Ik ga ook over 3 weken.quote:Op maandag 1 januari 2007 12:26 schreef Flash55 het volgende:
ik ga over 3 weken hoop dat er nog even een flink flink pak valt !!!! is ook wel nodig
Idd een lawine topic, die missen we ook nog.quote:Op woensdag 3 januari 2007 12:09 schreef aloa het volgende:
Lawinegevaar door zware sneeuwval in Tirol
INNSBRUCK - In het westen van de Oostenrijkse deelstaat Tirol heerst groot lawinegevaar. De lawinewaarschuwingsdienst heeft de situatie ingeschaald in alarmfase vier, de op een na hoogste stand, meldde de Oostenrijkse televisie ORF woensdag.
In gebieden boven de 1800 meter bestaat de kans op spontane lawines. Oorzaak van het toegenomen gevaar is een laag verse sneeuw gekoppeld aan harde wind. Vooral in de regio Arlberg is het gevaar groot.
nu.nl
Het is nog niet veel in de bergen.quote:Grote verschillen in de Alpen
Aan de noordflank van de Alpen is en blijft het voorlopig bewolkt en valt regen of sneeuw. De sneeuwvalgrens ligt onder de 1000 meter, maar stijgt naar de 1500 meter. Hoog in de bergen waait het stevig en op 2000 meter kan je rekenen op 5 graden vorst.
Aan de zuidkant van het alpenmassief valt nauwelijks neerslag en vooral in het zuiden van Zwitserland en in het noordwesten van Italië is het volop genieten van de zon.
Dicht bij huis blijft het huilen met de pet op. Net als in ons eigen land stroomt voortdurend zachte lucht binnen. In de Ardennen is al helemaal niets te beleven en op de toppen van het Sauerland en de Harz zal de sneeuw eerder verdwijnen dan dat er wat bij komt.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 12:30 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Idd een lawine topic, die missen we ook nog.
Boeien, als je 'gewoon' op de piste blijft is er niks aan de hand. Ga je offpiste, doe het dan met een gids en neem in ieder geval een lawinepieper mee.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 10:19 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Wij zitten dit jaar in Tirol, benieuwd of er in Februari nog lawinegevaar is.
[afbeelding]
![]()
Jep is van vandaag, ik zag net op de buienradar in het Zuiden van Oostenrijk waar we heengaan (vlakbij de brennerpas -> Italie) rond 13.00 uur de buien ontstaan.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:45 schreef Jodelaar het volgende:
je ziet de skiers ook mooi diep in de sneeuw gaan! lijkt net tiefschnee. Dus das zeer goede sneeuw!
Weet je zeker dat dat live is dat beeld? als het goed is zou het nu niet moeten sneeuwen in Tirol. In Voralberg valt er ook geen vlokje!
[afbeelding]
+5 op 1900 meter![]()
Ja zie het nu ook. Plaatselijk buitjequote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:50 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Jep is van vandaag, ik zag net op de buienradar in het Zuiden van Oostenrijk waar we heengaan (vlakbij de brennerpas -> Italie) rond 13.00 uur de buien ontstaan.
Ach ja er valt in ieder geval weer behoorlijk wat bij.quote:Op woensdag 24 januari 2007 15:16 schreef Jodelaar het volgende:
Matige sneeuw, buitjes ( net als 2 dagen bij ons), buitjes (idem)
niet echt om blij van te worden. door dat krijg je alleen maar ijsplaten in de sneeuw wat natuurlijk wel beter is dat het niet zo snel dooid onder de platen.
Koop tourski'squote:Op dinsdag 2 januari 2007 01:14 schreef -skippybal- het volgende:
Ik ben niet zo van de wintersport. Eén keer gedaan en verveelde me al na 1 dag met die kutski's.
Een berg moet je op, niet af
tot gister lag er niets waar wij gaan, nu 30 cm in dalquote:Op woensdag 24 januari 2007 15:24 schreef IedeK. het volgende:
[..]
Ach ja er valt in ieder geval weer behoorlijk wat bij.
Rond kerst was echt drama in sommige plaatsen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |