abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44882661
Hey

Ik vind de hot/spicy wings van de KFC enorm lekker, nu wilde ik dit dus namaken. Ik ben al op bepaalde topics geweest en kwam bij dit recept:

Hot and Spicy Chicken
1 whole frying chicken, cut up and Marinated
6-8 cups shortening
1 egg, beaten
1 cup milk
2 cups all-purpose flour
2 1/2 teaspoons salt
3/4 teaspoon pepper
1 teaspoon white pepper
3/4 teaspoon Cayenne Pepper
3/4 teaspoon MSG
1/8 teaspoon Garlic Powder
1/8 teaspoon Baking Powder
Trim any excess skin and fat from the chicken pieces. Prehea
t the shortening in a deep-fryer to 350 degrees. Combine the
beaten egg and milk in a medium bowl. In another medium bow
l, combine the remaining coating ingredients When the chicke
n has marinated, transfer each piece to paper towels so that
excess liquid can drain off. Working with one piece at a ti
me, dip in egg and milk then coat the chicken with the dry f
lour mixture, coated very generously. Stack the chicken on a
plate or cookie sheet until each piece has been coated. Dro
p the chicken, one piece at a time into the hot shortening.
Fry half of the chicken at a time (4 pieces) for 12-15 minut
es, or until it is golden brown. You should be sure to stir
Page 9
Text - Cooking - Authentic Kentucky Fried Chicken Recipes.txt
the chicken around halfway through the cooking time so that
each piece cooks evenly. Remove the chicken to a rack or tow
els to drain for about 5 minutes before eating.
The Colonel used to sale chicken nuggets that were tasty but
he taught why not prepare fresh chicken strips of all white
meat and that is how the Colonel’s Crispy Strips were
born. You will notice it is the same as the Extra Crispy.

Deze? voor extra heet effect pleur er een paar druppels tabsco bij

Alleen 1 probleem, hier zit ei bij en melk.(allergie). Wat voor alternatief kan ik hiervoor gebruiken?Ik mag de originele hotwings wel, dus daar zit geen ei / melk bij. Iemand ideen?

Bouncert

Bouncert
  zondag 31 december 2006 @ 10:04:01 #2
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_44882840
1) Ga naar de toko
2) Haal een zakje nep KFC paneermeel
3) Volg de instructies op het zakje
4) Eet smakelijk
Confidence through competence
pi_44883939
quote:
Op zondag 31 december 2006 10:04 schreef Stereotomy het volgende:
1) Ga naar de toko
2) Haal een zakje nep KFC paneermeel
3) Volg de instructies op het zakje
4) Eet smakelijk
Welke toko?Is dat een winkel?
Weet je niet hoe het paneermeel heet?
pi_44884495
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:19 schreef Bouncert het volgende:

[..]

Welke toko?Is dat een winkel?
Weet je niet hoe het paneermeel heet?
Komt eraan 'Bouncert', even foto uploaden...
[an error occurred while processing this directive]
pi_44884642

Je komt inderdaad een heel eind met het spul van de toko maar het lijkt er niet op. Pas nadat ik het tientallen keren heb gemaakt ben ik tot het volgende recept gekomen.

Neem een halve kilo kippenvleugels en snijd ze doormidden zodat je een klein boutje overhoud en een vleugel deel. Deze met zout bestrooien en in een braadpan met boter even kort aanbakken, water erbij zodat ze half onderstaan en in circa 20/25 minuten gaar stoven (eventueel water aanvullen).
Na het stoven de kip uit de pan nemen en op keukenpapier uit laten lekken. In de verpakking zit een poedervormige marinade, doe de kip in een schaal en bestrooi deze met deze marinade (het is een peper Vetsin mengsel). Het werkt het beste als je de kip vervolgens laat afkoelen in de koelkast maar ik wacht totdat ze niet meer te heet zijn zodat ik ze vastpakken.
Vervolgens maak je van een deel van het meel uit de verpakking een dun papje (zie ook de aanwijzingen op de verpakking, een schaaltje met water vullen en meel toevoegen tot een dun papje), in een lage schaal doe je de rest van het meel. Neem ongeveer een kopje cornflakes en verpulver deze tot het kleine stukjes zijn (bijvoorbeeld in een diepvrieszakje doen en met je handen fijn knijpen). Meng dit cornflakes spul door het meel in de lage schaal.
Neem een kip stukje en haal deze door het dunne papje en rol hem door het cornflakes/meel mengsel. Herhaal tot je alles hebt gecoat. Er blijft enorm veel van het meel aan je vingers plakken, dit hoort erbij. Als je, zoals sommige schrijven, het cornflakes/meel mengsel goed probeert aan te drukken valt het er net zo hard weer vanaf, dus voorzichtig uit proberen dus.
In een frituur met pinda olie (arachide olie) op 180 graden de kipjes lichtbruin bakken (in het vet zien ze er nog bleek uit na een paar minuten maar als je er eentje uitneemt kleurt ie bruin, niet te lang bakken dus!).

Die ik maak zijn niet van de KFC te onderscheiden maar het is behoorlijk bewerkelijk allemaal.

Succes!
pi_44886055
quote:
Op zondag 31 december 2006 11:46 schreef bloatedface het volgende:
[afbeelding]

Je komt inderdaad een heel eind met het spul van de toko maar het lijkt er niet op. Pas nadat ik het tientallen keren heb gemaakt ben ik tot het volgende recept gekomen.

Neem een halve kilo kippenvleugels en snijd ze doormidden zodat je een klein boutje overhoud en een vleugel deel. Deze met zout bestrooien en in een braadpan met boter even kort aanbakken, water erbij zodat ze half onderstaan en in circa 20/25 minuten gaar stoven (eventueel water aanvullen).
Na het stoven de kip uit de pan nemen en op keukenpapier uit laten lekken. In de verpakking zit een poedervormige marinade, doe de kip in een schaal en bestrooi deze met deze marinade (het is een peper Vetsin mengsel). Het werkt het beste als je de kip vervolgens laat afkoelen in de koelkast maar ik wacht totdat ze niet meer te heet zijn zodat ik ze vastpakken.
Vervolgens maak je van een deel van het meel uit de verpakking een dun papje (zie ook de aanwijzingen op de verpakking, een schaaltje met water vullen en meel toevoegen tot een dun papje), in een lage schaal doe je de rest van het meel. Neem ongeveer een kopje cornflakes en verpulver deze tot het kleine stukjes zijn (bijvoorbeeld in een diepvrieszakje doen en met je handen fijn knijpen). Meng dit cornflakes spul door het meel in de lage schaal.
Neem een kip stukje en haal deze door het dunne papje en rol hem door het cornflakes/meel mengsel. Herhaal tot je alles hebt gecoat. Er blijft enorm veel van het meel aan je vingers plakken, dit hoort erbij. Als je, zoals sommige schrijven, het cornflakes/meel mengsel goed probeert aan te drukken valt het er net zo hard weer vanaf, dus voorzichtig uit proberen dus.
In een frituur met pinda olie (arachide olie) op 180 graden de kipjes lichtbruin bakken (in het vet zien ze er nog bleek uit na een paar minuten maar als je er eentje uitneemt kleurt ie bruin, niet te lang bakken dus!).

Die ik maak zijn niet van de KFC te onderscheiden maar het is behoorlijk bewerkelijk allemaal.

Succes!
Bedankt voor je goede uitleg! En die "toko" waar ligt die winkel? Bouncert is from Limburg, maar kan wel ff rijden. Website misschien?
pi_44886194
Dat recept van bloatedface wil ik wel een keer proberen!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_44886318
Een website heb ik niet voor je, al kan je natuurlijk even op de goudengids.nl zoeken op "Oosterse producten" in Limburg. Dat Kentuckey spul van de foto heb ik bij een winkeltje gekocht dat vooral snuisterijen verkoopt maar ook voedingsmiddelen... en dat ligt in Amsterdam: http://www.orangetip.nl/Content_bedrijvenoverzicht.asp?zoekBedrijfId=33420&OpenBedrijfId=33420

Ik zou een grote stad nemen en een aantal "Toko's" uitproberen... wellicht dat iemand uit Limbabwe je verder kan helpen?
pi_44889259
http://www.sarisari.nl/nederlands/ned_1024/index.html heeft het online ook, bij de mixen.
Denk dat ik het ook eens ga proberen!
  zondag 31 december 2006 @ 17:05:31 #10
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_44895551
Een "toko" is een generieke benaming voor chinese supermarkt.

Ook in Limboland zijn Chinezen te vinden.
Confidence through competence
pi_44944375
Bouncert gaat het recept van bloatedface toch eens uitproberen! Ik laat het jullie ASAP weten hoe het is geworden!
pi_44947125
heb het net ook gekocht bij de toko en deze beste man adviseerde me het dippen in het papje zo'n 4 x te herhalen om een lekker dik "jasje" te krijgen.

Goede tip ! meneer de toko-man
If you can't fix it, fuck it
pi_60686345

Gisteren hebben we hotwings gemaakt, op het recept van bloatedface.
Het was geweldig, bedankt bloatedface
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 23:39:54 #14
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_60694499
Recept van bloatedface ook maar eens proberen.
stiekem tvp
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_60699434
quote:
Op zondag 31 december 2006 17:05 schreef Stereotomy het volgende:
Een "toko" is een generieke benaming voor chinese supermarkt winkel, in Nederland specifiek oosterse winkel .

Ook in Limboland zijn Chinezen te vinden.
Lawamena hitihala Lawamena haulala
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')