ze rijden gewoon door hoor, op naar kanslozen die wel 400% betalen...quote:Op maandag 1 januari 2007 14:15 schreef Dementor het volgende:
Ze mogen je niet eens weigeren!
Daarvoor zijn de verschillende tarieven op de meter...quote:Op maandag 1 januari 2007 14:15 schreef Bill_E het volgende:
En als jij moet werken op oud en nieuw,,, Krijg je dan niet meer salaris?
Die hippies in het stadsdeelraad zijn zo soft dat ze als ze iets laten gebeuren, niet verder komen dan een iets minder vriendelijke brief naar de centrale te sturen. Ze zijn al blij dat die taxi-chauffeuren niet aan de uitkering hangen. Oplossing, die uitkeringen maar eens aanpassen en de belastingen op lage lonen verlagen. Dat financiert zichzelf, daarbij een 3-strikes and your out systeem wat betreft de licentie en men zal vanzelf wat meer op de regels gaan letten.quote:Op maandag 1 januari 2007 14:25 schreef Skull-splitter het volgende:
"te dichtbij" had je even leuk zijn taxilicentienummer op moeten schrijven en naar de stadsdeelraad kunnen sturen, gaat ie zeker op zijn dak krijgen.
Maar sowieso, taxi's
Hoezo ridicuul?quote:Op maandag 1 januari 2007 14:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Meer dat er duidelijke afspraken zijn gemaakt wat betreft de taxi-regelementen, alleen de gemiddelde taxichauffeur heeft het gewoon nog niet door. Het niet meenemen omwille reisafstand is natuurlijk ridicuul...
De gemiddelde taxi-chauffeur heeft het wel door maar hebben er lak aan. Reglementen zonder duidelijke handhaving is nutteloos. Je mag als taxi ook de weg niet versperren bij het Leidseplein, maar de pakkans is minimaal en de boete laag dus gebeurd het gewoon.quote:Op maandag 1 januari 2007 14:50 schreef Skull-splitter het volgende:
Meer dat er duidelijke afspraken zijn gemaakt wat betreft de taxi-regelementen, alleen de gemiddelde taxichauffeur heeft het gewoon nog niet door. Het niet meenemen omwille reisafstand is natuurlijk ridicuul...
Plus als die taxi-schoften zien dat je hun nummer staat te noteren, dan springen ze met een groepje uit hun auto om je even wat manieren bij te brengen...quote:Op maandag 1 januari 2007 15:04 schreef sampoo het volgende:
[..]
De gemiddelde taxi-chauffeur heeft het wel door maar hebben er lak aan. Reglementen zonder duidelijke handhaving is nutteloos. Je mag als taxi ook de weg niet versperren bij het Leidseplein, maar de pakkans is minimaal en de boete laag dus gebeurd het gewoon.
Hoeveel zullen twee dagen na later een klacht indienen, de moeite nemen om een brief te schrijven, het taxi-nummer noteren van elke taxi die hen weigert ect. De meesten zijn dronken en/of moe en willen gewoon naar huis.
Omdat hier niemand en jij ook niet voor 15 EUR 2 uur wil werken (rit van 40min, wachttijd op een klant danwel rit van 40 min terug ect, al zal het in HK vermoedelijk minder moeilijk zijn om een klant te vinden) en daarvan nog een auto moet laten rijden en belastingen betalen. Als je voor een baas rijdt is het nog slechter gesteld.quote:Op maandag 1 januari 2007 14:58 schreef Yi-Long het volgende:
Taxichauffeurs in Nederland zijn zowiezo TUIG, en de prijzen zijn echt ongeloolijk belachelijk.
Moet je eens een taxi in Hong Kong nemen: Ritje van Yuen Long naar Tai Bo (zegt jullie geen reet, maar is zo'n 40 minuten ofzo) kostte maar 15 Euro ofzo...
Daar is het OV, en dus ook de taxi's, gewoon fantastisch geregeld. Ik snap niet waarom het in een welvarend land als Nederland dan niet zo zou kunnen zijn.
Dat snap ik al jaren niet. Een eerste klas land als nederland hoort alles top te zijn, de realiteit is echter dat het in vele ''tweederangslanden'' gewoon een stuk beter is. Het OV klopt van geen meter, en dan doel ik niet eens op de NS maar op het GVB hier in Amsterdam. Om dan natuurlijk nog maar te zwijgen op het gedrag van de mensen in het OV.quote:Op maandag 1 januari 2007 14:58 schreef Yi-Long het volgende:
Daar is het OV, en dus ook de taxi's, gewoon fantastisch geregeld. Ik snap niet waarom het in een welvarend land als Nederland dan niet zo zou kunnen zijn.
Dat is gewoon de mentaliteit hier in NLquote:Op maandag 1 januari 2007 15:10 schreef sampoo het volgende:
[..]
Omdat hier niemand en jij ook niet voor 15 EUR 2 uur wil werken (rit van 40min, wachttijd op een klant danwel rit van 40 min terug ect, al zal het in HK vermoedelijk minder moeilijk zijn om een klant te vinden) en daarvan nog een auto moet laten rijden en belastingen betalen. Als je voor een baas rijdt is het nog slechter gesteld.
Taxichauffeur dient gewoon jou van A naar B te brengen. Daar betaal je hem immers voor. Prijzen moeten ook vooraf duidelijk te zien zijn.quote:Op maandag 1 januari 2007 14:57 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Hoezo ridicuul?
We leven toch in een vrije kapitalistische maatschappij?
Je kunt een taxichauffeur niet dwingen voor je te werken.
Maar je hebt hem nog helemaal niet betaald!quote:Op maandag 1 januari 2007 15:43 schreef Skull-splitter het volgende:
Taxichauffeur dient gewoon jou van A naar B te brengen. Daar betaal je hem immers voor.
Hij biedt, althans, dat is het concept dan, een service waar je voor betaald. En door bepaalde regels mag hij je niet discrimineren om de afstand...quote:Op maandag 1 januari 2007 15:58 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Maar je hebt hem nog helemaal niet betaald!
Waarom dient hij jou te gehoorzamen?
Is hij je slaaf of zo?
![]()
Het riekt meer naar organisatie en regelgeving van bovenaf... TCA is nou eenmaal gewoon georganiseerde misdaadquote:Op maandag 1 januari 2007 16:09 schreef Kiegie het volgende:
Maar dat is toch belachelijk?
Je kunt van een ondernemer toch niet eisen dat hij zijn winstmarge aanpast aan de wensen van de afnemer?
Dat riekt naar communisme!
Je bedoelt dat een taxichauffeur niet zelf bepaalt of hij een rit aanneemt?quote:Op maandag 1 januari 2007 16:12 schreef Skull-splitter het volgende:
Het riekt meer naar organisatie en regelgeving van bovenaf...
Dan zou je haast naar huis moeten kunnen lopen, want het starttarief is al 3,50!quote:Op maandag 1 januari 2007 14:08 schreef Re het volgende:
..normaal een ritje naar huis van 5-6 euro, meer niet.
Ik loop liever heel amsterdam door dan dat ik me laat vervoeren per taxiquote:Op maandag 1 januari 2007 16:32 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dan zou je haast naar huis moeten kunnen lopen, want het starttarief is al 3,50!
Ik bedoel dat de afspraken zijn dat een chauffeur een rit maar gewoon aan te nemen heeft als hij op een standplaats staat.quote:Op maandag 1 januari 2007 16:29 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Je bedoelt dat een taxichauffeur niet zelf bepaalt of hij een rit aanneemt?
Das dus niet helemaal waarquote:Op maandag 1 januari 2007 16:58 schreef Kiegie het volgende:
Jaha, maar dan tegen een prijs die hij helemaal zelf mag bepalen.
Maar dat is toch onzin?quote:
niet allemaal hoor, maar helaas zijn er zoveel slechte bedrijven dat de goede daar onder moeten lijden..quote:Op maandag 1 januari 2007 14:58 schreef Yi-Long het volgende:
Taxichauffeurs in Nederland zijn zowiezo TUIG, en de prijzen zijn echt ongeloolijk belachelijk.
Moet je eens een taxi in Hong Kong nemen: Ritje van Yuen Long naar Tai Bo (zegt jullie geen reet, maar is zo'n 40 minuten ofzo) kostte maar 15 Euro ofzo...
3,10 en nee.... geloof me, dat is te ver om te lopenquote:Op maandag 1 januari 2007 16:32 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dan zou je haast naar huis moeten kunnen lopen, want het starttarief is al 3,50!
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 07:50 schreef Camplo het volgende:
Of het nu kerst of een verjaardag betreft ik vind het kansloos en getuigen van weinig zelfrespect.
Taxi's doen er goed aan mensen flink af te zetten op zo'n dagen
wie heeft de taxi betaald dan?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 15:35 schreef HeatWave het volgende:
Taxi's zijn een noodzakelijk kwaad helaas.
ZOu gewoon eens tijd worden voor een soort van OV regeling, dat kost ook gewoon altijd hetzelfde, dan weet je gewoon altijd waar je aan toe bent.
Ik ben soms 18 en soms 25 euro kwijt voor hetzelfde ritje. Met O&N was het 30 maar gezelschap was zo moe en licht ziek dat ik het maar gedaan heb.
Je had ook gewoon even 3 keer kunnen struikelenquote:Op dinsdag 2 januari 2007 18:11 schreef superhero87 het volgende:
Van het CS A'dam naar het Movenpick hotel kostte mij 17,50, en als je weet waar het Movenpick hotel ligt, snap je dat 17,50 gewoon belachelijk is![]()
quote:Op dinsdag 2 januari 2007 07:50 schreef Camplo het volgende:
Ik neem nooit een taxi.
Vind dat voor triestelingen. Men neme een bob en die blijft nuchter problem solved.
Laatste tijd hoor ik van m'n vriendin ook van die verhalen, mensen die ergens heengaan of op visite komen bij hun en dan TOCH nog willen drinken en dan maar een taxi naar huis nemen
Of het nu kerst of een verjaardag betreft ik vind het kansloos en getuigen van weinig zelfrespect.
Taxi's doen er goed aan mensen flink af te zetten op zo'n dagenzal ze leren.
SAW III mannetjes liggen overal op de loer jeweets!
Detailquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:25 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
wie heeft de taxi betaald dan?
Daarom rijd ik zelf en drink ik niet...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:00 schreef jimjim1983 het volgende:
Camplo heeft gewoon geen geld voor de taxi
Daarom wisselen we ook af wie rijdtquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:16 schreef jimjim1983 het volgende:
niet iedereen heeft zin om niet te zuipen![]()
Ik vind gewoon dat als men alsnog gaat drinken en de auto wilt laten staan en de taxi neemtquote:Op dinsdag 2 januari 2007 07:50 schreef Camplo het volgende:
Ik neem nooit een taxi.
Vind dat voor triestelingen. Men neme een bob en die blijft nuchter problem solved.
Laatste tijd hoor ik van m'n vriendin ook van die verhalen, mensen die ergens heengaan of op visite komen bij hun en dan TOCH nog willen drinken en dan maar een taxi naar huis nemen
Taxi's doen er goed aan mensen flink af te zetten op zo'n dagenzal ze leren.
SAW III mannetjes liggen overal op de loer jeweets!
Jij loopt in 30 min 10 km rijden? Knap..quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:35 schreef Skull-splitter het volgende:
10 minuten taxi of 30 minuten lopen... Ik weet het wel, lopen it is...
Ik woon in een stad. Tien minuten rijden vanuit het centrum is een half uur lopen en ongeveer een kwartier met OV...quote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jij loopt in 30 min 10 km rijden? Knap..
gelukkig is Amsterdam een dorpquote:Op dinsdag 2 januari 2007 21:42 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik woon in een stad. Tien minuten rijden vanuit het centrum is een half uur lopen en ongeveer een kwartier met OV...
en ik de benenwagenquote:Op maandag 1 januari 2007 14:18 schreef SillyWalks het volgende:
Daarom pak ik altijd de fiets.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |