderboerderij een cavia halen (konijn is wat riskant als je er geen 20 wilt en 't geslacht niet weet). Volgens de kinderboerderij leefde de cavia al geruime tijd met twee andere konijnen en ging dat prima. Nou, fijn.
De cavia bij 't konijn gezet vandaag. Eerste reactie van konijn: NEUKEN!!!!
De cavia wordt continu door het konijn (blijkbaar een mannetje) gebatstNogal zielig, aangezien de cavia er blijkbaar echt niet van gediend is... Het konijn is echter veel groter.
Wat doen we hieraan? Gaat dit vanzelf over, aangezien het konijn geen gezelschap gewend is, of moeten we de cavia redden van de eeuwige geilheid van ons konijn?
Uhm, door te rijden geeft het konijn aan dat hij/zij dominant is. En uit eigen ervaring, kan dit heel lang duren, dus ik weet niet of je dat je cavia aan wilt doen.quote:Op maandag 1 januari 2007 22:27 schreef borisbanaan het volgende:
Mijn pa heeft al een tijdje (sinds augustus 2006 ofzo) een konijn... Vrij groot hok, bovenverdieping met trap enzo, lekker de ruimte, alles goed...
Nou vond 'ie 'm wat eenzaam, dus ging 'ie bij de kinderboerderij een cavia halen (konijn is wat riskant als je er geen 20 wilt en 't geslacht niet weet). Volgens de kinderboerderij leefde de cavia al geruime tijd met twee andere konijnen en ging dat prima. Nou, fijn.
De cavia bij 't konijn gezet vandaag. Eerste reactie van konijn: NEUKEN!!!!
De cavia wordt continu door het konijn (blijkbaar een mannetje) gebatstNogal zielig, aangezien de cavia er blijkbaar echt niet van gediend is... Het konijn is echter veel groter.
Wat doen we hieraan? Gaat dit vanzelf over, aangezien het konijn geen gezelschap gewend is, of moeten we de cavia redden van de eeuwige geilheid van ons konijn?
Ik denk niet dat de dierenwinkel een cavia van 2 jaar aanneemt, die raken ze niet kwijtquote:Op maandag 1 januari 2007 22:45 schreef soylent het volgende:
Het konijn zal dit wel blijven doen vrees ik.
Anders neem je even het konijn mee naar de dierenwinkel en laat je hun checken; dan ruil je de cavia tegen een konijn van het juiste geslacht.
Hij zal het nieuwe konijn ook wel proberen te verkrachten, maar die geeft hem dan misschien wel een knauw.
Dan blijft hij het doen hoor, is een stukje dominantie. Je zou het konijn kunnen laten helpen, maargoed ook dat werkt niet altijd. Geef je konijn idd iets van een lapje ofzo, een pluche beest (haal wel de oogjes en het neusje eraf voor de zekerheid, en natuurlijk weer netjes dichtmakenquote:Op maandag 1 januari 2007 22:45 schreef soylent het volgende:
Het konijn zal dit wel blijven doen vrees ik.
Anders neem je even het konijn mee naar de dierenwinkel en laat je hun checken; dan ruil je de cavia tegen een konijn van het juiste geslacht.
Hij zal het nieuwe konijn ook wel proberen te verkrachten, maar die geeft hem dan misschien wel een knauw.
quote:Op maandag 1 januari 2007 23:01 schreef Bill_E het volgende:
`die cavia helemaal plakkerig retour naar afzender'
waarom niet, je kan van alles neuken, al zou ik het bij een egel heel voorzichtig doenquote:
Ik ken eigenlijk alleen gevallen waar het wel goed gingquote:Op maandag 1 januari 2007 22:56 schreef borisbanaan het volgende:
Serieus: Kan ik hiemee aannemen dat de cavia een vrouwtje is, en zouden we een mannetje kunnen regelen zodat het konijn weer gaat masturberen ipv op de cavia te willen rijden? Nogal noob hier.
De kinderboerderij zei letterlijk dat dat 99% van de keren geen probleem is, cavia's en konijnen, maar dat is dus bullshit?
Dat konijn zal zich doodneuken.quote:Op maandag 1 januari 2007 23:23 schreef borisbanaan het volgende:
Ik vind het gewoon zielig voor dat caviabeest. M'n pa heeft de bovenverdieping dichtgetimmerd zodat de cavia daar rustig kan zitten.
Maar het gaat dus nooit wat worden tussen die twee?
Natuurlijk zijn er gevallen waarbij het wel goed gaat.quote:Op maandag 1 januari 2007 23:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk alleen gevallen waar het wel goed gingHoewel, ons konijn werd over beschermend voor de cavia.. niemand mocht in de buurt van zijn cavia komen.
Ik denk dat de kinderboerderij gewoon blij is dat ze van de cavia af zijn.quote:Op maandag 1 januari 2007 22:56 schreef borisbanaan het volgende:
De kinderboerderij zei letterlijk dat dat 99% van de keren geen probleem is, cavia's en konijnen, maar dat is dus bullshit?
Konijnquote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Schaar, konijn, knip, cavia heeft rust en het konijn wordt lekker vet
CUL is de andere kant hoorquote:
quote:
Hoe weet je dat dan? Heeft het diertje al aangifte gedaan?quote:Op maandag 1 januari 2007 22:27 schreef borisbanaan het volgende:
...
De cavia wordt continu door het konijn (blijkbaar een mannetje) gebatstNogal zielig, aangezien de cavia er blijkbaar echt niet van gediend is...
...
quote:Op maandag 1 januari 2007 22:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Uhm, door te rijden geeft het konijn aan dat hij/zij dominant is. En uit eigen ervaring, kan dit heel lang duren
Ik had een cavia en een konijn bij elkaar zitten.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 13:50 schreef bima het volgende:
[..]
![]()
En, uiteindelijk hem de baas geworden?
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ik had een cavia en een konijn bij elkaar zitten.
volgens mij slaat je fantasie op hol
Dat kan prima.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 01:14 schreef Troeta het volgende:
konijnen en cavia's horen zowiezo niet samen in een hok, dat mensen dat maar niet snappen vind ik onvoorstelbaar..
Inderdaad, hier precies het zelfde, 1 vinger naar de cavia en je had er een paar tanden in staan. Echt haar kindje, sliepen samen, ze maakten nestjes voor de cavia enzo. (konijn is vorig jaar overleden)quote:Op maandag 1 januari 2007 23:17 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ken eigenlijk alleen gevallen waar het wel goed gingHoewel, ons konijn werd over beschermend voor de cavia.. niemand mocht in de buurt van zijn cavia komen.
Er zijn zelfs dierenwinkels met konijnen en cavia's bij elkaar in hokjes.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:02 schreef RiesAmaris het volgende:
konijnen en cavia's nooit samenzetten. Het zijn twee heel verschillende diersoorten. Het kan prima gaan maar als het misgaat dan gaat het ook goed mis en maakt het konijn de cavia af. Je cavia kan ook niet aangeven dat hij/zij die konijnenseks leuk vind of niet, want ze spreken elkaars taal niet... meer handige konijnen info op www.bunnybin.nl Deze opvang biedt tevens konijnen aan die een nieuw thuis zoeken. De rammen zijn allen gecastreerd.
Ja dat 'risico' neem je natuurlijk ook als je een hond en een kat neemt, of een kat en een parkietjequote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:02 schreef RiesAmaris het volgende:
konijnen en cavia's nooit samenzetten. Het zijn twee heel verschillende diersoorten. Het kan prima gaan maar als het misgaat dan gaat het ook goed mis en maakt het konijn de cavia af.
In dierenwinkels leven konijnen en cavia's in hokjes van 30cm x 30cm, als het niet minder is.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Er zijn zelfs dierenwinkels met konijnen en cavia's bij elkaar in hokjes.
Ja dan zal het ook wel kloppen he als de dierenwinkel het doetquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Er zijn zelfs dierenwinkels met konijnen en cavia's bij elkaar in hokjes.
Het gaat in ieder geval vaker WEL goed dan niet. Wat je voor de rest vindt is jou mening, maar het gaat vaker goed dan fout.quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:31 schreef morgaine21 het volgende:
[..]
Konijnen en Caven horen niet bij mekaar. Het gaat vaak goed maar vaker niet en je moet je ook afvragen voor wie jet doet; voor je zelf of voor de dieren? Denk dat de dieren gelukkiger zijn met een maatje van dezelfde soort.
Hoe lang had je Knijn al voor je Mijke kreeg?quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:52 schreef Phedre77 het volgende:
Ik heb sinds een paar maanden een tweede konijn (Mijke) in huis, omdat ik Knijn niet alleen wilde laten zitten. Knijn is een gecastreerde vent. Mijke is een niet geholpen, dominante huisvrouw die bij schijnzwangerschap enorm chagrijnig wordt. Ze wonen nu in eigen kooien, maar lopen samen los. Mijke wil Knijn namelijk ook niet met rust laten. Nu ze hun eigen kooitjes hebben, gaat het perfect. Ze spelen met elkaar buiten de kooien (nee, echt, spelen) en slapen tegen elkaar aan. Vrede. LAT-relatie.
Knijnies en caafjes gaan toch wel heel vaak goed hoor. Maar in het geval van Knijn/Knijn is het helemaal geen raar idee om 1 of beide konijnen te laten helpen. Kijk eens hier: http://www.asielgoofy.nl/ In dit konijnen- en cavia-asiel koppelen ze dagelijks beesten aan elkaar. Maar meestal proberen ze wel soort bij soort et zetten, tenzij een knijn aan caafjes is gewend ofzo.
Ik had Knijn al een jaar. Van Mijke was de leeftijd niet bekend (zij komt van konijnenopvang Goofy). Ik heb twee kooien en ze hebben kennis gemaakt bij de konijnenopvang (Knijn was mee uitzoeken), dus ze hebben 3 lokaties gekend. Mijke doet overal hetzelfde. Maar het geeft niet, want zo gaat het ook prima. Ze liggen nu buiten de kooien tegen elkaar te slapen en straks gaan ze allebei naar hun eigen slaapkamer..:-) Misschien laat ik Mijke helpen, dan is ze die schijnzwangerschappen ook kwijt.quote:Hoe lang had je Knijn al voor je Mijke kreeg?
En hoe oud was Mijke toen ze er bij kwam.
Zou het ook verschil maken als je allebei de dieren in een nieuw hok doet?
Dan zijn ze beiden op nieuw terrein.
Nee, ZIJ niet..:-) Ik en Knijn wel. Maar ik wilde ook niet melden dat het vreselijk gaat, ik wilde melden wat mijn ervaringen zijn met knijners bij andere knijners of caafjes zetten. Als ik zie wat mijn grotere Mijke doet met de iets kleinere Knijn, dan is het een goed ding dat het caafje maar weer terug is naar waar hij vandaan kwam, arm ding..:-)quote:@Phedre77, tja als het zo goed gaat is het toch prima?
Heeft Mijke veel last van die schijnzwangerschappen?
quote:Op donderdag 4 januari 2007 11:58 schreef Linkmiegel het volgende:
quote weggehaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |