Hiermee probeer ik het topic wat een leuke start had in het andere, maar gewoon zonder merge werd dichgegooid, door te laten gaan.quote:Doden en tientallen gewonden bij aanslagen Thailand
(Novum/AP) - Bij een serie bomaanslagen van vermoedelijke moslimrebellen in het zuiden van Thailand zijn zondag en maandag zes mensen gedood en minstens vijftig gewond geraakt. De aanslagen vielen samen met het Chinese nieuwjaar en volgens een legerwoordvoerder waren ze kennelijk bedoeld om etnische Chinezen uit de overwegend islamitische provincies weg te jagen.
Er ontploften minstens 29 bommen bij uitgaansgelegenheden, hotels, scholen, benzinestations en elektriciteitskasten. De aanslagen hadden plaats in de vier zuidelijke provincies Yala, Narathiwat, Pattani en Songhkla. Sinds 2004 zijn in de vier genoemde provincies al meer dan tweeduizend mensen omgekomen bij aanslagen van rebellen. Verondersteld wordt dat de rebellen strijden voor een onafhankelijke moslimstaat met een islamitische grondwet. Zij hebben tot op heden niet bekendgemaakt wat hun doeleinden zijn of wie hun leider is. Onder hun slachtoffers bevinden zich veel gematigde moslims en moslims die betrekkingen onderhouden met de centrale overheid.
Hat yai is leuk enquote:Op dinsdag 20 februari 2007 05:00 schreef niet_links het volgende:
[..]
.
Ik ben een paar keer in het zuiden geweest, het is echt een van de mooiste plekken van Thailand, daar valt echt heel veel van te maken. Een echte gemiste kans.
Aanslagen op Polytheïstenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:58 schreef sturky100 het volgende:
... Ik heb toen(eind 2002) nog emails naar vrienden gestuurd met vermelding dat het daar zo goed gaat met de verschillende geloven, en dat dat volgens mij kwam omdat ze daar al honderden jaren met elkaar leefden
http://buitenland.nieuws.(...)anslag_Zuid-Thailandquote:Negen boeddhisten dood na aanslag Zuid-Thailand
Uitgegeven op woensdag 14 maart 2007 om 09:14:15, bijgewerkt om 10:33:11
(Novum/AP) - Vermoedelijke moslimopstandelingen hebben woensdag een bom gegooid naar een busje en vervolgens het vuur geopend op de negen passagiers. Allen werden met een schot in het hoofd gedood. De chauffeur, die in het gezicht werd geschoten, is de enige overlevende.
Negen boeddhisten dood na aanslag Zuid-Thailand
Na de aanslag werden de veiligheidsmaatregelen verscherpt in het islamitische zuiden, waar een in 2004 begonnen opstand meer dan tweeduizend levens heeft geëist.
De aanval werd gepleegd in het district Yaha van de provincie Yala. Het busje vervoerde mensen naar Hat Yai, de belangrijkste zuidelijke stad in de aan Yala grenzende provincie Songkhla. Alle inzittenden waren boeddhisten, alleen de chauffeur was een moslim. Hij werd door de aanvallers in het gezicht geschoten toen hij vaart minderde na de bomexplosie. De passagiers werden vervolgens een voor een doodgeschoten.
Dinsdag voerden de Thaise autoriteiten de veiligheidsmaatregelen op in verband met de oprichtingsdag van de separatistische groepering Barisan Revolusi Nasional. Gevreesd werd dat de leden van deze separatistische moslimorganisatie deze dag zouden willen markeren met gewelddaden.
De BRN werd in 1963 opgericht, deels uit verzet tegen pogingen van de toenmalige regering om de moslims in het zuiden te dwingen tot integratie in de overwegend boeddhistische Thaise samenleving. Later werden die pogingen opgegeven. Een radicale tak van de BRN, BRN-Coordinate, speelt een belangrijker rol bij het huidige geweld in de zuidelijke moslimprovincies.
Mevrouw Meulenbelt is te druk bezig met andere zaken denk ik.quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:04 schreef niet_links het volgende:
Grappig dat links en alle moslims hier dit topic negeren. Misschien wel omdat ze dit niet kunnen verdedigen.
Wat heeft links hiermee te maken?quote:Op woensdag 14 maart 2007 16:04 schreef niet_links het volgende:
Grappig dat links en alle moslims hier dit topic negeren. Misschien wel omdat ze dit niet kunnen verdedigen.
Van extreem links is bekend dat die samen met de rechtse fascisten, moslims en christen-anti-semieten (die bestaan ook nog helaas) een schurfthekel hebben aan joden. Die lui (Anja Meulenbelt, Greta Duisenberg, Jenny Goeree, Meki, Jean Marie Le Penn) wil je niet op zaterdagmorgen op de koffie hebben me dunkt. Hij bedoelde dus extreem-links.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:39 schreef lindaatjuh het volgende:
[..]
Wat heeft links hiermee te maken?
Heb het meer over bepaalde users die altijd maar voor de moslims opkomen ongeacht wat er gebeurd. Zij zijn een beetje extreen links. Voor de rest denk ik dat de meeste mensen deze idioten wel veroordelen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 17:39 schreef lindaatjuh het volgende:
[..]
Wat heeft links hiermee te maken?
Halo Halloquote:Op woensdag 14 maart 2007 18:54 schreef buachaille het volgende:
Niet te vergeten Dries van Agt, vertegenwoordiger van het Katholiek anti-semitisme (eeuwenoud overigens).
Links meldt zichquote:Op donderdag 15 maart 2007 06:53 schreef niet_links het volgende:
[..]
Heb het meer over bepaalde users die altijd maar voor de moslims opkomen ongeacht wat er gebeurd. Zij zijn een beetje extreen links. Voor de rest denk ik dat de meeste mensen deze idioten wel veroordelen.
http://www.thairath.co.th/2550/hotnews/Mar/library/15/pic_4.jpgquote:Op donderdag 15 maart 2007 10:34 schreef Mutant01 het volgende:
Moslim meld zich, mijn mening heb ik al 20 keer gegeven. Thailand is niet echt het toonbeeld van beschaving.
Dat zie ik wel vaker in Thailand ze zijn erg bijgelovig. Maar goed dat is voor een a religieus iemand zoals ik moeilijk te begrijpen. Ik vind het net zo gek als het geloof in de andere godsdiensten. Ik moest wel even lachen toen ik dit las.quote:Junta response
In the face of escalating violence, the junta announced a switch from defensive to "hard-line" tactics and an improvement of efforts to crack down on narcotics abuse by insurgents.
To protect the Buddhist minority from violence, the Internal Security Operations Command produced Jatukham Rammathep amulets for public distribution. The renowned animist amulets were believed by some to have magical powers to protect there holders from violence and large sums were generally paid for them. The plan was developed by Colonel Manas Khongpan, deputy director of the ISOC in Yala province.
Niet in de Zuidelijke Provincies, waar de boeddhisten (daar 20 % ) sinds jaar en dag gepest, getreiterd, verjaagd en vermoord worden..quote:Op donderdag 15 maart 2007 16:01 schreef niet_links het volgende:
@mutant
Die massamoord gaat eerder op van moslims op boedisten dan omgekeerd 2000+ tegen 100+
Maar goed het is verschrikkelijk het lijkt hier wel steeds erger te worden. De boedisten beginnen nu zelf ook wat verhit te raken. Er zijn al protest marsen tegen moslims geweest. UIteindelijk kan het goed mis gaan er zijn meer boedisten als moslims.
quote:Angry villagers blamed the attack on the security forces and protested against the government.
goede site. heb hem bij mijn favorieten gezet. Lijst lijkt mij compleet en overzichtelijkquote:Op maandag 19 maart 2007 06:03 schreef concac het volgende:
kijk eens naar de waslijst van de afgelopen 3 maanden:
http://www.thereligionofpeace.com/
![]()
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |