Nou, volgens mij gaat het een jaar vol humor worden, dat weet ik wel!quote:Op maandag 1 januari 2007 23:52 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De LA Times is net zoals de NY Times en The Guardian een links-liberaal pro-islam propaganda werktuig. Je kunt je boodschap beter direct vanaf indymedia linken.
Dat klopt, maar tegelijkertijd wist Ahmedinejad natuurlijk ook wel wat het effect van zijn uitspraken zou zijn op de rest van de wereld, maar dat is waarschijnlijk ook zijn doel. Zie ook die Holocaust-conferentie. Het is alleen maar bedoeld om hem, of Iran, neer te zetten als de underdog.quote:Op maandag 1 januari 2007 23:50 schreef NorthernStar het volgende:
hij heeft gezegd dat het zionistische regime in Jeruzalem 'uit de bladzijden van de geschiedenis zal verdwijnen' zoals ook het communistisch regime in Moskou is verdwenen.
Dus wanneer ze zeggen dat ze geen kernwapen nastreven, dan is dat dus wat ze exact willen?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:06 schreef Finder_elf_towns het volgende:
De beste manier om te weten te komen wat Iran nu exact wil is om te luisteren wat de Iraanse leiders te zeggen hebben en je in te lezen over hun gedachtengoed.
Nee, voorwaarde is wel dat je zelf je gezonde verstand blijft gebruiken en een bullshit-filter gebruikt tegen overduidelijke onzinnige uitspraken.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dus wanneer ze zeggen dat ze geen kernwapen nastreven, dan is dat dus wat ze exact willen?
Goed advies.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, voorwaarde is wel dat je zelf je gezonde verstand blijft gebruiken en een bullshit-filter gebruikt tegen overduidelijke onzinnige uitspraken.
Dus eigenlijk maakt het niet uit wat hij zegt.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, voorwaarde is wel dat je zelf je gezonde verstand blijft gebruiken en een bullshit-filter gebruikt tegen overduidelijke onzinnige uitspraken.
Israël hoort bij het Westen.quote:Op maandag 1 januari 2007 23:29 schreef Monidique het volgende:
Dat zou in ieder geval een dreiging zijn voor Israël en niet voor het Westen.
Nou, dat dacht ik toch niet. ik geloof niet dat die waar dan ook bijhoren.quote:
Het is een welvarende, seculiere, verlichte democratie. Dat is ongeveer net zo als de andere Westerse landen.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, dat dacht ik toch niet. ik geloof niet dat die waar dan ook bijhoren.
Laten we het er dan maar op houden dat Israël sterk westers georiënteerd is.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:33 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nou, dat dacht ik toch niet. ik geloof niet dat die waar dan ook bijhoren.
Dat maakt het nog niet westers, aangezien Israel in het oosten ligt. Westers zullen ze nooit worden.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:34 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Het is een welvarende, seculiere, verlichte democratie. Dat is ongeveer net zo als de andere Westerse landen.
Dat weet ik niet. Ik weet niet of men in Iran had voorzien dat Memri & Co met deze uitspraak aan de haal zou gaan. Het was een veel oudere uitspraak van Khomeini als ik het goed heb, die Ahmedinejad in een speech gebruikte.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:01 schreef Monidique het volgende:
[..]
Dat klopt, maar tegelijkertijd wist Ahmedinejad natuurlijk ook wel wat het effect van zijn uitspraken zou zijn op de rest van de wereld, maar dat is waarschijnlijk ook zijn doel. Zie ook die Holocaust-conferentie. Het is alleen maar bedoeld om hem, of Iran, neer te zetten als de underdog.
Australië en Nieuw-Zeeland liggen toch ook in het Oosten... Ligging heeft niks te maken met cultuur.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:39 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Dat maakt het nog niet westers, aangezien Israel in het oosten ligt. Westers zullen ze nooit worden.
Maar buiten dat zijn het barbaren en kolonisten, dus ze hebben nog wat werk te doen willen ze zich kunnen meten aan het westen.
Hij zwamt er weer lustig op los.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:42 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Australië en Nieuw-Zeeland liggen toch ook in het Oosten... Ligging heeft niks te maken met cultuur.
Oh, nu moeten ze zich plots meten aan het Westen. Verderop in het topic zie ik toch zeker staan "het kapitalistisch westen moet een halt worden toegeroepen."![]()
Als ik zeg "meten aan het westen" zeg ik dan dat het westen het uitgangspunt moet zijn? Zeg ik dan dat het westen de voorkeur geniet boven het oosten? Nee, ik zeg dat wanneer je de twee vergelijkt vanuit het perspectief van het oosten, de meting niet gelijk is.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:42 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Australië en Nieuw-Zeeland liggen toch ook in het Oosten... Ligging heeft niks te maken met cultuur.
Oh, nu moeten ze zich plots meten aan het Westen. Verderop in het topic zie ik toch zeker staan "het kapitalistisch westen moet een halt worden toegeroepen."![]()
Wat zou anders het uitgangspunt moeten zijn? Een fascistisch land als Iran? Een totalitaire staat als China? Anarchisme als in Somalië?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:47 schreef zwambtenaar het volgende:
[..]
Als ik zeg "meten aan het westen" zeg ik dan dat het westen het uitgangspunt moet zijn? Zeg ik dan dat het westen de voorkeur geniet boven het oosten? Nee, ik zeg dat wanneer je de twee vergelijkt vanuit het perspectief van het oosten, de meting niet gelijk is.
Ik had het dan ook over Westers als in cultuur.quote:En natuurlijk zegt west en oost wel iets. Er is wel zoiets als een westerse cultuur, maar dat staat los van het westen als geografische positie. Israel zal vanwege haar ligging nooit westers zijn, maar hoogstens een westerse cultuur hebben.
Het twijfelen aan het 'hoe of wat' zal misschien inderdaad in niet- westerse landen een andere rol spelen. In Europa hebben ooggetuigen immers gezien hoe medeburgers met een joodse achtergrond als vee afgevoerd zijn en hun bezittingen zijn ontnomen en nooit meer zijn teruggekomen. Tijdens de bevrijding van Europa door o.a. de VS zijn de vernietigingskampen aangetroffen door de VS. De ontkenning en/ of het bagatelliseren van deze genocide is weerzinwekkend. Het regime in Iran was al weerzinwekkend en met de holocaustconferentie heeft dat regime eens te meer zijn weerzinwekkende en gestoorde gezicht laten zien.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik weet niet of men in Iran had verwacht dat Memri & Co met deze uitspraak aan de haal zou gaan. Het was een veel oudere uitspraak van Khomeini als ik het goed heb, die Ahmedinejad in een speech gebruikte.
De holocaust-conferentie zie ik als een directe aanval op Israel. In het westen, Europa en de VS, ontleent Israel veel steun aan de holocaust. Dat is in de rest van de wereld heel anders. Ook is twijfelen over het hoe en wat in de rest van de wereld geen 'thoughtcrime'. En in reactie op de Mohammed-cartoons was het een vrij geslaagde move om het westen er hypocriet op te zetten. Aangezien Iran zich min of meer heeft aangesloten bij de alliantie tussen Rusland/China zijn hun acties meer gericht op hen dan op ons denk ik.
In Iran lijkt iig de heersende mening te zijn dat het veel meer een conflict is tussen Israel en Iran dan een conflict met de VS. Ze openen dus in de eerste plaats de aanval (in hun ogen tegenaanval) op Israel.
Iran Seeks Condemnation of Israeli Nukes
Nu moet ik toch even de filo-semiet gaan uithangen. De Joodse religie predikt namelijk tolerantie en vredelievendheid, iets wat we van radicaal-islamitische landen alles behalve gewend zijn.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 00:58 schreef rutger05 het volgende:
De 'profeet' Mohammed heeft immers de islam gegrondvest op de fundamenten van de joodse religie met aanpassingen.
En van radicaal-joodse landen verwacht je wat anders?quote:Op dinsdag 2 januari 2007 01:01 schreef Nam_Soldier het volgende:
[..]
Nu moet ik toch even de filo-semiet gaan uithangen. De Joodse religie predikt namelijk tolerantie en vredelievendheid, iets wat we van radicaal-islamitische landen alles behalve gewend zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |