abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 januari 2007 @ 23:52:54 #76
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_44930319
De LA Times is net zoals de NY Times en The Guardian een links-liberaal pro-islam propaganda werktuig. Je kunt je boodschap beter direct vanaf indymedia linken.
  maandag 1 januari 2007 @ 23:58:02 #77
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44930572
quote:
Op maandag 1 januari 2007 23:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De LA Times is net zoals de NY Times en The Guardian een links-liberaal pro-islam propaganda werktuig. Je kunt je boodschap beter direct vanaf indymedia linken.
Nou, volgens mij gaat het een jaar vol humor worden, dat weet ik wel!
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_44930729
quote:
Op maandag 1 januari 2007 23:50 schreef NorthernStar het volgende:
hij heeft gezegd dat het zionistische regime in Jeruzalem 'uit de bladzijden van de geschiedenis zal verdwijnen' zoals ook het communistisch regime in Moskou is verdwenen.
Dat klopt, maar tegelijkertijd wist Ahmedinejad natuurlijk ook wel wat het effect van zijn uitspraken zou zijn op de rest van de wereld, maar dat is waarschijnlijk ook zijn doel. Zie ook die Holocaust-conferentie. Het is alleen maar bedoeld om hem, of Iran, neer te zetten als de underdog.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 00:06:05 #79
93744 Finder_elf_towns
pi_44930991
De beste manier om te weten te komen wat Iran nu exact wil is om te luisteren wat de Iraanse leiders te zeggen hebben en je in te lezen over hun gedachtengoed. Beiden stroken met elkaar en beiden (zowel hun verbale boodschap bij monde van de Iraanse president en hun gedachtengoed) duiden erop dat ze daadwerkelijk van plan zijn Israël aan te vallen. Hoe en met welke middelen ze dit van plan zijn is zeker nog onderwerp van discussie, maar dat ze in elk geval iets definitiefs voor Israël aan het bedenken zijn is wel duidelijk. Zoals in dit geval de boodschap van de overheidsgestuurde staatsmedia. Pure propaganda of niet, Iran heeft de middelen om Israël te treffen en des de religieuzer ze hun boodschap van vernietiging brengen hoe meer gekken ze potentieel kunnen rekruteren om voor hun karretje te spannen.
pi_44931167
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 00:06 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De beste manier om te weten te komen wat Iran nu exact wil is om te luisteren wat de Iraanse leiders te zeggen hebben en je in te lezen over hun gedachtengoed.
Dus wanneer ze zeggen dat ze geen kernwapen nastreven, dan is dat dus wat ze exact willen?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 00:10:07 #81
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44931177
Misschien, en dat is slechts een theorie, doet Ahmedinedinges dat express, zodat het volk denkt 'oh, de overheid doet het wel voor me'. Een zeer bekend fenomeen van alle tijden. Als de overheid het doet, heeft de burger zelf er vaak geen trek meer in. Of, als iemand anders het al voor je doet, doet men het zelf vaak niet nogmaals.

Zo kan de burger lekker denken 'jaaaa, anti-israel-whatever' en lekker doorgaan met zijn leven, productief op het land werken in plaats van met een bomgordel om een land binnen gaan lopen. Dat is namelijk slecht voor de economie.

Maar, dat is slechts een theorie. Een beetje zoals 'God bestaat / bestaat niet', want, als Ahmedinges zou zeggen dat hij dat doet, is zijn spel voor niets geweest.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 00:12:52 #82
93744 Finder_elf_towns
pi_44931265
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 00:09 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dus wanneer ze zeggen dat ze geen kernwapen nastreven, dan is dat dus wat ze exact willen?
Nee, voorwaarde is wel dat je zelf je gezonde verstand blijft gebruiken en een bullshit-filter gebruikt tegen overduidelijke onzinnige uitspraken.
pi_44931307
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 00:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Nee, voorwaarde is wel dat je zelf je gezonde verstand blijft gebruiken en een bullshit-filter gebruikt tegen overduidelijke onzinnige uitspraken.
Goed advies.
  dinsdag 2 januari 2007 @ 00:14:16 #84
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_44931314
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 00:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Dus eigenlijk maakt het niet uit wat hij zegt.
pi_44931524
quote:
Op maandag 1 januari 2007 23:29 schreef Monidique het volgende:
Dat zou in ieder geval een dreiging zijn voor Israël en niet voor het Westen.
Israël hoort bij het Westen.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_44931849
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 00:21 schreef Nam_Soldier het volgende:

[..]

Israël hoort bij het Westen.
Nou, dat dacht ik toch niet. ik geloof niet dat die waar dan ook bijhoren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_44931878
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 00:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Het is een welvarende, seculiere, verlichte democratie. Dat is ongeveer net zo als de andere Westerse landen.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_44931933
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 00:33 schreef Hathor het volgende:

[..]

Laten we het er dan maar op houden dat Israël sterk westers georiënteerd is.
pi_44932018
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 00:34 schreef Nam_Soldier het volgende:

[..]

Het is een welvarende, seculiere, verlichte democratie. Dat is ongeveer net zo als de andere Westerse landen.
Dat maakt het nog niet westers, aangezien Israel in het oosten ligt. Westers zullen ze nooit worden.

Maar buiten dat zijn het barbaren en kolonisten, dus ze hebben nog wat werk te doen willen ze zich kunnen meten aan het westen.
pi_44932057
Zoals de bijbel het zegt: de hoer tegen het beest. Hoer = amerika, beest = islam/iran/iraq/syrie etc.

Wat een feest
  † In Memoriam † dinsdag 2 januari 2007 @ 00:42:04 #91
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_44932086
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 00:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat klopt, maar tegelijkertijd wist Ahmedinejad natuurlijk ook wel wat het effect van zijn uitspraken zou zijn op de rest van de wereld, maar dat is waarschijnlijk ook zijn doel. Zie ook die Holocaust-conferentie. Het is alleen maar bedoeld om hem, of Iran, neer te zetten als de underdog.
Dat weet ik niet. Ik weet niet of men in Iran had voorzien dat Memri & Co met deze uitspraak aan de haal zou gaan. Het was een veel oudere uitspraak van Khomeini als ik het goed heb, die Ahmedinejad in een speech gebruikte.

De holocaust-conferentie zie ik als een directe aanval op Israel. In het westen, Europa en de VS, ontleent Israel veel steun aan de holocaust. Dat is in de rest van de wereld heel anders. Ook is twijfelen over het hoe en wat in de rest van de wereld geen 'thoughtcrime'. En in reactie op de Mohammed-cartoons was het een vrij geslaagde move om het westen er hypocriet op te zetten. Aangezien Iran zich min of meer heeft aangesloten bij de alliantie tussen Rusland/China zijn hun acties meer gericht op hen dan op ons denk ik.

In Iran lijkt iig de heersende mening te zijn dat het veel meer een conflict is tussen Israel en Iran dan een conflict met de VS. Ze openen dus in de eerste plaats de aanval (in hun ogen tegenaanval) op Israel.

Iran Seeks Condemnation of Israeli Nukes
pi_44932095
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 00:39 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Dat maakt het nog niet westers, aangezien Israel in het oosten ligt. Westers zullen ze nooit worden.

Maar buiten dat zijn het barbaren en kolonisten, dus ze hebben nog wat werk te doen willen ze zich kunnen meten aan het westen.
Australië en Nieuw-Zeeland liggen toch ook in het Oosten... Ligging heeft niks te maken met cultuur.
Oh, nu moeten ze zich plots meten aan het Westen. Verderop in het topic zie ik toch zeker staan "het kapitalistisch westen moet een halt worden toegeroepen."
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_44932169
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 00:42 schreef Nam_Soldier het volgende:

[..]

Australië en Nieuw-Zeeland liggen toch ook in het Oosten... Ligging heeft niks te maken met cultuur.
Oh, nu moeten ze zich plots meten aan het Westen. Verderop in het topic zie ik toch zeker staan "het kapitalistisch westen moet een halt worden toegeroepen."
Hij zwamt er weer lustig op los.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_44932210
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 00:42 schreef Nam_Soldier het volgende:

[..]

Als ik zeg "meten aan het westen" zeg ik dan dat het westen het uitgangspunt moet zijn? Zeg ik dan dat het westen de voorkeur geniet boven het oosten? Nee, ik zeg dat wanneer je de twee vergelijkt vanuit het perspectief van het oosten, de meting niet gelijk is.

En natuurlijk zegt west en oost wel iets. Er is wel zoiets als een westerse cultuur, maar dat staat los van het westen als geografische positie. Israel zal vanwege haar ligging nooit westers zijn, maar hoogstens een westerse cultuur hebben.
pi_44932257
Sja, wat definiëert eigenlijk 'Het Westen'?
pi_44932277
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 00:46 schreef Hathor het volgende:

[..]

Hij zwamt er weer lustig op los.
What is in the name ?
pi_44932327
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 00:47 schreef zwambtenaar het volgende:

[..]

Als ik zeg "meten aan het westen" zeg ik dan dat het westen het uitgangspunt moet zijn? Zeg ik dan dat het westen de voorkeur geniet boven het oosten? Nee, ik zeg dat wanneer je de twee vergelijkt vanuit het perspectief van het oosten, de meting niet gelijk is.
Wat zou anders het uitgangspunt moeten zijn? Een fascistisch land als Iran? Een totalitaire staat als China? Anarchisme als in Somalië?
quote:
En natuurlijk zegt west en oost wel iets. Er is wel zoiets als een westerse cultuur, maar dat staat los van het westen als geografische positie. Israel zal vanwege haar ligging nooit westers zijn, maar hoogstens een westerse cultuur hebben.
Ik had het dan ook over Westers als in cultuur.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_44932439
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 00:42 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik weet niet of men in Iran had verwacht dat Memri & Co met deze uitspraak aan de haal zou gaan. Het was een veel oudere uitspraak van Khomeini als ik het goed heb, die Ahmedinejad in een speech gebruikte.

De holocaust-conferentie zie ik als een directe aanval op Israel. In het westen, Europa en de VS, ontleent Israel veel steun aan de holocaust. Dat is in de rest van de wereld heel anders. Ook is twijfelen over het hoe en wat in de rest van de wereld geen 'thoughtcrime'. En in reactie op de Mohammed-cartoons was het een vrij geslaagde move om het westen er hypocriet op te zetten. Aangezien Iran zich min of meer heeft aangesloten bij de alliantie tussen Rusland/China zijn hun acties meer gericht op hen dan op ons denk ik.

In Iran lijkt iig de heersende mening te zijn dat het veel meer een conflict is tussen Israel en Iran dan een conflict met de VS. Ze openen dus in de eerste plaats de aanval (in hun ogen tegenaanval) op Israel.

Iran Seeks Condemnation of Israeli Nukes
Het twijfelen aan het 'hoe of wat' zal misschien inderdaad in niet- westerse landen een andere rol spelen. In Europa hebben ooggetuigen immers gezien hoe medeburgers met een joodse achtergrond als vee afgevoerd zijn en hun bezittingen zijn ontnomen en nooit meer zijn teruggekomen. Tijdens de bevrijding van Europa door o.a. de VS zijn de vernietigingskampen aangetroffen door de VS. De ontkenning en/ of het bagatelliseren van deze genocide is weerzinwekkend. Het regime in Iran was al weerzinwekkend en met de holocaustconferentie heeft dat regime eens te meer zijn weerzinwekkende en gestoorde gezicht laten zien.

Wat voor conflict meent Iran te hebben met het kleine stukje land dat Israël inneemt. Hoogstwaarschijnlijk omdat in dat kleine stukje land voor de islam heilige plaatsen liggen. De 'profeet' Mohammed heeft immers de islam gegrondvest op de fundamenten van de joodse religie met aanpassingen.
pi_44932502
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 00:58 schreef rutger05 het volgende:

De 'profeet' Mohammed heeft immers de islam gegrondvest op de fundamenten van de joodse religie met aanpassingen.
Nu moet ik toch even de filo-semiet gaan uithangen. De Joodse religie predikt namelijk tolerantie en vredelievendheid, iets wat we van radicaal-islamitische landen alles behalve gewend zijn.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_44932543
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 01:01 schreef Nam_Soldier het volgende:

[..]

Nu moet ik toch even de filo-semiet gaan uithangen. De Joodse religie predikt namelijk tolerantie en vredelievendheid, iets wat we van radicaal-islamitische landen alles behalve gewend zijn.
En van radicaal-joodse landen verwacht je wat anders?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')