abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44938217
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 12:49 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

tja, op 't land kannie niet drijven he, dus hij zal wel in't water blijven drijven
pi_44947008
quote:
Op maandag 1 januari 2007 12:34 schreef Drugshond het volgende:
Ik kan me een WFL-topic voor de geest halen wat ook ging over een behoorlijke ijsklomp + picca's. Maar deze schijnt idd groter te zijn.
deze bedoelt u:
Botsing van ijsberg B15a
pi_44948724
quote:
Op maandag 1 januari 2007 18:02 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat verstoren van de golfstroom is volgens mij echt heel erg hypothetisch. De vorige dat dat gebeurde, lag New York onder direhonderd miljoen kilometer ijs en het was dát ijs dat ervoor zorgde en nu ligt daar geen ijs. Ja, ergens anders, op Groenland, maar dat zal nog zo snel niet gaan, waarschijnlijk, en ligt dus ook ergens anders.
Ik weet het niet. De golfstroom is wel zwakker geworden, maar echt koeler is het daardoor niet geworden. Dus het effect van compleet wegvallen, daar kunnen we alleen maar naar raden.
pi_44949488
Lekker belangrijk!!
  donderdag 4 januari 2007 @ 05:53:12 #31
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_44996789
Dan vraag ik mij af moet je nog kinderen ter wereld willen zetten op deze wereld die wij met z'n allen vakkundig aan het slopen zijn.

Maar goed dan hoor je van je voorgangers dat die gedachten er ook al waren rond de koude oorlog, WO II , WOI en ga zo maar terug

Ook ben ik eigenlijk maar een sentimentele lul die altijd alles bij het oude wil houden. Waarvoor hebben we ijs nodig? Pinguins en IJsberen?
pi_45001427
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 19:22 schreef draaijer het volgende:
Lekker belangrijk!!
Ja zeker weten

Kan me niet voorstellen dat dit ernstige gevolgen gaat hebben.
There are only two pains in life. The pain of discipline and the pain of regret.
pi_45242730
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 05:53 schreef PLAE@ het volgende:
Dan vraag ik mij af moet je nog kinderen ter wereld willen zetten op deze wereld die wij met z'n allen vakkundig aan het slopen zijn.

Maar goed dan hoor je van je voorgangers dat die gedachten er ook al waren rond de koude oorlog, WO II , WOI en ga zo maar terug

Ook ben ik eigenlijk maar een sentimentele lul die altijd alles bij het oude wil houden. Waarvoor hebben we ijs nodig? Pinguins en IJsberen?
IJsberen inderdaad.
En om de boel wat af te koelen, denkende aan een ijsblokje.. als die smelt in een supervol glas drinken stroomt de zooi over. Als al het ijs zou smelten of alleen al een groot deel, zouden een aantal landen lichtelijk overstromen hehe.
pi_45246956
quote:
Op donderdag 11 januari 2007 11:39 schreef MM-Luna het volgende:

[..]

IJsberen inderdaad.
En om de boel wat af te koelen, denkende aan een ijsblokje.. als die smelt in een supervol glas drinken stroomt de zooi over. Als al het ijs zou smelten of alleen al een groot deel, zouden een aantal landen lichtelijk overstromen hehe.
Als jij een test kan laten zien dat je een vol glas hebt waarin een ijsklontje drijft dat als deze gesmolten is het glas overloopt dan krijg je de nobelprijs voor de natuurkunde.

Het ijs wat zich daarintegen op groenland en antartica bevindt ligt op land en als dat smelten gaat zal het wel invloed hebben op de zeespiegel het drijfijs van de noordpool niet.
pi_45247927
Wel kont er nog een ander effect bij he, water zet uit bij opwarming.
Golven kunnen hoger worden in dieper water en de wind kan harder waaien bij hogere temperaturen.
Meer kans dus dat hier de dijken te laag zijn bij stevige storm.
  Moderator woensdag 23 mei 2007 @ 01:03:32 #36
8781 crew  Frutsel
pi_49671668
Scientists in the Arctic have just carried out the first research on a huge iceberg the size of Manhattan.

Some 16km long and 5km wide (10x3 miles), Ayles Ice Island broke away from the Canadian Arctic coast in 2005, but has only recently been identified.

Researchers have now landed on the giant berg with a BBC team and planted a tracking beacon on its surface.

This will allow the island's progress to be monitored as currents push it around the Arctic Ocean.

For 3,000 years, this colossal block of ice was securely fixed to the coast as part of the Ayles Ice Shelf - but now it is drifting free.

Its current location is about 600km (400 miles) from the North Pole, in what is one of the fastest warming regions on Earth.

We approached the island in a small plane. From the air, the vast expanse of white stood out as unusually smooth compared with the much rougher sea ice that forms and thaws with the changing seasons.

The island's surface was judged safe enough to land on - our plane was fitted with skis - and after a bumpy touchdown we ground to a halt, the first expedition of its kind.

Soon the scientists were at work - time was limited with the risk of the weather changing.



First, Dr Derek Mueller of the University of Alaska Fairbanks dug down through the surface layer of snow to reach the mass of the ice below.

Then he and Dr Luke Copland, of the University of Ottawa, carried out a series of measurements using a ground-penetrating radar.

They found that the average of thickness of the ice was 42-45m (138-148ft) - the equivalent of the height of a 10-storey building.

This was slightly thicker than expected.

One implication is that the island is may prove even more durable than predicted - the sheer weight of ice estimated at two billion tonnes may take longer to melt than initially thought.

But according to Dr Copland, the fact that such thick ice could split apart in less than an hour - as it did back in August 2005 - illustrates a more alarming point.

"This shows how climate change can trigger very sudden changes even on a massive scale - when the ice shelf broke away, the rupture registered with the force of a small earthquake," he said.

The records show that this region of the Arctic - the northern coast of Ellesmere Island - has lost 90% of its ice shelves in the past century.

Much of this occurred during the warmer period of the 1940s but then in the cooler decades that followed, some of the ice shelves showed signs of reforming.

According to Dr Mueller, "the difference now is that with the current rate of warming, those ice shelves are likely never to be reconstituted."

Climate scientists predict that the Arctic will continue to warm - so the expectation is that the five remaining ice shelves here could also break away. The effect already is that the map of the Arctic will have to be redrawn.

Before we left, the scientists planted a satellite tracking beacon - because if the island continues to drift to the west, it could threaten the oil and gas installations off Alaska.

In the next few days, a website run by the Canadian Ice Service should mark the beacon's location and show exactly where the island is headed.



The Ayles Ice Island calved off the Ayles Ice Shelf in August 2005
The calving event was the largest in at least the last 25 years
A total of 87.1 sq km (33.6 sq miles) of ice was lost in this event
The largest piece was 66.4 sq km (25.6 sq miles) in area
This made the slab a little larger than Manhattan
Ayles Ice Island has moved some 50km (30 miles) since calving


Artikel --> http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/6679321.stm
pi_52867805
Vast ice island trapped in Arctic

An island of ice the size of Manhattan has drifted into a remote channel and jammed itself in.

The Ayles Ice Island changed the Arctic map by breaking free from the Canadian coast two years ago.

Scientists have been tracking the progress of this monster iceberg amid fears that it could edge west towards oil and gas installations off Alaska.

The creation of the island is seen by many scientists as a key indicator of the rapid warming of the Arctic.

Ayles Ice Island is vast, measuring about 16km (10 miles) long and five kilometres (three miles) across.

In May, I joined a team that staged a dramatic landing by ski-plane on to the island itself to carry out the first scientific analysis.

Satellite pictures monitored by the Canadian Ice Service show how it has drifted along the coast (310km since May) and is now wedged into the Sverdrup Channel, an inlet between two of the Queen Elizabeth Islands that make up the northernmost limits of the Canadian High Arctic.

No danger

One of the scientists on the May expedition, Dr Luke Copland, assistant professor at the University of Ottawa, says this year's unusually low concentrations of sea-ice - which freezes and thaws with the seasons - may explain how the ice island ended up in its current position.


The BBC visited the ice island in May of this year
However, given the potential hazard of such a vast block of ice, this may be the safest outcome for the time being.

Dr Copland told me: "The main message now is that the Ayles Ice Island is out of the danger area for the oil rigs in the Beaufort Sea. Now that it has moved out of the wide open Arctic Ocean and into the Queen Elizabeth Islands it is likely to stay stuck in there."

During the expedition, Dr Copland planted a satellite beacon to provide the most accurate possible track of the island's movements.

Sadly the beacon has now stopped working - either because it has run out of battery power or more likely because its radio path to the satellites above is somehow obscured.

Dr Copland said: "The fact that we were receiving partial signals from the beacon suggests that something was blocking it. The most obvious candidates are that it has fallen into a crack in the ice or a pond of meltwater; or been covered over by a snowdrift. Beyond that we can't tell anything.

"There is a possibility that the beacon will come back to life if the obstruction moves out of the way."

In the meantime, satellite pictures will be the only source of news about the fate of the island. And given the rapid retreat of sea-ice - heading for a record low this year - scientists will want to keep a close watch on this new feature of the Arctic geography for years to come.



http://news.bbc.co.uk/1/hi/sci/tech/6970824.stm
  zondag 9 september 2007 @ 02:28:36 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53043537
fijn dan kunnen we nu weer overgaan tot de orde van de dag. niet fietsen naar je werk, want dan stoot je meer co2 uit dan een auto...
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53043660
"klimaatverandering": Het nieuwe terrorisme.

Werd er vroeger bij iedere stoel die inzakte direct door de media hysterisch geroepen over terroristische aanslagen, nu is iedere regendruppel een voorbode van morgen een 100en miljaren graden warmere aarde, met complete continenten van mensen die per minuut uitsterven.

Nou, tegen de tijd dat global warming een probleem wordt, zijn we allemaal allang omgekomen van armoede, veroorzaakt door die belachelijke milieutaxen die tegenwoordig overal op geheven worden
pi_53043782
die milieutaxen ja..ik moet straks van ellende op een ander vliegveld dan Schiphol landen om weer 300.000 Rupiah uit te sparen (die 24 euro die men extra wil gaan heffen). Klootzakken zijn het, en het is nog onzinnig ook inderdaad.
  zondag 9 september 2007 @ 02:55:38 #42
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53043786
quote:
Op zondag 9 september 2007 02:54 schreef indahnesia.com het volgende:
die milieutaxen ja..ik moet straks van ellende op een ander vliegveld dan Schiphol landen om weer 300.000 Rupiah uit te sparen (die 24 euro die men extra wil gaan heffen). Klootzakken zijn het, en het is nog onzinnig ook inderdaad.
jij moet gewoon betalen en je bek houden.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53043897
Ik ga helemaal niets betalen. Dit soort Nederlandse poldermodel initiatieven zijn prima te omzeilen en met de trein van Frankfurt naar Nederland. Dag dag met die 24 euro, sterker nog een ticket naar Frankfurt is nog goedkoper ook. Hopelijk gebruiken ze een beetje een schoon vliegtuig, dat wel.
  zondag 9 september 2007 @ 03:19:26 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53043916
quote:
Op zondag 9 september 2007 03:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik ga helemaal niets betalen. Dit soort Nederlandse poldermodel initiatieven zijn prima te omzeilen en met de trein van Frankfurt naar Nederland. Dag dag met die 24 euro, sterker nog een ticket naar Frankfurt is nog goedkoper ook. Hopelijk gebruiken ze een beetje een schoon vliegtuig, dat wel.
je moet dan nog wel een stuk met de trein. kan je lekker je jetlag wegslapen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53043936
quote:
Op zondag 9 september 2007 03:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik ga helemaal niets betalen. Dit soort Nederlandse poldermodel initiatieven zijn prima te omzeilen en met de trein van Frankfurt naar Nederland. Dag dag met die 24 euro, sterker nog een ticket naar Frankfurt is nog goedkoper ook. Hopelijk gebruiken ze een beetje een schoon vliegtuig, dat wel.
misschien is het handig om dingen in een wat groter tijdsbestek te bekijken, dan de duur van je eigen leven.
pi_53043949
quote:
Op zondag 9 september 2007 03:19 schreef zoalshetis het volgende:
je moet dan nog wel een stuk met de trein. kan je lekker je jetlag wegslapen.
De ICE gaat wel hard hoor. Volgens mij ben je in een paar uur van Frankfurt naar Utrecht.
  zondag 9 september 2007 @ 03:30:57 #47
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53043966
quote:
Op zondag 9 september 2007 03:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De ICE gaat wel hard hoor. Volgens mij ben je in een paar uur van Frankfurt naar Utrecht.
laten we zeggen 4 uur?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53043976
quote:
Op zondag 9 september 2007 03:30 schreef zoalshetis het volgende:
laten we zeggen 4 uur?
Duurt 3 uur en 10 minuten, even opgezocht. Ik zou gaan pilsen in de Bord-Bistro.
pi_53044094
quote:
Op zondag 9 september 2007 03:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je moet dan nog wel een stuk met de trein. kan je lekker je jetlag wegslapen.
heb ik nooit last van (vooralsnog), dus ik kan mooi van het Europeesche landschap genieten, als dat dan nog bestaat volgend jaar
pi_53044098
quote:
Op zondag 9 september 2007 03:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Duurt 3 uur en 10 minuten, even opgezocht. Ik zou gaan pilsen in de Bord-Bistro.
pilsen zo vers uit een vliegtuig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')